Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez pete14 » 22 lis 2013, 01:14

wszyscy się ekscytują na bieżąco co lać i jaki olej z górnej półki.
a poprzednik przez lata lał 10w40 albo od traktora co 3 lata.
lepiej kupić GM 5w30 dexos 2 za 100zł z filtrem i wymieniać go dwa razy do roku niż jeden wypasiony na 2 lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez wtsz » 22 lis 2013, 12:42

wszyscy się ekscytują na bieżąco co lać i jaki olej z górnej półki.

Jak potraktujesz motor tak sie odwdzieczy. Mazda ma :'czułe" motory na olej.
Zawodnicy na start:

Test dla mnie mało wiarygodny.
Jeżeli butelki są po spirytusie to przynajmniej odkażone.
Laborant miał pewno we krwi więcej promili niż olej C1 TBN-u. No, i czy przypominał sobie the day after co i gdzie lał.
@madziadm
Sadzisz , że u nas takie siarczyste mrozy beda w najblizszych zimach?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez misiek89 » 22 lis 2013, 23:19

Hubix napisał(a):A czemu Wy nie wierzycie najlepszym zaleceniom producenta tj: 5W30 max 20 tys. km bądź co rok.
Jak ktoś tu pisał olej musi wytrzymać te 20kk a budżetowy olej nie da rady tyle, szczególnie benzyna jest wrażliwa gdzie Niemcy walą co tańsze nie tylko u nas tak się robi, kula się te 20 tyś potem po paru latach do PL i silnik chleje olej diagnoza zapieczone pierścienie i syf w silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez makovic » 23 lis 2013, 11:37

maziadm napisał(a):
wtsz napisał(a):Czy ktoś jeździ na MOTULU i może podzielic się wrazeniami?
Ja obecnie mam zalany i nic specjalnego. Najbliższa wymiana – chyba przyszły tydzień wlewam co innego i to pomimo tego, że mam b. dobre ceny na motula w IC.
Motul dobry, ale moto i sport, cywilne podupadły z jakością już jakieś 3-4 lata wstecz.
Jednak zawsze lepszy niż mobil1, castrol, elf. Tylko cena również wyższa niż tych marek.
Jak nie musisz motula to szukaj dalej.


Przepraszam jestem nowy na forum ale nie zgodzę się z tym że motul jest droższy od tych które podałeś. Wcześniej jeździłem audi na motulu właśnie i cena za bańkę 5 litrów mieściła się w około 150 PLN.
Kupowałem z jednego sklepu który ma certyfikat. Nigdy nic złego się nie działo. Mój kumpel też tam kupuje i nie narzeka. Jeśli ktoś chce namiary na sklep to podam na prv żeby nie uprawiać kryptoreklamy na forum.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Hubix » 23 lis 2013, 12:02

A po czym kolega doszedł, że Motul to nic specjalnego ?? Z czystej ciekawości pytam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez makovic » 23 lis 2013, 14:26

Nie wiem skąd taka opinia ale ja osobiście się do tego chciałem odnieść. W historii posiadacza aut miałem wiele razy zalany motul i nigdy nie mogłem narzekać. Najczęściej narzekają ci którzy kupują oleje z dziwnych źródeł...przykładem może być audi które miałem wcześniej...skoro ma być norma 505.01 to tak ma być. Ludzie leją czasem obojętnie co a później dziwią się ze cos jest nie tak.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez mirmur » 23 lis 2013, 16:03

dzień dobry.

ja tak trochę z innej "beczki" oleju <lol>
mam taką zagwozdkę <co?>
który poziom oleju na bagnecie wskazuje prawidłowo ?

tak jest, jak auto stoi całą noc w garażu.

wyciągam bagnet i ;

Obrazek

po wyczyszczeniu bagnetu i włożeniu-wyciągnięciu ponownie pokazuje tak ;

Obrazek

i ile bym razy nie wkładał i wyciągał zawsze pokazuje jak na drugim zdjęciu <glupek2>
zgłupiałem <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez matthies » 23 lis 2013, 17:06

zawsze prawidlowy jest drugi odczyt, zakladając że dokladnie wkladasz bagnet. Mam podobnie, ale dlaczego tak się dzieje to nie wiem, ale na pewno ktoś tutaj wytłumaczy.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 23 lis 2013, 17:12

trzeba wyjąć , wytrzeć i wtedy zmierzyć , tak samo po zatrzymaniu i odczekaniu 10 min. jak i po nocy
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 07:01 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Hubix » 24 lis 2013, 01:41

Najlepiej po nocy, wtedy wszystko spłynie na sam dół.

A bagnecik to najlepiej wkładać tak aby nie dotykać obrzeży żeby nie rozmywał się stan.

Moja żona miała kiedyś Renault Clio z 1992 roku, ja miałem Peugeota 1999 rok i w obu pojazdach był wskaźnik poziomu analogowy na desce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez wtsz » 24 lis 2013, 13:26

Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez matthies » 24 lis 2013, 14:06

przeczytałęm tego PDF'a, ba! nawet sobie zapisałem.
Bardzo dobra lektura, która pomimo szerokiego komentarza jasno mówi co z czym , dzięki <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zadra » 24 lis 2013, 17:23

również z zainteresowaniem wczytałem się w tą literaturę.
zaciekawił mnie jeden z aspektów o których autor wspomniał w opisie.

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć kwestię "odparowalności" olejów?
w jaki sposób się to bada, jakie wartości odparowalności posiadają popularne oleje; oraz jaką utratę objętości oleju można zrzucić na karb "odparowalności" produktu?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3295 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Rumcajs » 24 lis 2013, 18:08

wtsz napisał(a):Lektura o olejach <oczko>
http://hein-podesty.pl/oleje.pdf


Proszę zauważyć, że Sternendock pisał swoje wypociny na motor-talk, 8 lat temu! i znikl bez sladu.
Odkąd wiele się zmieniło. Oleje HC zrobiły postępy, część spełnia wyższe normy, niż niektóre pełne syntetyki.
Lektura super, fakt, tylko proszę pamiętać, że nie 100% aktualna.

Na przykład: Mobil1 0w40 nie jest już w De olejem "full syntetycznym" – prawo wymaga, aby takowy składał się z min. 80% PAO.
"vollsynthetisch" znikło z baniek M1 0w40 jakieś 3 lata temu <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez zadra » 24 lis 2013, 18:55

jak ma się to do "odparowalności" o którą pytałem?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3295 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubsztyk » 24 lis 2013, 22:04

Odparowalność to jest względna utrata masy oleju poprzez odparowanie w wysokich temperaturach, czyli wartość procentowa masy odparowanego oleju względem początkowej masy danej objętości oleju. Waha się ona w granicach 7-15%.

Tak mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez zadra » 24 lis 2013, 22:24

czyli można przyjąć,że ubytek 10% objętości oleju to kwestia odparowalności?
w moim przypadku to ok 0,55 l oleju – słownie: pół litra oleju... generalnie to mniej więcej tyle, ile znika z silnika między wymianami oleju...
zagadka rozwiązana.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3295 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mirmur » 25 lis 2013, 00:40

matthies napisał(a):zawsze prawidlowy jest drugi odczyt, zakladając że dokladnie wkladasz bagnet. Mam podobnie, ale dlaczego tak się dzieje to nie wiem, ale na pewno ktoś tutaj wytłumaczy.
marcin255 napisał(a):trzeba wyjąć , wytrzeć i wtedy zmierzyć , tak samo po zatrzymaniu i odczekaniu 10 min. jak i po nocy
Hubix napisał(a):Najlepiej po nocy, wtedy wszystko spłynie na sam dół.

A bagnecik to najlepiej wkładać tak aby nie dotykać obrzeży żeby nie rozmywał się stan.

Moja żona miała kiedyś Renault Clio z 1992 roku, ja miałem Peugeota 1999 rok i w obu pojazdach był wskaźnik poziomu analogowy na desce...


Panowie, dziękuję za konkretną odpowiedź <spoko>
to znaczy że na 10 k. km które robię rocznie nic nie ubywa <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez maziadm » 25 lis 2013, 09:38

Hubix napisał(a):...bo mam
"rzadki" olej a ponad 200 tys. km na szafie. Nie rozszczelnił się silnik na 5W30 :]
Rzadki to jest 0W20, a 5W30 to standard.

Tutaj takie tam po wykonaniu badania.
3godz. w 380st. C.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NOACK (tzw. odparowalność) to 250st. C w 1godz, co odpowiada 80-120st. C i 400godz pracy.
Bardzie j rygorystyczną normą od NOACK jest ASTM D6417, gdzie 371st. C i 3godz.
Dlatego producenci bardziej chwalą się NOACKiem, niż ASTM D6417 – ale są tacy co używają tej ASTM.

Co do w/w zdjęć. Proszę się nie sugerować marką. Ta sama marka wyglądająca dobrze np. w SAE5W40 daje mocno ciała w 5W30 itp. Najlepszym przykładem jest Castrol ten widoczny ok., ale każdy pozostały wygląda katastrofalnie, dużo gorzej niż te w/w najgorsze.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez mick » 26 lis 2013, 12:36

Witam , maziadm jakieś 10 stron temu (tego tematu) poleciłeś mi Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 do mojego zagazowanego auta no i muszę Ci przyznać rację przejechałem co prawda dopiero niecałe 2 tyś ale tak na oko to nic go nie ubyło a auto tak jakby chętniej się wkręcało na obroty , faktycznie jak by było mu lżej i aż mi się nie chce wierzyć że to po samej zmianie oleju z 5w50 na 5w30 . Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki