Strona 168 z 174

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 26 lip 2018, 12:02
przez mxostry
Dokładnie kolego miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze , w bieżnik wysoki jak nowy , w zielencu nie było szans podjechać na tym gownie tam gdzie wjeżdżał każdy , i tak jak przyjechałem tak tydzień stał na dole na parkingu pomimo wielu prób wjazdu, rok później przy tym samym śniegu Mitsubishi na michelinach alpinach 5 pod ta sama górę wszedł jak wsciekly

PostNapisane: 26 lip 2018, 14:36
przez czarmi
mxostry napisał(a):... miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze

Ok, ok, dobrze, że chociaż napisałeś "kiedyś", bo technologia poszła mocno do przodu ...

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 28 lip 2018, 21:37
przez Tolekcacek
Żonie do Tucsona 1.6 gdi zamontowałem Nokian Wetherproof SUV (ale bieżnik jest taki sam jak do osobówek), bo ona i tak nie przekracza 80km/h.
Moje wrażenia:
W zimie jak dobra zimówka
Na jesieni i na wiosne, przy mokrej pogodzie super, jak sucho i <20 st.C spoko , jak średnia opona letnia
W lecie tragedia.– powyżej 20 st. C duży szum, spotęgowane uczucie pływania samochodu ( rozmiar 215/70 r 16), zdarzają sie piski przy mocniejszym hamowaniu i ciasnych zakrętach
Podsumowując: Do auta typu Suv na miasto, dla kobiety jak najbardziej ok
Do auta którym chcemy dość szybko jeździć/ na autostrady się nie nadaje
osobiście dla swojej Mazdy mam 2 komplety i tak polecam o ile nie eksploatujesz auta jak na wstępie .Pozdrawiam

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 28 lip 2018, 22:37
przez mxostry
Dobrze mowisz , jak wszystko jest do wszystkiego to jest do niczego , wcześniej kolega mówił ze to było kiedyś z tym moim chryslerem a to było 5 lat temu wiec nie wierze ze technologia poszła do przodu , tak samo jak mazda 3 bm nie różni się zbyt od bn , do tej pory mam w 3 drzwiowej RAV 4 mam wielosezonowe opony jakiejś brytyjskiej firmy to tak samo jak kolega wcześniej mówi do małych prędkości i po mieście Ok , ale na rondach piszczy w lato jak szybciej przycisne , ale ja ravka tylko na polowanie jeżdżę i do miasta wiec wystarcza a w trasę dalej niż 40 km w jedna stronę tez bym się nie wybrał bo huczy

PostNapisane: 29 lip 2018, 11:37
przez czarmi
Nie to żebym bronił opon wielosezonowych, ale z nimi jest tak, jak z letnimi i zimowymi – są złe, takie sobie, dobre i bardzo dobre. Chyba nikt tego nie zakwestionuje. Celowo nie piszę swojej marki, aby ich nie reklamować. Natomiast są cichsze od moich byłych letnich klasy premium o 1dB, i to się naprawdę odczuwa. Cieszy mnie, że rozpoczęła się na powyższy temat dyskusja. Tak na marginesie – 5 lat w technologii produkcji, w tym przypadku opon, to jednak szmat czasu :| Przypomnę tylko, że 95% jazdy w moim przypadku, to jazda w bardzo dużym mieście, w góry zimą nie wyjeżdżam, a zimy ostatnio ... marne. Oczywiście za jakiś czas zdam relacje z eksploatacji tych oponek <spoko>

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 29 lip 2018, 14:03
przez mxostry
To pochwał się kolego jaka firma i model tych gum , poczytamy opinie o nich

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 30 lip 2018, 22:26
przez geraf
Czarek,
zgodnie z tym co napisalem wcześniej, przy Twojej eksploatacji (głównie po mieście) takie opony mogą się sprawdzić. Życzę bezpiecznej i udanej eksploatacji oraz zadowolenia z dokonanego wyboru :)

Re: Opony wielosezonowe – dyskusja i doświadczenia

PostNapisane: 31 lip 2018, 07:15
przez toruńczyk
@ czarmi.
W temacie opon wielosezonowych to rozmawiałbym tylko w aspekcie ekonomii.
Dlatego też , że jeżdżę do 10tyś rocznie bez fajerwerków i w większości jazda "miasto".
Napewno kupiłbym je (jeśli taki rozmiar byłby dostępny do Cx 3) w dniu odbioru auta (III – 2016r)Takich nie było więc kupiłem drugi kpl.zimowych i teraz "zapomniałem" o wielosez. Nawet jeśli już byłby taki rozmiar to bezpieczeństwa nie poprawię a "ekonomii nie oszukam" ;)

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 1 paź 2018, 21:17
przez KrzyzakMitsu
Miałem letnie Dunlopy Sport MAXX RT – świetne, ciche, wspaniałe prowadzenie, ale szybko się ścierają.
Miałem nexxen 6000 – głośne i kiepskie.
Miałem ogólnie kilkanaście różnych opon i najlepiej wspominam letnie i zimowe Nokiany oraz letnie Dunlopy właśnie.
Teraz ujeżdżam wielosozonowe Michelin Crossclimate – w jednym aucie są 225/45/17 a w drugim będą (bo felgi jeszcze w renowacji) 195/65/15. To będzie ich pierwsza zima, więc niewiele mam do powiedzenia – liczę że będzie OK. W razie czego mam inne auta z prawdziwymi zimówkami (nokian W+) oraz łańcuchy Koenig K-Summit – co prawda kosztują 1500zł i jeszcze ani razu ich nie użyłem, ale świadomość posiadania takiego backupu jest miła.

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 15 lut 2019, 13:04
przez Bigbluee
Nówki sztuki, nieśmigane. Niemiec tylko do kościoła jeździł.

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 15 lut 2019, 21:49
przez rafał88
<boje się> <killer>

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 16 lut 2019, 07:37
przez rav 75
Z racji zbliżającego się sezonu wiosennego nabyłem kolejny komplet opon a ponieważ dotychczasowe nie dały mi powodu do rozczarowania wybór padł na Dunlop Sport Blueresponce. Zdjęcie poniżej pokazuje stopień zużycia opony po 6 latach i 50 kkm przebiegu. Głębokość bieżnika na poziomie 4 mm więc zmiana jak najbardziej uzasadniona.

PostNapisane: 4 mar 2019, 16:29
przez digit6
Lepiej zainwestuj w ustawienie geometrii kol, bo nowe opony bedziesz mial tak krzywo zjechane jak te stare <oczko>

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 4 mar 2019, 20:27
przez rav 75
Ciekawe spostrzeżenie. Zbieżność kontrolowana (wymiana zawieszenia). Tym bardziej że bieżnik na całej szerokości opony równomiernie zużyty,opony regularnie zamieniane miejscami.

PostNapisane: 6 mar 2019, 13:55
przez digit6
Byc moze zdjecie tak przeklamuje, na prawej oponie widac jakby bieznik byl sciety po skosie, dlatego napisalem o geometrii, bo niewiele osob o tym pamieta, a warto tym bardziej dla nowych opon. Pzdr

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 14 mar 2019, 00:14
przez ADek90
Witam, stoję przez zakupem opon letnich w standardowym rozmiarze 215/45/18. Zastanawiam się nad:
Vredestein Ultrac Satin
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Pirelli P7 Cinturato
Ktoś miał do czynienia z tymi oponami i może podzielić się oponią?

PostNapisane: 14 mar 2019, 07:13
przez rav 75
Szwgier miał P7 Cinturato na Superbie. W drugim sezonie użytkowania (auto nowe,z salonu) poząbkowane niesamowicie.

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 15 mar 2019, 07:29
przez kubsztyk
Bo pewnie nie przekładał na krzyż co sezon.

Re: Opony letnie i wielosezonowe

PostNapisane: 15 mar 2019, 09:47
przez Martinator
Panowie. Mam 185x65x15 na ori alu zima oraz 195x60x15 na ori alu lato...
Chce z tego mixu przejsc na jeden rozmiar opony calorocznej, na razie z dwoma kolami. instrukcja i wszelki dane sugeruja rozmiar 195x60x15...ale to duzo mniej popularny rozmiar od 195x65x15 a taki chcialbym pozenic z tymi ktore mam bo chce kupic na razie dwie opony uniwersalne (caloroczne) i ujezdzac je z 185x65 zima oraz 195x60 latem...da sie? Mam oryginalne mazdowsie felgi z 1999r takie wielowielo ranienne nie znam ich Et (prawdopodobnie to 50).
edit:
jaki index wybrac H czy V..mowa o oponie calorocznej?
Jest sens brac wersje opony XL czyli wzmacniana (tylko do indexu H, wyzej nie ma z XL) -- gumiarz mowi ze taka opona jest malo komfortowa i sztywna?
edit: chce kupic goodyer vector 4s gen2
M

PostNapisane: 15 mar 2019, 12:19
przez CLAU
Index wybrać taki jaki jest podany w instrukcji/naklejce w samochodzie lub wyższy.