Oleje silnikowe
Większość znanycj mi olei 10w-30 to półsyntetyki więc moim zdaniem wlej półsyntetyk 10w40. Markę wybierz sam choćby w oparciu o parametry podane tu:
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Jedyny podany tu "Daewoo 10W30" – to właśnie półsyntetyk.
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Jedyny podany tu "Daewoo 10W30" – to właśnie półsyntetyk.
Dobra, przeczytałem prawie wszystko i widze, ze rozmowa sie toczy na jakim smigacie i kto ma Mobila- jaka firma.Myslałem ze ten watek ma byc poradami co do oleju, ale jakos widze , ze chyba nie.Wiec mam pytanko czy ktos smiga lub wie cos o oleju Castrol 15W 40 najzwyklejszym w białej bańce nie GTX? Prosze o porade czy nadaje sie do silnika czy tylko na patelnie.Dzieki.
Dodam, ze nie potrzebuje jakiegos kosmiku bo moja madzia zaczyna wciagac sporo oleju i dlatego to pytanie,teraz mam Esso 15W 40 , ale nigdzie nie moge go w Warszawie znalesc.
Dodam, ze nie potrzebuje jakiegos kosmiku bo moja madzia zaczyna wciagac sporo oleju i dlatego to pytanie,teraz mam Esso 15W 40 , ale nigdzie nie moge go w Warszawie znalesc.
- Od: 22 wrz 2005, 19:42
- Posty: 287
- Skąd: Ząbki,W-wa
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6 95"
wampir – zalej Midlandem 10W50 – ma sporo większą lepkość i na jakiś czas pomoże.
bzdura.....
Puhcio napisał(a):Pewnie przez LPG
bzdura.....
Dzieki wszystkim ,ale szukam oleju najtanszego i na tyle aby nie był to słonecznikowy.
Dosyc duzo dolewam i dlatego koszty rosna wiec nie kupie polecanego przez Was,ale wielkie dzieki za rade choc nadal nikt nie odpowiedział co z tym Castrolem.Pozdrawiam
- Od: 22 wrz 2005, 19:42
- Posty: 287
- Skąd: Ząbki,W-wa
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6 95"
To nalej po prostu lotos'a.
Coraz mniej jest narzekań a coraz więcej osób go chwali.
Byle nie minerał.
Coraz mniej jest narzekań a coraz więcej osób go chwali.
Byle nie minerał.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
BABEL napisał(a):Czy myślicie, że zalanie mojej "kaczki" olejem firmy Tedex Oil to dobry pomysł? Dawali za darmo 5 litrów to zalałem
Jeszcze nie słyszałem , by za darmo rozdawali rzeczy dobre ale...kto wie. Tak czy siak ja bym nie zaryzykował.
Właśnie stoję przed koniecznością profilaktyczną wymiana między innymi oleju, z samochodem dostałem jakiś kwitek, z którego wynika, że mam w silniku shell helix 5W-40, niestety to wszystko co wiem, czy moglibyście mi polecić na jaki olej mogę to zamienić – po przeczytaniu tego i paru innych wątków skłaniam się albo do castrola magnatec, albo mobil, ale zostaje jeszcze oznaczenie, czy dalej lać 5W-40, czy zmienić?
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Dzięki za odpowiedź
Czyli dalej lać shell helix 5W-40? Czy coś innego o takim samym oznaczeniu? Dodam jeszcze, ze wymiana była przy 108000, a teraz ma 140000. A tak przy okazji gość, który mi samochód sprzedawał polecał, żebym zmienił na 10W-40...mam tylko nadzieje, że ta karteczka jest od tego zamochodu.
Czyli dalej lać shell helix 5W-40? Czy coś innego o takim samym oznaczeniu? Dodam jeszcze, ze wymiana była przy 108000, a teraz ma 140000. A tak przy okazji gość, który mi samochód sprzedawał polecał, żebym zmienił na 10W-40...mam tylko nadzieje, że ta karteczka jest od tego zamochodu.
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Gdzie Ty te wątki czytałeś?hellmi napisał(a):po przeczytaniu tego i paru innych wątków skłaniam się albo do castrola magnatec, albo mobil
Castrol jest uważany za olej marketowy. Jak to się mawia: Reklama dźwignią handlu.
Mobile nie jest zły, ale jest wiele innych smarowideł lepiej się od niego spisujących.
Muszę się z Tobą... zgodzićtomekrvf napisał(a):To nic lepszego dla twojego Z5 nie mogło się przytrafic.
Na dodatek to syntetyk – to, co tygryski lubią najbardziej.
Nie szukaj lepszego oleju, bo ciężko będzie Ci go znaleźć. Poza tym pamiętaj, iż Lepsze jest wrogiem dobrego!
Jeśli mnie umysł nie myli, to przejechane ma 32kkm na jednym oleju! Albo to inna kartka, albo pomyłka w statystykach, albo gigantyczne przeoczenie. Olej się wymienia co 10kkm lub raz na rok! Niekiedy co 15kkm. W najnowszych silnikach producent zaleca przeprowadzać wymiany nawet co 30kkm, ale do tego przystosowana jest jego konstrukcja oraz stosuje się specjalny olej (LongLife) zazwyczaj, (choć nie zawsze) o lepkości 0W-30.hellmi napisał(a):wymiana była przy 108000, a teraz ma 140000.
Jeżeli chodzi o lepkość, to jeśli pracuje na 5W-40 i jest świetnie, to błędem byłoby przechodzić na 10W-40. Osobiście odradzam.hellmi napisał(a):sprzedawał polecał, żebym zmienił na 10W-40
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Co do wątków o których pisałem, to chodziło mi np. o to: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... viewresult
No a wracając do mojego oleju, to rzeczywiście może to być jakaś stara kartka, no ale skoro tak, to nie wiem co jest teraz, bo z tego co sprawdzałem sam, to olej jest w miarę czysty, a w każdym razie nie jest jeszcze czarny, czyli ktoś go zmienił, ale na co to już nie mam pojęcia, no i co w takiej sytuacji? Co mogę wlać, żeby zminimalizować ryzyko zepsucia czegoś, jeśli wleje coś innego?
No a wracając do mojego oleju, to rzeczywiście może to być jakaś stara kartka, no ale skoro tak, to nie wiem co jest teraz, bo z tego co sprawdzałem sam, to olej jest w miarę czysty, a w każdym razie nie jest jeszcze czarny, czyli ktoś go zmienił, ale na co to już nie mam pojęcia, no i co w takiej sytuacji? Co mogę wlać, żeby zminimalizować ryzyko zepsucia czegoś, jeśli wleje coś innego?
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Ja do swojej mazdy nie dolewam nic od wymiany do wymiany trzyma ten sam poziom oleju a nie oszczedzam jej jezdze raczej w gornym zakresie obrotow. jezdze na Mobilntetyk 10W40. wymiana co 10 tys.km
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
sory mialo byc: ...Mobil pół syntetyk 10W40 ...
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
przebieg na liczniku 201 tys. km
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
A u mnie:
– syntetyczny olej silnikowy
– Midland MicroOil Synqron
– 10W-50
– nie dolewam od wymiany, do wymiany
– przebieg: 222kkm.
– syntetyczny olej silnikowy
– Midland MicroOil Synqron
– 10W-50
– nie dolewam od wymiany, do wymiany
– przebieg: 222kkm.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
hellmi napisał(a):a w każdym razie nie jest jeszcze czarny
To nie diesel – w benzyniaku olej raczej nie robi się czarny
Japońskie silniki (szczególnie mazdy) absolutnie nie lubią (nienawidzą?) mineralnych olei. Należy jak najdłużej jeździć na syntetyku i ew. w ostateczności przejść na półsyntetyk.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki