Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez bull » 1 lis 2010, 16:35

accez napisał(a):Panowie sadze ze do 17letniego auta o przebiegu niby 165 tys to lac tylko olej mineralny co wy o tym myslicie ?i czy 15w 40 to dobry wybór pozdros

Zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj chociaż kilka ostatnich stron tego tematu....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez accez » 1 lis 2010, 17:05

Panowie przeczytalem wasze posty i mam juz metlik w glowie prosze doradzcie mi konkretnie jaki olej wlac do mazdy ???półsyntetyk czy mineral jakiej lepkosci 10w40 czy 15w40 czy inny ?????dodam ze nie wiem jaki olej byl zalany wczesniej do silnika a na bagnecie powoli robi sie sucho wiec nie moge stwierdzic ile oleju bierze... pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 lis 2010, 18:39 przez accez, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Postprzez marcin255 » 1 lis 2010, 18:22

Pankuba napisał(a):SXR i Dexelia – ten sam producent, specyfikacja (właściwości fiz. plus aprobaty) identyczna we wszystkich punktach.

Dexelia to też hydrocrack ? mam dziwny problem miałem dexelię i shell helix ultra plus , było ok po wlaniu srx olej znika :|
chociaż znalazłem takie cos
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/478 ... b7b4c.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pankuba » 1 lis 2010, 20:42

marcin255 napisał(a):
Pankuba napisał(a):SXR i Dexelia – ten sam producent, specyfikacja (właściwości fiz. plus aprobaty) identyczna we wszystkich punktach.

Dexelia to też hydrocrack ? mam dziwny problem miałem dexelię i shell helix ultra plus , było ok po wlaniu srx olej znika :|
chociaż znalazłem takie cos
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/478 ... b7b4c.html

Sprzed ilu lat pochodzi to zestawienie?
Obstawiam, że ten PDF jest bardziej aktualny:
http://www.robidalis.lt/documents/MAZDA ... 0ULTRA.pdf

Dexelia to olej HC.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez bull » 1 lis 2010, 21:29

accez napisał(a):Panowie przeczytalem wasze posty i mam juz metlik w glowie prosze doradzcie mi konkretnie jaki olej wlac do mazdy ?półsyntetyk czy mineral jakiej lepkosci 10w40 czy 15w40 czy inny ???dodam ze nie wiem jaki olej byl zalany wczesniej do silnika a na bagnecie powoli robi sie sucho wiec nie moge stwierdzic ile oleju bierze... pozdrawiam


Wlej 10w-40, w zimie 15w-40 będzie podczas mrozów strasznie gęsty.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez accez » 1 lis 2010, 21:46

ale jaki olej ??????? polsyntetyk?? bo jesli mam teraz mineralny to chyba nie moge wlac innego niz mineralny
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Postprzez marcin255 » 1 lis 2010, 22:00

Pankuba napisał(a):Sprzed ilu lat pochodzi to zestawienie?
Obstawiam, że ten PDF jest bardziej aktualny:
http://www.robidalis.lt/documents/MAZDA ... 0ULTRA.pdf

Dexelia to olej HC.

patrząc na to to jest identyczny z Elf sxr 5w30
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Radex » 1 lis 2010, 23:19

accez napisał(a):ale jaki olej ??????? polsyntetyk?? bo jesli mam teraz mineralny to chyba nie moge wlac innego niz mineralny
wlej tak jak kolega radzi 10w40, to jest polsyntetyk, nie ma 10w40 syntetyka :P
polsyntetyk poki co bedzie najbezpieczniejszym rozwiazaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Maciej Loret » 1 lis 2010, 23:46

Radex napisał(a):[...]nie ma 10w40 syntetyka :P


Ale masz jakieś wsparcie?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bull » 2 lis 2010, 08:41

accez napisał(a):ale jaki olej ????? polsyntetyk?? bo jesli mam teraz mineralny to chyba nie moge wlac innego niz mineralny


Dlaczego tak sądzisz??
Chciałem ci wcześniej zaproponować 5w-40 syntetyk na zimę........
.........

Radex napisał(a):nie ma 10w40 syntetyka


Są takowe i nawet nie tek trudno dostepne........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Radex » 2 lis 2010, 09:45

caly zycie czlowiek sie uczy :P <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Radek89 » 3 lis 2010, 09:28

Pytanko do kogoś bardzo obcykanego w temacie ....

Czy jeśli silnik teoretycznie ma pracować na oleju klasy ACEA A1 , a zaleje się mu A3 , C3 , czyli lepkość HTHS ma wskaźnik wysoki , a w A1 ma niski ....

Moim zdaniem wysoki wskaźnik HTHS to lepiej , bo olej na mój gust wtedy lepiej chroni silnik , a niskie HTHS mają na celu zredukowanie zużycia paliwa , no ale chronią troszkę gorzej jednostkę napędową ...

Tylko czy mam racje ? Czy jeśli zalałem olej o wyższym HTHS niż zaleca producent to coś może się stać ? Czy wręcz odwrotnie , i teraz silnik moze spalić minimalnie więcej ale jest lepiej chroniony ... ?? Prosiłbym o info tylko od ,,olejo-znawców" a wierzę , że znejdę tu kogoś obcykanego w temacie bo na innych forach mam wrażenie , że siedzą 14-to latkowie i udają znawców ;/

Pozdro

P.S
chodzi o silnik który mam obecnie a który był też wkładany do mazdy .... 2.0 16V 130 koni ... więc nie wyganiajcie mnie i nie wyzywajcie od zdrajcy :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 10:25

Radek89 napisał(a):Pytanko do kogoś bardzo obcykanego w temacie ....

Nie no, bez przesady :)


Radek89 napisał(a):Czy jeśli silnik teoretycznie ma pracować na oleju klasy ACEA A1 , a zaleje się mu A3 , C3 , czyli lepkość HTHS ma wskaźnik wysoki , a w A1 ma niski ....

Moim zdaniem wysoki wskaźnik HTHS to lepiej , bo olej na mój gust wtedy lepiej chroni silnik , a niskie HTHS mają na celu zredukowanie zużycia paliwa , no ale chronią troszkę gorzej jednostkę napędową ...

Tylko czy mam racje ? Czy jeśli zalałem olej o wyższym HTHS niż zaleca producent to coś może się stać ? Czy wręcz odwrotnie , i teraz silnik moze spalić minimalnie więcej ale jest lepiej chroniony ... ?? Prosiłbym o info tylko od ,,olejo-znawców" a wierzę , że znejdę tu kogoś obcykanego w temacie bo na innych forach mam wrażenie , że siedzą 14-to latkowie i udają znawców ;/

Pozdro

P.S
chodzi o silnik który mam obecnie a który był też wkładany do mazdy .... 2.0 16V 130 koni ... więc nie wyganiajcie mnie i nie wyzywajcie od zdrajcy :D:D

Oleje ACEA A1 to stara klasa, o której można powiedzieć, że została wyparta przez ACEA A5. Nie podałeś, jaki olej kupiłeś, ale niewykluczone, że przy zakupie czegoś dobrego z ACEA A1 miałbyś lepszą ochronę przy zimnym starcie, wolniejsze starzenie/utleniania, no i oczywiście lepszą oszczędność paliwa. Ten A3 C3 nie ma jednak prawa zrobić silnikowi żadnej krzywdy :). Jeśli nie jeździsz wyścigowo, to ten wyższy HTHS nie daje Ci żadnej przewagi nad A1 z niskim HTHS. Jak dla mnie, to możesz sobie kupić przy następnej wymianie ACEA A5, byle nie był równocześnie ukierunkowany na DPF :). Możesz także przy obecnie zakupionym olejku skrócić okres do następnej wymiany, ale to tylko w ramach dmuchania na zimne ;).

Niech się Duratec sprawuje ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Radek89 » 3 lis 2010, 11:04

kupiłem castrola 5W40 , tego nowego z normą z przodu tylko C3 ... Z tyłu ma A3/B3 i chyba B4 , no i wspomniane C3

Kupiłem akurat castrola bo tylko to w sklepie u mnie znalazłem nie rozlewane w PL ...

Czyli , mówisz , żebym jeździł i sie nie przejmował , a przy następnej wymianie zalać A5 i będzie spoko ??

http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 37061.html

Czy może jeszcze to C3 mnie ma obchodzić i nie nadaje się to do mojego silnika ... ?
pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 12:30

Radek89 napisał(a):kupiłem castrola 5W40 , tego nowego z normą z przodu tylko C3 ... Z tyłu ma A3/B3 i chyba B4 , no i wspomniane C3

Kupiłem akurat castrola bo tylko to w sklepie u mnie znalazłem nie rozlewane w PL ...

Czyli , mówisz , żebym jeździł i sie nie przejmował , a przy następnej wymianie zalać A5 i będzie spoko ??

http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 37061.html

Czy może jeszcze to C3 mnie ma obchodzić i nie nadaje się to do mojego silnika ... ?
pozdro.

Sprawdź, jak ACEA A1 wypada w porównaniu ACEA A3, C3. Co prawda, nie wiadomo, czy tego Castrola dotyczą najnowsze normy ACEA. Pewnie nie, bo jak olej spełnia ACEA z 2004 czy 2008 r, to producent zwykle się tym chwali:
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Radek89 » 3 lis 2010, 12:50

No patrząc na to to zbytnio się nie różnią ... Więc powiedz mi okiem znawcy :D Mogę na tym co wlałem śmigać , czy lepiej to zmienić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez grabu122 » 3 lis 2010, 19:15

Radek89 napisał(a):Prosiłbym o info tylko od ,,olejo-znawców" a wierzę , że znejdę tu kogoś obcykanego w temacie bo na innych forach mam wrażenie , że siedzą 14-to latkowie i udają znawców ;/


Wylej to jak najprędzej :D Jeśli chcesz super ochrony, to musisz kupić Motul F rozlewny przez samego prezesa Forda- mega hiper sriper sport wtedy silnik przejedzie milion km i będzie pracował jak w bolidzie F1 :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Croom » 3 lis 2010, 19:25

A dlaczego piszesz że olej rozlewany w Polsce to lipa ...?
Wiem że taki Fuchs miażdzy każdego Castrola w każdych testach .....
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Radek89 » 3 lis 2010, 19:41

No właśnie wychodzę z założenia , że właśnie ta fordowska formula F nie moze być syntetykiem .....

5 litrów za 85 zł – przecież to śmiech ...

Dlatego poszedłem w inne marki ...

A Castrola kupiłem bo taki miałem wybór u mnie w sklepie a musiałem zmienić olej na JUŻ – miałem dwie sensowne opcje z syntetyków 5W40 – mobil z PL i castroll chyba z niemcowni ... Wybrałem mniejsze zło ...



A tak serio to wypowiedzcie się na temat tego co wlałem ... Bo przysięgam – na forum forda jest taka śpeiwka : ,,ma być formula F i koniec kropka "

A to że kiedyś była formula E i był to semi syntetyk , a teraz ją wycofali wprowadzili niby full syntetyk formula F i zalecają wszystkim którzy stosowali formule E zmianę na formule F – to się kupy nie trzyma ;/;/ Moim zdaniem ta cała fordowska formula to bardzo średniej jakości półsyntetyk ,


Doradźcie coś koledzy ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 22:52

Zostaw tego Castrola w silniku i się nie przejmuj. Następnym razem zalej Formula F lub coś zbliżonego. Tylko podeślij najpierw dokładne namiary na ten olej z Fomula F. Na czym wcześniej jeździł silnik, na Formula E?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki