Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez CLAU » 12 lis 2014, 12:17

Brembo to strata pieniędzy jeżeli masz do nich dopłacić – one są produkowane w polsce i nie ma szału jeżeli chodzi o jakość.
Kup TRW lub ATE i bedziesz zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Gamboa » 13 lis 2014, 00:24

aha dzięki za opinie.
a oryginały TRW z allegro to te co kosztują około 260 zł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez CLAU » 14 lis 2014, 00:32

Za 220 zł masz TRW w Intercarsie i nie musisz szukac po allegro z niepewnego żródła. ATE w IC chodza po około 265 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 14 lis 2014, 07:37

Dokładnie, odpuść allegro poszukaj w sklepie internetowym. Co do firm, to godne uwagi są ATE, TRW, Textar, Zimmermann – z tych bym wybieral.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Danmazda » 14 lis 2014, 11:45

A co się stało z firmą Brembo że ich nie polecacie ? Ja z 3 lata temu zakładałem je w M626 i były bardzo dobre. I tak myślałem że jak w obecnej Madzi będzie trzeba wymienić tarcze to właśnie na Brembo.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez CLAU » 14 lis 2014, 13:02

Bo Brembo to jest zwykla tarcza ze zwyklej blachy robiona w polsce i ludzie mysla, ze kupuja nie wiadomo co i szkoda placic za nazwe, skoro zwykla tarcza nie ma nic wspolnego z wyczonym i swietnym kitem Brembo w sportowym samochodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez sebek-71 » 14 lis 2014, 18:08

Ponoć Mikoda też jest w Polsce robiona, ale mam te tarcze razem z klockami TRW u siebie i naprawdę z czystym sumieniem mogę polecić <spoko>
Nic się nie dzieje, super hamują...nie piszczą... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez marcin255 » 14 lis 2014, 18:29

mam mikody gt 70 tys. km i jest ok , klocki ferodo premier , na wiosnę ten sam zestaw zakładam
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tadziomaru1 » 14 lis 2014, 21:04

Hmmm... Kiedyś polecano tarcze Brembo i klocki Ferodo jako bardzo dobry zestaw za jeszcze normalne pieniądze, ale to było porządne Brembo...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafik256 » 14 lis 2014, 23:34

teraz bardzo dobry zestaw za rozsądne pieniądze to TRW w mojej M3 zrobiłem 35 tys km i tarcze w stanie idealnym chociaż klocki trochę pylą. W sumie coś za coś. Dzieki temu tarcze nie noszą oznak zużycia.
Vectra C fabrycznie założone ATE. Przejechane 120 tys. Wczoraj wymieniłem tylko klocki z tyłu, bo tarcza wytarta na jedyne 0,9 mm. Przód jeszcze nie ruszany, chociaż zostało już jedyne 3mm klocka. Także myślę że rewelacyjny stosunek ceny do jakości.
W motocyklu już testowałem różne klocki i tarcze ATE, EBC, ferrado.... Miękkie, twarde, sportowe i wyczynowe. Ale zostało tylko i wyłącznie TRW.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez zemoj » 15 lis 2014, 14:16

Ja kupiłem tarcze Brembo, bo wyszedłem z założenia, że na hamulcach nie ma co oszczędzać, ale dziś wiem, że mogłem lepiej wybrać. Pierwsze co mnie uderzyło po zamontowaniu, to rdza! Po kilku deszczowych dniach od montażu tarcze były dosłownie pomarańczowe. Nie chodzi tu tylko o aspekt wizualny, ale rdza na tarczach, to po jakimś czasie też problem z przyleganiem felgi zużyciem klocków itd. Na szczęście pomalowanie farbą wysokotemperaturową pomogło je od tego zabezpieczyć.
Po drugie, po tym jak hamulce mi się zagrzały, tarcze się skrzywiły i było bicie na kierownicy. Przetoczenie wyleczyło ten problem. Właśnie z tych powodów przy kolejnej wymianie nie postawię już na Brembo.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez CLAU » 15 lis 2014, 14:34

ATE jest fabrycznie pomalowane na całej powierzchni, miejsce styku z klockiem sie sciera a reszta jest dalej zabezpieczona i po roku czasu nie ma zadnej rdzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 15 lis 2014, 17:33

Z tyłu mam Textar PRO i one również są fabrycznie malowane.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez emilioo » 16 lis 2014, 11:05

witam
wczoraj okazało się że muszę wymienić tarcze z przodu pomimo że są nie zdarte(nie mają nawet rantu). tarczę się skrzywiły i muszę je wymienić. Jako że muszę to zrobić to chcę założyć tarcze nawiercane i jakieś dobre klocki. Samochodem jeździ moja żonka więc nie mam mowy o oszczędzaniu.
Jakie tarcze polecacie jakie są sprawdzone żeby lipy nie było. To samo dotyczy klocków.
Myślałem o tarczach Zimmermann, Black Diamond i Mikoda. Klocki TRW lub Ate.

czy średnica tarczy w Mazda 3 2.0 benzyna z 2005 wynosi 300mm? Bo szukam w necie i widzę różne wymiary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 13:31
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 3 2.0 benz 2005

Postprzez tadziomaru1 » 16 lis 2014, 11:31

Jeśli nie chcesz oszczędzać, załóż tarcze Zimmermann nacinane, do tego klocki może Ferodo, ale uważam, że to przerost formy nad treścią, chyba, że żona ma zamiar jeździć na rajdach.
Z innej beczki, trzeba pamiętać o hartowaniu nowych hamulców, ludzie tego nie robią, a później piszą głupoty, że tarcze dobrych firm się pokrzywiły.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez emilioo » 16 lis 2014, 11:54

tadziomaru1 napisał(a):Jeśli nie chcesz oszczędzać, załóż tarcze Zimmermann nacinane, do tego klocki może Ferodo, ale uważam, że to przerost formy nad treścią, chyba, że żona ma zamiar jeździć na rajdach.
Z innej beczki, trzeba pamiętać o hartowaniu nowych hamulców, ludzie tego nie robią, a później piszą głupoty, że tarcze dobrych firm się pokrzywiły.


jeśli przerost formy to po co podajesz taki a nie inne zestaw hamulcowy??
zarzucasz mi pisanie głupot bo jedna tarcza się skrzywiła? auto mam od 4 mc i nie wiem jakiej jakości zostały założone tarcze. Dodatkowo ja ich nie zakładałem więc nie wiem jak poprzedni właściciel się z nimi obchodził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 13:31
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 3 2.0 benz 2005

Postprzez zemoj » 16 lis 2014, 13:04

Skoro tarcze nie zużyte, to wystarczy przetoczenie. Nie ma konieczności wymiany.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez marcin255 » 16 lis 2014, 13:34

emilioo napisał(a):czy średnica tarczy w Mazda 3 2.0 benzyna z 2005 wynosi 300mm

tak , przód ma 300 mm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 16 lis 2014, 13:35

zemoj napisał(a):Skoro tarcze nie zużyte, to wystarczy przetoczenie. Nie ma konieczności wymiany.



no ale to trzeba porządnie przetoczyć, czyż nie? na dobrej tokarce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez emilioo » 16 lis 2014, 17:07

Toczenie nie wchodzi w grę. Nie lubię rzeźby. A toczenie za taka rzeźbę uważam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 13:31
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 3 2.0 benz 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki