Opony letnie i wielosezonowe
trwałość wg auto bildu:
205/55 R16 @ http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-le ... porownania
czy można temu ufać ? nie wiem
205/55 R16 @ http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-le ... porownania
czy można temu ufać ? nie wiem
No to jeszcze takie wchodzą w grę w takim razie:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredest ... 5-r16-91-v
http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredest ... 5-r16-91-v
rzeźba bieżnika niemal jak w traktorze mnie nie przekonuje
Vredesteiny mogę śmiało polecić. Ciekawostką jest, że mają najwyższy bieżnik ze wszystkich opon więc przejedzie się na nich parę ładnych tysięcy więcej
akostarek napisał(a):rzeźba bieżnika niemal jak w traktorze mnie nie przekonuje
A nie chcesz aby przekonały Cię jej wynik w teście???
btw. patrząc na to zestawienie jest to dość dobry wybór – parametry i żywotność do ceny
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
gt44 napisał(a):A nie chcesz aby przekonały Cię jej wynik w teście???
znajdę Ci 2 inne, gdzie nie wypada tak dobrze pooglądaj trochę tych testów, to zobaczysz że nieraz te same opony, w tej samej kategorii zajmują skrajne różnie miejsca. Do tego opinie na jej temat są różne, stoję przed wyborem opon, więc trochę ostatnio za tym kopałem.
np http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... -5893.html
akostarek napisał(a):gt44 napisał(a):A nie chcesz aby przekonały Cię jej wynik w teście???
znajdę Ci 2 inne, gdzie nie wypada tak dobrze pooglądaj trochę tych testów, to zobaczysz że nieraz te same opony, w tej samej kategorii zajmują skrajne różnie miejsca. Do tego opinie na jej temat są różne, stoję przed wyborem opon, więc trochę ostatnio za tym kopałem.
np http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... -5893.html
faktycznie poszczególne kategorie nie pokrywają się ze sobą w całości, ale można ogólnie wywnioskować, która opona jest w miarę dobra;
wybrałeś coś?
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Ja w zeszłym roku przeżywałem to samo, po zimowym myśleniu, przejrzeniu kilkunastu różnych testów dla opon 16'' wybrałem Yoko S drive i odpukać nie narzekam. Ciche, dobre na mokrym, świetne na suchym. Nie zauważyłem ani ząbkowania ani jakiegoś większego zużycia. Może nieistotne to dla większości ale rysunek bieżnika też zdecydowanie daje radę
gt44 napisał(a):wybrałeś coś?
im więcej czytam opinii tym mniej jestem zdecydowany na konkretny model.
Skupiam się praktycznie na
Bridgestone ER300 (ponoć robią już tylko ECOPIE, która jest chyba najlepiej zbilansowaną "eko" oponą)
Continental PC2 (mam na przodzie, jedyna wada to szybkie ubywanie bieżnika)
Co kupię ? nie wiem, ale raczej na żadnej się nie "przejadę"
Ogólnie trzeba przeglądać te testy z dystansem, wyniki testów typu "prowadzenie" są praktycznie niemożliwe do powtórzenia w takich warunkach.
Kolejna sprawa to kolejność opon w podsumowaniach testów, często przodują opony, które mają przeciętne wyniki w testach na mokrej/suchej nawierzchni...
Ja mam conti pc2 i jestem zadowolony, po jednym sezonie ok 15k km nie zauważyłem dużego użycia, ale dużo zależy od kierownika Na testy trzeba brać poprawkę, bo w niemieckim teście zawsze niemieckie będą wyżej oceniane
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Gdzieś czytałem narzekania, że ER300 Ecopia nie ma nic wspólnego ze starą, dobrą ER300, która imho była jedną z najlepszych opon letnich do codziennej jazdy. Teraz mam Conti SC2 na lato, jeszcze z 5,5mm bieżnika, zero oznak starzenia gumy, więc jeszcze polatają. :–)
BTW szkoda, że nie ma Yoko Parady Spec 2 w rozmiarze 205/50/17, te opony tak nieziemsko kleją na suchym i tak wyglądają, że można przeboleć słabe osiągi na mokrym. :–) Advan Sport też klei niesamowicie i jest nawet niezły na mokrym, ale komfortu jazdy zero. :–)
BTW szkoda, że nie ma Yoko Parady Spec 2 w rozmiarze 205/50/17, te opony tak nieziemsko kleją na suchym i tak wyglądają, że można przeboleć słabe osiągi na mokrym. :–) Advan Sport też klei niesamowicie i jest nawet niezły na mokrym, ale komfortu jazdy zero. :–)
z tego co się naczytałem to dunlopy dość szybko się ścierają.
ja też stoję przed wyborem opon letnich i tak samo jak kolega na stronie wcześniej wyczytałem sporo pozytywnych opinii o:
-Pirelli Cinturato P7
-Continental PremiumContact 2
a wcześniej brałem pod uwagę Goodyear Efficientgrip i Yokohamy S Drive
mi głównie zależy na niskiej ścieralności no i oczywiście dobrej przyczepności na mokrym i suchym.
czy nadal najlepszym wyborem według kolegów będzie Continental? z tego co widziałem w testach to mają one dość dużą ścieralność.
jest to dla mnie ważny czynnik bo dużo jeżdżę a opony w rozmiarze w jakim chcę kupić do tanich nie należą (205/45/17)
edit:
doczytałem że z trwałością continentali jest bardzo bardzo kiepsko (i to nie tylko na stronie AŚ)
a tu małe porównanie:
ja też stoję przed wyborem opon letnich i tak samo jak kolega na stronie wcześniej wyczytałem sporo pozytywnych opinii o:
-Pirelli Cinturato P7
-Continental PremiumContact 2
a wcześniej brałem pod uwagę Goodyear Efficientgrip i Yokohamy S Drive
mi głównie zależy na niskiej ścieralności no i oczywiście dobrej przyczepności na mokrym i suchym.
czy nadal najlepszym wyborem według kolegów będzie Continental? z tego co widziałem w testach to mają one dość dużą ścieralność.
jest to dla mnie ważny czynnik bo dużo jeżdżę a opony w rozmiarze w jakim chcę kupić do tanich nie należą (205/45/17)
edit:
doczytałem że z trwałością continentali jest bardzo bardzo kiepsko (i to nie tylko na stronie AŚ)
a tu małe porównanie:
Dużo jeździsz to znaczy ile? Bo to pojęcie względne. Jeśli więcej niż 20kkm rocznie to chyba bym odpuścił Continentale, a skupiłbym się na Pirelli.
Ja ze swoich EfficientGripów jestem zadowolony. Nie wiem czemu w testach narzekają na prowadzenie na mokrym. Jazda w koleinach wypełnionych wodą nie robi na nich jakiegoś wielkiego wrażenia. Aż jestem ciekaw jak zachowują się w takich warunkach takie Continentale PC2 skoro według testów są znacząco lepsze:)
Ja ze swoich EfficientGripów jestem zadowolony. Nie wiem czemu w testach narzekają na prowadzenie na mokrym. Jazda w koleinach wypełnionych wodą nie robi na nich jakiegoś wielkiego wrażenia. Aż jestem ciekaw jak zachowują się w takich warunkach takie Continentale PC2 skoro według testów są znacząco lepsze:)
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
Wracając na chwile do opon SYRON RACE PLUS które proponowałem jak godne polecenia wg mnie, załączam jeszcze fotkę z oponkami z prezentacji SYRON'A. Na zdjęciu model dokładnie ten na którym teraz jeżdzę, tylko mniejszy rozmiar Jeżdżą na nich auta niejednokrotnie o mocy silnika x3 x4 większej niż w standardowej maździe. Może to o niczym nie świadczy ale jednak bubel to raczej nie jest, chyba że zawodnicy to zawodowi dawcy organów
tu jeszcze opel na tych oponkach
i BMW
tu jeszcze opel na tych oponkach
i BMW
- Od: 8 sie 2011, 10:00
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2008
cryingyakush napisał(a):Jeżdżą na nich auta niejednokrotnie o mocy silnika x3 x4 większej niż w standardowej maździe. Może to o niczym nie świadczy ale jednak bubel to raczej nie jest, chyba że zawodnicy to zawodowi dawcy organów
te samochody najprawdopodobniej przejechały na tych oponach dystans z lawety na miejsce na salonie samochodowym w Essen
mało jest opinii na temat tych opon, na forum e90:
I have serious doubts as to their performance. My interest is as a spirited, daily driven tire. I'd never take them to the track...
i jakiś test http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
W tym teście prawie w każdej kategorii mają najgorsze noty. Moim zdaniem Syron robi kiepskie opony i zdania nie zmienię. To, że na auta pokazowe mają M3 i inne tego typu samochody nie robi na mnie wrażenia. Gdyby do M3 fabrycznie dawali Syrony to byłoby co innego, stety albo niestety nie dają ich fabrycznie do żadnego auta.
continentale na pewno są lepsze ale z tego co widzę to bardzo mało żywotne.
ja robię około 30K km rocznie.
z poprzednich goodyearów eagl f1 gsd3 byłem mega zadowolony, przejechane bodajże 4 sezony letnie i starczą jeszcze na 2 ale zmieniam na 17tki.
możesz więcej napisać o swoich doświadczeniach z efficientgripami? ile przejechałeś na nich, jak je porównujesz do innych itd.. jakie są wady i zalety? jak z gwałtownymi ruchami, czy tracą przyczepność?
poprzednie eagle f1 trzymały się jak przyklejone nawet podczas prób zerwania przyczepności, efficient gripy mają diametralnie inny bieżnik ale myślę ze mieszanka gumy tez dużo daje.
najchętniej to kupiłbym te pirelli p7 ale nie występują one w rozmiarze jaki chce.
ja robię około 30K km rocznie.
z poprzednich goodyearów eagl f1 gsd3 byłem mega zadowolony, przejechane bodajże 4 sezony letnie i starczą jeszcze na 2 ale zmieniam na 17tki.
możesz więcej napisać o swoich doświadczeniach z efficientgripami? ile przejechałeś na nich, jak je porównujesz do innych itd.. jakie są wady i zalety? jak z gwałtownymi ruchami, czy tracą przyczepność?
poprzednie eagle f1 trzymały się jak przyklejone nawet podczas prób zerwania przyczepności, efficient gripy mają diametralnie inny bieżnik ale myślę ze mieszanka gumy tez dużo daje.
najchętniej to kupiłbym te pirelli p7 ale nie występują one w rozmiarze jaki chce.
Kupiłem Madzię z tymi oponami założonymi i nie mam porównania do innych letnich opon w tym samochodzie. Na pewno są lepsze od Michelinów Energy, na których jeździłem w Corolli E11.
Gdy kupiłem samochód, opony na przodzie były dość mocno zużyte – taka specyfika norweskich, górskich dróg – dużo ostrych zakrętów, asfalt zmielony przez kolce działa jak tarka na opony Mimo wszystko przejechałem na nich jeszcze około 8000km, aż do zrobienia z nich slicków Poprzedni właściciel robił według książki serwisowej ok. 20kkm każdego roku, a opony miały rok gdy kupiłem samochód więc wychodzi na to, że wytrzymały ok. 30000km w takich warunkach. Nie chciałem zakładać na przód innych opon, bo te na tylnych kołach nadal były w dobrym stanie – prawie 6mm bieżnika.
Na nowych oponach przed zimą zdążyłem przejechać ok. 5000km i według mnie sprawowały się świetnie. Czułem się pewnie w zakrętach czy to na suchym czy na mokrym asfalcie. Nigdy nie poczułem, że tracę przyczepność w koleinach wypełnionych wodą – co było normą przy 3mm bieżniku Wiem, że na pewno może być lepiej ale do mojego stylu jazdy nadają się idealnie. Następnym razem pewnie na próbę zakupie Continentale PC2, żeby zobaczyć czy rzeczywiście czuć dużą różnice na plus
Gdy kupiłem samochód, opony na przodzie były dość mocno zużyte – taka specyfika norweskich, górskich dróg – dużo ostrych zakrętów, asfalt zmielony przez kolce działa jak tarka na opony Mimo wszystko przejechałem na nich jeszcze około 8000km, aż do zrobienia z nich slicków Poprzedni właściciel robił według książki serwisowej ok. 20kkm każdego roku, a opony miały rok gdy kupiłem samochód więc wychodzi na to, że wytrzymały ok. 30000km w takich warunkach. Nie chciałem zakładać na przód innych opon, bo te na tylnych kołach nadal były w dobrym stanie – prawie 6mm bieżnika.
Na nowych oponach przed zimą zdążyłem przejechać ok. 5000km i według mnie sprawowały się świetnie. Czułem się pewnie w zakrętach czy to na suchym czy na mokrym asfalcie. Nigdy nie poczułem, że tracę przyczepność w koleinach wypełnionych wodą – co było normą przy 3mm bieżniku Wiem, że na pewno może być lepiej ale do mojego stylu jazdy nadają się idealnie. Następnym razem pewnie na próbę zakupie Continentale PC2, żeby zobaczyć czy rzeczywiście czuć dużą różnice na plus
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
Jeśli ktoś myśli o Bridgestonach, to w tym sezonie będzie nowy model, następca ER300 – Turanza T001, na początku marca ma być test ADAC.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki