Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez maziadm » 12 lis 2013, 09:24

Hubix napisał(a):maziadm jak sprawdzić przepracowanie oleju ?
Test bibułowy oleju silnikowego + wyciąg z badania na zanieczyszczenie wodą lub analiza parametrów w laboratorium za 50-100zł, zależy od miejsca, czasu i jakie parametry chcemy zbadać. Ale punktem wyjścia i często wystarczający jest test bibułowy + na obecność wody.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez wtsz » 12 lis 2013, 13:24

@maziadm
Mój silnik nie rzezi na maotulu. Jaki konkretnie olej miałes zalany.
Chyba troche poszedłes po bandzie z tym laboratorium. Jakaś spiskowa teoria?
Motul nie bada tego co produkuje <oczy>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez maziadm » 12 lis 2013, 13:31

wtsz napisał(a):@maziadm
Mój silnik nie rzezi na maotulu. Jaki konkretnie olej miałes zalany.
Chyba troche poszedłes po bandzie z tym laboratorium. Jakaś spiskowa teoria?
Motul nie bada tego co produkuje <oczy>
Zdrowe podejście reprezentuje mój znajmy twierdząc, że nie wie jaki ma olej, jedzie do serwisu i ma być zrobione, a co oni wlewają to nie ma pojęcia. Płaci – wymaga. I jest zadowolony. Ma być dobrze i koniec.
Dlaczego spiskowa teoria, jest grono ludzi którzy wykonują badania oleju na koniec wymiany, celem przekonania się, czy to co wleli spełnia swe zadanie. A do celowo pozwala na bezpieczne wydłużanie interwału wymiany.
Motul Eco-nergy 5W30 jeszcze jest, ale zaraz go nie będzie. Pasowałem coś najbardziej zbliżonego do Dexeli na papierze i ta oliwa do diesla chyba się tak średnio nadaje. Ale o tym dowiedziałem się ok. miesiąca po zalaniu, a cena jaka tej oliwy – tragedia.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez wtsz » 12 lis 2013, 18:17

Dlaczego spiskowa teoria, jest grono ludzi którzy wykonują badania oleju na koniec wymiany, celem przekonania się, czy to co wleli spełnia swe zadanie. A do celowo pozwala na bezpieczne wydłużanie interwału wymiany.

Rozumiem.
Napisz jak sprawuje się statoil po wymianie.
Niestety, też zwracam uwagę na pracę silnika :)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez marcin255 » 12 lis 2013, 21:32

Ciekawie sie prezentuje LAZERWAY C-2 5W/30 ciekawe gdzie można go dostać bo na stacjach 1 L 40 zł
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?


Postprzez maziadm » 13 lis 2013, 08:49

marcin255 napisał(a):Ciekawie sie prezentuje LAZERWAY C-2 5W/30 ciekawe gdzie można go dostać bo na stacjach 1 L 40 zł

Ja wiem, gdzie są takie ceny netto i co ważne jest to dystrybutor Statoil. Chociaż wierzyć się nie chce, aby ktoś podrabiał taki nędzny olej Statoil, przecież to niszowa marka w olejach, niemodna i niepopularna na forach i w ogóle...
Podaje ceny:
LAZERWAY C2 5W30 – 18,60 / 1l.
LAZERWAY C2 5W30 – 69,– / 4l.
LAZERWAY C2 5W30 – 328,80 / 20l.

LAZERWAY LL 5W30 – 23,35 / 1l.
LAZERWAY LL 5W30 – 72,– / 4l.
LAZERWAY LL 5W30 – 376,08 / 20l.

LAZERWAY V 0W30 – 25,98 / 1l.

Sprawdziłem wszystkich dystrybutorów Statoil w PL oraz kilka poleconych sklepów olejarskich i oni mają najtaniej. A i nie trzymają towaru na półce tylko ściągają z Krakowa pod zamówienie.

PS. Podobno ten C2 jest idealny do silnika RF5C. Tylko, że 0%PAO (markowa Dexelia też 0%), ale z drugiej strony to jeszcze o niczym nie świadczy, bo przy tej cenie można zmieniać częściej np. co 6-9mcy.

pete14 napisał(a):a ten ktoś lał może?
albo taki:
Obrazek
http://www.ebay.de/itm/6L-SAE-5W-30-Ol-Motorol-fur-Mazda-5-67-L-/320931358009?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab8ffe539

Dopisano 13 lis 2013 3:43:


Ten Meguin to krewniak LiquiMoly, także o jakość można być spokojnym. W sumie to robiony przez LM, ale dla innych klientów. No i dość popularny ze względu na cenę w DE.
pete14 popatrz który LM jest jego odpowiednikiem, albo odwrotnie i na pewno będziesz miał dużo więcej opinii na jego temat.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez pete14 » 13 lis 2013, 23:04

maziadm napisał(a):
Ten Meguin to krewniak LiquiMoly, także o jakość można być spokojnym. W sumie to robiony przez LM, ale dla innych klientów. No i dość popularny ze względu na cenę w DE.
pete14 popatrz który LM jest jego odpowiednikiem, albo odwrotnie i na pewno będziesz miał dużo więcej opinii na jego temat.

ta już doczytałem.
sporo robią bo samych 5w30 mają z 15 rodzajów.
ten fuel economy to chyba hydrokrak i parametry ma takie:
Obrazek

Dopisano 13 lis 2013 22:08:

a z ich szukaczki wyszedł mi ten 5w30 compatible:
http://www.meguin.de/meguin/produktdb.nsf/id/e_6561.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez miwo » 14 lis 2013, 15:15

Witam.
Mam następujące pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Od pół roku jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2007 roku, 2.0 PB 147KM i aktualnie stanąłem przed dylematem olejowym. Z dokumentacji (wydruki serwisowe) wynika, że Mazda od ok. 30000 śmigała na Dexelii 5W30 a po tym przebiegu do aktualnych 110000 już na Dexelie 10W40. Poziom jest. Nie widać na bagnecie, że olej znika. Nurtuje mnie więc pytanie czy kontynuować ten olej czy może zrobić płukankę i wlać jakiś dobry syntetyk (AMSOIL,MOTUL,DEXELIA)?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
miwo
miwo
 

Postprzez misiek89 » 14 lis 2013, 16:03

Jak już pewnie wyczytałeś tu to prawie każdy powie ci żeby wymienić na 5w30 dobrej jakości, bo jest to olej lepszy do tego silnika, a z tych 3 co podałeś to najlepszy będzie ams
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez sqba » 14 lis 2013, 22:54

Witam Wszystkich
tydzień temu kupiłem mazdę 1.8B 2003r. obecny przebieg to 150kk. Chcę w niej wymienić olej. W książce serwisowej, którą dostałem jest informacja że zalewany był dexelia 5w30. Chciałem go kupić ale sprzedawca w sklepie powiedział, że są problemy z dostępem i zaproponował mi motul 5w40 (nie pamiętam dokładnie nazwy ale to olej który zaleca Motul do tego silnika). Niestety nie znalazłem na silniku karteczki z info jaki olej był zalany, a pewności, że książka serwisowa prawdę mówi też nie mam. Co radzicie zalać w takiej sytuacji ?

pozdrawiam
t.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 21:12
Posty: 30
Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic

Postprzez misiek89 » 15 lis 2013, 01:06

Mazda zaleca 5w30 co do oleju mazdowskiego to jak tu możesz znaleźć to szkoda kasy przeczytaj parę stron tego wątku i będziesz kolego wszystko wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez sqba » 15 lis 2013, 10:40

misiek89 napisał(a):Mazda zaleca 5w30 co do oleju mazdowskiego to jak tu możesz znaleźć to szkoda kasy przeczytaj parę stron tego wątku i będziesz kolego wszystko wiedział


tak, wiem co Mazda zaleca :)) czytałem też wiele stron z tego forum i stąd mam taki haos w głowie, że postanowiłem przedstawić sytuacje i konkretnie zapytać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 21:12
Posty: 30
Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic

Postprzez marcin255 » 15 lis 2013, 12:31

może Mobil 3000 XE 5W30 4 L syntetyk , zalewam od 1.5 roku i jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Rumcajs » 15 lis 2013, 17:00

marcin255 napisał(a):Mobil 3000 XE 5W30 4 L syntetyk


Nie że się czepiam, ale to "tylko" Hydrocrack.
Pisze na bańce jak byk. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez marcin255 » 15 lis 2013, 18:02

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez sqba » 15 lis 2013, 20:43

kupiłem dexelie :)) 5w30 :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 21:12
Posty: 30
Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic

Postprzez Hubix » 15 lis 2013, 21:28

Ja już 4 razy wymieniałem tego mobila i nic sie nie dzieje, pomimo, że to tylko hydrokrak.

Sprzedam samochód i ciesze się, że nie zapłaciłem przy każdej wymianie więcej za Motula bo co my mi to dało <lol>

53 tys przejechałem na nim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Rumcajs » 16 lis 2013, 09:23

Hubix napisał(a):Ja już 4 razy wymieniałem tego mobila i nic sie nie dzieje, pomimo, że to tylko hydrokrak..


Spoko <spoko>
Ja też leję HC i to nawet tylko Shella. (który notabene spełnia normę MB 229.5 )
Nie ma co cudować i przepłacać.
Przeciętne olele dzisiaj, są o niebo lepsze, niż top-oleje 10-15-20 lat temu, a auta wtedy "dożywały" 1mln. kilometrów i nic się nie działo <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez siemek55 » 16 lis 2013, 12:39

w zasadzie masz rację, ale z ostatnim wierszem pozwolę się nie zgodzić. Silniki z każdym nowym modelem są coraz bardziej wyżyłowane/obciążone. Oczywiście w większości to te sam konstrukcje, różniące się sposobem zasilania. Jednak jeżeli popatrzeć na charakterystyki silników i zakresy prędkości obrotowych to jest już spora różnica. Do tego dochodzi doładowanie silnika. Sporo tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki