Enduro napisał(a):Akron napisał(a):Enduro i bull – również dzięki za podpowiedzi!
A.
ok!
dla pewnosci proponuje zakup opon o specyfikacji H
a ten indeks wystarczy nawet dla ubezpieczalni.
pozdr.E
Wezmę V, ponieważ są na stanie w sklepie, gdzie je kupuje (w zasadzie już złożyłem zamówienie). Będą droższe o ok. 30 zł na oponie, ale dostanę je szybciej. Czas mnie nagli, ponieważ odkryłem, że moje obecne opony są niewiele młodsze od samego auta...I choć bieżnik jest OK, a nawet całkiem OK (tak twierdził nawet mechanik ze stacji kontroli pojazdów:), to ja jednak wole 6-letnie opony oddać do przerobu...Zwłaszcza, że zauważyłem dziwną rzecz – co napompuje je do "ustawowych" 2,2 bara, to za jakiś czas widzę lekkiego kapcia tak za dwa tygodnie (głównie z przodu). Pamiętam, że to jest front-wheel drive auto, ale wszystko jedno – mam silnik od Mazdy, a nie od Stara:) – wiec chyba nie powinno się uginać. Czy ktoś tez tak ma/miał?
A swoja drogą – jak kupujemy auto, to warto sprawdzić wiek opon. Miałem taki case ostatnio, że kolega z pracy wystawił na Allegro prawie nieużywaną oponę (woził jako zapasową), ale ta opona miała 10 lat...No wiec kupił od niego ja człowiek, który właśnie kompletował opony dla auta, jakie sprzedawał – chyba po to, żeby pokazać klientowi, że auto "mało biegało', bo "niech Pan zobaczy, przecież opony są nowe i prawie nie zużyte"...Ja myślę, że opona ponad 5 lat i na przeróbkę, bo guma traci swoje właściwości po takim czasie.
A.