Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pankuba » 16 mar 2010, 15:44

Croom napisał(a):To 3 marki których nie bałbym się zalac w Polsce, reszta ma bana ode mnie.

I robisz błąd :) A jeszcze miesiąc temu polecałbym Fuchsa ... W razie czego, szczegóły na PW.
Bany chyba pochopnie rozdajesz. Pewnie wyjdzie, że reklamę robię, ale Agip to pewniak. Przynajmniej na razie. Jeśli nie zmieni się kierownictwo w BP Techem i dotychczas stosowane zabezpieczenia baniek :) Problem z Agipami jest taki, że te o odpowiednich parametrach są ciut za drogie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Croom » 18 mar 2010, 13:01

Widzieliscie ?

http://www.top1oil.com.pl/produkty

API SM, i co ciekawe A5/B5 w klasie 10w-40 , hm...ciekawe jak to zrobili..
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez malkolm » 18 mar 2010, 16:15

Croom napisał(a):Widzieliscie ?

http://www.top1oil.com.pl/produkty

API SM, i co ciekawe A5/B5 w klasie 10w-40 , hm...ciekawe jak to zrobili..

link nie działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Maciej Loret » 18 mar 2010, 17:00

malkolm napisał(a):link nie działa


Jeszcze nigdy jeden znak nie znaczył tak wiele dla tak nielicznych... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez KyRy » 19 mar 2010, 16:06

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 16:55

Siema. Słuchajcie w mojej mx-3 b6 sohc mam wlany olej 10w-40. dziś sprawdziłem, że producent zaleca 5w-30. który jest w rzeczywistości lepszy i czym one się różnią? wiem tylko tyle, że 5w-30 to syntetyk.
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Krisek » 19 mar 2010, 17:46

10w40 Moze byc Mineralne, Syntetyczne, Polsytnetyczne
tak samo z 5w30 – sa Mineralne, Syntetyczne, Polsytetyczne

przy 5w30 za oszczedziesz troche na benzynie .... Lzejsze starty ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 18:03

Zaoszczędze na benzynie?w jaki sposób?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez tokar » 19 mar 2010, 20:56

mniejsze opory "przetłoczenia" oleju...
najlepiej mi zobrazował to pewnien test ktory widzialem na necie, mianowicie kilka olejów, kazdy w osobnym kubeczku... temeratura -15 stopni.
jedne byly plynne...a niektore ledwo co sie wylewaly po przewróceniu kubka;p Az strach pomysleć jakie jest zuzycie silnika w momencie startu, zanim taki olej dotrze we wszystkie miejsca.

PS. ja zmieniłem olej ( oczywiście za namową kolegow z tego forum:D ) z Catrola Magnateca 15w40 Mineralnego na Valvoline MaxLife 10w40 półsyntetyk. Narazie od wymiany zrobiłem 2 tys.km wszystko jest ok :) ( no pod uszczelka od pokrywy zaworów sie poci..ale przez zmianą tez tak bylo ;] )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Krisek » 19 mar 2010, 21:37

Tak gestosc na zimnym silniku jest okreslana przez 0,5,10,15,20

W10,W20,W30,W40,W50,W60 – to ozneczenie "gestosci" oleju na goracym silniku ....

Silnik bedzie tracil mniej energi
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 19 mar 2010, 23:45

wg.SAE 80-90% zuzycia to start silnika i pierwsze minuty jazdy ....
Do tego dochodzi jeszcze ILSAC GF-3, GF-4 ...
Teraz GF-4 oferuje chyba najwiekszą oszczędność paliwa.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez malkolm » 21 mar 2010, 10:10

tokar napisał(a):mniejsze opory "przetłoczenia" oleju...
najlepiej mi zobrazował to pewnien test ktory widzialem na necie, mianowicie kilka olejów, kazdy w osobnym kubeczku... temeratura -15 stopni.
jedne byly plynne...a niektore ledwo co sie wylewaly po przewróceniu kubka;p Az strach pomysleć jakie jest zuzycie silnika w momencie startu, zanim taki olej dotrze we wszystkie miejsca.

ten test widziałeś tutaj bo ja go robiłem i w temp -25 stopni :) , oleje 15w nie chciały z kubka wypłynąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez tokar » 21 mar 2010, 15:56

malkolm napisał(a): ten test widziałeś tutaj bo ja go robiłem i w temp -25 stopni :) , oleje 15w nie chciały z kubka wypłynąć


faktycznie :) ogolnie ten wątek jest już tak dlugi, ze mozna sie pogubic;p
Test był naprawde ok, ale mysle ze wiele osob zadajac tu pytanie nie wie nawet o tym tescie.. – a wystarczy spojrzec na tamte zdjecia i wszytko jasne ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Maciej Loret » 21 mar 2010, 16:24

tokar napisał(a):Test był naprawde ok, ale mysle ze wiele osob zadajac tu pytanie nie wie nawet o tym tescie.. – a wystarczy spojrzec na tamte zdjecia i wszytko jasne ;]


"Wszystko" znaczy co?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez tokar » 21 mar 2010, 16:28

chodzilo mi o plynność w niskiej temperaturze,szybkość rozprowadzenia oleju w silniku, łatwość rozruchu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Maciej Loret » 21 mar 2010, 18:28

tokar napisał(a):chodzilo mi o plynność w niskiej temperaturze,szybkość rozprowadzenia oleju w silniku, łatwość rozruchu


Ale nie ma też co przesadzać. Są auta, które jeżdżą na olejach 10WX i 15WX a silniki nie rozsypują się...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez malkolm » 21 mar 2010, 22:09

najważniejsze aby olej przy temp powiedzmy -30 jeszcze był zasysany przez pompę, jeśli nie będzie to możne być to koniec jego kariery, jeśli jest to silnik krócej lub dłużej jeszcze pojeździ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Croom » 22 mar 2010, 13:07

Maciej Loret napisał(a):Ale nie ma też co przesadzać. Są auta, które jeżdżą na olejach 10WX i 15WX a silniki nie rozsypują się...


Oczywiście ASO zalewaja nowoczesne jednostki wysokoprezne olejami 15W-40, fajnie to chodzi, poźniej to nie ich zmartwienie ze trzeba robic z silnikiem, czy turbo ....
Dlaczego nie lać czegos co jest najlepsze, silniki chodza na tym rewelacyjnie, maja mniejsze opory, mniej palą, wykazuja sprawność przez długie lata ....

WG.SAE własnie 80-90% zuzycie to własnie zimny start i pierwsze minuty pracy silnika ...
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2010, 13:24

Croom napisał(a):Oczywiście ASO zalewaja nowoczesne jednostki wysokoprezne olejami 15W-40, fajnie to chodzi, poźniej to nie ich zmartwienie ze trzeba robic z silnikiem, czy turbo ....


ASO nie ma nic do rzeczy. Piszę o użytkownikach, którzy świadomie leją to, co sugeruje producent.

Croom napisał(a):Dlaczego nie lać czegos co jest najlepsze


Nie dla każdego silnika musi to być najlepsze.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez tokar » 22 mar 2010, 20:36

szczerze mówiąc wątpie, żeby 15w-X w naszych warunkach afmosrefrycznych, dla jakiegokolwiek zdrowego silnika mazdy był dobry..
oczywiście to tylko moja zdanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki