Oleje silnikowe
Cóż chopaki testowałem wiele marek i jedynie kilka spełniło moje oczekiwania, Amsoil wyróżnia się zdecydowanie dlatego uważam że inwestowanie w niego to dobry kierunek.
Nie interesuje mnie handel byle czym byle zbić kilka groszy i miec wszystko gdzieś, choć i możliwość dystrybucji tego oleju u nas w Polsce by brzmiała obiecująco ..
Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl
Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :–)
Są marki o ktorych nie powiedziałem złego słowa, więc nie ma co dywagować i przesądzać że wszystkie są do bani a jedynie Amsoil najlepszy.
Wiele razy sugerowałem zastosowanie oleju innego niz Amsoil, Fuchs, Motul, Valvoline, Quaker State ?
Nie interesuje mnie handel byle czym byle zbić kilka groszy i miec wszystko gdzieś, choć i możliwość dystrybucji tego oleju u nas w Polsce by brzmiała obiecująco ..
Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl
Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :–)
Są marki o ktorych nie powiedziałem złego słowa, więc nie ma co dywagować i przesądzać że wszystkie są do bani a jedynie Amsoil najlepszy.
Wiele razy sugerowałem zastosowanie oleju innego niz Amsoil, Fuchs, Motul, Valvoline, Quaker State ?
Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl

Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :–)
W jakim aspekcie? Które dokładnie oleje masz na mysli? Jeśli miałbym obstawiać w ciemno: rozruch na zimno i nieco gorsze tempo dochodzenia do właściwej temperatury
Wiele razy sugerowałem zastosowanie oleju innego niz Amsoil, Fuchs, Motul, Valvoline, Quaker State
Nie bywam na corolla club, trza kiedyś zajrzeć
Co sądzisz o tych trzech Mobilach?
Pankuba napisał(a):Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl
Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :–)
W jakim aspekcie? Które dokładnie oleje masz na mysli? Jeśli miałbym obstawiać w ciemno: rozruch na zimno i nieco gorsze tempo dochodzenia do właściwej temperatury.
Wiele razy sugerowałem zastosowanie oleju innego niz Amsoil, Fuchs, Motul, Valvoline, Quaker State
Nie bywam na corolla club, trza kiedyś zajrzećFakt, pisałeś tu kiedyś, że Fuchsa lubisz.
Co sądzisz o tych trzech Mobilach?
No choćby niskopopiołowy olej 5W-40 C3:
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1990.pdf
Który dłuzej trzyma ciśnienie od Motula 300V 5W-40 co sprawdzał mój znajomy nie tak dawno :–)
Jest wiele jeszcze dodatkowych niuansów.
Sam użytkuje olej 10W-40 w starszym dieslu i sam fakt że wskazówka temp. osiąga połowę skali po ok. 6-7km przy -20st. mrozach mówi samo za siebie, klasyczne HC 10W-40 osiągały ten rezultat po ok. 1/3 odległości dalej itp.
CO do Mobila to mamy do czynienia z mieszaninami typu POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO więc jest to syntetyk gr.IV więc OK.
Co do tych trzech to oprócz tego że mamy do czynienia z pełnymi syntetykami nie HC to jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba.
Pisanie A3/B3/B4 C2/C3 A5/B5 wprowadza mętlik i nie wiem tak naprawdę co to za mieszanina co spełnia a czego nie, możemy sie domyslać po HTHS bo TBN i Noacka nie podali

Fuchs to tez niezła marka, trochę zapomniała o rynku detalicznym skupiając się na zalewaniu fabrycznych linii montażowych w wielu montowniach w europie i Polsce :–)
A co dolega silnikowi, że potrzebne są dolewki? Może cenowo wyszłoby lepiej aplikując jakiegoś Amsoila? (bez ironii)
Silnik to 3ZZ-FE z toyoty corolli E11 z 2000 roku po FL, cierpiący na choroby wieku dziecięcego. W moim przypadku buda i silnik są z kraju kwitnącej wiśni, co zaowocowało, jak sądzę, nieszczelnością tłokowych pierścieni olejowych i silnik łyka ok. 1,5 l oleju na 10 tyś. km. Fabrycznie zalany został Castrolem, który tylko spotęgował kłopoty.
O szczegółowe informacje odsyłam do
http://forum.corollaclub.org/viewtopic. ... start=1785
lub pytaj Crooma
- Od: 1 paź 2008, 01:14
- Posty: 11
- Skąd: Kamienna Góra
Croom, wracając jeszcze do hołubionego przez Ciebie API. Znasz to?
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Jeśli nie, to porównaj sobie wymogi API w porównaniu z ACEA 2004. Wygląda ciekawie w świetle tego, co twierdzisz. Nie wspominając o ACEA 2008. Z narzędzia korzystasz klikając żółte ikony folderów ACEA, API itd. po lewej stronie.
Przy okazji zobacz, że ILSAC to zupełnie inny punkt ciężkości, jeśli chodzi o wydawanie aprobat. Na koniec polecam np. zestawienie API z normami MB
.
Czyli podobnie, jak w przypadku Valvo wybierasz pasującą Ci nomenklaturę.
Bacz jednak, że Mobil w przeciwieństwie do Ciebie jakoś boi się nazwać tych olejów "pełnymi syntetykami"
, wyjątkiem jest oczywiście New Life.
Na razie przyjmij do wiadomości, że nie jesteś w tym przypadku na bieżąco: Udział PAO nie pozwala ich nazwać "pełnymi syntetykami", ale jest tam za to dużo mocnej grupy III+. Szukaj dalej wyjaśnień, a jak nie znajdziesz, to Ci podeślę linki do paru stronek
.
BTW: Nawet ostatnie spadki cen Mobila można by interpretować w ten sposób, że Exxon warzy obecnie trochę inne piwko ...
Ogólnie słabiutki jest, a dyletanci z MB dali mu 229.31 i 229.51. Pogonić ...
PW
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Jeśli nie, to porównaj sobie wymogi API w porównaniu z ACEA 2004. Wygląda ciekawie w świetle tego, co twierdzisz. Nie wspominając o ACEA 2008. Z narzędzia korzystasz klikając żółte ikony folderów ACEA, API itd. po lewej stronie.
Przy okazji zobacz, że ILSAC to zupełnie inny punkt ciężkości, jeśli chodzi o wydawanie aprobat. Na koniec polecam np. zestawienie API z normami MB
Co do tych trzech to oprócz tego że mamy do czynienia z pełnymi syntetykami nie HC to jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba.
Czyli podobnie, jak w przypadku Valvo wybierasz pasującą Ci nomenklaturę.
Bacz jednak, że Mobil w przeciwieństwie do Ciebie jakoś boi się nazwać tych olejów "pełnymi syntetykami"
Na razie przyjmij do wiadomości, że nie jesteś w tym przypadku na bieżąco: Udział PAO nie pozwala ich nazwać "pełnymi syntetykami", ale jest tam za to dużo mocnej grupy III+. Szukaj dalej wyjaśnień, a jak nie znajdziesz, to Ci podeślę linki do paru stronek
BTW: Nawet ostatnie spadki cen Mobila można by interpretować w ten sposób, że Exxon warzy obecnie trochę inne piwko ...
jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba
Ogólnie słabiutki jest, a dyletanci z MB dali mu 229.31 i 229.51. Pogonić ...
Ziemniak napisał(a):W moim przypadku buda i silnik są z kraju kwitnącej wiśni, co zaowocowało, jak sądzę, nieszczelnością tłokowych pierścieni olejowych i silnik łyka ok. 1,5 l oleju na 10 tyś. km.
PW
Pankuba napisał(a):Croom, wracając jeszcze do hołubionego przez Ciebie API. Znasz to?
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Jeśli nie, to porównaj sobie wymogi API w porównaniu z ACEA 2004. Wygląda ciekawie w świetle tego, co twierdzisz. Nie wspominając o ACEA 2008. Z narzędzia korzystasz klikając żółte ikony folderów ACEA, API itd. po lewej stronie.
Przy okazji zobacz, że ILSAC to zupełnie inny punkt ciężkości, jeśli chodzi o wydawanie aprobat. Na koniec polecam np. zestawienie API z normami MB.
Co do tych trzech to oprócz tego że mamy do czynienia z pełnymi syntetykami nie HC to jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba.
Czyli podobnie, jak w przypadku Valvo wybierasz pasującą Ci nomenklaturę.
Bacz jednak, że Mobil w przeciwieństwie do Ciebie jakoś boi się nazwać tych olejów "pełnymi syntetykami", wyjątkiem jest oczywiście New Life.
Na razie przyjmij do wiadomości, że nie jesteś w tym przypadku na bieżąco: Udział PAO nie pozwala ich nazwać "pełnymi syntetykami", ale jest tam za to dużo mocnej grupy III+. Szukaj dalej wyjaśnień, a jak nie znajdziesz, to Ci podeślę linki do paru stronek.
BTW: Nawet ostatnie spadki cen Mobila można by interpretować w ten sposób, że Exxon warzy obecnie trochę inne piwko ...jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba
Ogólnie słabiutki jest, a dyletanci z MB dali mu 229.31 i 229.51. Pogonić ...Ziemniak napisał(a):W moim przypadku buda i silnik są z kraju kwitnącej wiśni, co zaowocowało, jak sądzę, nieszczelnością tłokowych pierścieni olejowych i silnik łyka ok. 1,5 l oleju na 10 tyś. km.
PW
Odnośnie norm API, ACEA i producentów samochodów, kosztuje to miliony USD, EUR i niektórzy rezygnują z wpłaty tych ogromnych kwot za jedną czy dwie normy mimo ze spałniaja je z nawiązka i to niekiedy bardzo duzą.
Norma ILSAC przewija sie praktycznie we wszystkich nowoczesnych silnikach benzynowych ale my nadal woimy olej z VW 504 znanego producenta niż olej z GF_4 który nam da więcej korzysci oszczędności :–)
To oczywiscie przyklad.
Chętnie obejże te linki ze stronami, podeślij mi je jak mozesz.
Cóż zrobienie dobrego PAO kosztuje to fakt..
W kartach msds pisze że M1 to w moim mniemaniu jest olej pełnosyntetyczny oparty na bazach PAO z różnymi dodatkami, jakimi tego sie nie dowiemy.
Ten wykres to stronka Lubrizola dostawcy jednych z najlepszych dodatków do baz olejowych na świecie.
Szkoda że stronka nie ujmuje normy CJ-4 która spełnia olej do diesla zalewany przeze mnie do nowoczesnych silników wysokoprężnych..
Generalnie USA maja swoje normy API my mamy swoje ACEA i każdy za swoje bierze ogromne miliony i to do nas należy wybór oraz znalezienie tego co jest po prostu dobre.
Odnośnie API zobacz ile testów trzeba przejść aby olej spełniał dana normę API:
http://www.infineum.com/Documents/API/A ... 202008.pdf
Zobacz również ile testów i jakie wytyczne musi spełniać GF-4 !
http://www.infineum.com/sitecollectiond ... rmance.pdf
ACEA:
http://www.infineum.com/Documents/ACEA/ ... ngines.pdf
ACEA ma dodatkowo testy na kompatybilnośc uszczelnien olgamestrowych.
Odnośnie norm API, ACEA i producentów samochodów, kosztuje to miliony USD, EUR i niektórzy rezygnują z wpłaty tych ogromnych kwot za jedną czy dwie normy mimo ze spełniaja je z nawiązka i to niekiedy bardzo duzą.
Koszt ten odbija się oczywiście na cenie produktu, ja jednak wolę wiedzieć, co nt. kupowanego oleju mówi np. MB, bo ACEA z roku 1998 czy 2004 czasami nie jest wystarczająco wszechstronna, a API co do zasady pomijam.
Norma ILSAC przewija sie praktycznie we wszystkich nowoczesnych silnikach benzynowych ale my nadal woimy olej z VW 504 znanego producenta niż olej z GF_4 który nam da więcej korzysci oszczędności :–)
ILSAC jest genialną normą dla zawziętych ekodrawejrów. Dla mnie będzie przede wszystkim dodatkiem pokazującym, że wybrałem olej za mało lekkobieżny
Chętnie obejże te linki ze stronami, podeślij mi je jak mozesz.
Coming soon via e-mail...
Odnośnie API zobacz ile testów trzeba przejść aby olej spełniał dana normę API:
Zerknąłem, badań pewnie tak dużo jak w ACEA
Hm..jak porównasz badania ASTM to wyjdzie na to że wytyczne badań są praktycznie.... identyczne ACEA vs API, to minimum jakie musi spełnić, podobnie jak SAE J300 pod względem lepkości w np. niskich temp. pompowalności itp..
Oglądając dane SAE J300 możemy porównać je względem nowoczesnych olejów gdzie widać jak na dłoni jak dobre maja parametry.
http://www.finalube.com/reference_mater ... e_Oils.htm
Niestety najważniejsza jest baza olejowa a ta zaa oceanu jest po prostu o wiele lepsza, kwestia dodatków to druga sprawa a podejście ekologów w tym temacie w EU to znowu inna sprawa (C1-C3).
Odnośnie metod testowania ACEA podaje dokładne procedury:
http://www.eng.rpi-inc.ru/materials/26/ ... TNasch.pdf
Masz tam metody badan o jakie pytasz.
Oraz drugie źródło:
http://www.lubrizol.com/Products3column.aspx?id=34976
Więc ja nie zgodze sie że API jest gorsze a ACEA jest lepsze, po prostu aprobaty konstruktorskie kosztujące krocie oraz nowe aprobaty ACEA są baardzo kosztowne ...
Bo jesli jakis olej klasy A3/B4 ma TBN na poziomie 6-7TBN a Noack powyżej 13 to o jakiej ACEA tu mowa ?
Oglądając dane SAE J300 możemy porównać je względem nowoczesnych olejów gdzie widać jak na dłoni jak dobre maja parametry.
http://www.finalube.com/reference_mater ... e_Oils.htm
Niestety najważniejsza jest baza olejowa a ta zaa oceanu jest po prostu o wiele lepsza, kwestia dodatków to druga sprawa a podejście ekologów w tym temacie w EU to znowu inna sprawa (C1-C3).
Odnośnie metod testowania ACEA podaje dokładne procedury:
http://www.eng.rpi-inc.ru/materials/26/ ... TNasch.pdf
Masz tam metody badan o jakie pytasz.
Oraz drugie źródło:
http://www.lubrizol.com/Products3column.aspx?id=34976
Więc ja nie zgodze sie że API jest gorsze a ACEA jest lepsze, po prostu aprobaty konstruktorskie kosztujące krocie oraz nowe aprobaty ACEA są baardzo kosztowne ...
Bo jesli jakis olej klasy A3/B4 ma TBN na poziomie 6-7TBN a Noack powyżej 13 to o jakiej ACEA tu mowa ?
Więc ja nie zgodze sie że API jest gorsze a ACEA jest lepsze, ...
Uparty jesteś, powiedziałbym wręcz, że idziesz w zaparte
Bo jesli jakis olej klasy A3/B4 ma TBN na poziomie 6-7TBN a Noack powyżej 13 to o jakiej ACEA tu mowa
Noack ... Jak silnik zdrowy i olej odpowiednio często zmieniany, to nawet wartość w okolicach 13 nie straszna
Wartości początkowej TBN nie należy traktować aż tak poważnie. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining). Krisek też to potwierdza.
Dla przykładu (porównanie przytoczone przez człowieka z Lotos S.A., p. Dębińskiego):
– Lotos Quazar 5W40 ma TBN wyjściowy na poziomie bodajże 7,6
– Lotos Quazar S 5W30 (ten dla Subaru) ma na starcie AFAIK wartość 11,4.
Nie zdradzę chyba jakiejś tajemnicy Lotosa, jeśli powtórzę za p. Dębińskim, że badania silnika po "wypracowaniu" obydwu Quazarków wykazały jednakowy poziom czystości.
Fakt API tu wygląda słabo ale weźmy pod uwagę iz chyba nie ma obecnie oleju spelniającego tylko API a API SM i A5/B5 to naprawdę dobra kompozycja :–)
Co do ochrony nie wiem czym sie sugerowali projektorzy tej strony ale z tego co widzę to wyniki i wytyczne badan ATSM zarówno dla API i ACEA są....stakie same.
Poza tym co to znaczy:
Silniki chodziły przez rok i odpowiednio były poddawane zróżnicowanym paliwom, temp. osadom , wilgoci, obciążeniom ...?
Wątpie.
Co do ochrony nie wiem czym sie sugerowali projektorzy tej strony ale z tego co widzę to wyniki i wytyczne badan ATSM zarówno dla API i ACEA są....stakie same.
Poza tym co to znaczy:
badania silnika po "wypracowaniu" obydwu Quazarków wykazały jednakowy poziom czystości.
Silniki chodziły przez rok i odpowiednio były poddawane zróżnicowanym paliwom, temp. osadom , wilgoci, obciążeniom ...?
Wątpie.
Silniki chodziły przez rok i odpowiednio były poddawane zróżnicowanym paliwom, temp. osadom , wilgoci, obciążeniom ...?
Wątpie.
Też wątpię.
Za to o wiele mniej wątpię w to, że Lotosa stać na przeprowadzanie odpowiedniej symulacji cyklu olejowego i wyciągnięcie właściwych wniosków.
No i tak chyba właśnie jest Miacho. Wniosek prosty... dobry olej to taki jaki chcesz sobie zalać... Czy to Lotos czy Elf czy castrol itd/itp. Każdy słyszał co innego. mimo wszytsko do suchych madzi (oprocz miski) nie polecam 15W40 czy 10W40/30
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Witam,
Przeglądałem forum i nie znalazłem informacji na nurtujący mnie temat. Otóż chciałem wczoraj kupić olej Shell Helix Diesel Plus 10W40. Zjeździłem całe Starachowice i takiego oleju nie znalazłem, w każdym sklepie mówili mi, że tego oleju już nie produkują a zamiast tego wprowadzono olej Shell Helix HX7. Czy to jest prawda? Czy można bez obaw stosować ten olej? A drugie pytanie to czy można zastosować olej Elf Turbo Diesel 10W40? Z forum wiem, że elf jest producentem oleju DEXELIA, czyli teoretycznie można stosować, ale chciałbym się upewnić.
Pozdrawiam
Przeglądałem forum i nie znalazłem informacji na nurtujący mnie temat. Otóż chciałem wczoraj kupić olej Shell Helix Diesel Plus 10W40. Zjeździłem całe Starachowice i takiego oleju nie znalazłem, w każdym sklepie mówili mi, że tego oleju już nie produkują a zamiast tego wprowadzono olej Shell Helix HX7. Czy to jest prawda? Czy można bez obaw stosować ten olej? A drugie pytanie to czy można zastosować olej Elf Turbo Diesel 10W40? Z forum wiem, że elf jest producentem oleju DEXELIA, czyli teoretycznie można stosować, ale chciałbym się upewnić.
Pozdrawiam
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
robson809 napisał(a):Witam,
Przeglądałem forum i nie znalazłem informacji na nurtujący mnie temat. Otóż chciałem wczoraj kupić olej Shell Helix Diesel Plus 10W40. Zjeździłem całe Starachowice i takiego oleju nie znalazłem, w każdym sklepie mówili mi, że tego oleju już nie produkują a zamiast tego wprowadzono olej Shell Helix HX7. Czy to jest prawda? Czy można bez obaw stosować ten olej? A drugie pytanie to czy można zastosować olej Elf Turbo Diesel 10W40? Z forum wiem, że elf jest producentem oleju DEXELIA, czyli teoretycznie można stosować, ale chciałbym się upewnić.
Pozdrawiam
W rozwiązaniu tych "problemów" pomoże np. dobieracz oleju na polskiej stronie Elfa, który proponuje olej w szukanej przez Ciebie lepkości 10W40.
Czesc co powiecie o oleju Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30 kupilem go do Swojej madzi 6 2.0 benzyna wczesniej jezdzilem na Castrol Magnatec 5W30 , przez 14tys km silnik wzial mi nie caly litr , pytam bo gdzies wyczytalem ze jest to olej do disla , ale na opakowaniu nic takiego nie widac.Pozdrawiam
- Od: 29 sty 2010, 00:57
- Posty: 7
- Skąd: Doncaster
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki