accez napisał(a):Panowie sadze ze do 17letniego auta o przebiegu niby 165 tys to lac tylko olej mineralny co wy o tym myslicie ?i czy 15w 40 to dobry wybór pozdros
Zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj chociaż kilka ostatnich stron tego tematu....
www.mazdaspeed.pl
accez napisał(a):Panowie sadze ze do 17letniego auta o przebiegu niby 165 tys to lac tylko olej mineralny co wy o tym myslicie ?i czy 15w 40 to dobry wybór pozdros
Pankuba napisał(a):SXR i Dexelia – ten sam producent, specyfikacja (właściwości fiz. plus aprobaty) identyczna we wszystkich punktach.
marcin255 napisał(a):Pankuba napisał(a):SXR i Dexelia – ten sam producent, specyfikacja (właściwości fiz. plus aprobaty) identyczna we wszystkich punktach.
Dexelia to też hydrocrack ? mam dziwny problem miałem dexelię i shell helix ultra plus , było ok po wlaniu srx olej znika
chociaż znalazłem takie cos
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/478 ... b7b4c.html
accez napisał(a):Panowie przeczytalem wasze posty i mam juz metlik w glowie prosze doradzcie mi konkretnie jaki olej wlac do mazdy ?półsyntetyk czy mineral jakiej lepkosci 10w40 czy 15w40 czy inny ?dodam ze nie wiem jaki olej byl zalany wczesniej do silnika a na bagnecie powoli robi sie sucho wiec nie moge stwierdzic ile oleju bierze... pozdrawiam
Pankuba napisał(a):Sprzed ilu lat pochodzi to zestawienie?
Obstawiam, że ten PDF jest bardziej aktualny:
http://www.robidalis.lt/documents/MAZDA ... 0ULTRA.pdf
Dexelia to olej HC.
wlej tak jak kolega radzi 10w40, to jest polsyntetyk, nie ma 10w40 syntetykaaccez napisał(a):ale jaki olej ????? polsyntetyk?? bo jesli mam teraz mineralny to chyba nie moge wlac innego niz mineralny
Radex napisał(a):[...]nie ma 10w40 syntetyka
accez napisał(a):ale jaki olej ??? polsyntetyk?? bo jesli mam teraz mineralny to chyba nie moge wlac innego niz mineralny
Radex napisał(a):nie ma 10w40 syntetyka
Radek89 napisał(a):Pytanko do kogoś bardzo obcykanego w temacie ....
Radek89 napisał(a):Czy jeśli silnik teoretycznie ma pracować na oleju klasy ACEA A1 , a zaleje się mu A3 , C3 , czyli lepkość HTHS ma wskaźnik wysoki , a w A1 ma niski ....
Moim zdaniem wysoki wskaźnik HTHS to lepiej , bo olej na mój gust wtedy lepiej chroni silnik , a niskie HTHS mają na celu zredukowanie zużycia paliwa , no ale chronią troszkę gorzej jednostkę napędową ...
Tylko czy mam racje ? Czy jeśli zalałem olej o wyższym HTHS niż zaleca producent to coś może się stać ? Czy wręcz odwrotnie , i teraz silnik moze spalić minimalnie więcej ale jest lepiej chroniony ... Prosiłbym o info tylko od ,,olejo-znawców" a wierzę , że znejdę tu kogoś obcykanego w temacie bo na innych forach mam wrażenie , że siedzą 14-to latkowie i udają znawców ;/
Pozdro
P.S
chodzi o silnik który mam obecnie a który był też wkładany do mazdy .... 2.0 16V 130 koni ... więc nie wyganiajcie mnie i nie wyzywajcie od zdrajcy :D
Radek89 napisał(a):kupiłem castrola 5W40 , tego nowego z normą z przodu tylko C3 ... Z tyłu ma A3/B3 i chyba B4 , no i wspomniane C3
Kupiłem akurat castrola bo tylko to w sklepie u mnie znalazłem nie rozlewane w PL ...
Czyli , mówisz , żebym jeździł i sie nie przejmował , a przy następnej wymianie zalać A5 i będzie spoko
http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 37061.html
Czy może jeszcze to C3 mnie ma obchodzić i nie nadaje się to do mojego silnika ... ?
pozdro.
Radek89 napisał(a):Prosiłbym o info tylko od ,,olejo-znawców" a wierzę , że znejdę tu kogoś obcykanego w temacie bo na innych forach mam wrażenie , że siedzą 14-to latkowie i udają znawców ;/
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki