Opony letnie i wielosezonowe
Spróbujcie sobie ruszyć autem z ABSem z piskiem opon, albo po śniegu dać gwałtownie gazu żeby koła napędowe straciły przyczepność. Zadziała ABS? Kontrola trakcji zadziała. Ale czy ABS? Sami spróbujcie takiego doswiadczenia i sami sobie odpowiedzcie na pytanie co do różnic prędkości obrotowych kół na poszczególnych osiach.ABS to system współdziałający z hamulcami. Zadziała jak naciśniesz na pedał hamulca i jedno lub więcej kół sie zatrzyma a inne będzie sie kręcić. Wtedy reduktor popóści ciśnienie plynu hamulcowego żeby zablokowane koło mogło sie dalej kręcić (na granicy zablokowania). I tak aż do zatrzymania pojazdu (wszystkie cztery koła zatrzymane). ps. koła zapasowego nie bierzemy pod uwage!!!
a co do opon... moze fakt, ze z szerszymi oponami z przodu masz lepszą sterowność, bo przyczepność takiej opony do podłoża jest większa a właśnie przednie koła są skrętne i jeżeli też chodzi o zatrzymanie to lepiej szersza z przodu, niż np rowerowa. To chyba powinno skrócić droge hamowania...
tco_tm napisał(a):W uzyciu codziennym, z duzym prawdopodobienstwem 999 na 1000 razy 0.2 atm, czy inny bieznik moze nie miec wplywu na zachowanie samochodu, jednak 1 na 1000, w najmniej oczewkiwanym momencie, taka konfiguracja moze przyniesc negatywny skutek (oczywiscie jak i odwrotnie). Ciezko tutaj dyskutowac, czy niebezpieczna granica jest 1 mm, czy 5 cm. Po prostu lepiej miec wszystkie opony identyczne, o mozliwie podobnym stopniu zuzycia i z wlasciwym cisnieniem.
nie wiem czy to wazne ,ale dodam jeszcze ze jezeli masz ubezpieczenie AC , to lepiej zebys mial na wszystkich kolach taki sam rozmiar opony, albo bedziesz sie powaznie meczyl z uzyskaniem odszkodowania .
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
od jakiegoś czasu jeżdżę sobie na oponkach
goodyear DuraGrip 195/65/15
mazdą 626 GD bez ABS
przy tych oponach 0,2 Atm różnicy powoduje że
trakcja jest bardzo dobra lub beznadziejna
dokładnie 0,2 Atm
przy poprzednich oponach Fuldach Carat Attiro
w tym samym rozmiarze
nawet 0,5Atm było niezauważalne
goodyear DuraGrip 195/65/15
mazdą 626 GD bez ABS
przy tych oponach 0,2 Atm różnicy powoduje że
trakcja jest bardzo dobra lub beznadziejna
dokładnie 0,2 Atm
przy poprzednich oponach Fuldach Carat Attiro
w tym samym rozmiarze
nawet 0,5Atm było niezauważalne
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kupiłem Micheliny Pilot Exalto.
Wyglądają bardzo ladnie, przyczepność jest mega! (do tej pory jezdziłem na zimówkach tak że różnica dla mnie jest porażająca
), ale mają jedną wade. Są okropnie głośne! Podczas pierwszej jazdy myślałem że poszły mi 4 łożyska na raz, bo huk był niesamoiwty podczas jazdy, dopiero jak poczytałem na nacie ze te opony tak maja to sie uspokoiłem.
Do ok 30-40km/h jedzie się na nich jak po kostce brukowej (całe auto drży) a potem zaczynają baardzo głośno huczeć. Odpoczątku mi sprzedawca mówił że są głośne, ale nie sądziłem że aż tak.
Pozostaje sie tylko modlić zeby sie chociaż troche wyrównały i uspokoiły, bo trzymanie w zakrętach (i na mokrym ponoć też) jest NIESAMOWITE
Wyglądają bardzo ladnie, przyczepność jest mega! (do tej pory jezdziłem na zimówkach tak że różnica dla mnie jest porażająca
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Do ok 30-40km/h jedzie się na nich jak po kostce brukowej (całe auto drży) a potem zaczynają baardzo głośno huczeć. Odpoczątku mi sprzedawca mówił że są głośne, ale nie sądziłem że aż tak.
Pozostaje sie tylko modlić zeby sie chociaż troche wyrównały i uspokoiły, bo trzymanie w zakrętach (i na mokrym ponoć też) jest NIESAMOWITE
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Czas na ocenę opon które kupiłem i założyłem na początku kwietnia.
Mowa o oponach Firestone Firehawk 200.
Czekałem z opinią aż przejadę troszkę km. Teraz po przejechaniu ok. 10 kkm mogę je śmiało polecić.
1. Doskonałe trzymanie na suchej nawierzchni
2. Rewelacyjne trzymanie na mokrej
3. Zakręty (i na mokro i na sucho) auto pokonuje jak przyklejone
4. Są ciche
5. Po 10kkm ciężko stwierdzić że się zużywają
Przesiadłem się na nie z Kleberów Viaxer i Continental SuperConti.
Firestony – przynajmniej w aucie takim jak 626 – sprawdzają się o niebo lepiej o Kleberów (w każdych warunkach) i troszkę lepiej od Continentali (na mokrym).
Co do cen – praktycznie identyczna cena jak za nowy model Kleberów i sporo taniej niż Conti.
Polecam – są naprawdę niezłe.
Mowa o oponach Firestone Firehawk 200.
Czekałem z opinią aż przejadę troszkę km. Teraz po przejechaniu ok. 10 kkm mogę je śmiało polecić.
1. Doskonałe trzymanie na suchej nawierzchni
2. Rewelacyjne trzymanie na mokrej
3. Zakręty (i na mokro i na sucho) auto pokonuje jak przyklejone
4. Są ciche
5. Po 10kkm ciężko stwierdzić że się zużywają
Przesiadłem się na nie z Kleberów Viaxer i Continental SuperConti.
Firestony – przynajmniej w aucie takim jak 626 – sprawdzają się o niebo lepiej o Kleberów (w każdych warunkach) i troszkę lepiej od Continentali (na mokrym).
Co do cen – praktycznie identyczna cena jak za nowy model Kleberów i sporo taniej niż Conti.
Polecam – są naprawdę niezłe.
Zrobiłem około 5tys na oponach Uniroyal Rainsport 1 w rozmiarze 195/50 R15 i muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony. W mojej opinii przy naszych warunkach pogodowych opony przeznaczone na mokrą nawierzchnię bo bardzo rozsądny wybór, w końcu aura nas nie rozpieszcza.
Mogę powiedzieć tyle, że przy normalnej jeździe (co nieznaczy że nie agresywnej) nie udało mi się auta wyprowadzić z równowagi, idzie cały czas jak przyklejone, czy to na suchym czy na mokrym. Na mokrym trzeba naprawdę przeginać żeby doświadczyć uślizgu, nawet przy wejściach w zakręt 90 stopni i przy dodawaniu gazu świetnie się trzymają, przy hamowaniu (bez ABSu) bardzo późny moment utraty przyczepności – przy odpowiednim dozowaniu hamulca zatrzymuję się praktycznie w miejscu.
Na suchym tak samo bardzo dobra przyczepność, wgryzają się tak z asfalt że szok :–) Jeśli opony tracą przyczepność przy starcie to tylko wtedy kiedy tego chcesz ;–)
Oprócz tego nie potwierdzam jakoby były głośne, bo z takimi opiniami się spotkałem. Klimy w aucie nie mam więc w sezonie letnim często jeżdżę z otwartym oknem i nawet wtedy nie słychać aby jakoś hałasowały.
Jednym słowem – polecam. Następne zimówki też wytestuję od Uniroyala.
A dodatkowo cena (zwłaszcza w tym rozmiarze) bardzo zachęcająca.
Mogę powiedzieć tyle, że przy normalnej jeździe (co nieznaczy że nie agresywnej) nie udało mi się auta wyprowadzić z równowagi, idzie cały czas jak przyklejone, czy to na suchym czy na mokrym. Na mokrym trzeba naprawdę przeginać żeby doświadczyć uślizgu, nawet przy wejściach w zakręt 90 stopni i przy dodawaniu gazu świetnie się trzymają, przy hamowaniu (bez ABSu) bardzo późny moment utraty przyczepności – przy odpowiednim dozowaniu hamulca zatrzymuję się praktycznie w miejscu.
Na suchym tak samo bardzo dobra przyczepność, wgryzają się tak z asfalt że szok :–) Jeśli opony tracą przyczepność przy starcie to tylko wtedy kiedy tego chcesz ;–)
Oprócz tego nie potwierdzam jakoby były głośne, bo z takimi opiniami się spotkałem. Klimy w aucie nie mam więc w sezonie letnim często jeżdżę z otwartym oknem i nawet wtedy nie słychać aby jakoś hałasowały.
Jednym słowem – polecam. Następne zimówki też wytestuję od Uniroyala.
A dodatkowo cena (zwłaszcza w tym rozmiarze) bardzo zachęcająca.
Grafit napisał(a):Kupiłem Micheliny Pilot Exalto.
bardzo dobre opony, dość drogie, ale za to świetnie się trzymają, faktycznie są głośne i dość szybko się zużywają ale coś za coś :–)
No to ja powiem o Continental ContiSport 215/40/17:
1. Na suchym przy zawieszeniu lancera – trzyma się jak przyklejony – tylko superlatywy
2. Głośne że ho ho – myślałem że się mi łożyska poszły
3. Na mokrym – strach jeździć – jak na suchym jadę na trasie na pewnych zakrętach 120 – 130 to na mokrym na zakręcie 40-50 a na prostych tak do 70 – bo kazda mniejsza kałuża zmienia się w lodowisko – co prawda 215 to dość dużo ale sama opona ponosi więcej winy.
A może ktoś mi powie coś o Good Year ultra Grip 7 – zakupiłem na zimę takie i mam nadzieje że się sprawdzą.
1. Na suchym przy zawieszeniu lancera – trzyma się jak przyklejony – tylko superlatywy
2. Głośne że ho ho – myślałem że się mi łożyska poszły
3. Na mokrym – strach jeździć – jak na suchym jadę na trasie na pewnych zakrętach 120 – 130 to na mokrym na zakręcie 40-50 a na prostych tak do 70 – bo kazda mniejsza kałuża zmienia się w lodowisko – co prawda 215 to dość dużo ale sama opona ponosi więcej winy.
A może ktoś mi powie coś o Good Year ultra Grip 7 – zakupiłem na zimę takie i mam nadzieje że się sprawdzą.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
ja sobie zakupiłem na lato 4 szt. (nowe) Falken FK452 205/50/17. Na suchym – jeździ. trzyma. wszystko fajnie, gdyby nie to, ze jest dosyć cienka granica między trzyma a puszcza, i co gorsze – nie piszczą jak już puszcza :–/ po prostu się uślizgują, i czasem ciężko wyczuć kiedy auto zaczyna odjeżdżać w bok... hamowanie świetne, przyczepność ogólnie dobra – ciężko "spalić" koła, nawet przy 140 KM pod maską
nie chcą buksować – po prostu auto uparcie ciągnie do przodu
na deszczu standard – nie jest źle, ale szału nie ma. niestety mają jak dla mnie poważną wadę – są głośne. za bardzo szumią, a niby to nie są jakieś sportowe gumy...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Widelec napisał(a):ja sobie zakupiłem na lato 4 szt. (nowe) Falken FK452 205/50/17.
Jeździłem 2 sezony na FK-451 albo FK-452 w rozmiarze 205/55/16.
Widelec napisał(a): są głośne. za bardzo szumią, a niby to nie są jakieś sportowe gumy...
Mi nie szumiały. Ale też nie jeździłem wyczynowo, w każdym razie OIDP szumy opływającego powietrza były głośniejsze niż opony...
To są gumy z najwyższej półki:
http://www.falken-europe.de/common/img/ ... 3_dede.pdf
http://www.falken-europe.de/common/img/ ... a_test.pdf
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Karwoś napisał(a):A może ktoś mi powie coś o Good Year ultra Grip 7 – zakupiłem na zimę takie i mam nadzieje że się sprawdzą.
Mam je w MX3 – nie narzekam, ciche, dobrze się prowadzą i na śniegu i na asfalcie. Będę na nich teraz jeździł 3 sezon. Na śniegu lepiej od UG7 jeżdżą Frigo
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam.
Ja miałem taki sam układ kół i powiem ze z szerszymi na przodzie bardzo ciężko jeździ się w koleinach .
A takich dróg w dalszym ciągu jest u Nas bardzo dużo.
Tak wiec w chwili kiedy zmieniłem 205 na tył duzo lepiej auto się prowadzi.
A co do obcieranaia.
Tez mam alusy 15" i nic nie obciera a miałem juz kilka razy 3 osoby z tyłu które w sumie mają około 249 kg. i nic nie obcierało.
A tak na marginesie po co po takich dziurawych drogach gnać jak wariat???
Pozdrawiam .
Powodzenia.
Ja miałem taki sam układ kół i powiem ze z szerszymi na przodzie bardzo ciężko jeździ się w koleinach .
A takich dróg w dalszym ciągu jest u Nas bardzo dużo.
Tak wiec w chwili kiedy zmieniłem 205 na tył duzo lepiej auto się prowadzi.
A co do obcieranaia.
Tez mam alusy 15" i nic nie obciera a miałem juz kilka razy 3 osoby z tyłu które w sumie mają około 249 kg. i nic nie obcierało.
A tak na marginesie po co po takich dziurawych drogach gnać jak wariat???
Pozdrawiam .
Powodzenia.
takie pytanie prawie co do tematu... czy felgi 16' z oponami 225/50 będą pasowały i nie obcierały do mojej 626 GE? czekam na kumpla i przymierzamy ale ciekawość mnie zżera...
edit. tragedia... chyba jednak 225 to 'trochę' za dużo...
edit. tragedia... chyba jednak 225 to 'trochę' za dużo...
- Od: 24 sty 2007, 16:20
- Posty: 15
- Skąd: Swarzędz
- Auto: wozidło rozbite i sprzedane :/
Mam drugi komplet kół z oponami wielosezonowymi Toyo VARIO-V1. Jak sprowadziłem mazde z niemiec to takie koła były załozone. Jeziłem na nich wiosna i latem. Jestem ciekaw czy ktos ma jakies doswiadczenia z oponami wielosezonowymi zima. Jak wiadomo polska zima nie jest zbyt surowa , szczególnie w wielkopolsce, dni podczas których jest snieg na drodze mozna zliczyc na palcach jednej reki. Ja nigdy takich opon nie miałem, zima od kilku lat jezdze na zimówkach, wiec jestem ciekaw czy są cos warte czy od razu zainwestowac w zimówki.Dziekuje za pomoc.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki