Opony zimowe
Jeśli nie mieszkasz w miejscu gdzie zimą bywają trudne warunki to zostaw wielosezonowe a potem kup coś na lato. Jeżeli mieszkasz w wymagającym terenie to poleciłbym dębice frigo 2
tania a dobra (na śnieg)
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
atommy78 napisał(a):Ja jeżdżę 2-gi sezon na goodyear ultra grip 7+ 195/65/15. Rewelacyjne jeśli chodzi o odprowadzanie wody i błota
Pierwszy śnieg na Ultra Gripach i musze powiedziec, że po prostu rewelacja!!!. Opony są super. Idealnie odprowadzają bloto posniegowe, nie ma kompletnie problemów z ruszaniem na sliskim, oraz z hamowaniem. Opona najbardzej mnie jednak zaskoczyła w zakrętach . Po prostu idealnie prowadzi auto na śliskiej nawierzchni. NIe miałem okazji pojeździć nimi w deszcz ale myśle ze z odprowadzeniem wody nie bedzie kłopotu.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):atommy78 napisał(a):Ja jeżdżę 2-gi sezon na goodyear ultra grip 7+ 195/65/15. Rewelacyjne jeśli chodzi o odprowadzanie wody i błota
Pierwszy śnieg na Ultra Gripach i musze powiedziec, że po prostu rewelacja!!!.
Chciałem właśnie zapytać o te opony, ponieważ waham się pomiędzy nimi a oponami Nokian WRg2. Chodzi mi jednak o 205x55x16.
Czy one są porównywalne, czy jednak jedne (które) górują wyraźnie nad drugimi?
Poza tym witam na forum Panowie (i Panie też oczywiście).
- Od: 18 gru 2009, 00:47
- Posty: 19
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2008
daniel2505 napisał(a):NIe miałem okazji pojeździć nimi w deszcz ale myśle ze z odprowadzeniem wody nie bedzie kłopotu.
Na deszczu jest jeszcze lepiej. Nie wiesz co to aquaplaning.W stolicy większość zimy to woda, nie śnieg.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
daniel2505 napisał(a):atommy78 napisał:
Ja jeżdżę 2-gi sezon na goodyear ultra grip 7+ 195/65/15. Rewelacyjne jeśli chodzi o odprowadzanie wody i błota
Pierwszy śnieg na Ultra Gripach i musze powiedziec, że po prostu rewelacja!!.
Już drugi rok utwierdzam się w przekonaniu, że powyższe to święta racja
Dziś niejedno auto ugrzęzło w zaspie, UG7+ dało rade, tylko polecać tą oponę...
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

W tym roku zainwestowałem w nowe Yokohamy W Drive 195/65R15. Jak dla mnie rewelacja. W ostatnią sobotę jadąc na trasie do Lublina i z powrotem (w ostatni weekend dowaliło śniegiem na podkarpaciu i lubelszczyźnie) cięły śnieg jak masełko. Do tego super sprawują się w deszczu i są cichutkie. Wg mnie są nawet lepsze niż GoodYear UG 7 które miałem również nowe w poprzednim aucie. Zdarzyły się już sytuacje gdzie sąsiad nie wyjechał po porządnym opadzie śniegu z osiedla (stromy podjazd) również na zimówkach, gdzie ja bez zająknięcia się wydrapywałem 
- Od: 26 paź 2005, 22:15
- Posty: 330
- Skąd: Twierdza Przemyśl
- Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user
GoodYear Ultra Grip 7+ 195/15/65 mam już drugi sezon, moje wrażenia:
– dobra cena jeżeli kupuję się przed zimą około 200zł/szt (kupiłem 09.2008r.) Made in Germany niektórzy narzekają na GoodYear produkowanego w Słowenii, według mnie kraj nie ma znaczenie bardziej rok produkcji
– ścieralność bardzo mała, w zeszłym roku nie było takiej zimy, temperatury były czasami wysokie i bieżnik opony wygląda prawie jak nowy
– bieżnik miękki nawet przy dużych mrozach
– dobrze odprowadza błoto pośniegowe i wodę (dla mnie to było najważniejsze ponieważ tego w zimie najwięcej)
– na lodzie to jak każda opona nie radzi sobie za dobrze
– na śniegu wypada bardzo dobrze, Nokiany i Vredstein niestety są troszeczkę lepsze ale ich żywotność o wiele krótsza, u nas niestety śniegu nie ma aż tyle w zimę na drogach
– bardzo cicha
– fajny bieżnik
– dobra cena jeżeli kupuję się przed zimą około 200zł/szt (kupiłem 09.2008r.) Made in Germany niektórzy narzekają na GoodYear produkowanego w Słowenii, według mnie kraj nie ma znaczenie bardziej rok produkcji
– ścieralność bardzo mała, w zeszłym roku nie było takiej zimy, temperatury były czasami wysokie i bieżnik opony wygląda prawie jak nowy
– bieżnik miękki nawet przy dużych mrozach
– dobrze odprowadza błoto pośniegowe i wodę (dla mnie to było najważniejsze ponieważ tego w zimie najwięcej)
– na lodzie to jak każda opona nie radzi sobie za dobrze
– na śniegu wypada bardzo dobrze, Nokiany i Vredstein niestety są troszeczkę lepsze ale ich żywotność o wiele krótsza, u nas niestety śniegu nie ma aż tyle w zimę na drogach
– bardzo cicha
– fajny bieżnik
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Grafit napisał(a):Nokian WR G2
Jakiś czas temu zebrało mi się na romantyczną przejażdżkę z kobietą
Nokian WR G2 u mnie 5+/6
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
przymierzam sie do zmiany oponek. zamierzam kupic continental winter contact, ktore do najtanszych nie naleza.. zastanawiam sie nad oponami bieznikowanymi.. co wy nato?
http://www.allegro.pl/item883124666_opo ... owosc.html
ewentualnie
http://www.oponybieznikowane.com/index. ... rod_id=110
ps. moze wie ktos ewentualnie gdzie w krakowie maja duzy wybor uzywanych zimowek?

ewentualnie
http://www.oponybieznikowane.com/index. ... rod_id=110
ps. moze wie ktos ewentualnie gdzie w krakowie maja duzy wybor uzywanych zimowek?
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
–><–
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
kotton z bieżnikowanymi nigdy do końca nie wiesz jak są zrobione. Jeśli chcesz bieżnikowane to odpuść sobie allegro. Lepiej dogadać się w jakimś punkcie, gdzie od razu przy zakładaniu będziesz widział jak wyważają oponę.
Z bieżnikowanymi często jest tak, że wymagają dużych korekt bo są nierówno zrobione. Jak kupiłeś tam gdzie od razu założą to możesz ich nie wziąć. Jeżdżenie na źle wyważonych kołach to jedna z przyczyn duuużych wydatków (od łożysk poprzez resztę elementów zawieszenia i układu kier.). No i mała przyjemność
Moim zdaniem lepiej wziąć używane. Tylko też ciężko zgadywać jak ktoś miał ustawione zawieszenie i czy np. nie są wyząbkowane albo ścięte bardziej z jednej strony... Dlatego jak kiedyś kupowałem używki to też właśnie w punkcie – znaleźli mi bardzo ładne i w miarę świeże sztuki, na których śmigałem 2 sezony. Mogłem je sobie obejrzeć przed kupnem i widziałem jak wyważali.
Z bieżnikowanymi często jest tak, że wymagają dużych korekt bo są nierówno zrobione. Jak kupiłeś tam gdzie od razu założą to możesz ich nie wziąć. Jeżdżenie na źle wyważonych kołach to jedna z przyczyn duuużych wydatków (od łożysk poprzez resztę elementów zawieszenia i układu kier.). No i mała przyjemność
Moim zdaniem lepiej wziąć używane. Tylko też ciężko zgadywać jak ktoś miał ustawione zawieszenie i czy np. nie są wyząbkowane albo ścięte bardziej z jednej strony... Dlatego jak kiedyś kupowałem używki to też właśnie w punkcie – znaleźli mi bardzo ładne i w miarę świeże sztuki, na których śmigałem 2 sezony. Mogłem je sobie obejrzeć przed kupnem i widziałem jak wyważali.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
kotton napisał(a):przymierzam sie do zmiany oponek
" Rycho" wczas
kotton napisał(a):zamierzam kupic continental winter contact, ktore do najtanszych nie naleza

A nato że bierzesz dwa przeciwległe bieguny .<br>Jeśli masz kasę na Conti a pytasz się o bieżnikowane to ja czegoś nie kumam .<br>Prostym wyjściem dla Ciebie będzie kupno tanich ( a dobrych ) nowych opon np : Dębica Frigo 2 .<br>Z bieżnikowanymi daj Sobie spokój .kotton napisał(a):zastanawiam sie nad oponami bieznikowanymi.. co wy nato?
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
jarku007 napisał(a):" Rycho" wczas![]()
zimowe opony jako takie zalozylem jakis czas temu. zmieniam z obecnych c........h zimowek na lepsiejsze.
jarku007 napisał(a):A nato że bierzesz dwa przeciwległe bieguny .<br>Jeśli masz kasę na Conti a pytasz się o bieżnikowane to ja czegoś nie kumam .<br>Prostym wyjściem dla Ciebie będzie kupno tanich ( a dobrych ) nowych opon np : Dębica Frigo 2 .<br>Z bieżnikowanymi daj Sobie spokój .
biegun obralem jeden.. na nowki siana nie wyloze ot tak.. a te bieznikowane bralem pod uwage tylko dlatego ze mialy nalewany bieznik continentala
ps. juz lyknalem uzywki. mam nadzieje ze bedzie to udany zakup (komplet conti winter contact ts810 195/60/15, data 2606, 7mm bieznika – 450pln)
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
GoodYear Ultra Grip 7+ 185/65R15 mam u siebie pierwszy sezon. Jestem z nich bardzo zadowolony. Zachowanie na śniegu rewelacyjne bo na lodzie chyba żadna opona sobie nie radzi. Jakbym musiał jeszcze raz wybierać to bez zastanowienia bym je wybrał.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 25 mar 2009, 19:13
- Posty: 39
- Skąd: Zamość
- Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98
FULDA KRISTALL SUPREMO 195/55/15 też takowe posiadam w swojej madzi. na świeżym śniegu ok. ale ubity śnieg lub na lodzie to porażka może dlatego że są szerokie. w poprzedniej astrze miałem POINT winterstar 2 175/70R14 i jeździły dużo lepiej.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
ja w tą zimę jeździłem na nowych KLEBERach KRISALP HP2 205/55/16

kupiłem bo spodobał mi się bieżnik z kierunkiem
na początku zanim się "dotarły" czułem się na nich trochę niepewny, może też dlatego że bardziej bujało bo wcześniej miałem niższe i twardzsze letnie goodyeary i czułem różnice
później się "rozjeździły" i było ok
bardzo dobrze trzymają i radzą sobie z kałużami i błotem śniegowym, ekstra kierunek który ładnie wyrzuca kałuże. przy wyższych prędkościach nie hałasują ale powyżej 140km/h to już się niepewnie troszkę jedzie. ale wydaje mi się że po prostu kupiłem za wysoki profil, mogłem zostać przy 205/50/16 ale te znowu byłyby droższe 
ale jeśli chodzi o trakcję na śniegu to uważam że się bardoz dobrze sprawdzają, gruby i dobrze zaprojektowany bieżnik daje rade jak jest dużo śniegu
oponki bardzo dobre ale następnym razem kupię jakieś ultra grip 7+ lub coś takiego...

kupiłem bo spodobał mi się bieżnik z kierunkiem
na początku zanim się "dotarły" czułem się na nich trochę niepewny, może też dlatego że bardziej bujało bo wcześniej miałem niższe i twardzsze letnie goodyeary i czułem różnice
później się "rozjeździły" i było ok
ale jeśli chodzi o trakcję na śniegu to uważam że się bardoz dobrze sprawdzają, gruby i dobrze zaprojektowany bieżnik daje rade jak jest dużo śniegu
oponki bardzo dobre ale następnym razem kupię jakieś ultra grip 7+ lub coś takiego...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki