Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Michel » 19 paź 2010, 23:44

Z oponami używanymi różnie bywa. Każdy z nas jeździł, jeździ, lub będzie jeździć na używanych, zazwyczaj używanych przez siebie sezon wcześniej. Jeżeli jeździmy na swoich oponach przez kilka lat, to dlaczego kupując używki wyskakują niespodzianki. Większość używek na rynku, to takie których poprzedni właściciel chciał się pozbyć ze znanych tylko sobie powodów. Dużo jest też ściąganych z zachodu, lecz też nie znamy ich historii. Ciężko trawić na opony z pewnego źródła i w dobrym stanie.
Problem w tym, że cena kusi. Klien nie patrzy na wiek opony, twardość gumy, liczy się tylko cena i wygląd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez marseluss » 20 paź 2010, 09:52

Kolega ma racje. Najprędzej używki to według mnie z jakiegoś rozbitka tam ktoś pozbył się ich bo sytuacja zmusiła a nie bo się nie nadawały do jazdy. jeśli nie hasa się po autostradzie to zamiast używanej gumy lepiej rozglądnąć się za dobryą biężnikowaną gumą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2010, 21:45
Posty: 31
Skąd: NR donlośląskie
Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6

Postprzez nemi » 20 paź 2010, 10:11

Byłem kiedyś na Zachodzie sprowadzić auto z pewnym człowiekiem-handlarzem (pisałem już to chyba w tym wątku nawet) – ja szedłem na plac oglądać w Niemczech auta, a on szedł do... śmietnika szukać dobrze wyglądających opon. Chyba wszystko na ten temat.
Gdyby nie to, że mogłem te opony bez kosztów wypróbować, to nigdy bym ich nie założył. I co gorsze – okazało się, że miałem rację <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez alezandra » 20 paź 2010, 14:11

Koledzy a doradźcie jeszcze w takiej kwestii. Czy jest możliwość założenia innych rozmiarów opon na obie osie? Dokładnie chodzi mi o zestawienie 165/70 przód i 175/65 tył, obie r13.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez marsel » 20 paź 2010, 14:33

barumki leżą już w mieszkaniu :D czekam na pierscienie centrujace i zmiana niedługo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez fazzi » 20 paź 2010, 18:55

alezandra napisał(a):Dokładnie chodzi mi o zestawienie 165/70 przód i 175/65 tył, obie r13

Różnica nie jest duża więc nic nie powinno się dziać. Jednak jeśli w ogóle taka kombinacja to szersze daj raczej na przód – jest cięższy więc będzie bezpieczniej.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Michel » 20 paź 2010, 21:22

Absolutnie szersze na tył. Wiadomo czym szersze tym lepsza przyczepność. Gdy będzie dobrze trzymał przód pierwszy śliski zakręt okazać się może ostatnim. Przednimi kołami mówisz samochodowi w którą stronę jechać, ale od tylnych zależy czy Cię posłucha. Są głupie tłumaczenia, że przód hamuje, przyspiesza, ale tylne decydują o torze jazdy. Znajdź Sobie jakiś samochodzik zabawkę, zablokuj przednie koła jakąś taśmą i puść po podłodze, potem tylne, sam zobaczysz co się będzie dziać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez pawelc » 21 paź 2010, 12:11

Szersze gumy wcale nie oznaczają lepszej przyczepności ,musi być odpowiedni nacisk na nie -czyli czym szerzej tym mniejszy nacisk i tu Twoja teoria odpada.... ,a najlepiej stosować takie szerokości jak zaleca producent auta i unikniemy problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez fazzi » 21 paź 2010, 13:39

Michel, to wjedź na szerokich gumach w kałużę (w okresie jesień-wiosna dominują na naszych koleiniasto-dziurawych drogach) i zobacz co się dzieje. Bez odpowiedniego nacisku opona przy niższych prędkościach zaczyna 'pływać' i osiągasz efekt odwrotny do zamierzonego. Zwłaszcza w koleinach.
Ale przy tej różnicy i tak znaczenie nie będzie aż tak duże.
A co do tych rewelacji z umieszczaniem na tylnej osi lepszych opon to może i faktycznie jest to prawda, ale tylko jeśli auto nie ma żadnych systemów bezpieczeństwa. Już sam ABS pozwala Ci w sposób kontrolowany zatrzymać auto (nawet w zakręcie – dużo efektywniej bo lepiej hamują dociążone koła przednie), a jeśli masz ESP to tym bardziej możesz być spokojny o koła tylne.
Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=QcERpXkWIH0
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Akron » 21 paź 2010, 22:55

Witam wszystkich,

Mam problem, która chciałbym się i z Wami podzielić (sam już nic nie wymyślę:). Otóż, zamierzam kupić sobie opony całoroczne (to, że akurat takie, a nie zimowe i letnie to już postanowione, zatem nie w tym problem). Problem jest z symbolem. W instrukcji Mazdy 6 GY piszą, iż powinno się używać opon letnich z symbolem V, a opon zimowych z symbolami Q, T lub H. Wybrana przeze mnie opona całoroczna posiada symbol M+S, co by nakazywało wybrać oponę właśnie z symbolami prędkości Q, T lub H – czyli jak i opona zimowa (pewnie to będzie T, bo takie są w preferowanym przeze mnie sklepie). Ale mam wciąż wątpliwości – czy jednak nie powinienem wziąć tej z symbolem V (takie też mam w sklepie) – ponoć powinno się stosować opony o symbolu takim samym lub wyższym, niż ten wskazany w instrukcji; a również słyszałem, iż opona całoroczna to nic innego jak opona letnia z bieżnikiem po części śniegowym. Co Wy na to?

A.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 20:57
Posty: 19
Auto: Mazda 6

Postprzez s4v4g3 » 22 paź 2010, 10:48

po prostu OMFG.!!!
Stary, wejdź na pierwszą lepszą stronę z oznaczeniami opon- np. tu:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owych.html
Dobierz opony jakie Tobie pasują.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Akron » 22 paź 2010, 12:17

s4v4g3 napisał(a):po prostu OMFG.!!!
Stary, wejdź na pierwszą lepszą stronę z oznaczeniami opon- np. tu:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owych.html
Dobierz opony jakie Tobie pasują.


Nie o to mi chodziło. Oznaczenia indeksów prędkości mam w instrukcji do samochodu.

Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).

A.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 20:57
Posty: 19
Auto: Mazda 6

Postprzez Maciej Loret » 22 paź 2010, 12:39

Akron napisał(a):Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).


Nidgzie nie znajdziesz takiej informacji. Mógłbyś oficjalnie zapytać Mazdę Polska oraz ubezpieczalnię, w której ubezpieczyłes autko ale nie wiem czy ubezpieczalnia nie będzie zwalała na homolgację producenta a producent nie powie, że powinieneś się trzymac opon sezonowych, a w przeciwnym wypadku "radź sobie sam" w przypadku jakiegoś zdarzenia typu wypadek i kłopotów z ubezpieczalnią...
Jak już musisz, bo inaczej sie udusisz, to na wszelki wypadek weź "V", choć to przed niczym nie musi chronić w przypadku wzięcia udziału w wypadku i chęci odzyskania pieniążkó z ubezpieczalni...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Akron » 22 paź 2010, 19:42

Maciej Loret napisał(a):
Akron napisał(a):Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).


Nidgzie nie znajdziesz takiej informacji. Mógłbyś oficjalnie zapytać Mazdę Polska oraz ubezpieczalnię, w której ubezpieczyłes autko ale nie wiem czy ubezpieczalnia nie będzie zwalała na homolgację producenta a producent nie powie, że powinieneś się trzymac opon sezonowych, a w przeciwnym wypadku "radź sobie sam" w przypadku jakiegoś zdarzenia typu wypadek i kłopotów z ubezpieczalnią...
Jak już musisz, bo inaczej sie udusisz, to na wszelki wypadek weź "V", choć to przed niczym nie musi chronić w przypadku wzięcia udziału w wypadku i chęci odzyskania pieniążkó z ubezpieczalni...


Dziękuję za odpowiedź. Właśnie tak mniej więcej myślałem, że jeśli już mam strzelać w ciemno, to wezmę te z symbolem "V" (czyli "mocniejsze") – choć trochę ta instrukcja mnie zmyliła w przypadku symbolu M+S.

Jednak jeszcze parę dni do zakupu mam, także jakby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie, to chętnie wysłucham i skorzystam:)

A.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 20:57
Posty: 19
Auto: Mazda 6

Postprzez enkai » 22 paź 2010, 19:47

Indeks prędkości jest jeden. Zimą można założyć o niższym indeksie, bo się zimą wolniej jeździ a że zimniej, to się mniej rozgrzewa.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Maciej Loret » 22 paź 2010, 20:10

enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.


Na jednej oponie.

enkai napisał(a):Zimą można założyć o niższym indeksie, bo się zimą wolniej jeździ a że zimniej, to się mniej rozgrzewa.


Zimą wcale nie trzeba jeździć wolniej (choć oczywiście bogatemu wolno)...
A indeksy zakładamy przynajmniej takie jak w instrukcji/homologacji...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez enkai » 22 paź 2010, 22:38

Maciej Loret napisał(a):
enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.


Na jednej oponie.


Na dwóch i więcej też może być jeden.

Gdzie ja napisałem, że TRZEBA jeździć wolniej?!
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Maciej Loret » 22 paź 2010, 22:48

enkai napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):
enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.


Na jednej oponie.


Na dwóch i więcej też może być jeden.


A gdzie ja napisałem, że nie może?

enkai napisał(a):Gdzie ja napisałem, że TRZEBA jeździć wolniej?!


Tam gdzie nie napisałeś, że to nie ma nic do rzeczy?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Enduro » 23 paź 2010, 00:30

Akron napisał(a):.... W instrukcji Mazdy 6 GY piszą, iż powinno się używać opon letnich z symbolem V, a opon zimowych z symbolami Q, T lub H. Wybrana przeze mnie opona całoroczna posiada symbol M+S,....
A.

wg. mie możesz zamontować opony o specyfikacji H.
jest to wystarczające dla M 6 , no chyba że jeździsz MPS/em..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bull » 23 paź 2010, 09:12

Jeżeli będzie zachowany minimalny indeks nośności, czyli dla mazdy 6 chyba 93 to co za różnica jaki będzie indeks prędkości??
Chyba ,że ktoś jeździ więcej jak 190 km/h w przypadku opon z indeksem T, wtedy trzeba iść wyżej.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki