Jaki olej wybrać?
wszyscy się ekscytują na bieżąco co lać i jaki olej z górnej półki.
a poprzednik przez lata lał 10w40 albo od traktora co 3 lata.
lepiej kupić GM 5w30 dexos 2 za 100zł z filtrem i wymieniać go dwa razy do roku niż jeden wypasiony na 2 lata.
a poprzednik przez lata lał 10w40 albo od traktora co 3 lata.
lepiej kupić GM 5w30 dexos 2 za 100zł z filtrem i wymieniać go dwa razy do roku niż jeden wypasiony na 2 lata.
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
wszyscy się ekscytują na bieżąco co lać i jaki olej z górnej półki.
Jak potraktujesz motor tak sie odwdzieczy. Mazda ma :'czułe" motory na olej.
Zawodnicy na start:
Test dla mnie mało wiarygodny.
Jeżeli butelki są po spirytusie to przynajmniej odkażone.
Laborant miał pewno we krwi więcej promili niż olej C1 TBN-u. No, i czy przypominał sobie the day after co i gdzie lał.
@madziadm
Sadzisz , że u nas takie siarczyste mrozy beda w najblizszych zimach?
Jak ktoś tu pisał olej musi wytrzymać te 20kk a budżetowy olej nie da rady tyle, szczególnie benzyna jest wrażliwa gdzie Niemcy walą co tańsze nie tylko u nas tak się robi, kula się te 20 tyś potem po paru latach do PL i silnik chleje olej diagnoza zapieczone pierścienie i syf w silniku.Hubix napisał(a):A czemu Wy nie wierzycie najlepszym zaleceniom producenta tj: 5W30 max 20 tys. km bądź co rok.
maziadm napisał(a):Ja obecnie mam zalany i nic specjalnego. Najbliższa wymiana – chyba przyszły tydzień wlewam co innego i to pomimo tego, że mam b. dobre ceny na motula w IC.wtsz napisał(a):Czy ktoś jeździ na MOTULU i może podzielic się wrazeniami?
Motul dobry, ale moto i sport, cywilne podupadły z jakością już jakieś 3-4 lata wstecz.
Jednak zawsze lepszy niż mobil1, castrol, elf. Tylko cena również wyższa niż tych marek.
Jak nie musisz motula to szukaj dalej.
Przepraszam jestem nowy na forum ale nie zgodzę się z tym że motul jest droższy od tych które podałeś. Wcześniej jeździłem audi na motulu właśnie i cena za bańkę 5 litrów mieściła się w około 150 PLN.
Kupowałem z jednego sklepu który ma certyfikat. Nigdy nic złego się nie działo. Mój kumpel też tam kupuje i nie narzeka. Jeśli ktoś chce namiary na sklep to podam na prv żeby nie uprawiać kryptoreklamy na forum.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Nie wiem skąd taka opinia ale ja osobiście się do tego chciałem odnieść. W historii posiadacza aut miałem wiele razy zalany motul i nigdy nie mogłem narzekać. Najczęściej narzekają ci którzy kupują oleje z dziwnych źródeł...przykładem może być audi które miałem wcześniej...skoro ma być norma 505.01 to tak ma być. Ludzie leją czasem obojętnie co a później dziwią się ze cos jest nie tak.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
dzień dobry.
ja tak trochę z innej "beczki" oleju
mam taką zagwozdkę
który poziom oleju na bagnecie wskazuje prawidłowo ?
tak jest, jak auto stoi całą noc w garażu.
wyciągam bagnet i ;

po wyczyszczeniu bagnetu i włożeniu-wyciągnięciu ponownie pokazuje tak ;

i ile bym razy nie wkładał i wyciągał zawsze pokazuje jak na drugim zdjęciu
zgłupiałem
ja tak trochę z innej "beczki" oleju

mam taką zagwozdkę

który poziom oleju na bagnecie wskazuje prawidłowo ?
tak jest, jak auto stoi całą noc w garażu.
wyciągam bagnet i ;

po wyczyszczeniu bagnetu i włożeniu-wyciągnięciu ponownie pokazuje tak ;

i ile bym razy nie wkładał i wyciągał zawsze pokazuje jak na drugim zdjęciu

zgłupiałem

- Od: 11 sie 2011, 07:14
- Posty: 114 (8/1)
- Skąd: Kudowa Zdrój
- Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW
Moja Mazda
trzeba wyjąć , wytrzeć i wtedy zmierzyć , tak samo po zatrzymaniu i odczekaniu 10 min. jak i po nocy
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 07:01 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Najlepiej po nocy, wtedy wszystko spłynie na sam dół.
A bagnecik to najlepiej wkładać tak aby nie dotykać obrzeży żeby nie rozmywał się stan.
Moja żona miała kiedyś Renault Clio z 1992 roku, ja miałem Peugeota 1999 rok i w obu pojazdach był wskaźnik poziomu analogowy na desce...
A bagnecik to najlepiej wkładać tak aby nie dotykać obrzeży żeby nie rozmywał się stan.
Moja żona miała kiedyś Renault Clio z 1992 roku, ja miałem Peugeota 1999 rok i w obu pojazdach był wskaźnik poziomu analogowy na desce...
również z zainteresowaniem wczytałem się w tą literaturę.
zaciekawił mnie jeden z aspektów o których autor wspomniał w opisie.
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć kwestię "odparowalności" olejów?
w jaki sposób się to bada, jakie wartości odparowalności posiadają popularne oleje; oraz jaką utratę objętości oleju można zrzucić na karb "odparowalności" produktu?
zaciekawił mnie jeden z aspektów o których autor wspomniał w opisie.
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć kwestię "odparowalności" olejów?
w jaki sposób się to bada, jakie wartości odparowalności posiadają popularne oleje; oraz jaką utratę objętości oleju można zrzucić na karb "odparowalności" produktu?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Proszę zauważyć, że Sternendock pisał swoje wypociny na motor-talk, 8 lat temu! i znikl bez sladu.
Odkąd wiele się zmieniło. Oleje HC zrobiły postępy, część spełnia wyższe normy, niż niektóre pełne syntetyki.
Lektura super, fakt, tylko proszę pamiętać, że nie 100% aktualna.
Na przykład: Mobil1 0w40 nie jest już w De olejem "full syntetycznym" – prawo wymaga, aby takowy składał się z min. 80% PAO.
"vollsynthetisch" znikło z baniek M1 0w40 jakieś 3 lata temu

jak ma się to do "odparowalności" o którą pytałem?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Odparowalność to jest względna utrata masy oleju poprzez odparowanie w wysokich temperaturach, czyli wartość procentowa masy odparowanego oleju względem początkowej masy danej objętości oleju. Waha się ona w granicach 7-15%.
Tak mi się wydaje.
Tak mi się wydaje.
czyli można przyjąć,że ubytek 10% objętości oleju to kwestia odparowalności?
w moim przypadku to ok 0,55 l oleju – słownie: pół litra oleju... generalnie to mniej więcej tyle, ile znika z silnika między wymianami oleju...
zagadka rozwiązana.
w moim przypadku to ok 0,55 l oleju – słownie: pół litra oleju... generalnie to mniej więcej tyle, ile znika z silnika między wymianami oleju...
zagadka rozwiązana.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
matthies napisał(a):zawsze prawidlowy jest drugi odczyt, zakladając że dokladnie wkladasz bagnet. Mam podobnie, ale dlaczego tak się dzieje to nie wiem, ale na pewno ktoś tutaj wytłumaczy.
marcin255 napisał(a):trzeba wyjąć , wytrzeć i wtedy zmierzyć , tak samo po zatrzymaniu i odczekaniu 10 min. jak i po nocy
Hubix napisał(a):Najlepiej po nocy, wtedy wszystko spłynie na sam dół.
A bagnecik to najlepiej wkładać tak aby nie dotykać obrzeży żeby nie rozmywał się stan.
Moja żona miała kiedyś Renault Clio z 1992 roku, ja miałem Peugeota 1999 rok i w obu pojazdach był wskaźnik poziomu analogowy na desce...
Panowie, dziękuję za konkretną odpowiedź

to znaczy że na 10 k. km które robię rocznie nic nie ubywa

- Od: 11 sie 2011, 07:14
- Posty: 114 (8/1)
- Skąd: Kudowa Zdrój
- Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW
Moja Mazda
Rzadki to jest 0W20, a 5W30 to standard.Hubix napisał(a):...bo mam
"rzadki" olej a ponad 200 tys. km na szafie. Nie rozszczelnił się silnik na 5W30
Tutaj takie tam po wykonaniu badania.
3godz. w 380st. C.







NOACK (tzw. odparowalność) to 250st. C w 1godz, co odpowiada 80-120st. C i 400godz pracy.
Bardzie j rygorystyczną normą od NOACK jest ASTM D6417, gdzie 371st. C i 3godz.
Dlatego producenci bardziej chwalą się NOACKiem, niż ASTM D6417 – ale są tacy co używają tej ASTM.
Co do w/w zdjęć. Proszę się nie sugerować marką. Ta sama marka wyglądająca dobrze np. w SAE5W40 daje mocno ciała w 5W30 itp. Najlepszym przykładem jest Castrol ten widoczny ok., ale każdy pozostały wygląda katastrofalnie, dużo gorzej niż te w/w najgorsze.
Witam , maziadm jakieś 10 stron temu (tego tematu) poleciłeś mi Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 do mojego zagazowanego auta no i muszę Ci przyznać rację przejechałem co prawda dopiero niecałe 2 tyś ale tak na oko to nic go nie ubyło a auto tak jakby chętniej się wkręcało na obroty , faktycznie jak by było mu lżej i aż mi się nie chce wierzyć że to po samej zmianie oleju z 5w50 na 5w30 . Pozdrawiam 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki