Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Hubix » 28 kwi 2011, 20:37

Dobre.

Silnik się tłucze to zalej gęstszy olej.

Jak Ci nie ucichnie na 10W40 to zalej 20W50.

Jak masz 5W to lej 5W dalej. Po co taka zmiana ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Dawid_J-bie » 29 kwi 2011, 20:28

Witam.
Postanowiłem zapytać w tym wątku ponieważ nurtuje mnie jedna sprawa.
Mianowicie, jaki kolor ma olej valvoline max life 10w40.
Ja kupiłem i jest pomarańcz, mogł bym powiedzieć ciemny żółty.
Drugi raz zalewam tym olejem i musiałem zapytać.
jeżeli mógł bym prosić kogoś o odpowiedź, jutro rano będe wymieniał olej.
Pozdrawiam
Dawid


E:
Juz po wymianie. Porównalem nowy z resztka ze starej banki i taki sam. Na youtube ogladalem test ale tam jest 5w30(o ile dobrze pamietam) i ma podobny kolor. Ciezko ocenic na filmie. Tak na marginesie to robilem plukanke lique moly raz na starym oleju 300ml tej nafty olej czarny nawet byl na palcu. Pozniej zalalem mineralem nowym i 300ml nafty na 18minut olej czarny, ale na palcu bylo widac ze to olej a nie czarna smola. Wydmuchalem z miski olejowej reszte, zalalem nowym i jest przezroczysty na bagnecie jak woda. Silnik ciszej pracuje. Mniej dymi na bialo(mam gaz wiec z wody para idzie).
Pozdrawiam
Dawid
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez f1slawek » 1 maja 2011, 10:34

witam mam pytanie jaki olej był by lepsze do mazdy 6 136km bez pdf-u z 260000 tys km dexelia 5w30 czy 10w40?????????
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Hubix » 1 maja 2011, 10:50

f1slawek napisał(a):witam mam pytanie jaki olej był by lepsze do mazdy 6 136km bez pdf-u z 260000 tys km dexelia 5w30 czy 10w40?????????



5W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brakus69 » 1 maja 2011, 13:51

Czy żeby zmienić olej z syntetyka na pólsyntetyk wystarczy spuscic stary olej i zalac nowy czy jakies procedury jeszcze trzeba wykonac?
brakus69
 

Postprzez tadziomaru1 » 1 maja 2011, 13:54

Nie trzeba.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez talk_about85 » 2 maja 2011, 10:37

W drugim miejscu na forum sprobuje rozwiazac swoj problem :). Teraz mam nadzieje ze uda sie to zrobic. Musze jak najszybciej wymienic olej w mojej Mazdzie a nigdy wczesniej go nie kupowalem dlatego chcialbym zebyscie mi poradzili. Wiem ze problem nie jest nowy i ma go spora czesc uzytkownikow Mazd ale nie jestem obeznany z tematem i poki co wiem tylko tyle co dowiedzialem sie z forum a jest tego tyle ze tak na prawde nie chce popelnic bledu i zalac silnik zle dobranym olejem. Co wybrac do Mazdy 3 1.6 diesel z filtrem czastek stalych czy tradycyjnie zalecana Dexelie czy olej jednej z firm Valvoline Amsoil Motul? Szczerze to sklanialbym sie ku Valvoline tylko jakbys ktos obeznany z klasyfikacjami API ACEA mogl sprawdzic w instrukcji do modelu z DPF i wybrac konkretny produkt to bede niezmiernie wdzieczny <spoko>. Dodam ze samochod byl wczesniej serwisowany w ASO ale przy silniku nie ma zadnej karteczki co bylo wlewane ale zapewne Dexelia tylko nie wiem czy Ultra czy DPF bo tutaj tez sa rozne szkoly. Wybaczcie to dopiero moje poczatki z Mazda <ok>.

Edit
Dobra ulatwie sprawe . Ostatecznie mam 2 typy do takiego silnika jak w mojej Mazdzie:

tradycyjnie:
http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-MAZDA-DE ... 15%29.aspx

nowoczesnie:
http://www.valvoline.pl/pr,3,synpower_env_c2_5w-30.html

Ktory olej wybrac? Prosze o szczera porade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez tadziomaru1 » 2 maja 2011, 23:49

Ten valvo bardzo dobry i nadaje się, jestem obeznany bo mój brat też ma taką w tym silnkiu, pomijając to, że jestem mechanikiem.
Po drugie – nie pisz posta pod postem, tylko edytuj <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Murray » 3 maja 2011, 01:22

brakus69 napisał(a):Czy żeby zmienić olej z syntetyka na pólsyntetyk wystarczy spuscic stary olej i zalac nowy czy jakies procedury jeszcze trzeba wykonac?


Zrobić kilka km w trasie czyli rozgrzać silnik pojechać do mechanika podnosimy auto do góry na podnośniku potem odkręcamy filtr oleju dalej odkręcamy korek spustu oleju z misy, odczekać aż stary olej ścieknie (silnik ostygnie) wkręcamy nowy filtr oleju, zakręcamy korek od misy, opuszczamy auto zalewamy nowym połsyntetykiem Mazdę tyle ile trzeba, odpalamy auto na kokpicie kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie, gasimy auto dolewamy olej by był pod max na bagnecie. Płacimy za wymianę i można jechać.. :P
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

PostTen post został usunięty przez Rafał 3 maja 2011, 13:14.
Powód: zbędny komentarz

Postprzez wilu86 » 3 maja 2011, 12:20

witam,koledzy poradzcie coś,mam mazde 323f 1,5 96r lpg i zauważyłem że po kolejnej wymianie oleju na świeży zaczęła coraz mocniej puszczać dymka z rana tz na zimnym silniku przez ok 10sek a jak dogazuje do ok 3tys to jest parowóz problem ustaje jak sie silnik chwilke zagrzeje a jak zapale np popoludniu jak jest cieplej to dymienia niema zadymi tylko jak dogazuje,zalany jest castrol gtx high mileage 15w40 bo taki byl zalany jak go kiedyś kupiłem,oleju bierze ok 150ml na 1tys,chciałbym teraz zrobić płukanke Valvoline engine flush bo jest najłagodniejsza i zalać Valvoline maxlife 10w40,niechce sie pchać w remonty silnika i wiem że nie powinno się zmieniać z gorszego na lepszy ale słyszalem dużo dobrego o tym oleju,co wy na to?ten valvolaine chcialem kupić na allegro bo jest dużo taniej tylko tu pytanie jak z autentycznością oleju czy to nie będzie jakieś badziewie w bance valvoline,jakie są wasze doświadczenia?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez Murray » 3 maja 2011, 13:20

wilu86 napisał(a):witam,koledzy poradzcie coś,mam mazde 323f 1,5 96r lpg i zauważyłem że po kolejnej wymianie oleju na świeży zaczęła coraz mocniej puszczać dymka z rana tz na zimnym silniku przez ok 10sek a jak dogazuje do ok 3tys to jest parowóz problem ustaje jak sie silnik chwilke zagrzeje a jak zapale np popoludniu jak jest cieplej to dymienia niema zadymi tylko jak dogazuje,zalany jest castrol gtx high mileage 15w40 bo taki byl zalany jak go kiedyś kupiłem,oleju bierze ok 150ml na 1tys,chciałbym teraz zrobić płukanke Valvoline engine flush bo jest najłagodniejsza i zalać Valvoline maxlife 10w40,niechce sie pchać w remonty silnika i wiem że nie powinno się zmieniać z gorszego na lepszy ale słyszalem dużo dobrego o tym oleju,co wy na to?ten valvolaine chcialem kupić na allegro bo jest dużo taniej tylko tu pytanie jak z autentycznością oleju czy to nie będzie jakieś badziewie w bance valvoline,jakie są wasze doświadczenia?


Może zalej i to bez płukanek:
Valvoline 10W/40 Turbo
Najbardziej wszechstronny olej.
Zaawansowany technologicznie, ulepszony olej mineralny, odporny na utlenianie i chroniący pierścienie w turbodoładowanych silnikach przed powstawaniem czarnego szlamu oraz laków zakleszczających. Zapewnia maksymalną ochronę przed zużyciem i korozją silników benzynowych, zasilanych gazem oraz silników diesla. Oparty na unikalnym pakiecie dodatków uszlachetniających i najwyższej jakości bazie olejowej, Turbo V przewyższa wymagania światowych producentów samochodów osobowych, dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych także z silnikami turbodoładowanymi.

Zalety Turbo:
– Zgodny ze specyfikacjami API SJ/CG-4 i ACEA A3/B3
– Spełnia wymagania światowych producentów silników
– Zapobiega powstawaniu czarnego szlamu
– Sprawdzony w ciężkich warunkach eksploatacji
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez JohnnyB » 3 maja 2011, 16:56

Hej,
Tymi informacjami o Elfie nieco mnie zmartwiliście, sam używam tego oleju (Exelium 5w30 ) do Mazdy (6 – CiTD ).

Używałem też Evolution 5w40 do Hyundai Coupe 2.0 , ale ten olej mu nie służył, przynajmniej ja to tak odbierałem, ponieważ silnik dość głośno na nim pracował (pierwszy motor który w ten sposób zareagował na ten olej). Wiec zmieniłem na Mobila 10w40. Efekt bardzo pozytywny, silnik dużo ciszej pracuje. Zmieniłem bo silnik nieco się rozszczelnił, uszczelniacze zaworowe już powoli przepuszczają przy wyższym ciśnieniu oleju. No cóż póki co dolewam i powolutku szykuje się do drobnego remontu góry, nie będę wymieniał samych uszczelniaczy.

Wracając do Mazdy :–) , co powiecie na temat oleju Valvoline Durablend FE 5w30 ?
Widziałem kiedyś test porównawczy olei i Durablend naprawdę dobrze sobie poradził.
Olej kupuje aktualnie tylko z InterCars a cena nie jest już żadnym wyznacznikiem, przynajmniej w przypadku Mazdy, która olej wymieniany będzie miała teraz raz w roku.

Dzięki za wszelkie info o Durablend FE.
Pozdrawiam,
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez wilu86 » 3 maja 2011, 21:44

kurde Murray namieszałeś mi teraz w głowie bo kiedyś myslałem o tym turbo ale zalety i pozytywne opinie o max lifie naklonily mnie na niego i teraz sam już niewiem,kurde głównie chodzi o to że auto pewnie z 50 tyś na minerale zrobilo bo poprzedni wlaściciel cymbał go takim zalał,jaki teraz będzie najodowiedniejszy półsyntetyk żeby sie nic nie porobilo
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez spawelcz » 4 maja 2011, 14:50

Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 16:12
Posty: 10

Postprzez Stolaros » 4 maja 2011, 15:26

Witajcie

Potrzebuję porady w kwestii doboru oleju i oczywiście filtra do dieselka dwu litrowego, silnik ma najechane 141800km, nabyłem go niestety bez karteczki przy silniku i nie wiem czym aktualnie jest zalany :( Z tego co wiem i się orientuje przebieg w aucie jest wiarygodny.
Nie przedłużając zatem-czekam na fachowe podpowiedzi i sugestie :)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 14:58
Posty: 12
Skąd: lubuskie-Lubsko
Auto: Mazda 6 GY RF5C

Postprzez bull » 4 maja 2011, 22:20

Stolaros napisał(a):Witajcie

Potrzebuję porady w kwestii doboru oleju i oczywiście filtra do dieselka dwu litrowego, silnik ma najechane 141800km, nabyłem go niestety bez karteczki przy silniku i nie wiem czym aktualnie jest zalany :( Z tego co wiem i się orientuje przebieg w aucie jest wiarygodny.
Nie przedłużając zatem-czekam na fachowe podpowiedzi i sugestie :)

Pozdrawiam


100 razy było to napisane..........przeczytaj kilka stron wstecz.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez tadziomaru1 » 4 maja 2011, 22:30

wilu86 napisał(a):kurde Murray namieszałeś mi teraz w głowie bo kiedyś myslałem o tym turbo ale zalety i pozytywne opinie o max lifie naklonily mnie na niego i teraz sam już niewiem,kurde głównie chodzi o to że auto pewnie z 50 tyś na minerale zrobilo bo poprzedni wlaściciel cymbał go takim zalał,jaki teraz będzie najodowiedniejszy półsyntetyk żeby sie nic nie porobilo

Valvo turbo to dobry olej, sam na takim jeżdżę, ale maxlife jest przewidziany specjalnie dla silników powyżej 100tys km przebiegu, więc jak masz podjechany motor, to najrozsądniej byłoby właśnie taki zalać. Jest sprawdzony przez wielu Kolegów z tego ,forum i z forum suzuki, które na równi użytkuję.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Pankuba » 4 maja 2011, 22:50

tadziomaru1 napisał(a):Ten valvo bardzo dobry i nadaje się, jestem obeznany bo mój brat też ma taką w tym silnkiu, pomijając to, że jestem mechanikiem.

A instrukcja nie zaleca tam czasem ACEA C1?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez tadziomaru1 » 4 maja 2011, 23:38

Na pewno musi być niskopopiołowy, więc choć butelka i lepkość ta sama, ale powinien być MST5w30. <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron