Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Sokool » 24 paź 2007, 12:42

dlatego chociażby olej powinien być zmieniany częściej niż co 30kkm

Ale ja pisałem o prawidłowym użytkowaniu :P
EDIT
A poza tym napisałem:
Sokool napisał(a):Jeśli sobie spokojnie jeździsz (...) to nie widzę powodu aby zmieniać olej znacznie wcześniej

Czyli chodzi mi o to, że nie widzę powodu przy spokojnej eksploatacji aby wymieniać olej już po 10k km (jeśli producent podaje 30).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 12:52

Sokool napisał(a):Ale ja pisałem o prawidłowym użytkowaniu

a ilu masz takich świadomych użytkowników?


Sokool napisał(a):Czyli chodzi mi o to, że nie widzę powodu przy spokojnej eksploatacji aby wymieniać olej już po 10k km (jeśli producent podaje 30).

pod warunkiem że jesteś pierwszym właścicielem (a i tak ja bym wymieniał częściej)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 24 paź 2007, 14:35

Grzyby napisał(a):nie jestem pewien ale których z francuskich producentów zrezygnował z tak długich okresów pomiędzy wymianą (wrócił z 30kkm na 15) itd, itp. O czymś to świadczy.

O tym nie wiem, ale wiem, że jeden z francuskich producentów wydłużył przy niektórych dieslach (w samochodach osobowych) wymianę do 50 000km (lub rok) <szok>
To chyba też o czymś świadczy...

Grzyby napisał(a):Porównaj przebiegi (total) i fakt że oni jeżdżą chyba ciut inaczej niż ty

Wiem – ja napewno bym zmieniał co 15 000 jak nie częściej ale i tak mnie dziwi to małe zmęczenie oleju ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 14:38

brii napisał(a):To chyba też o czymś świadczy...

o potrzebie robienia większego interesu na częściach zamiennych – na nich tak naprawdę firmy zarabiają. Sprzedaż auto to pierwszy krok do rozkręcenia interesu i kasowania szmalu z serwisu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 24 paź 2007, 14:49

Brzmi logicznie, ale wątpię, żeby producent chciał dostać metkę producenta awaryjnych silników ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 15:16

brii napisał(a):Brzmi logicznie

bo tak jest :)
Żadna firma się nie przyzna ale zyski ze sprzedaży aut są niczym w porównaniu z zysków z części zamiennych i serwisu.
Sprobuj "złożyć" samochód z części oryginalnych zakupionych u dealera – będziesz miał kwotę kilka razy wyższą od wartości takiego samego, nowego auta.

Dobra, już nie robię OT :) bo z olejów zmierzamy do tematów ogólnych
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 24 paź 2007, 19:46

Witam wszstkich na Forum.
Dwa dni temu kupiłem Mazdę 626 1,8 16V DOHC z 1992 roku.
Poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku Castrola a mechnicy z mojej okolicy powidzieli, iż samochód ma przejechane ponad 200 kkm i trzeba lać mineralny.
Auto ma przejechane 208 kkm, nie ma wycieków, nie dymi i prawdopodobnie nie bierze oleju. Przynajmniej poprzedni właściciel tak mówił i ze wstępnych oględzin chyba mówił pradę. No ale wszystko się okaże.
Moje pytanie to: Czy powinienem dalej lać półsyntetyk czy przejść na mineralny.

Pozdrawiam: themaja
Gość
 

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 19:55

themaja napisał(a):mechnicy z mojej okolicy powidzieli, iż samochód ma przejechane ponad 200 kkm i trzeba lać mineralny.

ja mam 240kkm i jeżdżę na syntetyku

zmień mechaników – takie numery z poldkiem albo dużymF.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 24 paź 2007, 20:03

Miałem nadzi4eję na taką odpowiedź. <jupi>
Na opakowaniu Castrola (Castrol GTX Magnatec 10W/40) jest napisane, iż wymiana powinna być co 15 tyś. Tak wymienić czy może co 10 tyś. ???
Gość
 

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 20:06

wymieniaj co 10kkm
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xavier » 25 paź 2007, 12:02

Myślę, że jak "kochasz" autko to 10 tyś. i wymiana.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Wachunio » 25 paź 2007, 14:59

Witam wszystch jak w temacie. Moja mx6 bierze olej do pol litra na 1000km, dodam, ze jezdze na gazie. Ostatnio po odpaleniu na zimnym silniku kopci na bialoniebiesko, ale tylko przez jakies 10s max. Wiem co to oznacza hehe pierscionki:( ale zeby choc troche ograniczyc zuzycie oleju co polecacie? zalac tym co w tytule czy polecacie jakis inny ceramizer? Teraz jezdze na oleju Orlen Gas cos tam 10w 40. pozdrawiam
Szybciej niź myślisz...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 09:06
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Auto: Mx6 2.5 V6 92r

Postprzez Wachunio » 25 paź 2007, 15:32

Teraz znalazlem podobno lek rewelacja dla mojego "chorego" wozka. Srodek nazywa sie BILSTEIN R-2000 ET ktos to probowal?
Szybciej niź myślisz...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 09:06
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Auto: Mx6 2.5 V6 92r

Postprzez nor » 25 paź 2007, 16:24

Polecam Valvoline 10w40 max life obecnie używam i jestem w 100% zadowolony samochód podobno brał 0,7 l na 10 tys a mam przejechane 8 tys i zero zużycia oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez prezes » 25 paź 2007, 21:30

dokladnie co 10 tys wymiana to bardzo duzy uklon w strone autka, a co do rodzaju ojeju to ja mam 162 tys przebiegu i jezdze na castrolu magnatec'u 10W-40 POLECAM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2007, 01:29
Posty: 12
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Bartazz » 25 paź 2007, 22:38

Ja właśnie kupiłem auto może mam je z 4dni i nie miałem pojęcia na czym wcześniej jezdziła moja Mazda 323F 1.6 16V więc zalałem mineralny dokładnie robiony dla GM czyli na bazie Castrola 15W/40 czyli tylko mineralny... nie ryzykuje zalaniem na syntetyka czy półsyntetyka bo nie chce rozszczelnic silnika. Zawsze tak robie jak kupie cos z Niemiec i nia mam przeszlosci auta.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2007, 23:59
Posty: 8
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 323F 1.616V

Postprzez Widelec » 26 paź 2007, 09:30

Bartazz napisał(a):Ja właśnie kupiłem auto może mam je z 4dni i nie miałem pojęcia na czym wcześniej jezdziła moja Mazda 323F 1.6 16V więc zalałem mineralny dokładnie robiony dla GM czyli na bazie Castrola 15W/40 czyli tylko mineralny... nie ryzykuje zalaniem na syntetyka czy półsyntetyka bo nie chce rozszczelnic silnika. Zawsze tak robie jak kupie cos z Niemiec i nia mam przeszlosci auta.


subtelnie powiedziawszy masz błędne podejście. wywal to czym prędzej i wlej półsyntetyk.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez GofNet » 26 paź 2007, 17:19

Bartazz napisał(a):nie ryzykuje zalaniem na syntetyka czy półsyntetyka bo nie chce rozszczelnic silnika.
     Czyli kupujesz auta z silnikami w tak złej kondycji, że gdyby nie uszczelniający je nagar, to olej ciekłby, jak z dziurawego dachu podczas deszczu...?

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez spike72 » 27 paź 2007, 00:19

W sierpniu tego roku pożegnałem się ze swoją 18-letnią TOYOTĄ Camry 2.0 TD i wierzcie mi że do ostatniej chwili miała na silniku fabryczne plomby, przez 18 lat nic nie było dotykane w silniku, oczywiście poza wymianą filtrów i oleju, ale to robiłem nie co 30, 20 czy 15 tyś. kilometrów a co 10 tyś no i rozrząd co 50 tyś.
Auto miało przebieg dużo ponad 500 tyś i pod światłami nie jedna fura miała problemy. :)
8 lat temu kumpel dał mi sie przejechać swoją 626 GD 2.0 D i od tamtego momentu postanowiłem,że będę miał Mazdę. Teraz już mam swoją ukochaną Madzie i tu też będę stosował się do wymian co 10 tyś, tak dla spokojności ducha.
P.S.
Dziś kumpel dał mi się przejechać wczoraj odebraną z salonu 6 w dieslu, mówię wam BAJKA.... :)
Chciałem go zaciągnąć na zlot ale jakoś się nie kwapił, a szkoda.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Riki » 27 paź 2007, 00:23

spike72 napisał(a):pod światłami nie jedna fura miała problemy


No no.. jak na tamte lata taka Camry nieźle jeździła... :)
spike72 napisał(a):będę stosował się do wymian co 10 tyś, tak dla spokojności ducha.


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki