Oleje silnikowe
malkolm napisał(a):jeśli wszystko ok to zostań przy tym oleju, po co coś zmieniać jeśli jest dobrze
Może po to żeby było lepiej? Zdecydowanie polecam maxlife.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
michal_sc napisał(a):Panowie przeszukalem forum na wszelkie mozliwe sposoby i wciaz nie mam pewnosci.
Zakupilem mazde 3 bk 2.0 benzyna z 2004 i madry niemiec lal tam na kazdym przegladzie olej 10w40. Nie wiem co robic? Lac dalej polsyntetyk czy jednak zalac 10w30? Trzeba wtedy zrobic plukanie silnika? Dodam ze przebieg auta to 90 tys.
Bede wdzieczny za pomoc.
10w40 może być pełnym syntetykiem, tak jak 10w 30 może być półsyntetykiem, więc trochę to pogmatwane. Wszystko zależy od marki oleju. Pełnym syntetykiem raczej będzie olej 5w. Można zalać np 5w30, choć niektórzy mówią na niego "gęsta woda" i twierdzą że nie zapewnia dobrego smarowania. W Twoim przypadku najbardziej optymalnym było by zalanie oleju 10w pełnego syntetyka. Jako mechanik myślę że będziesz bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Zawsze polecam markę Valvoline, lecz na tą chwilę nie jestem zorientowany czy posiadają w swojej ofercie taki olej, wiem natomiast na pewno że takie parametry posiada Total 10w50, gdyż lejemy go do naszego firmowego nissana z350. Bardzo dobry olej.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
10 w 50 to można lać do auta wyścigowego albo ciężarówki która jeździ obciążona, mazda zaleca 10w30, było zalane 10w40, teraźniejsze oleje na pewno spełniają warunki jakościowe z przed 15 lat więc po co kombinować, jeśli już to raczej 5w40, na zimę
tadziomaru1 napisał(a):malkolm napisał(a):jeśli wszystko ok to zostań przy tym oleju, po co coś zmieniać jeśli jest dobrze
Może po to żeby było lepiej? Zdecydowanie polecam maxlife.
Czyli jak mu przy następnej wymianie zapodam z nowymi filtrami Valvoline Maxlife 10W40 nie powinien się zburzyć ?
Będzie zadowolony! 

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
ja nie wiem co miałem u siebie dotychczas bo żadnej naklejki nie miałem, ale straszna zupa była, zalałem Lotosa półsyntetyka, nie wiem czemu kupiłem...jakoś tak wypadło ale mniejsza z tym, poki co jestem mega zadowolony bo przestała madzia kopcić przy rozruchu całkowicie:D
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
Valvoline Maxlife 10W40 polecam w 100%
jeździłem na takim ok 20 tyś (2 wymiany oczywiście) do przebiegu ok 220 tyś.
nie brał grama oleju. mineral to do starego merola w dieslu bez turbiny można lać
tylko przechodzenia z półsyntetyka na syntetyk raczej nie polecam. nie mówię z własnego doświadczenia, ale naczytałem się kiedyś że zmieniając na syntetyczne, rzadsze oleje mogą wypłukać osady...i narobić kaszany
jeździłem na takim ok 20 tyś (2 wymiany oczywiście) do przebiegu ok 220 tyś.
nie brał grama oleju. mineral to do starego merola w dieslu bez turbiny można lać
tylko przechodzenia z półsyntetyka na syntetyk raczej nie polecam. nie mówię z własnego doświadczenia, ale naczytałem się kiedyś że zmieniając na syntetyczne, rzadsze oleje mogą wypłukać osady...i narobić kaszany

- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
Witam! Mam mazdę 323 1.5 16V 1997.Przebieg około 230000km. Czy ten Valvoline Maxlife 10W40 się nada?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
4fly napisał(a):Valvoline Maxlife 10W40 polecam w 100%
jeździłem na takim ok 20 tyś (2 wymiany oczywiście) do przebiegu ok 220 tyś.
nie brał grama oleju. mineral to do starego merola w dieslu bez turbiny można lać![]()
tylko przechodzenia z półsyntetyka na syntetyk raczej nie polecam. nie mówię z własnego doświadczenia, ale naczytałem się kiedyś że zmieniając na syntetyczne, rzadsze oleje mogą wypłukać osady...i narobić kaszany
Właśnie jak to jest z tym przejsciem na syntetyk
Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź. Szczególnie jak ktoś miał bezpośrednią styczność z przejściem z półsyntetyka na syntetyk.
dementorirl napisał(a):Witam! Mam mazdę 323 1.5 16V 1997.Przebieg około 230000km. Czy ten Valvoline Maxlife 10W40 się nada?
Pozdrawiam!
jeśli jeździłeś na półsyntetyku czy syntetyku to możesz lać śmiało
a jak masz syntetyk w tej chwili i silnik zdrowy i nie bierze oleju to zostań przy nim tylko odpuść sobie Castrol.
Motul i Valvoline polecam

- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
Pod maską jest naklejka Castrol GTX High Mileage 15W40, a to chyba już jakiś minerał
Poprzedni właściciel wymieniał olej jakieś 10tys km temu i prawdopodobnie on zalał tego Castrola ale nie mogę się z nim skontaktować, bo facet zjechał do polski i nie mam jego nr
Mam 5 litrów Castrola GTX Part Synthetic 15W40 ale nie wiem czy mam go zalać czy raczej tym olejem bardziej zaszkodzę silnikowi.
Panewek nie słychać,rano po odpaleniu puszcza małego biało-siwego dymka (jakieś 10 sekund), a później już jest ok. Jedyna rzecz, którą muszę zrobić to sprawdzić zawory i popychacze,bo na zimnym klekoczą przez około 1-2 minutki.
Panewek nie słychać,rano po odpaleniu puszcza małego biało-siwego dymka (jakieś 10 sekund), a później już jest ok. Jedyna rzecz, którą muszę zrobić to sprawdzić zawory i popychacze,bo na zimnym klekoczą przez około 1-2 minutki.
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Wlej maxlife 10w40. Wlanie półsyntetyka po minerale jest w miarę ostrożne, myślę, że będzie lepiej. Z tymi zaworami to normalne, bo w pierwszej chwili nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju w szklaneczkach, także z winy jego gęstości, więc po wlaniu valvo powinno się poprawić i to.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Czy to prawda,że każdy olej o oznakowaniu 15W40 jest mineralny? Na tym Castrolu GTX, którego mam 5 litrów napisane jest "Part Synthetic Oil" Czyli jak dla mnie jest to 15W40 ale półsyntetyk, a nie minerał.
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
GTX HM to minerał opracowany delikatnie mówiąc do zarżniętych silników (oficjalnie oczywiście do silników <100.000km
), w których czasem działał cuda (a raczej pudrował niedoskonałości). Często sprowadzane toyoty z lat '90 miały go zalanego, a wiadomo, że one miały problem z braniem oleju.
Ok ale zalany był GTX High Mileage, a ja mam na opakowaniu swojego oleju tylko "Castrol GTX 15W40 Part Synthetic Oil" Czy ten olej, który posiadam to jest to samo co GTX HM?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
to jest to samo! google nie boli, google prawde Ci powie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
No i olej wymieniony. Pojechałem do sklepu żeby wymienić GTX HM na MaxLife ale oczywiście nie mieli więc padło na Castrola Magnateca 10W40. Olej po spuszczeniu był bardzo rzadki, a moim zdaniem powinien raczej być gęsty(jeśli poprzedni właściciel powiedział prawdę,że zalewał go GTX HM). Teraz silnik chodzi cicho, dźwięku klekoczących zaworów jeszcze dzisiaj nie słyszałem więc chyba będzie ok 
Jeszcze tylko został test porannego dymienia i mam nadzieję, że go nie będzie.
Pozdrawiam!
Jeszcze tylko został test porannego dymienia i mam nadzieję, że go nie będzie.
Pozdrawiam!
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki