Oleje silnikowe
Mev napisał(a):ja się pochwalę, że po zalaniu Edge Sport 0w40 (full-syntetyk) zamiast Mobil 1 10w40 (pół-syntetyk), silnik przestał brać olej
W jakim silniku dokładnie i z jakim przebiegiem ?
Ile jeździł na tym mobilu 10w-40 ?
Ja Castrola nie wleje już no ale jesli są wniebowizeci to niech wlewają ..
Powtórzę może w Kanadzie nie było takich cyrków z Castrolem jak u nas..
Croom napisał(a):Mev napisał(a):ja się pochwalę, że po zalaniu Edge Sport 0w40 (full-syntetyk) zamiast Mobil 1 10w40 (pół-syntetyk), silnik przestał brać olej
W jakim silniku dokładnie i z jakim przebiegiem ?
Ile jeździł na tym mobilu 10w-40 ?
Ja Castrola nie wleje już no ale jesli są wniebowizeci to niech wlewają ..
Powtórzę może w Kanadzie nie było takich cyrków z Castrolem jak u nas..
A ja tam niewiem .... Niewierze ze BP by nie zaregowalo ... I nie poplacilo odszkodowan ..
Pankuba napisał(a):malkolm napisał(a):
BTW: Sprawdziłem właśnie, co LOTOS zaleca do Twojego auta. Widzę, że Traffic i Economic są za dobre
wiem o tym że są dobre i dlatego na trafficu jeżdżę. ale już się zbliża następna wymiana, jestem zadowolony z tego oleju
Jeździłem na Castrol Edge 5W30, teraz zmieniłem na Elf SXR 5W30 i w sumie różnicy raczej nie zauważam – może ciszej chodzi na zimnym silniku, ale to bardzo subiektywne odczucie. Póki co, odpukać jest ok
Krisek znalazłem taką wypowiedź na forum corolli jak się odniesiesz, :
Wziąść trzeba jeszcze pod uwagę że dodatkowym problemem jest dobór elastomerów na uszczelnienia pod kątem temperatury ich pracy oraz składu chemicznego stosowanych olejów oraz.....ekologi, tu tez witamy sie z ekologia i na to juz nic nie poradzimy, juz teraz z tego co czytałem albo za kilka lat mogą się pojawić problemy przy użyciu niektórych typów olejów syntetycznych lub pewnych dodatków uszlachetniających, szczególnie zawierających siarkę, fosfor lub azot.
Niewykluczone ,powtarzam niewykluczone, że obiegowa opinia o syntetykach jako "rozszczelniaczach" silnika bieże się z tego ze zalewano prosty olej na taniej czystej bazie PAO które mógł ale nie musiał utwardzic uszczelki a estry częściej powoduja pecznienie a w skrajnych przypadkach żelowanie ale od tego sa odpowiednie dodatki i mieszanie baz ze soba w celu otrzymania dobrego środka, byc może dlatego utarła się obiegowa opinia ze minerale sa najlepsze po 100tyś km bo nie powodują np. wycieków bo jak wiadomo obecnie stosowane elastomery (nitrylowe, chloroproprenowe, akrylowe, silikonowe, fluorowe) zapewniają prawidłową współpracę z mineralnymi olejami bazowymi, a zrobienie dobrego PAO czy estra to zadanie wymagajace więcej środków finansowych.
Nadarza mi się okazja kupić olej mineralny LOTOS 15W40 a atrakcyjnej cenie, co sądzisz o zalaniu go i wymianie po 7kkm. Zastanawiam się bo jest w klasie SJ a na tym forum piszą ze każda wyższa klasa API jest coraz mniej dobra dla silnika,ale bardziej ekologiczna.
Wziąść trzeba jeszcze pod uwagę że dodatkowym problemem jest dobór elastomerów na uszczelnienia pod kątem temperatury ich pracy oraz składu chemicznego stosowanych olejów oraz.....ekologi, tu tez witamy sie z ekologia i na to juz nic nie poradzimy, juz teraz z tego co czytałem albo za kilka lat mogą się pojawić problemy przy użyciu niektórych typów olejów syntetycznych lub pewnych dodatków uszlachetniających, szczególnie zawierających siarkę, fosfor lub azot.
Niewykluczone ,powtarzam niewykluczone, że obiegowa opinia o syntetykach jako "rozszczelniaczach" silnika bieże się z tego ze zalewano prosty olej na taniej czystej bazie PAO które mógł ale nie musiał utwardzic uszczelki a estry częściej powoduja pecznienie a w skrajnych przypadkach żelowanie ale od tego sa odpowiednie dodatki i mieszanie baz ze soba w celu otrzymania dobrego środka, byc może dlatego utarła się obiegowa opinia ze minerale sa najlepsze po 100tyś km bo nie powodują np. wycieków bo jak wiadomo obecnie stosowane elastomery (nitrylowe, chloroproprenowe, akrylowe, silikonowe, fluorowe) zapewniają prawidłową współpracę z mineralnymi olejami bazowymi, a zrobienie dobrego PAO czy estra to zadanie wymagajace więcej środków finansowych.
Nadarza mi się okazja kupić olej mineralny LOTOS 15W40 a atrakcyjnej cenie, co sądzisz o zalaniu go i wymianie po 7kkm. Zastanawiam się bo jest w klasie SJ a na tym forum piszą ze każda wyższa klasa API jest coraz mniej dobra dla silnika,ale bardziej ekologiczna.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
tak dawno dawno temu za gurami za lasami PAO moglo miec jakies problemy z uszczelkami .... a pozniej zaczeno dodawac estery ...
PAO niestety jest droga koszta stworzenia oleju syntetycznego sa wyzsze
Musimy pamietac ze baza olejowa to tylko tak naprawde nosnik wlasnie dodatkow ... Sama w sobie bez dodatkow niemogla by byc stosowana....
Niemartwil bym sie tym specjalnie – wszystko jest teraz w normach ...
Moim zdaniem o opinia o rozszczelnieniach .. to dlatego ze ludzie zalewaja syntetyczny olej – ( Wiekszosci maja wiecej skladnikow czyszcacych ) I poprostu zostaje wyplukowany syff z uszkdzonych zuzytych uszczelek ...I cieknie
Nieprawda jest ze jest coraz mniej dobra dla silnika .... Wrecz przeciwnie oleje sie robia coraz bardziej skomplikowane – Pozwalaja oszadzac paliwo... Poprawiaja zuzycie silnika .....
SM – SL roznica jest w ZDDP – ktore jest wazne tylko dla niektorych silnikow ... tych z Flat Tapet's
Inna sprawa ze nowoczesne oleje Mineralne sa doskonalymi olejami ktore osobiscie stosuje I polecam ... zreszta jak zawsze.
Za rogiem juz GF-5 standart czeka chyba w 2011 benda pierwsze samochody ktore bena go wymagaly
A co do srodowiska ... sa oleje ekologiczne o FANTASTYCZNYCH parametrach
Bio oleje
http://www.renewablelube.com/
Tak znam autka co na tym smigaja ...
15w40 ... to 15w bardzo bardzo gesty olej .. jesli nie obawiarz sie o cisnienie przy starcie Osobiscie bym nie stosowal tego oleju ...
Ok Starczy mojej skromnej nieprofesjonalnej opini ..
PAO niestety jest droga koszta stworzenia oleju syntetycznego sa wyzsze
Musimy pamietac ze baza olejowa to tylko tak naprawde nosnik wlasnie dodatkow ... Sama w sobie bez dodatkow niemogla by byc stosowana....
Niemartwil bym sie tym specjalnie – wszystko jest teraz w normach ...
Moim zdaniem o opinia o rozszczelnieniach .. to dlatego ze ludzie zalewaja syntetyczny olej – ( Wiekszosci maja wiecej skladnikow czyszcacych ) I poprostu zostaje wyplukowany syff z uszkdzonych zuzytych uszczelek ...I cieknie
Nieprawda jest ze jest coraz mniej dobra dla silnika .... Wrecz przeciwnie oleje sie robia coraz bardziej skomplikowane – Pozwalaja oszadzac paliwo... Poprawiaja zuzycie silnika .....
SM – SL roznica jest w ZDDP – ktore jest wazne tylko dla niektorych silnikow ... tych z Flat Tapet's
Inna sprawa ze nowoczesne oleje Mineralne sa doskonalymi olejami ktore osobiscie stosuje I polecam ... zreszta jak zawsze.
Za rogiem juz GF-5 standart czeka chyba w 2011 benda pierwsze samochody ktore bena go wymagaly
A co do srodowiska ... sa oleje ekologiczne o FANTASTYCZNYCH parametrach
Bio oleje
http://www.renewablelube.com/
Tak znam autka co na tym smigaja ...
15w40 ... to 15w bardzo bardzo gesty olej .. jesli nie obawiarz sie o cisnienie przy starcie Osobiscie bym nie stosowal tego oleju ...
Ok Starczy mojej skromnej nieprofesjonalnej opini ..
[quote="marchello"]Krisek znalazłem taką wypowiedź na forum corolli jak się odniesiesz, /quote]
No nie cytuja mnie z corolli
Teraz zapraszam do zappoznania się z tym linkiem:
http://www.amsoil.com/news/2010_march_m ... ection.pdf
Oleje 5W-40 CJ-4 czyli najwyzsza półka jakościowa, znowu wygrał Amsoil, który notabene deklasuje rywali w .... toyotowskich D4-D :–))))
Te dane to kompromitacja konkurencji moim zdaniem
O co chodzi w dwóch słowach, pierwsza kolumna to lepkość nominalna jaka olej ma w butelce i jaka deklaruje producent, druga kolumna to odporność na utrate lepkości na skutek sił mechanicznych, zniszczenie struktury oleju, i degradacja oleju, to wszystko wydłużono do 180 cykli.
Trzecia kolumna mówi nam jak zmienia się lepkość z 2% ilościa paliwa w oleju a 4 kolumna to zmiana lepkości z 4% zawartoscia paliwa w oleju.
Dostawanie się paliwa do oleju to rzecz normalna niekiedy w wiekszym lub mniejszym stopniu,ale tylko AMSOIl DEO zachowuje twarz i nadal jest 5W/40 kiedy reszta ma problemy z 2% zawartoscia paliwa a w przypadku zawartosci 4% to już kompletna porażka zamiast topowych olejów 5W-40 z najnowszą API CJ-4 mamy słabe SAE 30 :lol: :lol: :lol:
Znowu bedzie burza...
pozdrawiam
No nie cytuja mnie z corolli
Teraz zapraszam do zappoznania się z tym linkiem:
http://www.amsoil.com/news/2010_march_m ... ection.pdf
Oleje 5W-40 CJ-4 czyli najwyzsza półka jakościowa, znowu wygrał Amsoil, który notabene deklasuje rywali w .... toyotowskich D4-D :–))))
Te dane to kompromitacja konkurencji moim zdaniem
O co chodzi w dwóch słowach, pierwsza kolumna to lepkość nominalna jaka olej ma w butelce i jaka deklaruje producent, druga kolumna to odporność na utrate lepkości na skutek sił mechanicznych, zniszczenie struktury oleju, i degradacja oleju, to wszystko wydłużono do 180 cykli.
Trzecia kolumna mówi nam jak zmienia się lepkość z 2% ilościa paliwa w oleju a 4 kolumna to zmiana lepkości z 4% zawartoscia paliwa w oleju.
Dostawanie się paliwa do oleju to rzecz normalna niekiedy w wiekszym lub mniejszym stopniu,ale tylko AMSOIl DEO zachowuje twarz i nadal jest 5W/40 kiedy reszta ma problemy z 2% zawartoscia paliwa a w przypadku zawartosci 4% to już kompletna porażka zamiast topowych olejów 5W-40 z najnowszą API CJ-4 mamy słabe SAE 30 :lol: :lol: :lol:
Znowu bedzie burza...
pozdrawiam
Croom napisał(a):W jakim silniku dokładnie i z jakim przebiegiem ?
Ile jeździł na tym mobilu 10w-40 ?
Silnik w BMW 528, czyli M52 2,8L
Na mobilu jeździł ciut ponad 12 tyś km, wcześniej przez dobre 3 lata 5w30 esso, full-syntetyk, co było jeszcze wcześniej lane nie mam pojęcia
f*ck
Witajcie,
mam do was zapytanie. Kupiłem Mazdę 323f BA '97 1.8. Auto jeździ na oleju 15w40. Czy mogę przejść na półsyntetyk "ot tak sobie"? auto ma przejechane 196 tys km. Wiem, że trudno w ten sposób ocenić jak to wygląda, ale może coś doradzicie. Silnik pracuje równo i nie ma z nim żadnych problemów. Mam założoną holenderską gazownię. Po zakupie oddałem auto na przegląd, wyszedł simmering wału od strony sprzęgła. Mechanik zalał wtedy właśnie taki olej i powiedział, że będę musiał się zgłosić za jakieś 8 tys km.
Nie wiem co mogę jeszcze dodać, bo jestem mechanicznym zerem w tym wypadku
Z góry dzięki za pomoc
mam do was zapytanie. Kupiłem Mazdę 323f BA '97 1.8. Auto jeździ na oleju 15w40. Czy mogę przejść na półsyntetyk "ot tak sobie"? auto ma przejechane 196 tys km. Wiem, że trudno w ten sposób ocenić jak to wygląda, ale może coś doradzicie. Silnik pracuje równo i nie ma z nim żadnych problemów. Mam założoną holenderską gazownię. Po zakupie oddałem auto na przegląd, wyszedł simmering wału od strony sprzęgła. Mechanik zalał wtedy właśnie taki olej i powiedział, że będę musiał się zgłosić za jakieś 8 tys km.
Nie wiem co mogę jeszcze dodać, bo jestem mechanicznym zerem w tym wypadku
Z góry dzięki za pomoc
Croom napisał(a):Co do BMW,
Co do 323BA, zalej motula 10W-40 Synergie +, bo nie wiadomo co Ci wlał za 15w-40...
i nawet nie drogi ten motul. Ale nie powinno być większych problemów po wymianie? Nie wypłucze mi za bardzo silnika? Aktualnie mam zalany elf sport 15w40. dzięki za podpowiedź
Artiks napisał(a):Croom widzę że bardzo faworyzujesz Motula -jak najbardziej jestem za, jak oceniasz te oleje w zestawieniu z Valvoline
To w mojej ocenie dwa dobre oleje jeden oparty na estrach czyli V grupa drugi na PAO co w moim skromnym zdaniem kwalifikuje go bardziej na dłuzsze przebiegi i szybciej uzyska VW 503.00 niz estrowy.
Choc do zwykłych autek zarówno synergie + 10W-40 jak i duablend oferuja podobny poziom czyli dobry.
Na pewno to wybijające sie produkty obok Fuchsa i Liqui moly jesli weźmiemy jakość oleju.
To 3 marki których nie bałbym się zalac w Polsce, reszta ma bana ode mnie.
No i sama rodzina 5W-50 raczej skłaniał bym się ku VR1 niz 300V.
Cruel.Art napisał(a):i nawet nie drogi ten motul. Ale nie powinno być większych problemów po wymianie? Nie wypłucze mi za bardzo silnika? Aktualnie mam zalany elf sport 15w40. dzięki za podpowiedź
Nie , nic się nie stanie, szybciej mógł bys mieć jakieś sensacje po wlaniu max-life niz motula czy takiego texaco 10w-40.
Zakladam że silnik nie bieże więcej niz setkę oleju na 1000km.
Jesli więcej niż setkę to zalej motula, ma najwyższą lepkość z semi. a jesli nie to MoS2 z Liqui też fajny olejek, i kolor będziesz miał ten sam cały rok, i nikt go nie podrobi.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki