Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez ramatahata » 17 cze 2014, 17:47

Czesc chlopaki,

ja znowu mam takie pytanie, kupilam 2m-c temu mazde 3 silnik 2,0 moc 150 km od razu wiedzialam ze trzeba bedzie zmienic tarcze z kolckami i plynem ale ociagalam sie z tym niemilosiernie. Czas nadszedl (bo to juz slychac i mam drgania na kierownicy przy chomowaniu), nie chce wydawac majatku wiec myslalam nad ATE. Chcialam sie Was zapytac ile mniej wiecej moga mnie skasowac za taka przyjemnosc wymiany z czesciami wlacznie? Na jutro mam miec wycene uslugi i chce wiedziec ile to jest sensowanie. Na audi i oplach sie znam ale mazda nie, to moja pierwsza przygoda ale zakochana jestem w niej strasznie :))

z gory dzieki za pomoc
pozxrawiam
ramatahata
 

Postprzez CLAU » 17 cze 2014, 23:58

Nie ma jednego uniwersalnego cennika. U mnie wymiana obu tarcz i klocków kosztowała aż 100 zł. U kogośinnego może kosztować 300 zł bo będzie płakał, że mu się śruba zapiekła. Wszystko zależy od mechanika.

Mój nie mógł odkręcić lewego zacisku, wziął metr przedłużki, nie dało się, to wziął drugi metr i się dało. Szybciej było przedłużyć bardziej ramie niż podłączać palnik i butlę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez jaaco » 14 sie 2014, 14:55

Przyszły mi właśnie części na swap hamulców, będę zakładał hamulce przednie z 323f BG GT.
Porównywałem klocki TRW i ATE, te pierwsze są nieco wyższe ale w stronę środka czyli ok, ale do środka tarczy jeszcze kawałek zostało,
czy są jakieś pasujące klocki ale żeby były jeszcze nieco wyższe?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez CLAU » 14 sie 2014, 22:17

a po co wyzszy klocek ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez jaaco » 15 sie 2014, 12:19

Żeby większą powierzchnią stykał się z tarczą
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez CLAU » 15 sie 2014, 12:22

Powierzchnia jest taka sama niezaleznie od wysokosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez jaaco » 15 sie 2014, 12:25

Według mnie niezależnie od grubości :P A zależnie od szerokości i wysokości :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez CLAU » 15 sie 2014, 12:30

Nie znajdziesz innych klockow o tym samym wzorze wyciec obudowy na prowadnice, ktore beda mialy wieksza powierzchnie.

Juz swoja droga, szukanie takich klockow ktore beda kilka mm ponad specyfikacje niczego nie da, bez sensu pomysl. Jak chcesz lepsze hamulce to sobie jarzmo i zacisk wielotloczkowy zamontuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 18 sie 2014, 18:09

Pisząc "wyższe" chyba miał na myśli szersze, wtedy to może mieć sens, bo klocki zagarniają jednak większą część tarczy. Spotkałem się z takimi przypadkami nie raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez CLAU » 18 sie 2014, 18:44

Mówimy tu o milimetrach więc takie zgarnianie to nic nie da poza zwykłym kaprysem aby takie mieć. Inna sprawa, że nie znajdzie specjalnie szerszych czy już precyzyjnie mówmy, o większej powierzchni tarcia.

Lepiej wymienić tarcze na większą i do tego odpowiedni większy zacisk i wtedy będzie poprawa w hamowaniu, a nie od tego, że zastosuje klocek co jest szerszy o 5mm przy styku z tarczą – tak wielkich różnic i tak nie trafi bo wymiar klocków jest pewnym standardem i zamienniki aż tak bardzo od niego nie będą odbiegać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 18 sie 2014, 22:47

Tak, niemniej jednak są klocki, które zgarniają całą tarczę i są takie które zostawiają na niej zardzewiałe nieogarnięte miejsce, wiesz o co chodzi? Zawsze lepiej mieć te ogarniające, bo jeśli niewiele daje, to lepiej to wygląda. Ja miałem takie węższe w GF-ce z tyłu, kupiłem szersze TRW, ale ciężko miały się dotrzeć bo te wąskie wyrobiły już swoje wgłębienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez CLAU » 19 sie 2014, 08:38

Jeżeli mówisz o rancie to jeżeli taki powstaje to należy wymienić tarcze bo są już chudsze o 1-2mm czyli zgodnie ze specyfikacją, są do wymiany.

A że w Polsce nikt na to nie zwraca uwagi i nie pilnuje zużycia to jest jak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 20 sie 2014, 18:25

Nie chodzi mi o ten rant na... rancie tarczy ( :D ) , raczej chodzi mi o miejsce przy piaście. Widzę, że nigdy się z takim efektem nie spotkałeś. Na tarczy przy piaście przy jednych klockach zostaje więcej nie zagarniętego miejsca, a na innych klockach mniej i to są właśnie te szersze klocki. Wydaje mi się, że oryginalne zawsze będą właśnie takie "szersze", ale czasami ktoś zakłada zamienniki i jest właśnie ten efekt, o którym pitolę od jakiegoś czasu... :D
Niemniej jednak z zamienników też są dostępne te "szersze", takie jak oryginały i o to ta cała historia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez CLAU » 20 sie 2014, 19:06

A Tobie nie chodzi czasem o krzywo dopasowany klocek, który nie dotyka całej tarczy i robi ten rant od wewnętrznej strony, bliżej centralnej osi ? Bo ja miałem OEMowe klocki Mazdy, teraz mam ATE – wymiary identyczne co do milimetra a ścierają lepiej bo są wymienione blaszki i sprężynki na nowe i klocek jest lepiej ułożony w zacisku.

Na mazdowych klockach to nie ścierało mi 5-6 milimetrów aż, bo klocek był w połowie zużyty, źle się ułożył i dotarł i stą ten efekt. ATE mają identyczny wymiar bo je przymierzałem do siebie aby sprawdzić grubości nowych i tych na wpół zużytych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 22 sie 2014, 19:01

Nie, nie chodzi. W ogóle o żaden rant mi nie chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez jaaco » 26 sie 2014, 21:27

Ja wiem o co chodzi i już w moim pierwszym poście chodziło mi właśnie o to nie wiem czemu tak trudne do pojęcia. Zakładam jutro zestaw z klockami TRW i właśnie tak jak piszesz tadziomaru, porównywałem je z klockami ate które ostatnio zakładałem kumplowi i ate były mniejsze o kilka mm właśnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez tadziomaru1 » 30 sie 2014, 18:10

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gamboa » 9 lis 2014, 13:45

odkopie temat. tarcze i klocki hamulcowe na przód i tył do mojej mazdy pasują jeszcze do jakich modeli? pasuja również do focusa/mondeo?
z mazdy 6 też mozna dać do mazdy 3 i też będzie pasować?
jakie tarcze są niepylące?
jakie firmy polecacie? oryginalne TRW i brembo? czy są jeszcze jakieś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez sebek-71 » 10 lis 2014, 15:25

Tarcze nie pylą tylko klocki hamulcowe :D Ja mogę polecić spokojnie klocki TRW, ale TRW nie chińszczyzna jakaś tylko ori.Nie pylą, tak jak ATE i hamują super.Oczywiście pod warunkiem, że zaciski nie są zapieczone ;)
Ja przynajmniej raz w roku ściągam klocki i smaruje prowadnice zacisków-wtedy mam pewność że działają dobrze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1141 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Gamboa » 11 lis 2014, 23:53

a czy mam sie obawiać zamawiając klocki i tarcze przez allegro?
chyba sie jednak złamie i zainwestuje w brembo :D ew te TRW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki