Oleje silnikowe
kolego tadziomaru1 a ja się mogę założyć że produkty lotosa czy orlenu w testach pobiły by przynajmniej połowę zagranicznych konkurentów w swojej klasie.
teraz jeszcze inna kwestia, powiedzmy że lotos syntetyk czy jak tam się to pisze za 4 litry kosztuje 80 zł, w cenie 100 zł ciężko będzie znaleźć inny 5w40, ale powiedzmy,
i teraz ja lejąc lotosa mogę sobie pozwolić na częstsze wymiany, więc przydało by się porównywać te oleje :
lotos po 8 tys km a inny droższy po 10 tys km. kosztowo wyjdzie tak samo
teraz jeszcze inna kwestia, powiedzmy że lotos syntetyk czy jak tam się to pisze za 4 litry kosztuje 80 zł, w cenie 100 zł ciężko będzie znaleźć inny 5w40, ale powiedzmy,
i teraz ja lejąc lotosa mogę sobie pozwolić na częstsze wymiany, więc przydało by się porównywać te oleje :
lotos po 8 tys km a inny droższy po 10 tys km. kosztowo wyjdzie tak samo
Polacy kochają Mobila
tak twierdzi znajomy mechanik i chyba ma rację
3/4 klientów w ogóle ma blade pojęcie o olejach, ale jak usłyszy nazwę Mobil i zobaczy wielki baner Mobil "One"
, od razu kojarzą markę i są zadowoleni, bo wlewa mi się do silnika 'porządny produkt' , a nie jakieś "byle co" typu 'polski orlen' czy jakiś 'wynalazek' nie wiadomo skąd 
3/4 klientów w ogóle ma blade pojęcie o olejach, ale jak usłyszy nazwę Mobil i zobaczy wielki baner Mobil "One"

Croom napisał(a):Na te popychacze wysłał bym wam Fuchs-a 10W-40 CFE wtedy zobaczylibyście jaka jest różnica miedzy olejem 10W-40 z Fuchs a każdym innym czy to MOtulem, czy Mobilem...przepaść.
Dodatkowo: jeśli kolega kupował do tej pory filtry oleju "po taniości", to niech zmieni np. na Knechta i różnica może być zaskakująca ...
tadziomaru1 napisał(a):Mobil to szajs.
Dość jednoznaczna opinia

tadziomaru1 napisał(a):Jeździłem na nim całe życie, ale ostatnimi laty sie popsuł.
Podobne zdanie słyszę u zaprzyjaźnionych mechaników: "To już nie ten Mobil, co dawniej" (gorszy rozruch, silniki więcej go biorą). Tyle że dotyczy to tylko i wyłącznie Mobila 10W40, bo tego zalewali/sprzedawali na tyle dużo, by stwierdzić, że grupa zawiedzionych klientów i ich aut jest dość reprezentatywna
Jeśli chodzi o Mobil 5W30, to tu na forum ma niezłą opinię, czyli dla "normalnego" kierowcy "normalnej" Mazdy wystarczy
Tomek6 napisał(a): Bez fachowej analizy oleju, jego właściwości i innych parametrów, o których kiedyś wspominał w tym temacie Krisek można sobie porównywać kolor i wzór butelki.
Z jednym zastrzeżeniem: W analizach ocenisz większość istotnych parametrów oleju, ale z tego, co mi wiadomo, badanie poeksploatacyjne nie mówi za dużo na temat tworzenia się osadów w silniku. Tzn. zawartość metali, lepkość, TBN mogą być OK, a po zdjęciu głowicy może nie być już tak pięknie.
mateusz26 napisał(a):a co to jest ta norma b4. powiem szczerze że słabo się znam. A sprawdziłem że mobil 10w40 spełnia normę b3
o normach masz tutaj http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/ozna ... /acea.html jest to już dość stara rozpiska i chyba niektóre rzeczy się pozmieniały
Powiem ci ,że jak usłyszałem jak rano startuje diesel na Valvoline Durablend 5W40 to miałem ochotę od razu spuścić swojego Motula do kanałutadziomaru1 napisał(a):Tańszy a lepszy od pozostałych jest Valvoline maxlife, ja go polecam

http://img202.imageshack.us/img202/864/ ... c50501.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/5906/valvoline.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/5716/toptec4100.jpg
Szczerze... to jakby Lotos tak nie wariował z cenami za Traffica Pro i Quazara to bym się poważnie nad nim zastanowił. Do wymiany mam jakieś 2-3 miesiące poczekam spokojnie na opinie o Fuchsie XTL (skodziarze już się w niego zbroją

Z tymi dywagacjami to jest niekoncząca sie historia.
Na wiosnę po 10 000km zaciagam olej z mohego silnika i oddaje do analizy.
Nastepnie zalewam pewien olej o tej samej leokości i po 10 000km porównanie w laboratorium.
I zobaczymy pewne niuanse.
Oczywiscie oleje kupowane w Polsce a u nazych zachodnich sasiadów sa inne i wiele userów to przyznało.
Tak samo jest z odzieżą, kawą, proszkami do prania, reprezentujemy pewien "segment" nie ma co się oszukiwać .....
Sam mam do czynienia z mechanikami , znajomymy i wiem co ludzie doceniają w serwisach.
Zaczyna się liczyć jakość, wsparcie i współpraca z dostawcą itp.
Klienci szukają produktów dobrych a nie dobrych i tanich to nie da sie połączyć tego drugiego w jedną promocyjną mieszankę.
Dobra baza, dodatki, serwis kosztuje, cos za coś.
Profesjonaliści wlewaja do wyczynowego auta olej który nie kosztuje mniej niż 200zł/5L bo to cena w przypadku kilkau producentów adekawtna do jakości.
Tanie oleje maja sie sprzedawać, własciciel ma na tym zarabiać ale profesjonalnych kleintów nie przyciągnie masową tanią obsługą.
Na wiosnę po 10 000km zaciagam olej z mohego silnika i oddaje do analizy.
Nastepnie zalewam pewien olej o tej samej leokości i po 10 000km porównanie w laboratorium.
I zobaczymy pewne niuanse.
Oczywiscie oleje kupowane w Polsce a u nazych zachodnich sasiadów sa inne i wiele userów to przyznało.
Tak samo jest z odzieżą, kawą, proszkami do prania, reprezentujemy pewien "segment" nie ma co się oszukiwać .....
Sam mam do czynienia z mechanikami , znajomymy i wiem co ludzie doceniają w serwisach.
Zaczyna się liczyć jakość, wsparcie i współpraca z dostawcą itp.
Klienci szukają produktów dobrych a nie dobrych i tanich to nie da sie połączyć tego drugiego w jedną promocyjną mieszankę.
Dobra baza, dodatki, serwis kosztuje, cos za coś.
Profesjonaliści wlewaja do wyczynowego auta olej który nie kosztuje mniej niż 200zł/5L bo to cena w przypadku kilkau producentów adekawtna do jakości.
Tanie oleje maja sie sprzedawać, własciciel ma na tym zarabiać ale profesjonalnych kleintów nie przyciągnie masową tanią obsługą.
Borys napisał(a):To bardzo dobry olej, ale ma swoje wymagania. Nie stosuje się go raczej do cywilnych aut jeżdżących w korkach.
Ok. Polecał mi ten olej kumpel który jeździ 170 konną bmw, leje go przy przebiegu 280k i na inny nawet nie patrzy wiec stąd moje pytanko było. No ale moje 90 kucy to nie 170 wiec może to i przesada taki olej lać. W takim razie co zalać najlepiej do mojej Madzi bo czytając ten temat się pogubiłem

Chciałbym zalać olej dobrej jakości wiec cena schodzi na drugi plan. Możesz coś doradzić?? Może ten zwykły Valvoline maxlife 10w40 lub dexelia z alledrogo??
Pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Przeszedłem z Mobila 10w40 na Valvo ML 10w40 i jak na razie moge tylko powiedziec, ze podczas mrozow nie puszczal niebieskiego dymu tak jak to bylo w przypadku mobila a wczesniej lotosu. Nie wiem jak bedzie z apetyten na sam olej. Przekonam sie dopiero za kilka tys km 
petek napisał(a):Ok. Polecał mi ten olej kumpel który jeździ 170 konną bmw, leje go przy przebiegu 280k i na inny nawet nie patrzy wiec stąd moje pytanko było. No ale moje 90 kucy to nie 170 wiec może to i przesada taki olej lać
Tu nie chodzi o moc, ale o wymagania producenta silnika, w BMW ten olej będzie oK ( chociaż też trochę za gęsty moim zdaniem , 10w-60 to fabrycznie w M3 leją) , ale u ciebie poza zwiększonym spalaniem (większe opory w silniku) to on nic więcej nie zrobi ......... jak 5w-40 lub 10w-40
petek napisał(a):Może ten zwykły Valvoline maxlife 10w40 lub dexelia z alledrogo??
Ja bym wlał Valvoline .........bardzo bobre oleje....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Ja bym wlał Valvoline .........bardzo bobre oleje....
Ok, dzięki za poświęcon czas Panowie.
Pozdrawiam.
Ha a jednak jezcze jede pytanko mi naszło na myśl szukając tego valvoline'a.
Otórz w książce do mazdy którą posiadam napisane jest, że powinno się stosować oleje klasy jakości API SG, SH, SJ zgodnie z poniższym obrazkiem:

Natomiast na aukcji:

Moje pytanie brzmi więc czy aby napewno mogę go lać do mojego silnika??
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
możesz,
ten olej przewyższa jakością zalecenia producenta silnika, przeczytaj sobie co umieściłem w linku w moim poprzednim poście, o klasach jakościowych też tam jest
ten olej przewyższa jakością zalecenia producenta silnika, przeczytaj sobie co umieściłem w linku w moim poprzednim poście, o klasach jakościowych też tam jest
znalazlem takie cuś na alledrogo
http://allegro.pl/olej-silnikowy-mannol ... 01544.html
SAE 5W-30; API CF/SM; ACEA C3
MB 229.51; VW 505.01/502.00
cos wiecie na temat tej marki, warto DITD zalać czyms takim?

SAE 5W-30; API CF/SM; ACEA C3
MB 229.51; VW 505.01/502.00
cos wiecie na temat tej marki, warto DITD zalać czyms takim?
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Dokładnie.
W przypadku DITD nie róbcie cyrków.
Zwykły 5W40 czy 5W30 będzie maximum jakości dla tego silnika.
Polecam:

Bardzo dobra cena.
Jaką Mazdę bym nie kupił z lat 90 lałbym 5W40 czy 5W30.
Bez znaczenia czy Diesel czy benzyna.
W przypadku DITD nie róbcie cyrków.
Zwykły 5W40 czy 5W30 będzie maximum jakości dla tego silnika.
Polecam:
Bardzo dobra cena.
Jaką Mazdę bym nie kupił z lat 90 lałbym 5W40 czy 5W30.
Bez znaczenia czy Diesel czy benzyna.
witam a co myslicie o zmianie oleju z 10w40 na 5w30 castroledge auto zawsze byla na syntetyku jednak w grudniu 2010 roku wlano mi przez przypadek 10w40 przejechalem na nim 3 tys km i chcialbym zmienic na 5w30 edge czy taka zmiana zaszkodzi silnikowi?.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 27 lut 2011, 16:42
- Posty: 35
- Auto: mazda 323 1.5 16 v Z5 sedan BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki