Test bibułowy oleju silnikowego + wyciąg z badania na zanieczyszczenie wodą lub analiza parametrów w laboratorium za 50-100zł, zależy od miejsca, czasu i jakie parametry chcemy zbadać. Ale punktem wyjścia i często wystarczający jest test bibułowy + na obecność wody.Hubix napisał(a):maziadm jak sprawdzić przepracowanie oleju ?
Jaki olej wybrać?
Zdrowe podejście reprezentuje mój znajmy twierdząc, że nie wie jaki ma olej, jedzie do serwisu i ma być zrobione, a co oni wlewają to nie ma pojęcia. Płaci – wymaga. I jest zadowolony. Ma być dobrze i koniec.wtsz napisał(a):@maziadm
Mój silnik nie rzezi na maotulu. Jaki konkretnie olej miałes zalany.
Chyba troche poszedłes po bandzie z tym laboratorium. Jakaś spiskowa teoria?
Motul nie bada tego co produkuje
Dlaczego spiskowa teoria, jest grono ludzi którzy wykonują badania oleju na koniec wymiany, celem przekonania się, czy to co wleli spełnia swe zadanie. A do celowo pozwala na bezpieczne wydłużanie interwału wymiany.
Motul Eco-nergy 5W30 jeszcze jest, ale zaraz go nie będzie. Pasowałem coś najbardziej zbliżonego do Dexeli na papierze i ta oliwa do diesla chyba się tak średnio nadaje. Ale o tym dowiedziałem się ok. miesiąca po zalaniu, a cena jaka tej oliwy – tragedia.
Dlaczego spiskowa teoria, jest grono ludzi którzy wykonują badania oleju na koniec wymiany, celem przekonania się, czy to co wleli spełnia swe zadanie. A do celowo pozwala na bezpieczne wydłużanie interwału wymiany.
Rozumiem.
Napisz jak sprawuje się statoil po wymianie.
Niestety, też zwracam uwagę na pracę silnika
Ciekawie sie prezentuje LAZERWAY C-2 5W/30 ciekawe gdzie można go dostać bo na stacjach 1 L 40 zł
a ten ktoś lał może?

http://www.ebay.de/itm/DELPHI-Motorol-fur-MAZDA-6-Station-Wagon-GY-H6308-/200979349376?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecb4d7f80
albo taki:

http://www.ebay.de/itm/6L-SAE-5W-30-Ol-Motorol-fur-Mazda-5-67-L-/320931358009?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab8ffe539
Dopisano 13 lis 2013 3:43:
niby specjalny do mazdy:

http://www.ebay.de/itm/6x1l-OMV-Bixxol-special-C1-5W-30-Motorol-6-Liter-MAZDA-und-FORD-/181052841933?pt=DE_Autoteile&hash=item2a27971fcd

http://www.ebay.de/itm/DELPHI-Motorol-fur-MAZDA-6-Station-Wagon-GY-H6308-/200979349376?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecb4d7f80
albo taki:
http://www.ebay.de/itm/6L-SAE-5W-30-Ol-Motorol-fur-Mazda-5-67-L-/320931358009?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab8ffe539
Dopisano 13 lis 2013 3:43:
niby specjalny do mazdy:
http://www.ebay.de/itm/6x1l-OMV-Bixxol-special-C1-5W-30-Motorol-6-Liter-MAZDA-und-FORD-/181052841933?pt=DE_Autoteile&hash=item2a27971fcd
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
marcin255 napisał(a):Ciekawie sie prezentuje LAZERWAY C-2 5W/30 ciekawe gdzie można go dostać bo na stacjach 1 L 40 zł
Ja wiem, gdzie są takie ceny netto i co ważne jest to dystrybutor Statoil. Chociaż wierzyć się nie chce, aby ktoś podrabiał taki nędzny olej Statoil, przecież to niszowa marka w olejach, niemodna i niepopularna na forach i w ogóle...
Podaje ceny:
LAZERWAY C2 5W30 – 18,60 / 1l.
LAZERWAY C2 5W30 – 69,– / 4l.
LAZERWAY C2 5W30 – 328,80 / 20l.
LAZERWAY LL 5W30 – 23,35 / 1l.
LAZERWAY LL 5W30 – 72,– / 4l.
LAZERWAY LL 5W30 – 376,08 / 20l.
LAZERWAY V 0W30 – 25,98 / 1l.
Sprawdziłem wszystkich dystrybutorów Statoil w PL oraz kilka poleconych sklepów olejarskich i oni mają najtaniej. A i nie trzymają towaru na półce tylko ściągają z Krakowa pod zamówienie.
PS. Podobno ten C2 jest idealny do silnika RF5C. Tylko, że 0%PAO (markowa Dexelia też 0%), ale z drugiej strony to jeszcze o niczym nie świadczy, bo przy tej cenie można zmieniać częściej np. co 6-9mcy.
pete14 napisał(a):a ten ktoś lał może?
albo taki:
http://www.ebay.de/itm/6L-SAE-5W-30-Ol-Motorol-fur-Mazda-5-67-L-/320931358009?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab8ffe539
Dopisano 13 lis 2013 3:43:
Ten Meguin to krewniak LiquiMoly, także o jakość można być spokojnym. W sumie to robiony przez LM, ale dla innych klientów. No i dość popularny ze względu na cenę w DE.
pete14 popatrz który LM jest jego odpowiednikiem, albo odwrotnie i na pewno będziesz miał dużo więcej opinii na jego temat.
maziadm napisał(a):
Ten Meguin to krewniak LiquiMoly, także o jakość można być spokojnym. W sumie to robiony przez LM, ale dla innych klientów. No i dość popularny ze względu na cenę w DE.
pete14 popatrz który LM jest jego odpowiednikiem, albo odwrotnie i na pewno będziesz miał dużo więcej opinii na jego temat.
ta już doczytałem.
sporo robią bo samych 5w30 mają z 15 rodzajów.
ten fuel economy to chyba hydrokrak i parametry ma takie:

Dopisano 13 lis 2013 22:08:
a z ich szukaczki wyszedł mi ten 5w30 compatible:
http://www.meguin.de/meguin/produktdb.nsf/id/e_6561.html

- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
Witam.
Mam następujące pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Od pół roku jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2007 roku, 2.0 PB 147KM i aktualnie stanąłem przed dylematem olejowym. Z dokumentacji (wydruki serwisowe) wynika, że Mazda od ok. 30000 śmigała na Dexelii 5W30 a po tym przebiegu do aktualnych 110000 już na Dexelie 10W40. Poziom jest. Nie widać na bagnecie, że olej znika. Nurtuje mnie więc pytanie czy kontynuować ten olej czy może zrobić płukankę i wlać jakiś dobry syntetyk (AMSOIL,MOTUL,DEXELIA)?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
miwo
Mam następujące pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Od pół roku jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2007 roku, 2.0 PB 147KM i aktualnie stanąłem przed dylematem olejowym. Z dokumentacji (wydruki serwisowe) wynika, że Mazda od ok. 30000 śmigała na Dexelii 5W30 a po tym przebiegu do aktualnych 110000 już na Dexelie 10W40. Poziom jest. Nie widać na bagnecie, że olej znika. Nurtuje mnie więc pytanie czy kontynuować ten olej czy może zrobić płukankę i wlać jakiś dobry syntetyk (AMSOIL,MOTUL,DEXELIA)?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
miwo
-
miwo
Witam Wszystkich
tydzień temu kupiłem mazdę 1.8B 2003r. obecny przebieg to 150kk. Chcę w niej wymienić olej. W książce serwisowej, którą dostałem jest informacja że zalewany był dexelia 5w30. Chciałem go kupić ale sprzedawca w sklepie powiedział, że są problemy z dostępem i zaproponował mi motul 5w40 (nie pamiętam dokładnie nazwy ale to olej który zaleca Motul do tego silnika). Niestety nie znalazłem na silniku karteczki z info jaki olej był zalany, a pewności, że książka serwisowa prawdę mówi też nie mam. Co radzicie zalać w takiej sytuacji ?
pozdrawiam
t.
tydzień temu kupiłem mazdę 1.8B 2003r. obecny przebieg to 150kk. Chcę w niej wymienić olej. W książce serwisowej, którą dostałem jest informacja że zalewany był dexelia 5w30. Chciałem go kupić ale sprzedawca w sklepie powiedział, że są problemy z dostępem i zaproponował mi motul 5w40 (nie pamiętam dokładnie nazwy ale to olej który zaleca Motul do tego silnika). Niestety nie znalazłem na silniku karteczki z info jaki olej był zalany, a pewności, że książka serwisowa prawdę mówi też nie mam. Co radzicie zalać w takiej sytuacji ?
pozdrawiam
t.
- Od: 13 lis 2013, 21:12
- Posty: 30
- Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic
misiek89 napisał(a):Mazda zaleca 5w30 co do oleju mazdowskiego to jak tu możesz znaleźć to szkoda kasy przeczytaj parę stron tego wątku i będziesz kolego wszystko wiedział
tak, wiem co Mazda zaleca
- Od: 13 lis 2013, 21:12
- Posty: 30
- Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic
może Mobil 3000 XE 5W30 4 L syntetyk , zalewam od 1.5 roku i jest ok
Ja już 4 razy wymieniałem tego mobila i nic sie nie dzieje, pomimo, że to tylko hydrokrak.
Sprzedam samochód i ciesze się, że nie zapłaciłem przy każdej wymianie więcej za Motula bo co my mi to dało
53 tys przejechałem na nim.
Sprzedam samochód i ciesze się, że nie zapłaciłem przy każdej wymianie więcej za Motula bo co my mi to dało

53 tys przejechałem na nim.
Hubix napisał(a):Ja już 4 razy wymieniałem tego mobila i nic sie nie dzieje, pomimo, że to tylko hydrokrak..
Spoko

Ja też leję HC i to nawet tylko Shella. (który notabene spełnia normę MB 229.5 )
Nie ma co cudować i przepłacać.
Przeciętne olele dzisiaj, są o niebo lepsze, niż top-oleje 10-15-20 lat temu, a auta wtedy "dożywały" 1mln. kilometrów i nic się nie działo

w zasadzie masz rację, ale z ostatnim wierszem pozwolę się nie zgodzić. Silniki z każdym nowym modelem są coraz bardziej wyżyłowane/obciążone. Oczywiście w większości to te sam konstrukcje, różniące się sposobem zasilania. Jednak jeżeli popatrzeć na charakterystyki silników i zakresy prędkości obrotowych to jest już spora różnica. Do tego dochodzi doładowanie silnika. Sporo tego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki