Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez marcin255 » 29 lut 2012, 19:48

Seraf napisał(a):ograniczyłem się do dwóch typów, teraz muszę się jak najwięcej dowiedzieć :D
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... 17-89-v-fr

chodziło o te
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez vqsoft » 29 lut 2012, 20:10

marcin255 napisał(a):za 400 zł mniej macie super gumy
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroya ... 17-89-v-fr

i do tego jeszcze wygląd


testowałeś je?
czy bieżnik V nie będzie zbyt glosny ?
miałem kiedyś BFGoodrich G-FORCE PROFILER 2 ( bieżnik podobny ) i były ciche
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez FTJ » 29 lut 2012, 20:27

vqsoft – Nie wiem jak z głośnością, kupiłem je w grudniu (chyba najlepszy miesiąc na kupno opon letnich ze względu na "promołszyn" i niższe ceny :) a jeszcze nie zmieniłem kapci zimowych, lada tydzień pewnie już założę to napiszę ;) podobno ciche, tak mówią na mieście :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez marcin255 » 29 lut 2012, 21:10

vqsoft napisał(a):testowałeś je?


Nie tylko jeździłem na nich ;P b. fajne gumki za rozsądną cenę
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez aRcek » 1 mar 2012, 00:41

ja w tym roku pewno dokupie ze względu na stosunek cena/jakość drugą parę Kumho:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-k ... 17-93-w-xl
serce jednak podpowiada:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredest ... 17-93-y-xl
lub tak jak pisze marcin uniroyale
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcin255 » 1 mar 2012, 09:08

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 1 mar 2012, 12:23

Opony zakupione. Zdjęcia w temacie

viewtopic.php?f=332&t=129546&start=120
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez CezaR83 » 1 mar 2012, 12:25

marcin255 napisał(a):
akostarek napisał(a):Można to teoretycznie wyeliminować stosując "rotację" opon co sezon


Ja tak zawsze robię – wy nie ?

NIe, ja od nowosci mam na tyle fabryczne a z przodu zminialem raz i pewnie zmienie kolejny raz a Tył sie trzyma... taniej chyba kupic dwie opony niz pozniej cztery :P
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2107 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Kai. » 1 mar 2012, 13:24

http://www.e-opony.pl/product/+_5419483.html

Panowie – co wy na to? Chyba warto?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez tomek-waw » 1 mar 2012, 13:26

Kai. napisał(a):http://www.e-opony.pl/product/+_5419483.html

Panowie – co wy na to? Chyba warto?


Dostępność: brak towaru w naszym magazynie. Istnieje możliwość sprowadzenia od producenta lub innych dostawców. W niektórych wypadkach cena sprowadzanego towaru może ulec zmianie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Kai. » 1 mar 2012, 13:29

eee zaznaczyłem tylko dostępne a mimo to... Dobra, nie było pytania :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez vqsoft » 1 mar 2012, 19:51

akostarek napisał(a):tak jak pisałem – szerokie klocki, nie zamknięty bieżnik itd, to wszystko sprzyja ząbkowaniu.
Można to teoretycznie wyeliminować stosując "rotację" opon co sezon, ale jazda z wyząbkowanym przodem to ponoć też nic fajnego

sporo jest o tym artykułów w sieci, zresztą czytając opinie tej opony też dość często pojawi się info o ząbkowaniu.
Co mam na myśli pisząc bieżnik zamknięty:
Obrazek
na oponie po lewej jest typowe zabezpieczenie przed ząbkowaniem. Brak tego nie musi przesądzać czy oponę wyząbkuje czy nie, ale jak co 5ty komentarz brzmi "strasznie huczy, szybko ząbkuje" to jest chyba wszystko w temacie. Teraz mialem na tyle jeszcze fabryczne ER30, co ktoś wsiadał do samochodu to musiałem tłumaczyć, że to nie łożysko. Przy niektórych prędkościach ciężko było usłyszeć w samochodzie co kto mówi... Zresztą był chyba spory temat o tym na forum

Dzi@dek napisał(a):Umówmy się, że 80% przypadków ząbkowania to skutek niesprawnych amortyzatorów i niewłaściwego ciśnienia w oponach.

nie zgodzę się z tym 80% ;p większy udział już chyba mają koleiny ;)



czyli te gumki też są narażone na ząbkowanie ? Uniroyal Rainsport
[img]
http://www.oponeo.pl/Temp/uniroyal-rain ... 00-sk3.png[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez marcin255 » 1 mar 2012, 19:59

wszystkie są jak układ jezdny jest roz......
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez akostarek » 1 mar 2012, 21:50

marcin255 napisał(a):wszystkie są

slicki nie :P

żeby nie było, że mam wytrzaskany zawias z tyłu i przez to mi opony poząbkowało, na przeglądzie przed zakupem amory tył: 75 i 74 %, geometria sprawdzana 2 miechy po zakupie, z tyłu nic nie regulowali.

z tymi szybkimi zakrętami to na oponeo w innym artykule o wielowahaczu pisali, że jest inny rozkład nacisków i dużo to nie daje

vqsoft napisał(a):czyli te gumki też są narażone na ząbkowanie ? Uniroyal Rainsport

bieżnik V niemal domyka te zewnętrzne klocki, nie wiem, poczytaj opinie.

Dziś odebrałem Bridgestone T001 205/55R16 91V, produkcja 2012, 359 zł z montażem
przy okazji okazało się, że wsparłem polską gospodarkę :P zobaczymy jak to jeździ, bo kupiłem trochę w ciemno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez vqsoft » 1 mar 2012, 22:10

akostarek napisał(a):
marcin255 napisał(a):wszystkie są

slicki nie :P

żeby nie było, że mam wytrzaskany zawias z tyłu i przez to mi opony poząbkowało, na przeglądzie przed zakupem amory tył: 75 i 74 %, geometria sprawdzana 2 miechy po zakupie, z tyłu nic nie regulowali.

z tymi szybkimi zakrętami to na oponeo w innym artykule o wielowahaczu pisali, że jest inny rozkład nacisków i dużo to nie daje

vqsoft napisał(a):czyli te gumki też są narażone na ząbkowanie ? Uniroyal Rainsport

bieżnik V niemal domyka te zewnętrzne klocki, nie wiem, poczytaj opinie.

Dziś odebrałem Bridgestone T001 205/55R16 91V, produkcja 2012, 359 zł z montażem
przy okazji okazało się, że wsparłem polską gospodarkę :P zobaczymy jak to jeździ, bo kupiłem trochę w ciemno.


czytając opinie na oponeo mozna dostać kręćka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez MR.PETER » 5 mar 2012, 22:28

Witam !
Niedługo wiosna do Nas zawita :) a moja madzia (323f Ba) już nie może się doczekać na nowy komplecik ogumienia. Co byście polecili w rozmiarze 195/50/15 ?
Mam swoje typy, a mianowicie:
1. BFGoodrich gForce Profiler 2 bardzo podobają mi się z wyglądu no i wg ocen też dobrze stoją :
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGoodrich/gForce-Profiler-2.htm
2. Dunlop SP Sport 01 (asymetryczna)
3. Vredestein Sportrac 3

Najbardziej zależy mi na przyczepności na suchym,mokrym ..kosztem ścieralności, czy zużycia paliwa. A kwotowo myślę że do 250 zł/szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez Radex » 5 mar 2012, 23:32

MR.PETER z tych trzech polecę Ci zdecydowanie Vredesteiny. jeździłem trochę na nich.
w przeciwieństwie do dunlopów będą konkretnie trzymały się na mokrym i nie zużyją się tak szybko jak dunlopy.
co do goodrich nie wypowiem się ale wystarczy spojrzeć na testy oraz renomę marek Vredestein i Goodrich żeby zauważyć że zdecydowanie lepsze są Vredesteiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez MR.PETER » 6 mar 2012, 10:15

Dzięki za odpowiedź ! Hmm, intensywnie myślę o tych Sportracach i dzięki za opinie. chyba będę się musiał jeszcze przespać z tym. Z tego co się orientuję nie mają one rantu ?? ale może się mylę. Co do BfGoodrich do tej pory jezdzilem na ich poprzedniku czyli g-force profiler (1) i dość fajnie sobie radziły – na suchym jak po szynach a w deszczu nie było takiej wody żeby nie mieć kontroli. No i teraz dylemat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez Radex » 6 mar 2012, 11:03

przejrzyj sobie tą tebelkę
Obrazek

i ten artykuł.
http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-le ... orownania#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez hbo » 7 mar 2012, 00:49

Ale kocioł z tymi oponami... TOYO T1R czy Goodyear Eagle F1 GS-D3 205/55R16 <co?>
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki