Oleje silnikowe
Czy 10 letni olej syntetyczny nieotwierany LOTOS będzie się nadawał do zalania silnika.Na allegro jest wyprzedaż takiego cuda 5W/40 API SJ.
http://allegro.pl/item1125453500_lotos_ ... kazja.html

- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
o to że mi zacznie cieknąć się nie martwię mam nową uszczelkę pod głowicą i klawiaturą oraz nowe uszczelniacze tylko jakiej firmy polecacie zalać
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):o to że mi zacznie cieknąć się nie martwię mam nową uszczelkę pod głowicą i klawiaturą oraz nowe uszczelniacze tylko jakiej firmy polecacie zalać
Instrukcja dopuszcza olej 5W-xx?
Ponieważ z oryginalnością Mobili i Castroli bywa różnie, możesz wybrać np. Motul, Liqui Moly, Agip, z dużym prawdopodobieństwem będą ok. Zapewne nie podrabia się również wymienionego Midlanda. Ponieważ jesteś z Łodzi, mogę Ci podłatwić bez zysku dla siebie, w bardzo dobrej cenie Agipa (pw).
Dobra opcja to Amsoil. Popytaj u userów Krisek albo Croom.
radius_bo napisał(a):Ja i tak uwazam że zalanie do diesla z DPF 5W-40 z normą C3 jest najlepszym kompromisem :–)
tak z ciekawosci sprawdzilem na stronie Mobila olej 5w30 ESP i spelnia on norme C3, wiec nie mow ze miedzy Amsoil, Fuchs a Mobil jest przepasc.
O przepaści możemy mówić, jak kupisz podróbę Mobila albo czytasz wyłącznie testy robione przez Amsoila
Niemniej jednak Amsoil jest grzechu wart ...
ja do swojej mazdy zalałem (zgodnie z zaleceniami z tego forum
) syntetyk 5W40 lotosa, choć nie wiedziałem co było wcześniej (oczywiście filtr oleju i powietrza również wymieniony). Przejechałem na tym oleju już 4000km (w 10 dni) i nie zauważyłem żadnych problemów. Auto w trasie spisywało się bez zarzutu. Spalanie wyszło mi około 10l gazu i około 7l benzyny na 100km przy 5 osobach w aucie i pełnym bagażniku (trasa mieszana). Nie zauważyłem żadnych zmian w poziomie oleju. Jedyny problem to parujące szyby i musze coś z tym zrobić
- Od: 28 cze 2010, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]
Ja rowniez zalewam lotosa tyle ze polsyntetyk 10w40 – silnik oleju nie bierze i nie ma zadnych niepokojacych objawow.
Nie rozumiem po co niektorzy przeplacaja 60, 70 a nawet i nieraz 100zl za olej innego "lepszego" producenta ktory spelnia te same normy
Wazne zeby pilnowac wymian co 10tys i bedzie dobrze 
Nie rozumiem po co niektorzy przeplacaja 60, 70 a nawet i nieraz 100zl za olej innego "lepszego" producenta ktory spelnia te same normy
- Od: 20 sty 2009, 22:00
- Posty: 59
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323P 98r Z5
Majki88 napisał(a):O przepaści możemy mówić, jak kupisz podróbę Mobila albo czytasz wyłącznie testy robione przez Amsoila.
Niemniej jednak Amsoil jest grzechu wart ...
Cóż koledzy z corolli zalewaja i niektórzy cos tam skrobna na forum jakie sa różnice po motulach i castrolach ...
http://forum.corollaclub.org/viewtopic. ... &start=105
Co ciekawe łamiemy stereotypy zalewając silniki chodzace 200 tys i więcej na półsyntetykach olejami pełno syntetycznymi poprawiając ich prace i kulturę pracy w dosyc dobitny sposób :–)
Zamawiam to znajomym, kolegom sukcesywnie i chyba na razie skończylem poszukiwania oleju który by spełniał moje oczekiwania, bo go po prostu znalazłem :–)
Dodatkowo jesli w VVT-I po zalaniu A5/B5 z GF-4 0W-30 auto pali ok. 0.8L /100km w porównaniu do M1 0W-40 to potwierdza to że ekonomia zawarta w formule GF-4 A5 po prostu działa :–)
Samo oszczędność na poziomie beczki paliwa w ciągu 10 000km jest mocnym argumentem.
Croom napisał(a):Majki88 napisał(a):O przepaści możemy mówić, jak kupisz podróbę Mobila albo czytasz wyłącznie testy robione przez Amsoila.
Niemniej jednak Amsoil jest grzechu wart ...
Cóż koledzy z corolli zalewaja i niektórzy cos tam skrobna na forum jakie sa różnice po motulach i castrolach ...
http://forum.corollaclub.org/viewtopic. ... &start=105
Źle cytujesz.
Odnośnie tej "przepaści", o której nota bene nie pisałeś Ty, lecz kolega radius_bo
Być może Amsoil ma dużą przewagę nad najlepszymi olejami "europejskimi", ale nie wiem, czy podany przez Ciebie wątekz forum Toyoty jest dobrym wsparciem dla takiej tezy. Chyba wolę analizy na bobistheoilguy.
Porównanie Castroli z Amsoilem ... Warto byłoby mieć daleko idącą pewność, że porównujemy ori produkty. Sam kilkakrotnie pisałeś tu o jakości Castrola w PL, więc nie wiem, dlaczego w ogóle wspominać w tym kontekście o tej marce.
Wątek z forum Corolli przeczytałem pobieżnie, ale znalazłem tam tylko jeden post dot. porównania Amsoila z Motulem, więc nie wiem, skąd te "motule". Gość pisze, że ma raczej lepsze osiągi po zastosowaniu Amsoila. Nie wiem, co na to Krisek
Croom napisał(a):Dodatkowo jesli w VVT-I po zalaniu A5/B5 z GF-4 0W-30 auto pali ok. 0.8L /100km w porównaniu do M1 0W-40 to potwierdza to że ekonomia zawarta w formule GF-4 A5 po prostu działa :–)
Samo oszczędność na poziomie beczki paliwa w ciągu 10 000km jest mocnym argumentem.
Mam duże wątpliwości, czy to jest rzetelne porównanie. Olej eko A5/B5, 0W-30 od Amsoila chcesz zestawić z Mobilem A3/B4, 0W-40 i udowodnić, że również w kwestii oszczędności paliwa Mobil jest słabszy? Jeśli taki był cel, to robisz błąd. Nie mówię już o tym, że warunki pomiaru zużycia paliwa były zapewne dalekie laboratoryjnych
Też byłem ostrożny co do Amsoila, nie uważam tej marki za najlepszą na świecie ale wiodący produkt który zaliczam do klasy premium.
Nie można porównywac tego co nazywa się castrol w USA i tego co można u nas kupić.
Zupełnie inne oleje.
Co do poprawy osiągów to raczej mam kilka osób które to odczuły na swojej skórze, w USA raczej jest to żadko spotykana sytuacja bowiem większość tam jeździ i tak juz na dobrych olejach pokroju A5 z wysokimi normami GF.
Różnica w porównaniu do motula bedzie wszak Amsoil 10W-40 to pelny syntetyk a Motul to chyba HC, choc i tak to wiodoący produkt w klasie 10W-40 w europie.
Co do porównania paliwa, już na wstepie GF-4 musi generowac wymagane normami oszczędności paliwa wzgledem ACEA A3/B3/B4 i nie tylko ja ale koledzy to zauważyli.
pozdrawiam goraco.
Nie można porównywac tego co nazywa się castrol w USA i tego co można u nas kupić.
Zupełnie inne oleje.
Co do poprawy osiągów to raczej mam kilka osób które to odczuły na swojej skórze, w USA raczej jest to żadko spotykana sytuacja bowiem większość tam jeździ i tak juz na dobrych olejach pokroju A5 z wysokimi normami GF.
Różnica w porównaniu do motula bedzie wszak Amsoil 10W-40 to pelny syntetyk a Motul to chyba HC, choc i tak to wiodoący produkt w klasie 10W-40 w europie.
Co do porównania paliwa, już na wstepie GF-4 musi generowac wymagane normami oszczędności paliwa wzgledem ACEA A3/B3/B4 i nie tylko ja ale koledzy to zauważyli.
pozdrawiam goraco.
Croom napisał(a):Też byłem ostrożny co do Amsoila, nie uważam tej marki za najlepszą na świecie ale wiodący produkt który zaliczam do klasy premium.
Spoko. Sam bym poeksperymentował z Amsoilem, kupił od Ciebie czy od Kriska tyle, żeby wystarczyło na dwa interwały, gdyby nie to, że mam dostęp do Agipa w cenie niższej od hurtowej
Croom napisał(a):Co do poprawy osiągów to raczej mam kilka osób które to odczuły na swojej skórze, w USA raczej jest to żadko spotykana sytuacja bowiem większość tam jeździ i tak juz na dobrych olejach pokroju A5 z wysokimi normami GF.
(...)
Co do porównania paliwa, już na wstepie GF-4 musi generowac wymagane normami oszczędności paliwa wzgledem ACEA A3/B3/B4 i nie tylko ja ale koledzy to zauważyli.
Nie neguję, tylko warto byłoby porównać Amsoila z jakimś innym A5/B5.
Swoją drogą, ciekawy jestem, jak taki Amsoil A5/B5 czy inny eko-olej spisałby się na przestrzeni kilku lat w ostro traktowanych silnikach, które są np. regularnie przeganiane z dużymi prędkościami na autostradach (zwłaszcza podczas upałów)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Olej nie doda konikow ... ... jak pisal PanKuba
Jedno co to przejscie z jedno oleju na inny ( Gestosc/Lepkosc ) dac odczucie zmiany ...
I Tak Amsoil robi dobre oleje ...
Croom ... pamietaj ze Amsoil nie produkuje swojej bazy on ja kupuje od innego duzego koncernu ..
Jedno co to przejscie z jedno oleju na inny ( Gestosc/Lepkosc ) dac odczucie zmiany ...
I Tak Amsoil robi dobre oleje ...
Croom ... pamietaj ze Amsoil nie produkuje swojej bazy on ja kupuje od innego duzego koncernu ..

Zgodnie z zaleceniami Mazdy, na rynki Europejskie stosuje się oleje o
lepkości 5W30 oraz 10W40. Ogólnie cyferka przed "W" określa płynność
oleju w niskiej temperaturze (im niższa cyfra tym olej zachowuje
właściwości smarne w niższych temperaturach) natomiast cyfra po W
oznacza lepkość w wysokich temperaturach (im wyższa tym olej zachowuje
właściwości w wyższych temperaturach). Czyli, teoretycznie im większa
różnica wartości pomiędzy tymi dwoma oznaczeniami, tym olej jest
bardziej uniwersalny. Jednakże należy pamiętać, że producent samochodu
określa dla danego silnika jaki olej jest najodpowiedniejszy przy
normalnej eksploatacji zatem warto, przy wyborze oleju kierować się
głównie zaleceniem producenta.
Serwis Mazda poleca stosować się do zaleceń
producenta jednak zastosowanie oleju o lepkości 5W40 nie powinno
spowodować żadnych usterek.
lepkości 5W30 oraz 10W40. Ogólnie cyferka przed "W" określa płynność
oleju w niskiej temperaturze (im niższa cyfra tym olej zachowuje
właściwości smarne w niższych temperaturach) natomiast cyfra po W
oznacza lepkość w wysokich temperaturach (im wyższa tym olej zachowuje
właściwości w wyższych temperaturach). Czyli, teoretycznie im większa
różnica wartości pomiędzy tymi dwoma oznaczeniami, tym olej jest
bardziej uniwersalny. Jednakże należy pamiętać, że producent samochodu
określa dla danego silnika jaki olej jest najodpowiedniejszy przy
normalnej eksploatacji zatem warto, przy wyborze oleju kierować się
głównie zaleceniem producenta.
Serwis Mazda poleca stosować się do zaleceń
producenta jednak zastosowanie oleju o lepkości 5W40 nie powinno
spowodować żadnych usterek.
- Od: 14 lut 2010, 01:27
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 S BA poj.1.5 1997r sedan
OLEJ ELF EVOLUTION SXR 5W30 ma tą samą specyfikację co Olej Mazda Dexelia Ultra 5W-30
to znaczy: ACEA: A5/B5, -niższe spalanie paliwa po przez mniejszy opór silnika
API SL/CF
Przy specyfikacjach olejów 5W40 już są gorsze mimo to że temperatura pracy jest większa niż w 5W30
to znaczy: ACEA: A5/B5, -niższe spalanie paliwa po przez mniejszy opór silnika
API SL/CF
Przy specyfikacjach olejów 5W40 już są gorsze mimo to że temperatura pracy jest większa niż w 5W30
- Od: 14 lut 2010, 01:27
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 S BA poj.1.5 1997r sedan
Ciekawi mnie jak zmienić olej w automacie zalewając ATF-a z Amsoila, podobno trzeba filterek wewnętrzny wymienić i metodą dynamiczna napełnic kilka razy...
Ktos przerabiał temat automatów ?
Tak Amsoil kupuje bazę ale wszystko jest w dodatkach i odpowiedniej kompozycji wszystkiego ....
A że bazy z Texasu maja doskonałą opinię to inna sprawa.
Gwoli sprostowania A5/B5 to nie eko oleje, eko oleje u nas maja oznaczenie C1/ C2 itp. API SM owszem jest troszke odchudzone z popiołów ale to dalej mocne kompozycje i tak oleje A5/B5 GF-4 czesto uzywa sie w bardzo mocnych maszynach w USA, taki SSO z Amsoila 0W-30 podobno uzywa się w kwalifikacjach w wyscigach NASCAR, w często takie olej używa sie w wysokoobrotowych Hondach typu S2000 czy toyotach 2ZZ-GE itp.
Kompozycja dobrego A5 to nie takie łatwe zadanie ..
Piszesz o Agipie , ja mam podobne dobre ceny we Fuchs-e firmie tez dobrej robiącej oleje na pierwszy montaz do wielu producentów :–)
Ktos przerabiał temat automatów ?
Tak Amsoil kupuje bazę ale wszystko jest w dodatkach i odpowiedniej kompozycji wszystkiego ....
A że bazy z Texasu maja doskonałą opinię to inna sprawa.
Gwoli sprostowania A5/B5 to nie eko oleje, eko oleje u nas maja oznaczenie C1/ C2 itp. API SM owszem jest troszke odchudzone z popiołów ale to dalej mocne kompozycje i tak oleje A5/B5 GF-4 czesto uzywa sie w bardzo mocnych maszynach w USA, taki SSO z Amsoila 0W-30 podobno uzywa się w kwalifikacjach w wyscigach NASCAR, w często takie olej używa sie w wysokoobrotowych Hondach typu S2000 czy toyotach 2ZZ-GE itp.
Kompozycja dobrego A5 to nie takie łatwe zadanie ..
Piszesz o Agipie , ja mam podobne dobre ceny we Fuchs-e firmie tez dobrej robiącej oleje na pierwszy montaz do wielu producentów :–)
A dodatki to Lubrizol miedzy innymi ...
Bazy sa od duzego koncernu ...
Oleje do wyscigow .... maja calkiem inne formulacje.
Tak SSO jest bdb olejem. Moj ulubiony ....
Spuszczasz Miske ...
Wymieniasz filterek ...
Zalewasz miske ...
Odpinasz przewod powrotny wlaczasz zaplon spuszcza litra
Litra dolewasz ..
I tak w kolko z 7-8 litrow zaleznie od autka
Bazy sa od duzego koncernu ...
Oleje do wyscigow .... maja calkiem inne formulacje.
Tak SSO jest bdb olejem. Moj ulubiony ....
Spuszczasz Miske ...
Wymieniasz filterek ...
Zalewasz miske ...
Odpinasz przewod powrotny wlaczasz zaplon spuszcza litra
Litra dolewasz ..
I tak w kolko z 7-8 litrow zaleznie od autka
niedługo wymieniam olej w swojej Mazdzie..
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/
co byście mi polecili..?
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/
co byście mi polecili..?
pǝǝdsɐpzɐɯ
- Od: 22 gru 2007, 13:11
- Posty: 79
- Skąd: WWL : Wołomin
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki