Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pankuba » 22 lis 2010, 13:49

danstan napisał(a):Witam
A ja parę dni temu spotkałem się z oferowaniem przez polskie ASO Mazdy oleju "Dexelia Supra 0W30".
Dla zainteresowanych szczegóły na ósmej stronie poniższej broszury:
http://dealers.mazda.pl/upload/dealer/P ... szura1.pdf
a bardzo ogólne dane tego oleju i dodatkowo "Dexeli Supra 0w20" tutaj:
http://interoil-spb.ru/index.php?oil=203&id=206
Pozdrawiam papa


Można kupić Elf Excellium Full-Tech 0W30 i wyjdzie na to samo :).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez lasic100 » 22 lis 2010, 19:18

malkolm napisał(a):
lasic100 napisał(a):Ja zalałem do 626 2.0 2001r. olej Dexelia 10W/30(to co zaleca instrukcja) i chyba jest ok :P Zobaczymy jak w prawdziwej zimie będzie

na zimę instrukcja zaleca chyba 5w30


Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.

pozdr
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Maciej Loret » 22 lis 2010, 19:39

lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C


Podobno nie jest to komentarz z Onetu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bull » 22 lis 2010, 19:51

lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.


hahaha ...........

........skąd masz takie informacje ciekawe??
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Rafcio.s » 22 lis 2010, 22:44

Maciej Loret napisał(a):
lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C


Podobno nie jest to komentarz z Onetu...

Na WP tez go nie widzialem <lol>
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 09:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez rafusmaximus » 22 lis 2010, 23:59

lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.

pozdr



o mistrzu, właśnie wygrałeś konkurs na post dnia – czuj się zaszczycony!

Jak pojadę do Jaksy, to mu powiem "parę słów" <rotfl> ... w końcu to on zalecił mi zalanie 5W-30, a ja "głupi" od roku na nim śmigam: zima, wiosna, LATO (upały), jesień i aż dziw, że motor jeszcze się nie zatarł, nie spłonął... normalnie skandal! hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 08:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez lasic100 » 24 lis 2010, 12:01

W takim razie przepraszam za zamieszanie. Widocznie pierwszy raz czytając instrukcje źle zintepretowałem tę stronę niestety to zapamiętując (mimo tego że później już rozkodowałem oznaczenia olejów ):
Obrazek

Potem jak i teraz się wyjaśniło że to nieprawda ;)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez bull » 25 lis 2010, 07:11

Faktycznie, na podstawie tej instrukcji można to tak zinterpretować, że na 5w-30 można jeździć tylko na mrozie........
.......a na 10w-30 nawet przy +50 , ciekawie napisane.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez irithian » 29 lis 2010, 15:23

Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 190 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2010, 10:17
Posty: 5
Skąd: Sucha Beskidzka
Auto: Mazda 3 HB 1,4 2007

Postprzez Pankuba » 29 lis 2010, 19:28

irithian napisał(a):Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 190 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.

Co się tyczy filtra, to bez problemu ustalisz to, korzystając z internetowych katalogów Inter Cars, Knechta itp.
A o cykle wymiany i zalecany olej (pewnie ten sam, co w M6) warto zapytać w dziale M3 tych, co kupili auto z instrukcją :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez adi3335 » 4 gru 2010, 18:18

Nie wiem czy było ale warto zobaczyć tak dużo osób zalewa tego motula 10w40
Podstawa każda Honda JDM musi to mieć zalane
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
Warto pomyśleć silnik się kreci a zanim olej dostanie się na górę
Do Mazdy 323f 1.5 Z5 zalany Fuchs Titan CFE z MoS2
Jedyne razi barwa oleju ale to dodatek Mos2 tak robi
Silnika na luzie nie słychać przed zrobiona płukanka amsoil
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2010, 23:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez luk-kk » 4 gru 2010, 19:18

Ja dokładnie na tym Motulu latam :P, na szczęście jeszcze – 20 C u mnie nie było, w tej chwili -13 C za oknem. Nie przypuszczałem że tak słabo płynie w niskich temp :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez rafusmaximus » 5 gru 2010, 00:32

adi3335 napisał(a):Nie wiem czy było ale warto zobaczyć tak dużo osób zalewa tego motula 10w40
Podstawa każda Honda JDM musi to mieć zalane
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
Warto pomyśleć silnik się kreci a zanim olej dostanie się na górę
Do Mazdy 323f 1.5 Z5 zalany Fuchs Titan CFE z MoS2
Jedyne razi barwa oleju ale to dodatek Mos2 tak robi
Silnika na luzie nie słychać przed zrobiona płukanka amsoil


kolego zacznij używać znaków interpunkcyjnych, bo się tego czytać nie da... Jeden, wielki słowotok :|
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 08:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez grabu122 » 5 gru 2010, 01:23

W tym "profesjonalnym teście" :D najbardziej płynny jest..... Lotos :P

A tle jest w internecie opinii "specjalistów" , że polskie oleje to co najwyżej do smarowania zawiasów od stodoły, bo nawet do kosiarki, czy skutera szkoda <lol>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Pankuba » 5 gru 2010, 20:23



A było już na forum, zeszłej zimy. Ciekawy dobór marek.
Badanie zdolności płynięcia jest dość użytecznym testem. Ale nie jest powiedziane, że olej który lepiej "płynie" w niskich temperaturach, będzie bardziej skuteczny przy zimnym starcie silnika od oleju, który płynie gorzej.
Bardziej miarodajne są lepkości CCS (lepkość dynamiczna w niskich temp.) i test MRV (pompowalność). Tyle, że na youtube nie da się ich pokazać w spektakularny sposób :). Rzadziej pojawiają się w specyfikacjach niż "punkt płynięcia".
Wartość CCS przy -30 stopniach na poziomie 6000 lub niżej, to bardzo dobry wynik. Dexelia Ultra ma jakieś 5200. Inne przykłady świetnych pod tym względem olejów:
Lotos Quazar F 5W30(dla Forda) ma wynik CCS 4600 <wow> .
Amsoil ASL 5W30 osiąga 5200.
Co ciekawe, Mobil, który w oficjalnych dokumentach podkreśla przewagę CCS i MRV nad specyfikacją temperatury płynięcia, sam w specyfikacjach podaje tylko pour point.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez adi3335 » 5 gru 2010, 20:39

Jezdze na amsoil 5w30 i to co każdy zauważy że zima szybciej motor osiąga temperature a latem wentylator chłodnicy cięzko uruchomić
Zalałem też 5w30 amsoil do 323f sportive i te same odczucia
do tego skrzynia zalana amsoil gl-4 chodzi bajka nie chaczy wsteczny
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2010, 23:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Pankuba » 5 gru 2010, 21:06

adi3335 napisał(a):Jezdze na amsoil 5w30 i to co każdy zauważy że zima szybciej motor osiąga temperature

Co dokładnie oznacza tutaj "szybciej"?
Szybciej niż w przypadku Dexelii Ultra 5W30 względnie Quazar F 5W30 ? ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez adi3335 » 5 gru 2010, 23:00

mazda 323f sportive jezdziła na dexelia 5W30
Zapytacje Croom co sądzi o tym oleju i to nie jest 100% syntetyk
Najbardziej czuć różnice w skrzyni
Olej zalałem wiosną zrobiliśmy ponad 2000km na niemieckich autostradach i nie ubyło ani grama
Niby mówią że 5w30 znika jak ostro jezdzisz
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2010, 23:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Erastotenes » 6 gru 2010, 17:58

Podepnę się pod temat. U siebie także zauważyłem taką sytuację, że zaczyna znikać kiedy dam ostro po gazie. Pytanie czemu tak jest?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Hubix » 6 gru 2010, 18:03

Erastotenes napisał(a):Podepnę się pod temat. U siebie także zauważyłem taką sytuację, że zaczyna znikać kiedy dam ostro po gazie. Pytanie czemu tak jest?


Odpowiedź:

Silnik diesla z turbodoładowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki