Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez bajer0 » 3 lis 2007, 20:18

Grzybu gdzie kupujesz ten srodek i jak go stosujesz? Sam sobie zmieniasz olej? Ile za niego placiles?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Grzyby » 4 lis 2007, 00:04

bajer0 napisał(a):gdzie kupujesz ten srodek

To jest ten produkt http://www.stp.com.pl/produkty/funkcjonalne.html – Engine Flush (szósty od lewej)
Kupuję w Makro albo w InterCars (ostatnio zmienili opakowanie – z puszki na butelkę)

bajer0 napisał(a):jak go stosujesz?

instrukcja jest na opakowaniu.
Robi się to na porządnie rozgrzanym silniku, bezpośrednio przed wymianą oleju.
Wlewamy przez korek do starego oleju i odpalamy silnik. Ma pracować na biegu jałowym przez 15 minut. Nie wolno jeździć z preparatem wlanym do silnika!

bajer0 napisał(a):Sam sobie zmieniasz olej?

Ostatnio tak, ale poprzednio zmieniałem w stacji Castrola i zrobiłem płukankę u nich.

bajer0 napisał(a):Ile za niego placiles?

16-18 zł

Naprawdę polecam :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hannibal » 4 lis 2007, 09:45

To ja mam pytanie.

Właśnie zastanawiam się czy przy kolejnej wymianie oleju nie wlać tego preparatu do pukania silnika.
Jednak nie wiem czy mu to nie zaszkodzi. Przebieg – przynajmniej 260 tysięcy.
Poprzedni właściciel gnębił go na mineralnym, dodam że rzadko zmienianym. Obecnie 2 raz wlany już półsyntetyk Valvoline maxlife 10w40 i wycieków nie mam.

Czy istnieje ryzyko wypukania nagaru pełniącego funkcję uszczelki w jakimś miejscu silnika??
Chciałbym wiedzieć na ile bezpieczne to jest dla zmęczonego już nieco silnika.
Na pewno pomogło by to na hydrauliczne popychacze, ale co z resztą silnika??
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Grzyby » 4 lis 2007, 11:03

Wg mnie nie powinno to w niczym zaszkodzić.
Funkcje uszczelniające pełnią uszczelki a nie osady z oleju.

Ja (podkreślę to jeszcze raz – JA) bym zrobił płukankę.
Jak zrobiłem ją pierwszy raz u siebie to w czasie owych 15 minut pracy na luzie z rury zaczęły lecieć kłęby czarnego dymu (rozpuszczony nagar/osady ulegały spalaniu a ja mało zawału nie dostałem <lol> ) natomiast po zalaniu świeżym olejem usłyszałem tak piękną i czystą pracę silnika jakby to był silnik elektryczny a nie spalinowy.

Zrobisz jak zadecydujesz, ja uważam opinie o rozszczelnieniu silnika za bujdę na resorach.
Czy ktoś zna przypadek (osobiście a nie ze słyszenia) o rozszczelnieniu silnika po zmianie oleju np. z minerala na półsyntetyk i potem na syntetyk? Pewnie nie, bo gdyby tak było to mam pytanie gdzie w takim silniku podziały się uszczelki? Że niby osady pełnią ich rolę. No dajcie spokój .........

Aktualnie mam 242 tys.km, jeżdżę na pełnym syntetyku i przy każdej zmianie oleju stosuję płukankę.
I nikt mi nie wmówi że powinienem lać półsyntetyk bo już wypada lub dlatego że na syntetyku będzie gdzieś ciekło. Brednie.
Jeżeli gdzieś pojawi się wyciek to wiem że nie będzie miał on nic wspólnego z czystym wnętrzem silnika (które mu zresztą wyjdzie tylko na dobre) a co najwyżej powodem wycieku będzie kijowa uszczekla (o ile się w ogóle pojawi).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hannibal » 4 lis 2007, 23:59

Hmm.

Co do olejów to zgadzam się z Tobą w 100%. Mnie też mechanior mówił żeby nie lać broń Boże czego innego niż mineralny olej, bo się nagar ruszy i usyfi wszystko.

Wlałem półsyntetyk, zrobiłem 2500km i wymieniłem znowu na półsyntetyk (zrobione już kolejne 2500km).
Jedynym efektem jaki zauważyłem to uciszenie się popychaczy (nadal hałasują ale już znacznie mniej) i zmniejszyła się konsumpcja oleju – mniej dolewam.
Z silnika nic nie kapie, a zatem uważam że mechanior racji nie miał. Może zaszkodziło by to np. w Skodzie albo w Fiacie, które to silniki ze szczelności nie słyną.

Z Twojego opisu wnioskuję również że płukanka dotarła całkiem głęboko z czyszczeniem skoro dym leciał przy 1 płukaniu (pierścienie ?? ). Będę mieć tą uwagę na względzie przy wymianie oleju i myślę, że zaryzykuję. Zobaczymy co z tego wyjdzie :]
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 11:51

Hannibal napisał(a):Z Twojego opisu wnioskuję również że płukanka dotarła całkiem głęboko z czyszczeniem skoro dym leciał przy 1 płukaniu (pierścienie pytajnik ).

też tak myślę – dym był tylko za pierwszym razem czyli wyczyściło ładnie.
Po pierwszym użyciu spuszczony olej wyglądał jak smoła, teraz już tego nie ma.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 5 lis 2007, 13:00

Grzyby napisał(a):Zrobisz jak zadecydujesz, ja uważam opinie o rozszczelnieniu silnika za bujdę na resorach.

Dokładnie tak. Takie rzeczy wypisują pismaki w Auto Świecie i innych takich.
Teraz w swojej BG która ma przebieg 176kkm zmieniłem olej z półsyntetyka na pełny syntetyk. Zrobiłem to ze wzgledu na to że auto stoi na dworze i jak zrobi się zimno silnik będzie miał lepiej – syntetyk szybciej rozchodzi się po silniku.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Sokool » 5 lis 2007, 14:05

No ja też przy wymianie zaleję pełny syntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Hannibal » 5 lis 2007, 21:33

Tomekrvf Twoja BG przy mojej to nówka jest. :]
Ja mam nakulane ponad 260 tysięcy i stąd moje obawy.

Remont jakiś miała robiony jeszcze za nim ją kupiłem. Sam tylko uszczelkę pod pokrywą zmieniałem, zwałów nagaru na popychaczach nie widziałem (w sumie to w ogóle nagaru tam nie widziałem).

Ogólnie do wymiany oleju mam jeszcze trochę czasu. Wypróbuję tą płukankę i zamieszczę opis efektów. :D
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 22:58

Hannibal napisał(a):Tomekrvf Twoja BG przy mojej to nówka jest. krzywy
Ja mam nakulane ponad 260 tysięcy

gwarantuję że twoja nie była nawet w połowie tak eksploatowana jak Tomka <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bo_Lo » 9 lis 2007, 23:46

ja od 2 lqat uzywam oryginału GM – w kadecie 10w40(polsyntetyk wlalem przy 270tys.km ;P 90r) i jest cacy.do madzi wlalem GM 15w40 mineral i jak na razie miodzio.ceny tych olei sa smieszne -ok55.00 zl za 5l <lol>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez bajer0 » 10 lis 2007, 13:11

kupilem dzisiaj liqui moly engine flush 15zl :]

zobaczymy rezultaty po weekendzie :)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Majlo » 12 lis 2007, 19:42

Kupiłem dziś półsyntetyk Mobila 10W40. 182000km. Silnik chodzi ładnie. Czy dobry olej zakupiłem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez gajowy » 13 lis 2007, 14:21

Zalałem swoje auto( 2002 r, 2,0 D, brak DPF) olejem Mazda Dexelia Ultra 5W/30 taki mi polecił serwis mazdy w Krakowie ( 41 zł / litr). Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu w Poznaniu na Łuczanowskiej i powiedziano mi że ten olej leje się tylko do mazdy RX 8.
Napiszcie proszę kto ma rację. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 15:11
Posty: 7
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 6 2003 r 2,0 D

Postprzez Grzyby » 13 lis 2007, 16:21

gajowy napisał(a):Napiszcie proszę kto ma rację

Kraków :)
5W30 jest wg instrukcji :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hannibal » 14 lis 2007, 01:43

Zaraz. Czy do RX-8 nie powinien być 0 W20 ??
Przynajmniej do takich danych dotarłem :|

A z tego co widzę, to zwykły, pełen syntetyk zalałeś – moim zdaniem postąpiłeś słusznie :)
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez brii » 14 lis 2007, 23:07

Hannibal napisał(a): 0 W20

Jakby cuś to do pierwszej RX-7 ludzie lali 20W50, ale do RX-8 napewno nie 0W20. Jak dobrze kojarzę to ma być jakiś specyficzny 5W30 (chyba na bazie hydrosyntetycznej najlepiej)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez dzunior321 » 15 lis 2007, 13:57

Witam. w tym tygodniu mam zamiar zmienić olej w mojej Mazdzie 323f 98, lecz nie wiem jaki był lany poprzednio gdyż autko przyjechało z niemiec. W związku z tym czy mam zrobić tzw. płukanie silnika czy wystarczy zlać ztary i zalać go jakimś dobrym syntetykiem??? Jeśli mam zrobić płykanie silnika to jak to ma mniej więcej wyglądać, jaka jest procedura??pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2007, 15:47
Posty: 21
Skąd: Jasło

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 14:01

dzunior321, to o co pytasz było w tym właśnie temacie opisywane już kilka razy.
Może się wysilisz i poczytasz parę/parenaście stron do tyłu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez STEffAN » 15 lis 2007, 15:25

No ja za namową Grzyba zrobiłem przedwczoraj płukanke przed wymianą oleju u Jaksy. Smoła nie wyplyneła, ale teraz kolor oleju jest calkiem inny. Po prostu zupelnie przezroczysty, czysciutki, prawie jak woda. Na bagnecie ledwo można dojrzeć gdzie sie olej zaczyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki