Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Schumi03 » 5 cze 2011, 12:38

Witajcie panowie, mam pytanko odnośnie allegrowego sklepu dexelia.pl. Kupował ktoś tam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 19:50
Posty: 125
Skąd: Lublin / Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR

Postprzez tadziomaru1 » 5 cze 2011, 13:55

malkolm napisał(a):jeśli wszystko ok to zostań przy tym oleju, po co coś zmieniać jeśli jest dobrze

Może po to żeby było lepiej? Zdecydowanie polecam maxlife.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez tadziomaru1 » 5 cze 2011, 14:08

michal_sc napisał(a):Panowie przeszukalem forum na wszelkie mozliwe sposoby i wciaz nie mam pewnosci.
Zakupilem mazde 3 bk 2.0 benzyna z 2004 i madry niemiec lal tam na kazdym przegladzie olej 10w40. Nie wiem co robic? Lac dalej polsyntetyk czy jednak zalac 10w30? Trzeba wtedy zrobic plukanie silnika? Dodam ze przebieg auta to 90 tys.
Bede wdzieczny za pomoc.

10w40 może być pełnym syntetykiem, tak jak 10w 30 może być półsyntetykiem, więc trochę to pogmatwane. Wszystko zależy od marki oleju. Pełnym syntetykiem raczej będzie olej 5w. Można zalać np 5w30, choć niektórzy mówią na niego "gęsta woda" i twierdzą że nie zapewnia dobrego smarowania. W Twoim przypadku najbardziej optymalnym było by zalanie oleju 10w pełnego syntetyka. Jako mechanik myślę że będziesz bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Zawsze polecam markę Valvoline, lecz na tą chwilę nie jestem zorientowany czy posiadają w swojej ofercie taki olej, wiem natomiast na pewno że takie parametry posiada Total 10w50, gdyż lejemy go do naszego firmowego nissana z350. Bardzo dobry olej.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez malkolm » 5 cze 2011, 14:19

10 w 50 to można lać do auta wyścigowego albo ciężarówki która jeździ obciążona, mazda zaleca 10w30, było zalane 10w40, teraźniejsze oleje na pewno spełniają warunki jakościowe z przed 15 lat więc po co kombinować, jeśli już to raczej 5w40, na zimę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Piotr » 5 cze 2011, 18:07

tadziomaru1 napisał(a):
malkolm napisał(a):jeśli wszystko ok to zostań przy tym oleju, po co coś zmieniać jeśli jest dobrze

Może po to żeby było lepiej? Zdecydowanie polecam maxlife.


Czyli jak mu przy następnej wymianie zapodam z nowymi filtrami Valvoline Maxlife 10W40 nie powinien się zburzyć ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez tadziomaru1 » 5 cze 2011, 20:29

Będzie zadowolony! <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Hubix » 5 cze 2011, 22:29

mineralny to na dobicie jedynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Piotr » 5 cze 2011, 23:04

Hubix napisał(a):mineralny to na dobicie jedynie.


Apropo której wypowiedzi ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez drix1987 » 5 cze 2011, 23:43

ja nie wiem co miałem u siebie dotychczas bo żadnej naklejki nie miałem, ale straszna zupa była, zalałem Lotosa półsyntetyka, nie wiem czemu kupiłem...jakoś tak wypadło ale mniejsza z tym, poki co jestem mega zadowolony bo przestała madzia kopcić przy rozruchu całkowicie:D
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 15:46
Posty: 87
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan

Postprzez 4fly » 7 cze 2011, 00:11

Valvoline Maxlife 10W40 polecam w 100%
jeździłem na takim ok 20 tyś (2 wymiany oczywiście) do przebiegu ok 220 tyś.
nie brał grama oleju. mineral to do starego merola w dieslu bez turbiny można lać ;)
tylko przechodzenia z półsyntetyka na syntetyk raczej nie polecam. nie mówię z własnego doświadczenia, ale naczytałem się kiedyś że zmieniając na syntetyczne, rzadsze oleje mogą wypłukać osady...i narobić kaszany <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez dementorirl » 7 cze 2011, 07:33

Witam! Mam mazdę 323 1.5 16V 1997.Przebieg około 230000km. Czy ten Valvoline Maxlife 10W40 się nada?
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez lasic100 » 7 cze 2011, 10:01

4fly napisał(a):Valvoline Maxlife 10W40 polecam w 100%
jeździłem na takim ok 20 tyś (2 wymiany oczywiście) do przebiegu ok 220 tyś.
nie brał grama oleju. mineral to do starego merola w dieslu bez turbiny można lać ;)
tylko przechodzenia z półsyntetyka na syntetyk raczej nie polecam. nie mówię z własnego doświadczenia, ale naczytałem się kiedyś że zmieniając na syntetyczne, rzadsze oleje mogą wypłukać osady...i narobić kaszany <co?>


Właśnie jak to jest z tym przejsciem na syntetyk ?? Bo zbliża mi się wymiana lada dzień, nie wiem co było wcześniej lane (po zakupie zalałem Dexelie półsyntetyk 10W40) a teraz miałem w planach przejście na Valvoline Maxlife 5W40 syntetyk – Czy warto i czy nic złego się nie stanie ? Na bagnecie od 9 tys. nie zauważyłem ubytku półsyntetyka. Przebieg to 120tys, raczej oryginalny.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź. Szczególnie jak ktoś miał bezpośrednią styczność z przejściem z półsyntetyka na syntetyk.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez 4fly » 7 cze 2011, 16:39

dementorirl napisał(a):Witam! Mam mazdę 323 1.5 16V 1997.Przebieg około 230000km. Czy ten Valvoline Maxlife 10W40 się nada?
Pozdrawiam!


jeśli jeździłeś na półsyntetyku czy syntetyku to możesz lać śmiało
a jak masz syntetyk w tej chwili i silnik zdrowy i nie bierze oleju to zostań przy nim tylko odpuść sobie Castrol.
Motul i Valvoline polecam <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez dementorirl » 7 cze 2011, 20:57

Pod maską jest naklejka Castrol GTX High Mileage 15W40, a to chyba już jakiś minerał :( Poprzedni właściciel wymieniał olej jakieś 10tys km temu i prawdopodobnie on zalał tego Castrola ale nie mogę się z nim skontaktować, bo facet zjechał do polski i nie mam jego nr :( Mam 5 litrów Castrola GTX Part Synthetic 15W40 ale nie wiem czy mam go zalać czy raczej tym olejem bardziej zaszkodzę silnikowi.
Panewek nie słychać,rano po odpaleniu puszcza małego biało-siwego dymka (jakieś 10 sekund), a później już jest ok. Jedyna rzecz, którą muszę zrobić to sprawdzić zawory i popychacze,bo na zimnym klekoczą przez około 1-2 minutki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez tadziomaru1 » 7 cze 2011, 22:51

Wlej maxlife 10w40. Wlanie półsyntetyka po minerale jest w miarę ostrożne, myślę, że będzie lepiej. Z tymi zaworami to normalne, bo w pierwszej chwili nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju w szklaneczkach, także z winy jego gęstości, więc po wlaniu valvo powinno się poprawić i to.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez dementorirl » 8 cze 2011, 12:43

Czy to prawda,że każdy olej o oznakowaniu 15W40 jest mineralny? Na tym Castrolu GTX, którego mam 5 litrów napisane jest "Part Synthetic Oil" Czyli jak dla mnie jest to 15W40 ale półsyntetyk, a nie minerał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez Borys » 8 cze 2011, 15:07

GTX HM to minerał opracowany delikatnie mówiąc do zarżniętych silników (oficjalnie oczywiście do silników <100.000km ;) ), w których czasem działał cuda (a raczej pudrował niedoskonałości). Często sprowadzane toyoty z lat '90 miały go zalanego, a wiadomo, że one miały problem z braniem oleju.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dementorirl » 8 cze 2011, 16:03

Ok ale zalany był GTX High Mileage, a ja mam na opakowaniu swojego oleju tylko "Castrol GTX 15W40 Part Synthetic Oil" Czy ten olej, który posiadam to jest to samo co GTX HM?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez 4fly » 8 cze 2011, 22:37

to jest to samo! google nie boli, google prawde Ci powie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez dementorirl » 9 cze 2011, 16:27

No i olej wymieniony. Pojechałem do sklepu żeby wymienić GTX HM na MaxLife ale oczywiście nie mieli więc padło na Castrola Magnateca 10W40. Olej po spuszczeniu był bardzo rzadki, a moim zdaniem powinien raczej być gęsty(jeśli poprzedni właściciel powiedział prawdę,że zalewał go GTX HM). Teraz silnik chodzi cicho, dźwięku klekoczących zaworów jeszcze dzisiaj nie słyszałem więc chyba będzie ok :)
Jeszcze tylko został test porannego dymienia i mam nadzieję, że go nie będzie.
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki