Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Xenocyd » 19 kwi 2016, 19:24

Głośność mam w poważaniu, bo wydech, brak dachu itd powodują, że i tak ich nie słyszę.
Natomiast problemów z przyczepnością w MXie nie zauważam – oczywiście na mokrym nie kleją jak letnie, ale na śniegu czy w mrozie jest zdecydowanie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez JohnnyB » 19 kwi 2016, 21:02

miałem Kumho, Hankooki i nie narzekałem na jakieś negatywne wrażenia z jazdy. Poza hałasem jaki emitują, są do zaakceptowania. Nie są w żaden sposób gorsze od Kormoranów, Barumów itp.

Co do RainSportów to się nieco zawiodłem, spodziewałem się że będą lepiej kleiły mokrym, nie było w żaden sposób lepiej niż Continental Premium Contact 5 a były zadziwiająco głośne w porównaniu z Continentalem. Fakt są znacząco tańsze od Continetnalów więc Xen, tobie nie będzie przeszkadzał hałas :).

Teraz zakupiłem do V40 letnie Dunlopy Sport Blueresponse – na mokrym nie sprawdziłem, ale szumu nie słychać z nich w ogóle – są 3 dB cichsze od RainSPortów 3.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez tadziomaru1 » 19 kwi 2016, 21:42

Z cyklu: "Czy wiecie, że..."
Czy wiecie, że 3 decybele to połowa hałasów które docierają do wnętrza auta?
Już o tym kiedyś pisałem. Stąd "fenomen" chwalonych też przeze mnie Blueresponse, inne opony mają przeważnie 71 dB, a te Dunlopy 67dB. Natomiast to co było pisane wyżej, że na samochodzie są z wyglądu brzydkie jak kupa, to fakt, ale osobiście mam to gdzieś, wolę ciszę i bardzo dobre parametry. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Ścibi85 » 19 kwi 2016, 21:57

tadziomaru1 napisał(a):, a te Dunlopy 67dB.


Dębica Presto UHP ma 66dB :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez tadziomaru1 » 19 kwi 2016, 22:50

Ścibi85 napisał(a):
Dębica Presto UHP ma 66dB :)

Ta, ale resztę etykiety E i C.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2016, 12:30

tadziomaru1 napisał(a):Czy wiecie, że 3 decybele to połowa hałasów które docierają do wnętrza auta?

Nie wiemy, bo to bzdu... nieprawda.
Gdzieś coś usłyszałeś ale niezbyt dobrze przyswoiłeś :)

Każde dodatkowe 3 dB, to dwukrotny wzrost hałasu.
Jest jedno małe ale ... pomiar głośności opon wykonywany jest .... przy wyłączonym silniku!
A aktualnie obowiązujące normy w naszym kraju jako maksymalny dopuszczany hałas uznają 93 dB dla silników benzynowych i 96 dB dla diesli (dotyczy aut osobowych).

Wiesz jak głośne jest Twoje auto? Często same opony są cichsze niż hałas generowany przez silnik.
Inna sprawa to nakładanie się różnych hałasów, wzmacnianie czy niwelowanie. Ale to już inna bajka i rozmowa o "falowości dźwięku" :)


P.S. Im szersza opona, tym poziom hałasu będzie większy. Łatwo to sprawdzić dla tego samego modelu a różnych szerokości.
Dla przykładu – ta sama opona Continental ContiEcoContact 5
szerokość 185 – głośność 70dB
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #108196710
szerokość 195 – głośność 72dB
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #107424628

Fizyki się nie oszuka. Im szerzej tym większy opór/szum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dominator » 20 kwi 2016, 13:50

Zgadzam się. Co do etykiet, to też można między bajki włożyć to co zawierają.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tadziomaru1 » 20 kwi 2016, 18:43

Rzeczywiście niezbyt fortunnie to ująłem, w każdym razie chodziło mi o to, że hałas o 3 decybele większy od tego "znośnego" może być połową hałasów docierających do wnętrza auta.
Passat był wyciszony, nie było mowy o usłyszeniu hałasu silnika, słychać było delikatny szum opon, ledwo zauważalny, bo były dość ciche (Continental 5-tki).
W Civic-u najpierw były Fuldy i np przy 90 km/h było je słychać, natomiast silnik słabiutko. Potem były Semperity i wyły jak potępieniec, jodełka się wyząbkowała. Wtedy silnika nie było słychać wcale, wydawało się, że łożyska wszystkich kół są zdecydowanie do wymiany. Potem zamontowałem Dunlopy, o 4dB cichsze od Fuldy, no i skończył się problem nieznośnego hałasu w samochodzie. Przy 90 km/h silnik słychać słabiutko, opony również. I święty spokój.
Przy słabo lub średnio wyciszonym aucie wolę mieć jednak opony o te kilka decybeli cichsze i tyle, w przypadku Passata miałem to w d... , brałem opony jak najmłodsze i dobrej jakości, jakie bym nie założył i tak nie było ich słychać prawie wcale, nawet zimówek.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Ścibi85 » 20 kwi 2016, 20:52

tadziomaru1 napisał(a):Ta, ale resztę etykiety E i C.


Nie C tylko B :) ale i tak życie pokaże jak się to ma w rzeczywistości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez sebekle » 21 kwi 2016, 22:02

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
Mam te najlepsze Hankooki (mogę się kolegom chwalić ;) ) a dla mnie są dosyć średnie. Faktem jest że hamują dobrze ale wydaje mi się że istnieją lepsze. Przy pokonywaniu zakrętów szumią i to mnie zniechęca. Nie tracą przyczepności bo można gwałtownie jeszcze zacieśnic skręt ale wtedy szumią jeszcze bardziej
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Xenocyd » 22 kwi 2016, 11:45

JohnnyB napisał(a):Xen, tobie nie będzie przeszkadzał hałas :).


no raczej na bank nie będzie :P
Rainsporty dzisiaj dotarły, niestety dopiero w połowie maja zarzucę je na felgi, bo dopiero 9 maja mogę koła do malowania odstawić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez futrzak1966 » 24 kwi 2016, 14:37

Witam, to i ja się dołączę – lektura wątku jest fascynująca, ale :D
Muszę kupić parę opon 205/55/R16 no i mam oczywiście dylemat – Vredestein Sportrac 5 czy Dębica Presto (cena podobna :) ). Dębice znam i mam jak najlepsze o nich zdanie, tych Vredestein-ów nie. Co wybrać? Wybrałbym Uniroyale RainSport, ale są głośnie :|
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez tadziomaru1 » 24 kwi 2016, 15:40

Zdecydowanie Vredesteiny, dobra holenderska firma, nawet nie śmiałbym porównywać z Dębicą.
Uniroyale nigdy mi nie podchodziły.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez futrzak1966 » 24 kwi 2016, 15:58

Myślę, że taka opinia to skutek uprzedzeń. Zresztą ja nie pytam o firmy, tylko o konkretne opony. W testach AutoBild Presto jakoś źle nie wypadły, Sportracki nie wypadły rewelacyjnie. Presto są cichsze. Na Presto trochę kilometrów zrobiłem (na innych oponach Dębicy też), na innych oponach Vredesteina też, ale z tymi konkretnymi nie mam doświadczenia.

BTW – co sądzisz o Gt Radial CHAMPIRO BAX2?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez Domelek » 25 kwi 2016, 09:37

7 tys na Sportach 5 zrobione teraz założone na drugi sezon i są bardzo fajne, świetnie się trzymają asfaltu, wodę tną aż miło, może trochę szumią ale to norma bo mój autobus prawie w ogóle nie wyciszony – no i w tym roku S5 jakieś testy wygrały w jakimś rozmiarze jeśli ważne są dla Ciebie cyferki i tabelki. Polecam jakbym miał wybór jak Ty to bym się nie zastanawiał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez futrzak1966 » 25 kwi 2016, 20:10

Cyferki i tabelki nie są dla mnie specjalnie ważne (szczególnie, że parę afer z "testowaniem" było), niemniej warto zwrócić uwagę co na nich podano (ze stosownym dystansem). Sportracki wygrały, ale w kategorii 185/65/R15. W teście AutoBild 2016 205/55/R16 były na 11 miejscu, a Presto na 16 (Presto w hamowaniu na mokrym były lepsze od niektórych sklasyfikowanych wyżej – np. Continental ContiPremiumContact 5). Na Presto trochę zrobiłem, ale finalnie mam na samochodzie Sportracki <lol>

Hmmm, zrobiłem kilkaset kilometrów i chyba jestem zepsuty tym co było ostatnio – Vredestein Quatrac 3 <lol> O ile na suchym po zmianie na Sportrac 5 było lepiej (lepsza trakcja, wyczuwalna przy jeździe na "krawędzi" czy przy większych prędkościach na autostradzie), o tyle na mokrym w zakrętach podobnie, ale przy ostrym ruszaniu gorzej :|
No i byłbym zapomniał – miałem na pewnym odcinku, pokonywanym regularnie, bardzo głośnie efekty łożyskowo/oponowe (tak ze 200 metrów, krzywo i dziwny asfalt). Sportrac 5 wyleczył samochód <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez mrc » 30 maja 2016, 11:04

Witam,
jako, że nadeszła pora wymiany letnich opon zastanawiam się co wybrać. Przejrzałem trochę ostatnio polecane modele i wybrałem kilku kandydatów. Rozmiar 205/50r17.

1. Uniroyal Rainsport 3 – ok 360pln/szt
2. Hankook Ventus Prime 3 – ok 360pln/szt
3. Vredestein Sportrack 3 – ok 340pln/szt (z tym, że indeks nośności 89 – czy wystarczający do Mazdy 3 2.2d)

Zależy mi na niskim hałasie oraz w miarę dobrej wytrzymałości, oczywiście trzymanie na suchym i mokrym nie jest bez znaczenia ale w trasie robię latem z 5-8 tyś km reszta to miasto.

Które z powyższych polecacie a może jest coś co wpasuje się lepiej a ja pominąłem?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 00:21
Posty: 18
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 3 2.2 MZR-CD '09

Postprzez Domelek » 30 maja 2016, 17:11

Masz też Sportracki 5 w dobrej cenie bo 3 to trzeba szukać no i zleżałe mogą być. Rainsporty tez dobry wybór – ja między tymi dwoma wybierałem rok temu, zostały vredesteiny – wczoraj zrobiłem 100 km w totalnej ulewie po drogach gminnych gdzie woda zalewała dziurawą, krzywą jezdnię i napiszę że przy 80km/h wjazd w taki wodospad i kałuże wody nie powodował utraty kontroli i trakcji autka. Już ogólnie zrobiłem na nich już z 7 tys i jestem bardzo zadowolony. Co do zużycia to wypowiem się o contipremium 5 które są na służbówce. 5mm po 80tys i 4 latach i dają radę aczkolwiek już na mokrym trzeba uważać bo się poddają – jak dla mnie to wina boków że już nie trzymają ( całe szczęście w sierpniu dają nowe auto żonie bo to bieżące po kimś dostała i wiadomo jak to jest serwis swoje leasing swoje <dupa> a ona musi kilometry walić po kraju z duszą na ramieniu ) Sporty 5 po 7 tys ten sam stan bieżnika jak by ktoś pytał <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez mrc » 30 maja 2016, 19:49

poszperałem i poczytałem dalej i ostatecznie zostają dwie oponki na placu boju.

1. Hankook Ventus Prime 3
2. Vredestein Sportrack 5

różnica jest taka, że Hankooki mają index 93 oraz rant a Vredestein index 89 i brak rantu ale hałas niby 71db czyli o 1 db niżej niż konkurent.

Cóż począć? <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 00:21
Posty: 18
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 3 2.2 MZR-CD '09

Postprzez sebekle » 30 maja 2016, 20:40

Hankook. Jeżdżę i jeszcze mnie nie zaskoczył. Tegoroczny model, wygrywa w tabelkach i nie kosztuje miliona monet
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki