Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Majki88 » 17 wrz 2013, 11:48

Witajcie
jaki olej byście polecili do mojej 2.5 V6 ostatnie 2 wymiany były na valvoline maxlife poprzednio 10W 40
a teraz jest 5W 40 i przy 5W pije jakoś 0.5 do 0.8l na 1000km przy 10W brał mniej
czy zostać przy Valvo tylko 10W czy może coś innego zalać tym razem
silnik pracuje kulturalnie, szklanki pracują cicho nic nie klekocze silnik ma około 350 tyś i chyba nie był otwierany jeszcze
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez btc » 17 wrz 2013, 17:20

[quote="WysoL"]Ja ponawiam pytanie
Czy ktos mial do czynienia z MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 ??[/quote

Od maja 2013 do chwili obecnej przejechałem na nim ok. 11tys. km. Przebieg naszej Mazdy to ponad 200 tys. km, dolewka na tym dystansie to ok 0,5l. Jako laik nie mam żadnych zastrzeżeń do tej marki i jestem zdecydowany na kolejny zakup tego smarowidła. Natomiast w toyotach zalewam Fuchs(a) i ... też jestem zadowolony ;P .

Millers oil polecił mi sprzedawca od którego zawsze kupuje olej, jestem jego stałym klientem i po prostu mu zaufałem, a mechaniki nie kumam. Podobno olej ten produkuje i rozlewa tylko jeden zakład w GB, jako że marka słabo rozpoznawalna na rynku to trudniej tu o podróbę.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 18:11
Posty: 25
Skąd: B-stok
Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008

Postprzez Bounty » 17 wrz 2013, 20:44

Czy do Mazdy Mx 6 2,5 v6 lepiej wlać VALVOLINE VR1 10W60 czy jakiś 10W40 z seri max life ?? nie mogę sie zdecydowac a tyle tego jest ze sobie w główce namąciłem
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez pete14 » 17 wrz 2013, 20:54

a czemu nie zalecany syntetyk?
5w30 tam idzie standardowo, od biedy półsyntetyk 10w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Mibay » 24 wrz 2013, 18:14

Panowie zbliża mi się wymiana oleju. Aktualnie:

Dexelia 5w30
przebieg 169 tyś
jazda – głównie odcinki krótkie
ubytek – 0.5l na 5kk

Zamierzam wejść w oleje, Amsa ew Millersa. Tutaj moje pytanie, czy pozostanie w lepkości 5w30 w mojej aktualnej sytuacji, jest dobrym rozwiązaniem ?? Czy lepsza będzie jej zmiana.

Panowie, interesuje mnie jedna sprawa. Millers ma całą gamę olei. Czym się różnią oleje C1,C2,C3,C4 ? Można prosić o dokładny opis ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez rajtkezjusz » 24 wrz 2013, 21:32

C1 – oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS wiekszej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV
C2 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV
C3 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV
C4 – oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV.

Jak widać oleje z grupy "C" dzielą się nie tylko według obniżonej zawartości SAPS (mid lub low) ale także lepkością w temperaturze 150 stopni (HTHS). Niski HTHS ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa natomiast wysoki zwiększenie ochrony silnika.

Przykłady dostępnych na rynku olejów z tymi aprobatami:
ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
– Castrol SLX Prof Power C1 5w30
– Gulf Formula EFE 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
– Millers Oil XP Longlife C1 5w30

ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30

ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
– BP Visco 7000 5w30
– Castrol Edge 5w30
– Gulf Formula ULE 5w30
– Lotos Quazar C3 5w30
– Millers Oil XP Longlife C3 5w30
– Mobil Synt S Special V C3 5w30
– Motul 8100 X-Clean C3 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30

ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
– Castrol SLX Prof Power C4 5w30
– Gulf Formula RNX 5w30
– Millers Oil XP Longlife C4 5w30
– Motul Specific 0720 5w30

www.gulf.pl
rajtkezjusz
 

Postprzez adis555 » 2 paź 2013, 19:13

Olej 10-60 oprócz swojej gestrzej struktury przy wysokich temperaturach czyli po rozgrzaniu lepiej chroni silnik na wysokich obrotach czyli jest dla silników które często widzą czerwone pole. Ale czy z racji gęstości może się okazać że taki olej będzie dobrym wyborem przy silniku biorącym olej? Teoretycznie gestrzy olej w normalnej temperaturze pracy mógłby spełniać tą rolę .

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez kubsztyk » 2 paź 2013, 19:45

Olej gęstszy w temperaturze pracy ma mniejszą zdolność do wytworzenia filmu olejowego, który chroni silnik. Oleje 50 i 60 wg mnie są przeznaczone do bardziej obciążonych lub wyczynowych silników. Do normalnego samochodu osobowego maksymalnie powinien być stosowany olej SAE 40, bo gęstszy może przyczynić się do zwiększenia spalania i wcale nie musi przyczynić się do lepszej ochrony silnika.
Na ubywanie oleju ma wpływ przede wszystkim jego jakość (odparowanie) i stan silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Bamboleo » 6 paź 2013, 13:17

Po kupnie Madzi przy przebiegu 148
tys zalalem Dexelia 5w30 z racji tego ze nie wiem na czym jezdzila.
W trakcie 10 tys łyknęla tegoż oleju 2 litry.Teraz przerzuciłem sie na valvoline maxlife 5w40 i jak
narazie po 2,5 tys nic nie ubyło mimo iż oszczędnie nie jeżdże i Madzia ma to co lubi najbardziej czyli wysokie obroty :) Ponadto silnik rzeczywiście pracuje ciszej i jak narazie napewno dluzej przy tym oleju
pozostane <oczko>
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 12:48
Posty: 9
Skąd: Okolice Bełchatowa
Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana

Postprzez lukasrap » 8 paź 2013, 19:32

Czeka mnie za tydzien moja pierwsza wymiana oleju w mazdzie 6 benzyniaku.... Silnik 2.0 – 141 KM.... Co polecacie? Mysle o Dexelia Ultra 5W-30... Ile tego tam wchodzi? 5 L. starczy? Pzdr...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez matthies » 9 paź 2013, 17:38

5 starczy w zupełności. Ale poczytaj sobie ten wątek, Valvoline oraz AMSoil są równie polecane do naszych silników, niemniej nie są tańsze, ale mniejsze prawdopodobieństwo kupienia podróbki, albowiem ich nie podrabiają a dexelię podobno tak.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WysoL » 9 paź 2013, 17:58

Ja zakupilem VALVOLINE SYNC POWER 5W30. Teraz tylko musze znalezc czas na wymiane

Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez lukasrap » 9 paź 2013, 21:13

matthies napisał(a):5 starczy w zupełności. Ale poczytaj sobie ten wątek, Valvoline oraz AMSoil są równie polecane do naszych silników, niemniej nie są tańsze, ale mniejsze prawdopodobieństwo kupienia podróbki, albowiem ich nie podrabiają a dexelię podobno tak.


Dzieki za podpowiedz.. Czytalem ten wątek, tylko tyle ile osob tyle opini.. hehe.. Zawsze mialem diesla i prawie zawsze lałem Castrola... nigdy z tego powodu nie mialem zadnych problemow... Obecne moje auto jest moim pierwszym w zyciu benzyniakiem i nie wiem co tam zalac. Zalalbym znowu Castrola ale coraz wiecej kiepskich opini o nim mozna znalesc. Wiem, ze poprzednio do mojego auta bylo lane 5W30, ale jakiej firmy nie mam pojecia...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez matthies » 9 paź 2013, 21:22

lukasrap napisał(a):m, ze poprzednio do mojego auta bylo lane 5W30

to i tak dużo, często ludzie nawet tego nie wiedzą.
jak nie masz zadnych problemow z silnikiem, to smialo mozesz wypróbować to co Wysol zakupił.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez lukasrap » 10 paź 2013, 21:17

Tego Valvoline Syn Power 5W30 są tylko banki 4 litrowe... Chyba za malo co?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez WysoL » 10 paź 2013, 21:22

Ja kupilem 5 litrowa. 4litry i 1gratis. Ale sa tez 1 litrowe. Za ten 5 litrowy dalem 180 zeta

Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez kubsztyk » 16 paź 2013, 21:49

Zbliża się wymiana oleju w mojej maździe. Który z poniższych olejów wybrać?:

AMSOIL Signature Series
SAE 5W-30 API SN, SM; ILSAC GF-5, GF-4; ACEA A5/B5, A1/B1; Ford WSS-M2C946-A,
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 10.5
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 60.1
Viscosity Index (ASTM D-2270) 166
CCS Viscosity, cP @ (°C) (ASTM D-5293) 4426 (-30)
Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 226 (439)
Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 248 (478)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -51 (-60)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 6.9
High Temperature/High Shear Viscosity
@ 150°C, 1.0 X 106 s.-1), cP (ASTM D-5481) 3.2
Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC,
1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm (ASTM D-4172) 0.35
Total Base Number (ASTM D-2896) 12.6

Millers EE LONGLIFE ECO 5w30
ACEA A1/B1-10, A5/B5-10
API SL/CF
Ford M2C 913C, Ford M2C 913B
Renault RN 0700
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C…0,858
Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,25 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C… 67,9 St
Indeks lepkości…159
Temperatura krzepnięcia..< -30 C
Temperatura zapłonu…>200 C
Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP

Millers XF Longlife Eco
ACEA A1/B1-08, A5/B5-08
API SL/CF
Ford M2C 913C, Ford M2C 913B
Renault RN 0700
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C…0,850
Lepkość kinematyczna przy 100 C…10,75 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…63,5 cSt
Indeks lepkości…161
Temperatura krzepnięcia… < -30 C
Temperatura zapłonu…>200 C
Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP

Motul Eco-Clean+
STANDARDS ACEA C1 – JASO DL-1
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.849
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 56.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.2 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 167
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.43% weight
TBN ASTM D2896 4.8 mg KOH/g

Motul Eco-Clean
STANDARDS ACEA C2 – API SM/CF
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 57.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.0 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 171
Pour point ASTM D97 -42°C / -43.6°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.80% weight
TBN ASTM D2896 8.0 mg KOH/g

Motul Eco-nergy
STANDARDS ACEA A5/B5
API SERVICES SL/CF
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 57 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 10 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.4 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 163
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 226°C / 439°F
Sulfated ash ASTM D874 0.98% weight
TBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g

Valvoline SynPower ENV
SAE 5W-30, API SM,SN/CF, ACEA C2-10, ACEA A5/B5-04
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D- 10.2
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-44 57.3
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 167
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7.4
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -42
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052 0.853
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 230

Valvoline SynPower FE
SAE 5W-30, API: SL/CF, ACEA A5/B5-10, ACEA A1/B1-10, Renault RN0700
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 9.8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 54
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 169
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10.1
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -45
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052 0.852
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 222
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez siemek55 » 17 paź 2013, 09:01

IMO do twojego "TDI" AMS 5w30 HDD.
BTW. Oczywiście najlepiej jest zlecić tę pracę ASO Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rafik89 » 19 paź 2013, 00:27

zbliża się wymiana oleju. Obecnie jest wlany valvoline max life 5W/30. Auto to mazda 626 2.0 115KM. Przebieg prawie 226k. Niestety między wymianami muszę trochę dolewać tego oleju, jak był lany mobil 5w/50 też dolewałem. Myślę, by przejść na półsyntetyk 10W/40 Valvoline max life. Nie zaszkodzi to silnikowi?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Szyna » 19 paź 2013, 09:41

Rafał zostań przy tym co masz ;) Ewentualnie zmień markę. Każda Mazda bierze olej :P no chyba że jest to 1l/1000km to wtedy dużo. Ale zmiana na gęściejszy nic Ci nie da, tylko remont :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki