Oleje silnikowe
nie jest łatwo wydobyć najważniejsze i prawdziwe informacje z wielu wypowiedzi, gdy ktoś się na tym nie zna...
jutro zmieniam olej i filtry. Zaleje chyba półsyntetyk 5W40. Jakiś Castrol, lotos – pomyśle Cena jak wspominałem nie gra roli, liczy się jakość oleju. Ważne, że (jak pisał Borys) olej sprawdzony na takim samym silniku. Dodam, że na trasie zamierzam używać troche pedału gazu, bo mam czym jechać
dzięki wszystkim za pomoc. Postaram się informować o skutkach mojej decyzji oczywiście jeśli kogoś to interesuje
jutro zmieniam olej i filtry. Zaleje chyba półsyntetyk 5W40. Jakiś Castrol, lotos – pomyśle Cena jak wspominałem nie gra roli, liczy się jakość oleju. Ważne, że (jak pisał Borys) olej sprawdzony na takim samym silniku. Dodam, że na trasie zamierzam używać troche pedału gazu, bo mam czym jechać
dzięki wszystkim za pomoc. Postaram się informować o skutkach mojej decyzji oczywiście jeśli kogoś to interesuje
- Od: 28 cze 2010, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]
skrzacik86 napisał(a):nie jest łatwo wydobyć najważniejsze i prawdziwe informacje z wielu wypowiedzi, gdy ktoś się na tym nie zna...
jutro zmieniam olej i filtry. Zaleje chyba półsyntetyk 5W40. Jakiś Castrol, lotos – pomyśle Cena jak wspominałem nie gra roli, liczy się jakość oleju. Ważne, że (jak pisał Borys) olej sprawdzony na takim samym silniku. Dodam, że na trasie zamierzam używać troche pedału gazu, bo mam czym jechać
dzięki wszystkim za pomoc. Postaram się informować o skutkach mojej decyzji oczywiście jeśli kogoś to interesuje
5W-40 tak, ale raczej nie Castrol, ładne opakowania, reklamy i parametry, gorzej z "dystrybutorami".
Podjedź na jakąś stację Lotos i sprawdź, czy rusza Cię cena Quazara. Możesz też pomyśleć o innych ciekawych (cenowo również) olejach: Liqui Moly Synthoil High, Agip Formula Prestige, Motul 8100 X-CESS.
Valvoline 5W-40 będzie trochę tańszy i łatwiej dostęny, ale też ok.
Radex84 napisał(a):ja wczoraj zrobiłem powrót do korzeni, wymieniłem olej z powrotem na ELFa 10w40 i przy nim zostane. castrol za gesty, mobil taki nijaki.
A co to znaczy "nijaki"? Że silnik cicho chodzi i oleju nie ubywa?
Zorganizuj sobie Mobila np. z Niemiec, pewnie będzie mniej nijaki
Fajne opakowanie Happy Meal edyszyn skrzacik86 jak stawiasz na jakość to kup czystego syntetyka, tak jak ci radzi Pankuba a nie hydrokraka do tego gniota Castrola.tco_tm napisał(a):Ja używam tylko tego oleju:
mobil wydawal mi sie za rzadki, troche go ubywalo. nie duzo bo mi silnik nie pije ale jednak przesiadka z powrotem na Elfa najlepszaPankuba napisał(a):Radex84 napisał(a):ja wczoraj zrobiłem powrót do korzeni, wymieniłem olej z powrotem na ELFa 10w40 i przy nim zostane. castrol za gesty, mobil taki nijaki.
A co to znaczy "nijaki"? Że silnik cicho chodzi i oleju nie ubywa?
Zorganizuj sobie Mobila np. z Niemiec, pewnie będzie mniej nijaki
i na Elfie wydaje mi sie ze silnik najfajniej pracuje z tych 3 olejuff.
Radex84 napisał(a):mobil wydawal mi sie za rzadki, troche go ubywalo. nie duzo bo mi silnik nie pije ale jednak przesiadka z powrotem na Elfa najlepsza
i na Elfie wydaje mi sie ze silnik najfajniej pracuje z tych 3 olejuff.
Oki, jeżeli miałeś kilka wymian Mobila i nadal trochę go znikało, to decyzja uzasadniona. Ja bym na Twoim miejscu zalał 5W-40.
Pankuba napisał(a):
5W-40 tak, ale raczej nie Castrol, ładne opakowania, reklamy i parametry, gorzej z "dystrybutorami".
Podjedź na jakąś stację Lotos i sprawdź, czy rusza Cię cena Quazara. Możesz też pomyśleć o innych ciekawych (cenowo również) olejach: Liqui Moly Synthoil High, Agip Formula Prestige, Motul 8100 X-CESS.
Valvoline 5W-40 będzie trochę tańszy i łatwiej dostęny, ale też ok.
Popieram .. Castrol pewny jest dobrym olejem ...
Gestosc oleju ocenic okoleptycznie ciezko ... szczegulnie ze olej rozgrzany ma inna plynnosc niz zimny ...
Pozatym zadki olej nie zlaczy zly .. szczegulnie przy starcie ..
Radex84 ,5W40 możesz dostać czystego syntetyka (Valvo,Liqui, Motul) w 10W40 to tylko oleje HC. Przy 5W40 silnik będzie miał lepszy zimny start, na ciepłym parametry te same. Sam jestem po przejściu z Mobil 1 10W40 na Motul Specific 5W40 plus płukanka Motul i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Silnik ciszej pracuje, elastyczniej, auto mniej pali, branie oliwy mniejsze
Radex84 napisał(a):Pankuba, dlaczego 5w40? poki co silniczek jest zdrow jak ryba . wymieniam olej filtry oleju i gazu co 10.000km
Po tym, jak wyręczył mnie Artiks, dodam tylko, że więcej info masz w tym wątku . A jeśli robisz rocznie ok. 20 tyś. km, to możesz posterować wymianami tak, że na okres późnojesienno-zimowo-wczesnowiosenny lejesz 5W40 (instrukcja dopuszcza AFAIR nawet 5W30), a w sezonie ciepłym 10W40.
Artiks napisał(a):w 10W40 to tylko oleje HC.
Na pewno?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Artiks napisał(a):w 10W40 to tylko oleje HC.
Na pewno?
Nie ... Po Lepkosci, Klasie ... nieda sie stwierdzic ... czy to Syn czy Mineral ...
wiekszosci przypadkow .. 0wXX oleje sa SYN ... napisalem wiekszosci bo sa bazy HC ...rowniez dostepne ...
5wXX
10wXX
Moga byc syntetyczne...IV i 5 ..... HC( aka Grupa 3a aka "syntetyczny" ) I mineralne ..
PS, Maciek ja wiem ze ty to wiesz – ta odpowiedz jest skierowana do innych ... czytelnikow zainteresowanych tematem.
PS2, zalales wkoncu 0wXX ?
no ja zalałem syntetyk 5W40 Lotos zgodnie z zaleceniami forumowiczów jak narazie nie widze nic podejrzanego ale w sumie dużo sie na świeżym oleju jeszcze nie najeździłem. Filtr oleju również wymieniony, powietrza na dniach również wymienie. Czeka mnie jeszcze walka z gościem w serwisie, który dobierał mi alusy i opony Nie dość, że dobrał mi fele (R15) z ET37 to jeszcze tył 205/55, a przez to opona trze mi o rant (tak to sie chyba nazywa) nadkola jak mi ktoś do tyłu wsiądzie. Jeszcze raz wielkie dzięki za szybką i fachową odpowiedź
- Od: 28 cze 2010, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]
Artiks napisał(a):Nie globalizuj tego, co napisałem , sprawa dotyczy konkretnych producentów o których jest powyższa dyskusja.Maciej Loret napisał(a):Na pewno?
Większość olejów 10W-40 to nie są oleje HC, ale nie ma sensu nad tym się rozwodzić, czy to jest hydrokrak, hydrosyntetyk czy olej z dużą przewagą PAO.
Wolę wiedzieć, co stoi w instrukcjach i przestrzegać wytycznych dot. lepkości oraz norm ACEA (dodatkowo aprobat MB, VW czy API). Mnie mała zawartość PAO w oleju spełniającym wysokie normy nie będzie przeszkadzała.
A jak ktoś uprawia dłuższe przejazdy wyścigowe albo ma taki kaprys, że pałuje silnik tuż po rozruchu, to niech oddaje olej do analizy i główkuje, czy mu tego PAO wystarczy na najbliższe 10 szybkich okrążeń po jego mieście/wiosce
skrzacik86 napisał(a):no ja zalałem syntetyk 5W40 Lotos
Ale nie Quazar?
Mam pytanko , czy przy wymianie oleju rowniez trzeba wymienić filtr oleju ? Ja wymienilem only filtr powietrza...
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki