Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez ravo » 8 paź 2007, 22:53

jak jest cos do wszystkiego to jest do niczego :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Siw-y » 9 paź 2007, 00:16

a polonezem przejeździłem na całorocznych z 7 lat poprzedni poldek też miał całoroczne
i w zimę się dobrze jeździło
napewno nie jest to ta sama pzyczepność co na zimówkach ale da się opanować auto, nawet RWD :D

opony zimowe sełniają swoją rolę tylko na śniegu i błocie pośniegowym...na lodzie (tzw szklance) jest bez znaczenia na jakich oponach będziesz jeździł, chyba że z kolcami co u nas jest zabronione
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qlesh » 9 paź 2007, 00:21

Siw-y napisał(a):opony zimowe sełniają swoją rolę tylko na śniegu i błocie pośniegowym...na lodzie (tzw szklance) jest bez znaczenia na jakich oponach będziesz jeździł, chyba że z kolcami co u nas jest zabronione

Szczerze wątpię ;)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez ravo » 9 paź 2007, 06:36

Siw-y napisał(a):opony zimowe sełniają swoją rolę tylko na śniegu i błocie pośniegowym...na lodzie (tzw szklance) jest bez znaczenia na jakich oponach będziesz jeździł, chyba że z kolcami co u nas jest zabronione

wiadomo, ze na lodzie na wszystkim sie slizgasz ale zimowki maja lepsza mieszanke gumy niz letnie i beda mialy lepsza przyczepnosc
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bladyy78 » 9 paź 2007, 08:53

Ostatnio gdzies słyszałem juz nie pamietam czy w radio czy w telewizji że wiekszość opon zimowych nie spełnia swojego zadania i nie mozna nazwac tych opon oponami zimowymi tylko 4 opony spośród testowanych spełniały swoje normy. Opony te jednak nie były tanie. Wiec nie ma co slepo wierzyc w opony liczac ze za pare groszy mozna kupic cos dobrego.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez brii » 9 paź 2007, 10:53

Porek – zgadza się – niedowiarkom proponuję sprawdzić Dębice Frigo – nie jedej osobie już szczęka opadła jak się przejechały po śniegu na tych oponach :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 9 paź 2007, 13:14

brii napisał(a):niedowiarkom proponuję sprawdzić Dębice Frigo


Frigo 2 jest <spoko> cicha i baaardzo dobra na śniegu......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ravo » 9 paź 2007, 17:03

brii napisał(a):Dębice Frigo

wypowiadalem sie na temat tych opon :) na sniegu moze sa super ale co z tego jak po deszczu jezdzi sie jak po lodzie :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez lucas_ka » 9 paź 2007, 18:42

Jednak mimo wszystko je zostawie na próbe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Pawnik » 9 paź 2007, 18:54

Ja mam całoroczne Vredenstein quatrac 2 ( były na kołach prawie nówki, bo je Niemiec założył) Odradzam- na mokrym w lecie są do d..y. Ślizgają się, a są przy tym dość drogie w zakupie. Nie wiem jak na śniegu, ale ponieważ jeżdżę często w góry na narty zakupiłem zimówki Dunlopa Winter Sport, które sprawdzałem już w poprzednich samochodach. Generalnie nie polecam całorocznych, przynajmniej tych co mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mihal85 » 10 paź 2007, 01:05

Słuchajcie, przeczytałem cały ten materiał, ale odpowiedzi konkretnych nie widze(tylko jakieś szczątkowe), a jak zakładam gdzieś nowy temat to mi go tu wrzucają albo każąto czytać...

Mam konkretne pytanie do osób, które na takich oponach jeździły lub jeżdżą albo znają się na tyle, aby mi pomóc lub doradzić.

Sprawa wygląda następująco. Chcę kupić opony o rozmiarze 195/50/15 i lista "kandydatów" przedstawia się następująco:

1. Dunlop SP Sport 01
2. Toyo Proxes T1-R
3. BFGoodrich G-Force Profiler
4. Firestone FHSZ80
5. Uniroyal RainSport 1

Jak narazie jeździłem na 1. Dunlop ale w rozmiarze 195/60/15. Nie ukrywam, że autko trochę się na nich męczy, ale tylko dlatego, że są źle dobrane (za duży profil) Bo po zmianie już na profil 55 jeździ się inaczej, lżej. Jednak opony o profilu 55 sa drogie więc stąd decyzja o 50. Poza tym, jeśli wziąść za wyjściowy rozmiar 175/70/13 są to idealne zamienniki.

Bardzo mi zależe, żeby osoby, które miały stycznośc z jakimikolwiek z tych opon wyraziły tutaj swoje opinie na ich temat. Z góry dziekuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez Maciej Loret » 10 paź 2007, 09:20

mihal85 napisał(a):Sprawa wygląda następująco. Chcę kupić opony o rozmiarze 195/50/15 i lista "kandydatów" przedstawia się następująco:

1. Dunlop SP Sport 01
2. Toyo Proxes T1-R
3. BFGoodrich G-Force Profiler
4. Firestone FHSZ80
5. Uniroyal RainSport 1


Nie za wcześnie na interesowanie się letnimi gumami??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Karwoś » 10 paź 2007, 10:55

Mam – miałem w lancerze michelin eagle ES M+S – na zimę jeszcze nie są takie złe – latem sa za miękkie, Teraz w maździe też mam M+S – jakieś Good Year – na zimę się nie nadają – są za twarde – wg mnie nie ma co oszczędzać i kupić prawdziwe zimówki na zimę.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez mihal85 » 10 paź 2007, 11:31

Maciej Loret dlaczego?? Zimowe już mam, teraz chce załatwić sprawe z letnimi. Zimy jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie, a na czymś trzeba jeździć prawda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez Maciej Loret » 10 paź 2007, 11:38

mihal85 napisał(a):Maciej Loret dlaczego?? Zimowe już mam, teraz chce załatwić sprawe z letnimi. Zimy jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie, a na czymś trzeba jeździć prawda ?


Rano była już zima. Było poniżej 7 stopni Celsjusza.
IMHO bez sensu kupowanie nawet na 2-3 tygodnie letnich opon, bo na wiosnę już będą miały jeden sezon za sobą. Chyba, że zjeżdżasz gumy w ciągu 1-2 sezonów.
Ja bym przejeździł ten czas na zimówkach.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mihal85 » 10 paź 2007, 13:48

Maciej Loret coś w tym jest co piszesz. Jednak ja chciałbym je kupic teraz, ponieważ nie jestem pewien swojej sytuacji finansowej na wiosne :P Kupie, założe nawet na te 2-3 tygodnie, a potem zdejme i założe zimówki. Z tym problemu nie będzie bo zimówki mam na stalowych kołach,a letnie będa na alu. A co do tego, że będą miały sezon za sobą to mi to nie przeszkadza, prawdopodobnie te gumy co kupie teraz to bede mial to końca ich zywotności, a nie bede ich sprzedawał, więc ja bede wiedzial ze to nie byl sezon tylko 2-3 tygodnie :) A co do zimy to tak naprawde nigdy nie wiadomo kiedy jest najlepsza pora na zmiane opon. Moze być jeden dzień zimno, a w następny ciepło, tak już jest w pazdzierniku – nigdy nie wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez derian » 10 paź 2007, 14:27

Drugi sezon na letnich Nokianach NRHI i nie narzekam. Stabilnie, pewnie w zakrętach i kałużach, stosunkowo cicho. Jak narazie zużycie 3-4 pkt w 10cio stopniowej skali. Jak tak dalej będzie to kolejne bedą równiez tej marki. Zakup przez neta, gdyż w żadnym sklepie w mojej okolicy nie wiele o nich wiedzieli, wysławiając inne modele.
Na zimę zmieniam felgi na stalowe z Dębicami i uważam, że sprawują się bardzo dobrze.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 14:04
Posty: 5
Skąd: opole
Auto: 323S, 1,6 16V, 1993

Postprzez Maciej Loret » 10 paź 2007, 15:06

mihal85 napisał(a):Jednak ja chciałbym je kupic teraz, ponieważ nie jestem pewien swojej sytuacji finansowej na wiosne :P


Z tym nie ma problemu, daj je mi, a ja Ci oddam na wiosnę... :D

mihal85 napisał(a):Kupie, założe nawet na te 2-3 tygodnie, a potem zdejme i założe zimówki.


Czyli do imprezy dołóż 2 razy założenie + wyważenie.

mihal85 napisał(a):A co do tego, że będą miały sezon za sobą to mi to nie przeszkadza, prawdopodobnie te gumy co kupie teraz to bede mial to końca ich zywotności


Czyli o sezon krócej, niż gdybyś kupił je na wiosnę. Guma się starzeje, więc za 5-6 lat będzie twarda...

mihal85 napisał(a):A co do zimy to tak naprawde nigdy nie wiadomo kiedy jest najlepsza pora na zmiane opon. Moze być jeden dzień zimno, a w następny ciepło, tak już jest w pazdzierniku – nigdy nie wiadomo.


No i co z tego, że pojeździsz parę dni przy kilkunastu stopniach Celsjusza? Niektórzy jeżdżą całe lato i jakoś żyją.
Na pewno nic się nie stanie zimówkom przez ten czas...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 10 paź 2007, 15:56

ravo napisał(a):wypowiadalem sie na temat tych opon na sniegu moze sa super ale co z tego jak po deszczu jezdzi sie jak po lodzie

Bo jak sama nazwa mówi – są to opony zimowe nie jesienne ;)
Też o tym pisałem, że na asfalcie są średnie – ich żywioł to śnieg – opona nie może być dobra na wszystkich nawierzchniach, na wszystkich może być najwyżej średnia
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 10 paź 2007, 16:41

Karwoś nie wiem czy Cie zrozumialem ale czy ty uwazasz, ze m+s to jest opona wielo sezonowa ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki