Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Achemenid » 12 paź 2004, 19:47

Nawet najgorsza zimowa jest lepsza od najlepszej letniej. Zmiana na opony zimowe to nie wszystko, dochodzi do tego rowniez umiejetnosci jazdy w warunkach zimowych i i odpowiednia technika i spora czesc sugestii o jakosci opony jest wynikiem nieumiejetnosci jazdy w zimie.


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez artisan » 12 paź 2004, 20:51

ee tam gadanie ja miałem Barumy i wcale i nie było źle, co raz bardziej ta wymaiana doświadczeń przypomina mi pieprzenie w bambus <glupek2> niech każdy dobiera sobie gumy do indywidualnych potrzeb i upodobań i cześć pieśni <dupa>
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez Riki » 12 paź 2004, 21:37

:) ok macie rację. Ja pisze co jest godne polecenia a co mniej. To co tu pisze wynosze z czasopism motoryzacyjnych. Wiadomo ze kazdy wybierze to co mu najbardziej pasuje i spx

pozdr
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Smirnoff » 13 paź 2004, 00:05

Ja w swojej karierze kierowcy przerabiałem jush różne wynalazki nazywane szumnie oponami zimowymi – dębica, kormoran, viking, barum, uniroyal, dunlop, dunlop, pirelli. To, co mogę powiedzieć z doświadczenia, to fakt, ze dośc pozytywnie zaskoczyła mnie Dębica (miałem w służbowej GE FP i w Lanosie), negatywnie zaś Pirelki.
Generalnie najlepiej jeździło mi się na Dunlopach M2, które miałem w 323F. Gdy przyszedł czas na zakup zimówek do GE KL, jak to u mnie w zwyczaju, postawiłem na jakość i zainwestowałem w Dunlopy M3 i jestem z nich bardzo zadowolony. Nie mam zamiaru pisac tutaj kolejnego wyprawcowania na temat tego co dobre, co shit, a co w ogóle omijać szerokim łukiem. Napiszę tylko tyle, ze w/w dunlopki M3 w wymiarze 195/60/15 czynią GE KL w pełni sterowalną w warunkach zimowych, nie ma problemów z trakcją przy ruszaniu czy hamowaniu, co przy mocy KLki jest dobrym osiągnięciem i mówi raczej samo za siebie. Jedyne zastrzeżenia mogę mieć do nich tylko przy hamowaniu na wyślizganym lodzie – ja oczekiwałbym znacznie więcej, lecz niestety wiadomo, ze opona bez kolców na wyślizganym lodzie jest bez szans. Wzorowe zachowanie w koleinach z wodą i w hamowaniu na mokrej nawierzchni – nawet letnie micheliny i dunlop sp 9000 nie dają takiej pewności.
Przejechałem na razie 1 sezon – te z tyłu są jak nówki, z przodu straciły z 1mm, co jak na kilkanascie tysięcy km przejechanych, przy takiej mocy uważam za dobry wynik, zwłaszcza, ze gros było jednak jeżdzone po gołym asfalcie. Według mnie opona [tiiit], zdecydowanie najlepsza jaką użytkowałem.
Reasumując: jesli ktoś liczy kasę, to proponowałbym zakupić dębicę, kormorana lub np vikinga. Jeśli budżet na opony można jednak zwiększyć, to polecam Dunlop SP Winter Sport M3.
Koniec i kropka.
Dziękuję za uwagę.
Pozdr
SM

PS
Ze względów oczywistych moje doświadczenia z różnymi oponami przemilczę, bo to nie jest istotne w której puściły kordy po kilku kkm, a która robi efekt nart na przymarzającym deszczu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez lamare » 13 paź 2004, 10:22

Smirnoff napisał(a):PS
Ze względów oczywistych moje doświadczenia z różnymi oponami przemilczę, bo to nie jest istotne w której puściły kordy po kilku kkm, a która robi efekt nart na przymarzającym deszczu...

No właśnie – to jest najważniejsze, a ty chcesz przemilczeć. Wolałbym wiedzieć gdzie grozi niespodzianka pod postacią walniętego kordu.
a teraz parę uwag:

– Taka sama opona pod względem rzeźby bierznika,
nie jest taka sama jesli oceniamy rózne rozmiary !!!!!!!!!
– używka może nie być najgorsza, ale ważne jak była przechowywana i
jak uzywana. Ja bym nie polecał.
– Używki reklamowane jako zuzyte w 50% (4 mm. bieznika w zimówkach)
są praktycznie .[b]WYEKSPLOATOWANE i nadają się co najwyzej na
krawężniki na tor prób.
– Nowe opony w tzw. "Promocjach" mają najczęściej wiele, wiele lat.
a guma się starzeje, szczególnie krzemiankowa (a taka jest na zimówki)
– Są na np. Allegro opony nieużywane, za grosze , na fakturę, ale
wycofane ze sprzedaży na zachodzie, ze względu na wiek. U nas idą.
– Każda opona ma zakodowana date produkcji – najczęściej jako numer
DOT ( 2303 oznacza 23 tydzień zeszłego roku).
– ADAC zaleca oponki nie starsze niż 2 latka.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez Smirnoff » 13 paź 2004, 10:33

Lamare – przemilczeć chcę dlatego, zeby nie wywoływać kolejnych sporów i nie być skazanym na docinki, ze nie mam racji a tylko, jak "każda sroczka swój ogonek chwale". Ale jak chcesz, to powiem – otóż kordy poleciały mi w Pirelkach, które użytkowałem moze ze 3 miechy. Mam na to świadków jakby co, gdyby ktoś insynuował, że czepiłem się firmy i jej antyreklamę robię.

Co do uzywek – jesli mają 7mm to brać, jesli 4mm, to <glupek> <glupek2> Ale niestety dośc często na rynku uzywek spotyka się 4mm i sprzedawcy twierdza, ze prawie nówka. Ja to akurat 4mm z koła zdejmuję, ale jak widziałem w kilku zakładach – ludzie 4mm dopiero montują do auta. W gruncie rzeczy lepsze to niż jazda na wystających drutach, ale czy tędy droga do bezpieczeństwa??
Nawet najgorsza opona zimowa NOWA będzie lepsza niż markowa opona z bieżnikiem 4mm. Taka jest prawda. A kto nie wierzy, niech zmierzy.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez lamare » 13 paź 2004, 11:26

No niestety Smirnoff masz rację.
W P6000 po niewielkim przebiegu biżnik był jeszcze niezły, ale na wodzie slizgaly się jak łódka Bols. Wymieniłem te niewiele zuzyte gumy na Dunlop SP 01 i jest spokój. Za to na Allegro, gdzie ustawiłem min. za komplet na 200PLN licytacja zaszła na 470 i za tyle sprzedałem te pirelki. Za to na zimowe Pirelli W 160 narzekać nie mogłem.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez Yard » 14 paź 2004, 07:11

Auto Świat nr 42 – testowali taniochę 170 – 200 zł/szt 185/60R14
1. Barum Polaris 2 (5-)
2. Point S Winterstar (4+)
3. BF Goodrich Winter G (4+)
3. Kormoran Snowpro (4-)
5. Kleber Krisalp HP (3+)
6. Ceat Artic III (3+)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez keyce » 14 paź 2004, 07:40

A co sadzicie na temat opon Fulda? Ja jezdzilem jeden sezon na Fulda Gravitio, w nastepnym mialem na kolach opony Goodyear Ultra Grip i musze przyznac, ze w moim subiektywnym odczuciu Fulda spisywala sie o wiele lepiej, zarowno na sniegu (nie bylo takiego, z ktorego bym nie wyjechal :), jak i na mokrym asfalcie. Goodyear pod tym wzgledem byl jednak gorszy.
JID: keyce//chrome.pl
karma dla pająków: <a href="http://keyce.info/">keyce</a>
Początkujący
 
Od: 8 paź 2004, 17:59
Posty: 17
Skąd: Ryki/Kraków
Auto: Mazda 626 GE FS/Renault R19

Postprzez lamare » 14 paź 2004, 10:23

Yard napisał(a):Auto Świat nr 42 – testowali taniochę 170 – 200 zł/szt 185/60R14

TCO_TM pisał o tym teście we wtorek. Ale jak wspomniałem wyniki w jednym rozmiarze nie oznaczają takich samych własnosci w innym.
poza tym to są gumy niższej klasy. Niech sobie na tym jeżdzą Polo czy 206.
MX3 EC 1,6 16v czy 626 Ge 2,0 16V, a co dopiero 1,8 V6 czy 2,5 V6 wymagaja czegoś lepszego. Masz pod maską od 110 do 170 KM !!!!
To nie Fabia 1,2 gdzie fabrycznie wsadzają Matadory czy Barumy.
Poza tym to testy niemieckie (robione w Szwajcarii) i zawsze produkt koncernu niemieckiego jest the best.
Czy kto widział by było coś lepszego od Merola, BMW, VW, Skody, Continentala czy innego niemieckiego szajsu?
Archaiczne wzornictwo VW określają jako PONADCZASOWE i NIESTARZEJĄCE zaś do japończyka uzywa się określeń typu "przestarzałe" czy "trącące latami 90tymi".
Teraz sprawa co lepsze GoodYear czy Fulda?
Każdy koncern oponiarski ma kilka marek pod którymi produkuje.
Polityka cenowa i modelowa nie ma nic wspołnego z logiką.
Porównywalne produkty są w "dobrych" markach ku...wsko drogie, zaś nie gorsze w firmie mniej prestiżowej dużo tańszel, a nie znaczy to że gorsze. Podobno SAWA S3 jest doskonała zimówką.
Czy wiecie że Olsztyn robi Micheliny Pilot Primacy I ALPINE zaś we Francji i Hiszpanii trzaskają Kormorany? Bo fabryka mazurska jest najnowocześniejsza i ma doskonałą technologię.
A tak szczerze to do MAZDY tylko japońskie opony Yokohama czy Toyo
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez ART » 1 lis 2004, 11:05

Nie mam zbyt wiele przekonania do polskich opon ale opinie użytkowników na www.opony.com.pl były dość pozytywne. Czy ktoś ma może doświadczenia z tymi oponami? (najlepiej w rozmiarze 175/70/13 bo taki zamierzam kupić). Jeżeli tak to proszę o info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez bajer0 » 1 lis 2004, 11:40

Nie lubie dębicy! Ich opony ma kolega w polonezie (ale chyba nie frigo, tylko furio) i ja w sluzbowym seicento. Te co my mamy to masakra. Na deszczu zero przyczepnosci. Szczerze odradzam przynajmniej Furio. Co do frigo, chyba bym sie al je kupowac znajac inne ich wyroby. Troszke ym dolozyl i kupilo cos markowego (przynajmniej tak bym JA postapil)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez nemi » 1 lis 2004, 13:46

Ja miałem letnie dębicy (passio) i zimowe (frigo). Jeśli chodzi o letnie to lepiej ich nie kupować, bo podczas deszczu zahamowanie jest niemożliwe, ale jeśli chodzi o zimówki to byłem z nich bardzo zadowolony – przejeździłem na nich dwa sezony (około 15-17 tys. km) i sprawowały się bardzo dobrze. Nie widać było zużycia i przede wszystkim były ciche w przeciwieństwie do kormoranów, które ma ojciec. Jeśli chodzi o jazdę to praktycznie nigdy się nie zakopałem i auto miałem w jednym kawałku :). Minus to to, że są kiepskie przy ruszaniu, ale dobre przy hamowaniu (odwrotnie do kormoranów). Dodam tylko, że jeżdziłem na nich fiatem cc, więc mała masa tego auta pozytywnie wpływa na moją ocenę tych opon. Acha, jutro zamierzam kupić frigo directional do swojej GE (175/70 R14 lub 185/65 R14, kormorany ojca, które miałem założyć niestety nie mieszczą mi się w nadkolach – 175/80 R14), ale zobaczę jeszcze co jest w tym przedziale cenowym (Barum etc.)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez jarol » 1 lis 2004, 16:46

jeądziłem na nich pół sezonu- bardzo w porządku
ale tylko te zimowe – raszta to szmelc
pozdro
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez artisan » 2 lis 2004, 15:56

cóż aż sie zdziwiłem że PONIT S z tańszych wypadła spo :| ko
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez Koval » 2 lis 2004, 20:31

Letnie to raczej <killer> jak leci, ale na trzech autach miałem frigo (kostka) i nigdy nie miałem najmniejszego problemu, nawet podczas górskich wypadów były 100% skuteczne, nawet w momencie kiedy kolesie pocili się na łańcuchach. Nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń do tych opon, jeżeli były by dostępne w moim rozmiarze kupił bym je odrazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez nemi » 2 lis 2004, 22:47

Kupiłem dziś 4 sztuki Dębica Frigo Directional 175/70 R14. Nie miałem okazji przetestować ich na śnegu ale na teraz są rewelacyjne, bo są cichsze od mojego letniego zestawu !!!!!!! (Fulda Attiro przód + Good Year tył). Cena też jest ok – 175 zł szt. z wyważeniem i przechowywaniem opon letnich przez zimę.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Nightdream » 3 lis 2004, 08:56

lamare napisał(a):Z opinii użytkowników przytoczę zdanie na temat Nokianów -na nasze zmienne warunki to pomyłka, zaś na zaśnieżone i zmrożone drogi rewelacja.

A ja powiem tak:
Jesli chodzi o Nokiany, to kupilem nowki na zime (185/65 R15). A dlaczego wlasnie te? Wiem z doswiadczenia, ze akurat Hakkepelita WR idealnie sprawdzaja sie w warunkach zimowych poza miastem, a wlasnie na takich drogach glownie w zimie sie poruszam. Do tej pory bylem z nich zadowolony i dlatego do madzi tez je kupilem i goraco namawiam innych do ich zakupu. Jesli chodzi o poruszanie sie zimą po miescie, to rzeczywiscie Nokiany ustepuja np. Toyo.
Ponizej krótki opis tychże moich Nokianków ze jakiejs tam stronki.

"Najszybsza zimowa opona na świecie już w sprzedaży!!
Nowa opona zimowa Nokian WR jest następcą niezwykle popularnej na zachodzie Europy opony Nokian NRW- wielokrotnie wyróżnianej w testach konsumenckich. Nowy produkt będzie dostępny w rozmiarach od 14" do 18" i indeksach prędkości T, H , V i W. Unikatem na skalę światową jest jednak rozmiar 235/50 R 18W-stworzona jako najszybsza opona zimowa na świecie o indeksie prędkości do 270km/h! Opona została opracowana z myślą o typowych dla Europy Północnej i Środkowej warunkach zimowych. Stąd trzy cele które legły u podstaw jej konstrukcji: bezpieczeństwo, maksymalne trzymanie drogi przy dużych prędkościach oraz przyczepność na mokrych nawierzchniach asfaltowych i na śniegu.

Nowa mieszanka gumowa z siliką- adaptacja do zmiennych warunków

Całkowicie nowa mieszanka gumowa opony Nokian WR z dodatkami siliki opracowana została w unikatowej technologii HDS- High Dispersion Silica. Zwiększa ona przyczepność opony oraz jej długowieczność dzięki adaptacji bieżnika do warunków drogowych- w zależności od temperatury i mokrej/ lodowej nawierzchni drogi. Obniżono również opór toczenia przez co spalimy mniej paliwa.

Nowa opona testowana była w skrajnie różnych warunkach na wielu torach testowych Europy- od podbiegunowego fińskiego Ivalo przez niemieckie Papenburg i Lausitzring aż po Texas! Wykazały one bardzo dobre zachowanie się opony w różnych warunkach drogowych oraz większą o 15% w stosunku do Nokiana NRW długowieczność.

Nowy bieżnik

Zupełnie nowy jest również kształt bieżnika opony WR. Ma on kształt litery V otwierającej się na boki. Kąty rowków są zoptymalizowane na szerokość opony- inaczej mówiąc skrojone na miarę rozmiaru opony . Zwiększa to komfort jazdy i wpływa dodatnie na przyczepność na zakrętach. Nokian WR jest bardzo cichy- znacznie poniżej nowych regulacji unijnych mających dopiero obowiązywać od 2003 roku. A więc zapomnijmy o hałasie opon towarzyszących zimowej jeździe. Zwraca uwagę również nowe ukształtowanie lamelek na bokach opony gdzie komórkowe krawędzie dbają o najwyższą przyczepność. Nowe Haka-lamelki (Hakapelita to tradycyjne określenie fińskich opon zimowych) zapewniają sztywność i stabilność z jednej strony oraz optymalny handling i przyczepność z drugiej.Info Pin i alarm zużycia bieżnika.

Użytkownik może łatwo ocenić stopień zużycia opony dzięki wskaźnikowi zuźycia -DSI, który w milimetrach pokazuje ile bieżnika "zostało" jeszcze na oponie. Inny wskaźnik Info Pin na boku opony informuje o oblodzeniu drogi poprzez zmianę koloru z zielonego czarny. Wskazuje również pozycję opony w samochodzie (przednia-tylna, lewa-prawa) przez co umożliwia założenie opony na właściwą felgę przy zmianach opon na zimowe."

To tyle w temacie oponiarskim.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez ART » 3 lis 2004, 19:10

nemi napisał(a):Kupiłem dziś 4 sztuki Dębica Frigo Directional 175/70 R14. Nie miałem okazji przetestować ich na śnegu ale na teraz są rewelacyjne, bo są cichsze od mojego letniego zestawu ! (Fulda Attiro przód + Good Year tył). Cena też jest ok – 175 zł szt. z wyważeniem i przechowywaniem opon letnich przez zimę.

Chyba też się skusze, bo jak widzę większość użytkowników tych opon ma pozytywne zdanie na ich temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Carrrlos » 4 lis 2004, 17:07

Najszybsza zimowa opona na świecie już w sprzedaży!!
Nowa opona zimowa Nokian WR jest następcą niezwykle popularnej na zachodzie Europy opony Nokian NRW- wielokrotnie wyróżnianej w testach konsumenckich.


miałem ta oponę nrw oczywiście w 626 GE, poprostu rewelacja, teraz Zibana na nich śmiga, polecam
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki