Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez bull » 16 sty 2011, 14:45

f1slawek napisał(a):witam mam pytanie posiadam mazde 6 2.0citd 136km 260tys km przejechane i nie wiem jaki olej do niej zalac i nie wiem jaki był zalewany przez kogos nie wiem czy zalac syntetyk dexelie czy elfa 5w30 czy moze jakis inny olej do mazda ma juz troche przejechane


.........zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj kilka ostatnich stron tego wątku..........
.........praktycznie na każdej stronie ktoś się pyta o olej do 2.0 citd........ <czytaj>
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez f1slawek » 16 sty 2011, 15:48

tak owszemale nie kazdy ma tak duzy przebieg i nie kazdy nie wie co było wczesnimiej wlane
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez oster » 16 sty 2011, 17:01

Cześć
Zaczynam interesować się Mazdami i myślę o zakupie nowej Mazdy 6 z silnikiem benzynowym 2.0 DISI 155 KM. Interesuje mnie temat aprobaty/normy olejowej Mazdy dla tego silnika. Co to za norma? Jakie oleje je spełniają i co zalewają do tego silnika serwisy?
Druga rzecz, to co to jest za firma Dexalia? To oddzielny producent olejów, czy też są to oleje wytwarzane przez jakiegoś znanego producenta ale tylko sprzedawane pod marką Mazda.
Dzięki
oster
 

Postprzez bull » 16 sty 2011, 18:09

f1slawek napisał(a):tak owszemale nie kazdy ma tak duzy przebieg i nie kazdy nie wie co było wczesnimiej wlane

a jakie to ma znaczenie......lej to co instrukcja zaleca.....5w-30
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez f1slawek » 16 sty 2011, 19:21

a nie jest to za duzy przebieg na pełen syntetyk tym bardziej ze nie wiem co to za olej teraz jest zalany np półsyntetyk bo minerału raczej sie nikt nie osmielił zalac
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez malkolm » 16 sty 2011, 19:46

a czy w instrukcji pisze że w raz z przebiegiem trzeba inny olej zalewać??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez f1slawek » 16 sty 2011, 19:56

niby nie pisze czyli uwazasz ze nadal pełen syntetyk pomimo tego ze nie wiadomo co jest teraz. dexelia czy cos innego polecacie
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Pankuba » 16 sty 2011, 20:54

f1slawek napisał(a):niby nie pisze czyli uwazasz ze nadal pełen syntetyk pomimo tego ze nie wiadomo co jest teraz. dexelia czy cos innego polecacie

Marudzisz bracie. 220 stron wątku i ciężko Cię zatrzymać, wiec zaraz będzie pewnie 225 stron. A wystarczy poszperać tu i w dziale diesel ...
Obejrzyj smok pompy olejowej (po zdjęciu miski). Jeśli czysty, to możesz wnioskować, że olej był często zmieniany i raczej cały czas zalewany SAE 5WXX. Wtedy i ty możesz zalać albo 5W30 albo 5W40, bo jest domniemanie, że silnik spokojnie będzie tolerował takie opcje SAE. Jeśli chodzi o markę, to np. Dexelia, Total, Valvoline, Midland, Motul, Liqui Moly, Agip ...
BTW 1: Nie zrobiłeś wymiany oleju w motorze od razu po zakupie auta?
BTW 2: Podkładki pod wtryskami zmodernizowane ;)?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Hubix » 16 sty 2011, 21:05

f1slawek napisał(a):niby nie pisze czyli uwazasz ze nadal pełen syntetyk pomimo tego ze nie wiadomo co jest teraz. dexelia czy cos innego polecacie


Zgodnie z tym co niektórzy mówią (nawet mechanicy) powinieneś przejść na 15W40 aby dobrze uszczelniło Twój zużyty już silnik. Na 10W40 już za późno – powinien być lany do 200 tys.

Ja bym zalał 5W30 Twoją jednostkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez f1slawek » 16 sty 2011, 21:08

i kupiłem tydzien temu wiec nie było na to czasu a do podkładek jescze nie zagladałem. minerała bym napewno nie zalewal
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Hubix » 16 sty 2011, 22:17

f1slawek napisał(a):i kupiłem tydzien temu wiec nie było na to czasu a do podkładek jescze nie zagladałem. minerała bym napewno nie zalewal


Mówię Ci 5W30 lej śmiało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marchello » 20 sty 2011, 01:24

Mam motul chrono 20W60 w ilośći 2L, czy mogę doląć 2L jakiegoś 5W30 żeby uzyskać coś pośredniego?

czy wyjdzie z tego 12,5W45 ? Czy taka mieszanka bedzie bezpieczna dla silnika?
w opisie motula jest że jest mieszalny z olejami syntytecznymi i mineralnymi.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Hubix » 20 sty 2011, 03:55

marchello napisał(a):Mam motul chrono 20W60 w ilośći 2L, czy mogę doląć 2L jakiegoś 5W30 żeby uzyskać coś pośredniego?

czy wyjdzie z tego 12,5W45 ? Czy taka mieszanka bedzie bezpieczna dla silnika?
w opisie motula jest że jest mieszalny z olejami syntytecznymi i mineralnymi.


Nie ryzykowałbym mieszania olei o tak różnych lepkościach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez malkolm » 20 sty 2011, 09:17

olei w ogóle nie powinno się mieszać,
widziałem sytuacje że dolanie 5 litrów do 50 robiło z tego prawie że galaretę, oczywiście nie były to oleje silnikowe
ale wątpię aby tutaj takie kombinowanie było do czegoś przydatne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Wanio123 » 20 sty 2011, 20:35

W ogóle zachodzę w głowę co to za smar wlałeś do mazdy 20W60 <glupek2>

Mój GT'ek jak kupiłem go był zalany LOTOSEM 15W40 do aut zasilanych gazem <oczy> , ohydnie przepalał ten olej , cuchnęło nie miłosiernie przy kręceniu 4tyś+ . zalałem motor płukanką Motul , zlałem cały ten syf . zalałem to Motulem 10w40 do tego STP do czyszczenia wtrysków i po przejechaniu 500 km jest miodzio , wszystko co złe ustało <jupi> . POLECAM
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Fiodor » 21 sty 2011, 00:26

Wanio123 napisał(a):Mój GT'ek jak kupiłem go był zalany LOTOSEM 15W40 do aut zasilanych gazem <oczy> , ohydnie przepalał ten olej , cuchnęło nie miłosiernie przy kręceniu 4tyś+ . zalałem motor płukanką Motul , zlałem cały ten syf . zalałem to Motulem 10w40 do tego STP do czyszczenia wtrysków i po przejechaniu 500 km jest miodzio , wszystko co złe ustało <jupi> . POLECAM

Na Twoim miejscu zrobiłbym jeszcze raz taki motyw z płukanką i przeszedłbym na 5W40 lub 5w30 efekt pracy silnika będzie jeszcze lepszy :D
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Hubix » 21 sty 2011, 10:01

Albo 0W30.

Obrazek

4L za 80zł.

Jeśli zawory bez hydraulicznej kasacji – warto je przy tym wyregulować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Fiodor » 21 sty 2011, 11:20

Właśnie. Muszę powiedzieć, że ten nowe oleje z 0 przed W sprawdzają się bardzo dobrze. Jak zalewam w moim służbowym samochodzie do silnika 0W40 Mobila. Samochód ma ponad 100 kk przebiegu, silnik pracuje bardzo swobodnie, wręcz to czuć, zimą odpalanie to no problem, a ubytki od zmiany do zmiany (czyli co 15 kk) są w normie bez żadnych dolewek w trakcie, a wolno nim nie jeżdżę <lol>
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Hubix » 21 sty 2011, 13:52

Bo to są oleje "energooszczędne".

Powinny też zmniejszać zużycie paliwa. Do silników 16V jak znalazł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pankuba » 21 sty 2011, 14:04

Hubix napisał(a):Bo to są oleje "energooszczędne".

Powinny też zmniejszać zużycie paliwa.

Z zastrzeżeniem, że akurat Mobil 0W40 to nie jest typowy olej lekkobieżny. Do takowych zaliczamy natomiast głównie oleje 0w30, 5W30 z ACEA A5/B5 lub A1/B1 i obniżonym HTHS.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki