Żarówki – typy, opinie, testy
wilusjdm, tutaj masz test w którym występują te żarówki, co prawda jest on z 2006 roku, ale chyba troszkę daje do myślenia
http://www.boschauto.pl/index.php?optio ... iew&gid=14
http://www.boschauto.pl/index.php?optio ... iew&gid=14
- Od: 31 gru 2011, 17:45
- Posty: 83
- Skąd: Radomsko
- Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.
Ja ma podobna klasyfikacje. Na pierwszym miejscu u mnie jest Philips, Bosch, Osram, i jak muszę to Hella. Można powiedzieć ze zaczynałem od końca stawki i teraz innych firm nie kupuje 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Jeżdżę na Philips H4 Premium +30% i nie narzekam. Zrobiłem na nich blisko 20k km i wciąż dają radę
Jak dla mnie bdb stosunek cena/jakość 

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Wczoraj padła mi postojówka philips w5w bluevision miałem je od 16 marca. Jedna z nich też wytrzymała 6 miesięcy. Teraz na razie jedna będzie philips w5w bluevision od strony pasażera i zwykła za parę groszy od kierowcy. Też nie jest to godny wynik jak na 10 zł za 2 takie żaróweczki.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Koncem sierpnia padly mi dwie zarowki tungsram megalight ultra h7 w odstepie dwoch tygodni wytrzymaly niecaly rok pod koniec zywota nie mialy takiego powera jak na poczatku i swiecily jak zwykle lekko zoltawym swiatlem . Wytrzymalosciowo takie same jak osram night breaker i philips night guide wszystkie nie doczekaly pierwszych urodzin robie okolo 20kkm rocznie wiekszosc miasto
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a): Koncem sierpnia padly mi dwie zarowki tungsram megalight ultra h7 w odstepie dwoch tygodni wytrzymaly niecaly rok ....
A ja właśnie planowałem kupić tungsram megalight ultra h7. No cóż widzę, że nie można pogodzić trwałości i skuteczności.
A tak BTW ciężko jest zmienić żarówki w 626 GW?
- Od: 28 sie 2012, 22:27
- Posty: 26
- Skąd: Ostrów Wlkp. /Warszawa
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD, 2000. szczęśliwy jestem.
Troszkę trzeba się na gimnastykować z gumą i wtyczka – czasem lubi bardzo ciasno przylegać, a później to już bajka.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Grzyby napisał(a):Wbrew pozorom lepsze światło (jeśli chodzi o widoczność w nocy) dają Tungsramy +50% Sportlight BLUish.
Trwałość wyższa niż Megalightów + 90%.
Dzisiaj założyłem właśnie takie H4 Sportlight'y + 50% do Hyundaia. Szokująca różnica na + !
przekonało mnie to. Chciałem kupić Tungsramy. Ale nie byłem pewny które. Myślałem że 90% to więcej niż 50% – a jednak nie
- Od: 28 sie 2012, 22:27
- Posty: 26
- Skąd: Ostrów Wlkp. /Warszawa
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD, 2000. szczęśliwy jestem.
Ciekawy jestem czy można je stosować w plastikowych lampach bez uszczerbku ich właściwości świetlnych – inaczej czy nie będą matowieć
Powiem,że jest to kusząca propozycja, jeśli chodzi o stosunek cena/jakość.


- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Jasne że można. One nie mają podniesionej mocy a jedynie jasność/kolor światła.
To nie żarówka H1 o mocy 100W która topi wszystko dookoła
To nie żarówka H1 o mocy 100W która topi wszystko dookoła
ja od początku jeżdżę na krótkich philips nightguide (trzykolorowe)
dobrze się sprawdzają w każdych warunkach.
a na długie wrzucam jakieś premium typu power2night.
ostatnie jakieś 1,5 roku wytrzymały
dobrze się sprawdzają w każdych warunkach.
a na długie wrzucam jakieś premium typu power2night.
ostatnie jakieś 1,5 roku wytrzymały
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
H4 używam Osram Night Braker + Działają już długo i pozytywnie je odbieram.
H11 również Osram Night Breaker + narazie za krótko aby mówić o wytrzymałości. Jakoś Ok.
H11 również Osram Night Breaker + narazie za krótko aby mówić o wytrzymałości. Jakoś Ok.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
W zeszłym tygodniu zamontowałem H7 Osram Night Breaker Plus i postojówki W5W Philips BlueVision ultra.
viewtopic.php?f=332&t=142399&p=2441099#p2441099
Wygląda to ładnie i nareszcie coś widać.
Trochę się naszarpałem z wymianą H7 ale jakoś dało radę.
Zobaczymy jak długo poświecą
viewtopic.php?f=332&t=142399&p=2441099#p2441099
Wygląda to ładnie i nareszcie coś widać.
Trochę się naszarpałem z wymianą H7 ale jakoś dało radę.
Osobiście nie bardzo jestem zadowolony z żarówek Philips Vision Plus +50, bo średnio oświetlają drogę.
Foto poglądowe 2 Mpix.:
Krótkie

Długie

Foto poglądowe 2 Mpix.:
Krótkie

Długie

Ostatnio edytowano 12 lis 2012, 01:47 przez Erastotenes, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Dorzucę swoje 3 grosze do tematu
Ostatnio tak się złożyło, że musiałem wymienić 2 żarówki żarówki (H1 oraz H3), więc stwierdziłem, że od razu wymienię sobie cały komplet. Miałem wcześniej zwykłe osramy, które zanim się spaliły świeciły przyzwoicie, więc stwierdziłem że relfektory są na tyle dobre, że dają rade z żarówkami "ala xenon"
Nie chcąc ryzykować z marketowymi wynalazkami, poszperałem po necie, jakie żarówki dają fajny efekt białoniebieskawego światła, w miarę dobrze przy tym świecąc. Wybór padł na Osram Cool Blue Hyper. Zamówiłem 2 komplety H1 oraz 1 komplet H3 (70 Watowe), zamontowałem w lampy i odpaliłem "za dnia". Efekt w ciągu dnia był bardzo przyjemny, wszystkie świeciły wydawało się dość mocno i w kolorze lekkiego błękitu. Testując je przez jakiś miesiąc, doszedłem do pewnych refleksji:
– H1 jako mijania zimą na pewno będą dobrze i ładnie świecić, o ile na poboczach będzie czysty śnieg. Efekt będzie fajny, bo pobocze będzie biało-niebieskawe i światło dodatkowo będzie się odbijać i oświetlać drogę. Co do jazdy po suchej i jasnej nawierzchni spisują się w miarę dobrze i świecą ładnie przed samochodem. Jeżdżąc nawet po suchej bardzo ciemnej nawierzchni, świecą po prostu słabo, widać w zasadzie tylko linie na jezdni. Do jazdy w deszczu nie nadają się zupełnie. Świecą po prostu bardzo słabo. No i jeszcze co ciekawe, jadąc w nocy przy suchej nawierzchni, przy takich samych ustawieniach świateł, świecą krócej niż zwykłe żarówki.
– H1 jako drogowe ujdą, jednak światło jakie emitują mogłoby być jaśniejsze. Po prostu, można założyć lepsze żarówki. Efekty co do jazd w różnych warunkach, takie jak i w światłach mijania.
– H3 w halogenach, 70 Watowe żarówki, co w sumie widać spoglądając na reflektor. Świecą nieco jaśniej od H1 55W, jednak świecą bardzo krótko przed samochodem. Światło jest intensywne biało-niebieskie, ale w mojej opinii taka barwa nie nadaje się czy to do jazdy w deszczu, czy też we mgle.
Podsumowując, te żarówki poza barwą światła, która na prawdę wygląda świetnie, nie nadają się do jazdy, no chyba że po suchym i do tego latem, kiedy noc jest bardzo krótka
Pomijając fakt, że nie posiadają homologacji, ale o tym wiedziałem przed zakupem.
Obecnie założyłem sobie zestaw:
– H1 Tungsram SportBluish + 50% w światłach mijania
– H1 Tungsram Megalight Ultra + 90% w światłach drogowych
– H3 Osram Night Breaker Plus +90% w światłach halogenowych.
Jak go dobrze przetestuję, podzielę się spostrzeżeniami.
– H1 jako mijania zimą na pewno będą dobrze i ładnie świecić, o ile na poboczach będzie czysty śnieg. Efekt będzie fajny, bo pobocze będzie biało-niebieskawe i światło dodatkowo będzie się odbijać i oświetlać drogę. Co do jazdy po suchej i jasnej nawierzchni spisują się w miarę dobrze i świecą ładnie przed samochodem. Jeżdżąc nawet po suchej bardzo ciemnej nawierzchni, świecą po prostu słabo, widać w zasadzie tylko linie na jezdni. Do jazdy w deszczu nie nadają się zupełnie. Świecą po prostu bardzo słabo. No i jeszcze co ciekawe, jadąc w nocy przy suchej nawierzchni, przy takich samych ustawieniach świateł, świecą krócej niż zwykłe żarówki.
– H1 jako drogowe ujdą, jednak światło jakie emitują mogłoby być jaśniejsze. Po prostu, można założyć lepsze żarówki. Efekty co do jazd w różnych warunkach, takie jak i w światłach mijania.
– H3 w halogenach, 70 Watowe żarówki, co w sumie widać spoglądając na reflektor. Świecą nieco jaśniej od H1 55W, jednak świecą bardzo krótko przed samochodem. Światło jest intensywne biało-niebieskie, ale w mojej opinii taka barwa nie nadaje się czy to do jazdy w deszczu, czy też we mgle.
Podsumowując, te żarówki poza barwą światła, która na prawdę wygląda świetnie, nie nadają się do jazdy, no chyba że po suchym i do tego latem, kiedy noc jest bardzo krótka
Obecnie założyłem sobie zestaw:
– H1 Tungsram SportBluish + 50% w światłach mijania
– H1 Tungsram Megalight Ultra + 90% w światłach drogowych
– H3 Osram Night Breaker Plus +90% w światłach halogenowych.
Jak go dobrze przetestuję, podzielę się spostrzeżeniami.
Cześć,
pytanie na szybko – który z podanych zestawów żarówek H1 wybrać? Uszeregowałem w kolejności, w jakiej się skłaniam ku danemu kompletowi, z naciskiem na pierwsze:
1.
Philips NightGuide +50% 3-kolorowe światło (3 strefy oświetlenia), 2x większa żywotność
2.
Osram Silverstar 2.0 +50%, 2x większa żywotność – jedyna aukcja na allegro, następna generacja żarówek Silverstar, ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie o produkcie i zdjęcia ukazujące jak świecą, choć widnieją w katalogu Osrama
3.
Philips VisionPlus +50%
Dodam, że nie chcę już żarówek "Blue", bo z czasem ten niebieska powłoka staje się ciemniejsza i mniej przejrzysta, nie chcę też zwykłych żarówek, bo świecą brzydko – na żółto, a także żadnych +80 ... +100%, bo drastycznie spada ich żywotność, a poszły mi już 4 komplety żarówek H1 (Bosch Xenon Silver, Osram Silverstar, Osram Night Breaker, Osram Cool Blue Intense – te ostatnie zamontowałem w połowie lipca i wczoraj dosłownie odłamało mi się włókno wewnątrz bańki, a wcale nie było przepalone), a autem jeżdżę niecałe 2 lata...
pytanie na szybko – który z podanych zestawów żarówek H1 wybrać? Uszeregowałem w kolejności, w jakiej się skłaniam ku danemu kompletowi, z naciskiem na pierwsze:
1.

2.

3.

Dodam, że nie chcę już żarówek "Blue", bo z czasem ten niebieska powłoka staje się ciemniejsza i mniej przejrzysta, nie chcę też zwykłych żarówek, bo świecą brzydko – na żółto, a także żadnych +80 ... +100%, bo drastycznie spada ich żywotność, a poszły mi już 4 komplety żarówek H1 (Bosch Xenon Silver, Osram Silverstar, Osram Night Breaker, Osram Cool Blue Intense – te ostatnie zamontowałem w połowie lipca i wczoraj dosłownie odłamało mi się włókno wewnątrz bańki, a wcale nie było przepalone), a autem jeżdżę niecałe 2 lata...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki