Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez PageUp » 21 kwi 2007, 13:05

mateuszlech napisał(a):Witam,
mam pytanie czy do mazdy z przebiegiem 264 tys km.(ostatnie 10 tys na mineralu mobil 15W 40, brała tak z 1,5 -1,7 litra na 10 tys, silnik dosyć głośno pracował) lać minerala (dalej tego mobila) czy próbować czegoś innego ??

z góry dzięki

Mnie wbili do glowy ze nigdy mienerala do madzi!
pół syntetyk :) moja ma 280tys i chodzi jak ta lala :D
The Jimi Hendrix experience :)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2007, 16:21
Posty: 24
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 2.0i Kombi :)

Postprzez jarek-ekonomik » 29 kwi 2007, 21:59

ja mam pytanie zbliża się wymina oleju i mam problem jaki zalez mam 165000 przebiegu i po
1. pełen syntetyk czy pół??
2. Valvoline czy Midland??
3. a moze jescze jakis inny????
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Ludger » 2 maja 2007, 11:11

ja leje shell 10w-40 ten granatowy i jest ok
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2006, 13:06
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2l DITD 2002

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 2 maja 2007, 15:02

Tez polecam Shell 10W-40 ale zdecydowanie kupiony w sklepie hurtownii a nie przez allegro ...
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez zibi626 » 12 maja 2007, 11:55

Oleje – Quaker i Petrocanada

Czy ktos uzywal tych olejow ?? Jakie sa wasze opinie na ich temat ??

P.S.Przepraszam adminie,ale zalezy mi na szybkiej odpowiedzi,a w dziale Oleje ostatni post jest z 2 Maja takze nie zlosc sie ;P <piwo> <calus2> <prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez MarcinB » 12 maja 2007, 12:40

Ja jeździłem rok na Petrocanada Supreme 10W-40. W sumie nic złego nie mogę na niego powiedzieć ale nie mam za bardzo porównania z innymi olejami. Mój mechanik mi go zalał, wedłóg niego to dobry olej.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez sps-snipers » 15 maja 2007, 22:42

Ja leje BP visco,jest to dokladnie taki sam olej co Castrol a malo kto o tym wie.Pracowalem na stacji BP i ona ma umowe z Castrolem hehe.Dobry olej.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez pdrog » 17 maja 2007, 12:33

po wahaniach – zawsze używałem mobila 5w30 – wlałem tym razem do obu swoich GFek olej LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40. nie widzę specjalnie różnic- silnik cichy jak zawsze, oszczędny jak zawsze, suchy jak zawsze itd itp no ale to w końcu zasługa samochodu a nie oleju. zobaczymy co będzie dalej. wielki plus oleju to cena – raptem 111 zł za 4 litry no i produkowany za zachodnią granicą- w Polsce tylko dystrybucja
pdrog
 

Postprzez Gość » 24 maja 2007, 14:54

przejechalem swoim autkiem od ostatgniej wymiany oleju ponad 10tys.
Od jakiegos 1tys km na 2 i 3 biegu slysze jakies stuki, gdy dodaje gazu, powiedzcie mi czy to mozliwe ze juz mam stary olej?
Ilosc oleju juz na dolnej granicy.
Gość
 

Postprzez koksik » 24 maja 2007, 16:28

Laambada napisz jakie masz auto dokładnie, a po 10 tyś to olej pewnie się już zestarzał, a jeśli to mineralny to raczej na pewno jest do wymiany.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez BratCukierka » 24 maja 2007, 16:47

JA zalałem po raz kolejny Shell Helix Super 15W40. Autko ciągle chodzi jak należy i się nie psuje (odpukać) oraz nie kopci podczas odpalenia na zimnym silniku (także odpukać). Polecam ten olej. Popychacze trochę się uciszyły po wymianie. Na poprzednim oleju autko zrobiło ok.9500 km
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 maja 2007, 18:20

laambada napisał(a):przejechalem swoim autkiem od ostatgniej wymiany oleju ponad 10tys.
Od jakiegos 1tys km na 2 i 3 biegu slysze jakies stuki, gdy dodaje gazu, powiedzcie mi czy to mozliwe ze juz mam stary olej?
Ilosc oleju juz na dolnej granicy.


Po pierwsze to powiedz jakie masz auto nikt sie nie bedzie domyslal .....
Skoro masz na dolnej granicy i masz stuki przy dodawaniu gazu to moze szklanki w 626 ...
Zobacz czy ci nie puszcza dymka na zimno ......
Wymien olej to podstawa pamietaj !!!!!! nie mineral .....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Adaś » 26 maja 2007, 10:35

we wtorek zmieniłem z Mobil 10W-40 na zachwalany pod niebiosa tutaj Midland 10W-50 :) czy sa jakies zmiany to powiem za kilka tyś km:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Misiek-Bełchatów » 26 maja 2007, 10:37

Adaś napisał(a):zmieniłem z Mobil 10W-40 na zachwalany pod niebiosa tutaj Midland 10W-50 usmiech czy sa jakies zmiany to powiem za kilka tyś km:)


Ja zmieniłem ze 2/3tyg. temu z Mobila 10W40 na Lotos'a 10W40 i jak narazie zauważyłem że autko przestało kopcić mi z rana ... nie wiem jak to do końca jest możliwe, ale tak jest, wcześniej potrafiła po przestaniu ponad 24h zadymić, a teraz ani razu mi się to jeszcze nie zdarzyło :)
Co do ubytku to dopisze jak sprawdze ... ;]
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez gadula » 26 maja 2007, 16:06

Misiek-Bełchatów napisał(a):Ja zmieniłem ze 2/3tyg. temu z Mobila 10W40 na Lotos'a 10W40


Również ostatnio zmieniłem na Lotosa, bo na Midlanda bym za długo czekał :( I jak narazie też nie narzekam. U ojca Tico, od nowości jeździ na Lotosie, i też ma się świetnie.
A co do ubytku, to w końcu nic nie ubywa <lol>
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Mak » 26 maja 2007, 21:23

Misiek-Bełchatów napisał(a):Ja zmieniłem ze 2/3tyg. temu z Mobila 10W40 na Lotos'a 10W40 i jak narazie zauważyłem że autko przestało kopcić mi z rana ... nie wiem jak to do końca jest możliwe, ale tak jest, wcześniej potrafiła po przestaniu ponad 24h zadymić, a teraz ani razu mi się to jeszcze nie zdarzyło :)
Co do ubytku to dopisze jak sprawdze ... ;]


Jeśli przestał Ci dymić, to na chłopski rozum olej okazał się gęstszy (chociaż teoretycznie nie powinien bo to również 10W40) i silnik się uszczelnił... Na tej zasadzie działają wszelakie "motodoktory" – zagęszczają olej, aby doraźnie wyeliminować kopcenie...
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Grzyby » 27 maja 2007, 00:29

Mak napisał(a):Jeśli przestał Ci dymić, to na chłopski rozum olej okazał się gęstszy

a nie bierzesz pod uwagę innej możliwości?
A może nowy, świeży olej wypłukał syfy z pierścieni olejowych które na starej oliwie zaczynały "stawać" i teraz lepiej uszczelniają?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mak » 27 maja 2007, 01:10

Grzyby napisał(a):
Mak napisał(a):Jeśli przestał Ci dymić, to na chłopski rozum olej okazał się gęstszy

a nie bierzesz pod uwagę innej możliwości?
A może nowy, świeży olej wypłukał syfy z pierścieni olejowych które na starej oliwie zaczynały "stawać" i teraz lepiej uszczelniają?


Kolega wyraźnie napisał że poprzedni olej to był Mobil 10W40 :| Jeśli tak stawiamy sprawę, to albo kolega wcześniej zalewał silnik starym/przepracowanym olejem, albo ma samochód od niedawna i antycypował markę/rodzaj poprzednio zalanego do silnika oleju <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez MarcinB » 29 maja 2007, 11:37

Ostatnio mój mechanik po tym jak zalał mi olej Midland 10W-40, który mu przyniosłem (kupiony pod wpływem opinii z forum) stwierdził że wybrałem najgorzej jak mogłem. Ponoć ostatnio miał dwa auta, które chodziły na tym oleju, w których musiał wymieniać pierścienie. Mam nadzieję, że przesadza.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Xavier » 29 maja 2007, 11:44

MarcinB napisał(a):Mam nadzieję, że przesadza.

Spokojnie ...też myślę, że przesadza (choć sam jeżdżę na TEXACO). Może jest przedstawicielem innej marki albo lubi to co "już zna"....? :D
Kilku kolegów jeździ na tym oleju (w tym tacy, co się na temacie znają) i jest OK. Więc wyluzuj i olej takie teksty mechanika. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki