Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Szalotka » 11 gru 2010, 00:19

Neonixos666 napisał(a):Ja zalewam mobila super 3000 5w30. Nie ubywa ani kropli,

Ale co ma marka oleju do tego czy go ubywa czy nie ??
Uzywasz Mobila ok. Nie ubywa.
Zalejesz Elf i bedzie ubywać ??
Szalotka
 

Postprzez Leszek » 11 gru 2010, 04:01

gromaciek napisał(a):Ale co ma marka oleju do tego czy go ubywa czy nie

Jest różnica Macieju. Na naszym forum wielokrotnie zdarzało się, że auto brało znaczne ilości oleju. Wymiana na inny, bierze.. Kolejna wymiana – oleju ubywa dwa, trzy razy mniej.

Możliwe, że samo płukanie pomagało. W każdym razie jeśli jest problem z olejem to warto czasem zmienić go na inny. Tańsze to niż remont a może pomoże.

U mnie hula Mobil 1 10W40, taki był od początku i taki leje. Z5 łyka niecałego litra na 9-12 tys. km, więc uważam, że jest super. Przy mojej nodze ;P

Ps. W tej chwili powinno być mniej ubytku, ponieważ uszczelniłem wyciek [dość sobie leciało] przy aparacie zapłonowym. Ale to się dowiem za rok lub kolejne 9 tysi.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Erastotenes » 11 gru 2010, 05:34

Fiodor napisał(a):Moja rada jeździć na tym co instrukcja Mazdy <czytaj> nakazuje czyli 5W30 lub 5W40.
Pomyliłeś się, powinno być 5W30 i 10W40.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez malkolm » 11 gru 2010, 10:17

Erastotenes napisał(a):
Fiodor napisał(a):Moja rada jeździć na tym co instrukcja Mazdy <czytaj> nakazuje czyli 5W30 lub 5W40.
Pomyliłeś się, powinno być 5W30 i 10W40.

mylisz się powinno być 5w30 lub 10w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez grabu122 » 11 gru 2010, 12:42

Leszek napisał(a):
gromaciek napisał(a):Ale co ma marka oleju do tego czy go ubywa czy nie

Jest różnica Macieju. Na naszym forum wielokrotnie zdarzało się, że auto brało znaczne ilości oleju. Wymiana na inny, bierze.. Kolejna wymiana – oleju ubywa dwa, trzy razy mniej.

Możliwe, że samo płukanie pomagało. W każdym razie jeśli jest problem z olejem to warto czasem zmienić go na inny. Tańsze to niż remont a może pomoże.

U mnie hula Mobil 1 10W40, taki był od początku i taki leje. Z5 łyka niecałego litra na 9-12 tys. km, więc uważam, że jest super. Przy mojej nodze ;P

Ps. W tej chwili powinno być mniej ubytku, ponieważ uszczelniłem wyciek [dość sobie leciało] przy aparacie zapłonowym. Ale to się dowiem za rok lub kolejne 9 tysi.



Nawet jeśli zmiana marki pomaga to i tak wg mnie jest to niejako oszukiwanie samego siebie i poprawa samopoczucia :P choć zrozumiałe, że każdy chce, aby tego oleju znikało jak najmniej <faja>
Chyba miarą jakości produktu nie jest to, ile go ubywa ;)
Z moich doświadczeń (a o spalaniu oleju troszkę wiem, bo mam zarżnięte Z5 <lol> )
Kupiłem niby na mobilu 10W-40, pózniej był Castrol, Lotos, obecnie ELF.
Nie przywiązuje wagi do marki, znajomy mechanik przy wymianie wlewa mi akurat to, co ma "na stanie" w warsztacie.
Jakoś nie widzę, różnicy w niczym :D Jak ubywało tak ubywa 0,2-0,3l na 1tys. Dla niektórych to dużo za dużo.......... <głaszcze>
Aha.... Mobil oznaczony 1 "one" to tylko produkty z wyższej półki (w większość prawdziwe syntetyki)
Te przeciętne "budżetowe" nie mają już tej "magicznej" jedynki :)
No, ale to szczegół ;) wynik marketingu i wszechobecnych reklam <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Pankuba » 11 gru 2010, 21:11

grabu122 napisał(a):Chyba miarą jakości produktu nie jest to, ile go ubywa ;)

Owszem jest, bo im mniej oleju się spali w silniku, tym mniej osadów. Ale nie należy tego waloru przeceniać.

grabu122 napisał(a):Aha.... Mobil oznaczony 1 "one" to tylko produkty z wyższej półki (w większość prawdziwe syntetyki)

Większość M1 to obecnie "nieprawdziwe" syntetyki, ale i tak dostają od Mercedesa aprobatę 229.51, a od VW 507 00, więc od biedy stykną :] .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Hubix » 13 gru 2010, 00:35

Prawdziwy syntetyk Mobila to napewno 5W50.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Tomek6 » 13 gru 2010, 17:12

Panowie a jak wygląda sprawa ESP Formula 5w30? Prawdziwy syntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez hose11 » 14 gru 2010, 01:29

Czemu nie można lać 15W40 do silników 16 zaworowych?
hose11
 

Postprzez Siw-y » 14 gru 2010, 08:44

hose11 napisał(a):Czemu nie można lać 15W40 do silników 16 zaworowych?

Można, tylko po co?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hubix » 14 gru 2010, 12:36

Zbyt duża liczba zaworów na tak kiepski olej. Co to za smarowanie w niskich temperaturach ?

10W40 to minimum jakości dla 16V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dlysy » 14 gru 2010, 19:54

Wszyscy nazekaja na olej Castrol a w Anglii go polecaja do M6 Dlaczego ??? <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez Erastotenes » 14 gru 2010, 21:02

malkolm napisał(a):
Erastotenes napisał(a):
Fiodor napisał(a):Moja rada jeździć na tym co instrukcja Mazdy <czytaj> nakazuje czyli 5W30 lub 5W40.
Pomyliłeś się, powinno być 5W30 i 10W40.

mylisz się powinno być 5w30 lub 10w30
Zwracam honor i przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez bull » 14 gru 2010, 22:41

dlysy napisał(a):Wszyscy nazekaja na olej Castrol a w Anglii go polecaja do M6 Dlaczego ??? <glupek2>


Castrol nie jest złym olejem, tylko trochę przereklamowanym...........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Hubix » 15 gru 2010, 13:55

Jest dobry jak niepodrobiony...

Najczęściej podrabiany olej to... CASTROL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Croom » 16 gru 2010, 18:42

Pankuba: jak tam nowe oleum , zalane juz ?

Tomek: Mobil jz nie robi syntetyków, ekonomia chyba zwycieżyła ....

The Mobil 1 formulation strategy has always been based on selecting the best components available. We now have the very high quality Group III+ base stock, ‘Visom’ exclusively available to ExxonMobil.
Visom is the only non-PAO stock that can deliver the required performance to formulate a 0W grade oil that meets European OEM engine oil specifications. Visom is not available to our competition.

http://www.lubereport.com/e_article000130105.cfm

Wiecej o bazach , ich rodzajach oraz ich orientacyjnej wydajności w olejach:

http://www.zddplus.com/TechBrief10%20-% ... Stocks.pdf
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez german » 21 gru 2010, 23:23

Panowie mam prośbę. Nie posiadam MAZDY ale widzę że wasze forum ma doskonały wątek na temat olejów i chciałem się poradzić.
Otóż posiadam VW GOLF III 1.9 TDI 90KM silnik 1Z. Przebieg auta to 573 tyś km i silnik nigdy nie był w łapach mechanika tj nie miał remontu za co kocham tego traktora. Jest to informacja 100% pewna gdyż auto jest od nowości w rodzinie i najpierw jeździł nim ojciec teraz od roku jeżdżę ja. Mam pytanie ponieważ zauważyłem że od wymiany do wymiany a olej zmieniam co 10 tys km (książka mówi co 15 tys) ubywa mi ok litra oleju przy czym zauważyłem że czasem do nawet 7 tyś km nic nie ubędzie a później nagle gdzieś znika ten olej. Zaznaczam że nie mam wycieków , silnik ma dobrą kompresję i nawet przy tęgich mrozach pali bez kłopotu , zresztą w ub roku przy -18 st zapalił bez problemu na samą kompresję bo świece żarowe były przepalone.

Zauważyłem jedną rzecz otóż wiosną miałem stłuczkę i uszkodzeniu uległ Intercooler i podczas jego demontażu zauważyłem że było w nim sporo oleju. Czy z tego czasem nie wynika że to turbina łyka ten olej?
A może powinienem zmienić olej na inny. Obecnie jest to MOTUL SYNERGIE 6100 10W/40 a mój silnik wymaga normy VW 505.00 i ten olej ją spełnia. Zastanawiałem się nad przesiadką na LOTOS DIESEL SEMISYNTETIC THERMA CONTROL który też spełnia normę VW 505.00.

Co o tym myślicie.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 23:12
Posty: 5

Postprzez Hubix » 21 gru 2010, 23:36

german – czy będzie to Lotos czy Motul jeden pieron. Generalnie Motul zbiera bardzo dobre opinie.

Może Ci zjadać turbina olej. Zobacz czy z rury wydobywa się jakiś nienaturalny dla tych silników dym.

Lej 10W40, chociaż niektórzy by Ci powiedzieli, że przy tym przebiegu powinieneś już lać do silnika 20W50 albo jakiś olej przekładniowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez german » 21 gru 2010, 23:54

Hubix jak się mu przyciśnie to czasem puści dymka na czarno ale to chyba jak każdy diesel. Co do oleju to poniżej półsyntetyka nie zejdę bo zresztą niewiele minerałów spełnia normę 505.00 a poza tym to silnik jeszcze zdrowy, badania miał robione i diagnoza że zdrów , zresztą jest parę udokumentowanych przypadków zrobienia na tym traktorze miliona km bez remontu tak więc liczę że to jeszcze długo pociągnie a tak podejrzewałem właśnie turbinę o to popijanie. A myślałem o zmianie oleju bo czytam te fora i tudzież ludzie piszą że temu czy tamtemu po zmianie oleju (marki bez zmiany lepkości) mniej znika etc. Np jest wiele opinii że na MOBILU S 10W40 znika ludziom olej i głośno pracuje hydraulika a po przejściu na np LOTOS czy MOTUL olej znika w znacznie mniejszych ilościach.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 23:12
Posty: 5

Postprzez Borys » 22 gru 2010, 00:06

600 tys a ty narzekasz na 1 litr od wymiany do wymiany? Powiem coś mało popularnego, ale to stary diesel i TTTM ;) Ten Motul to bardzo dobry i polecany olej.
Nie przejmowałbym się tym aż nadto. Miliona życzę :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki