Oleje silnikowe
Niepotrzebne jest to zamieszanie, oczywiste jest, że porównywanie oleju 5W40 oznaczonego jako "syntetic" (choć w rzeczywistości pewnie jest HC) z olejem o lepkości 15W/40 "minerałem" nie ma sensu, chciałem tylko uświadomić skąd może brać się tak wiele właśnie takich obiegowych opinii, że dla jednych dana marka oleju jest beee, a dla drugich super.
Jeszcze ze 20lat do tyłu nikt w Polsce nie zawracał sobie tym głowy;) Wszyscy, nie ważne czy do nowego, czy do kompletnie zarżniętego lali to samo i nikt się nie zastanawiał ,eksperymentował i nie narzekał ..... no, ale czasy gdy na drogach królowały takie konstrukcje jak Polonez czy Fiat 125 i 126, a na półkach w CPN stały takie oleje jak selektol, specjal, lux, czy superol już nie wrócą.
A jeśli chodzi o moje całkowicie subiektywne odczucia, to odnalazłem "swój olej" w sumie przez przypadek, kuzyn przywiózł parę baniek z Niemiec na użytek swój i rodziny.
Jest to ELF STI 10W/40 A3/B4 rozlewany w Szwajcarii – jestem zachwycony...hehehe
a może uległem sugestii, że wszystko co jest produkowane na zachód od Polski i przeznaczone na tamten rynek ma po prostu lepszą jakość:)
Jeszcze ze 20lat do tyłu nikt w Polsce nie zawracał sobie tym głowy;) Wszyscy, nie ważne czy do nowego, czy do kompletnie zarżniętego lali to samo i nikt się nie zastanawiał ,eksperymentował i nie narzekał ..... no, ale czasy gdy na drogach królowały takie konstrukcje jak Polonez czy Fiat 125 i 126, a na półkach w CPN stały takie oleje jak selektol, specjal, lux, czy superol już nie wrócą.
A jeśli chodzi o moje całkowicie subiektywne odczucia, to odnalazłem "swój olej" w sumie przez przypadek, kuzyn przywiózł parę baniek z Niemiec na użytek swój i rodziny.
Jest to ELF STI 10W/40 A3/B4 rozlewany w Szwajcarii – jestem zachwycony...hehehe
a może uległem sugestii, że wszystko co jest produkowane na zachód od Polski i przeznaczone na tamten rynek ma po prostu lepszą jakość:)
skubiszek napisał(a):ok a ja mam w książce serwisowej wbijany olej 0W40 a jak widzę Dexelia jest 5W30... jaki więc lać nadal??
Pytanie z rzędu tych elementarnych.
Ale do rzeczy: Patrząc na podpis ("max. wyp. prócz navi") domniemam, że maks wypas obejmuje również instrukcję obsługi. Ewentualnie sugeruję czytanie wątku ...
i wszystko w temacie 
Kubuś, zgrywus z Ciebie
Kubuś, zgrywus z Ciebie

Grzyby napisał(a):Brak. A Ci którzy twierdzą inaczej nigdy ich nie stosowali. To zwykle "kumpel mówił", "a u wujka", "słyszałem", "mechanicy twierdzą" i inne tego typu pierdoły.
wracając do tych płukanek dobry kolega Mechanik mówił ,że lepiej zrobić płukankę olejem ?
Bo zastanawiam się na zrobieniu płukanki Produktem Valvoline Engine Flush
Pankuba napisał(a):skubiszek napisał(a):ok a ja mam w książce serwisowej wbijany olej 0W40 a jak widzę Dexelia jest 5W30... jaki więc lać nadal??
Pytanie z rzędu tych elementarnych.
Ale do rzeczy: Patrząc na podpis ("max. wyp. prócz navi") domniemam, że maks wypas obejmuje również instrukcję obsługi. Ewentualnie sugeruję czytanie wątku ...
Kolego ja nie pisałem żeby dostać durnowatą odpowiedź bo pytanie uważam za najnormalniejsze na świecie- nie chcesz- nie odpowiadaj i nie mądruj się a wielu tu takich widzę mądralińskich
jasne pytanie jasna odpowiedź – mam w książce 0W40 a paplacie w te i nazad że najlepiej na Dexelii która występuje w wersji 5W30 – stąd moje pytanie czy można inny np Mobil 1 lub Elf i po co. Wątek czytam i im więcej odpowiedzi tym większy bałagan... i powiem więcej – ciężko zorganizowani są tu co niektórzy ... na forum Accorda nie mam takich problemów i mądrości – jest pytanie jest odpowiedź i dziękuje po temacie bez nakręcania się jak pozytywki szydzenia i jechania po sobie przy byle okazji.... to wszystko z mojej strony – ciężki z Wami żywot
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
skubiszek napisał(a):na forum Accorda nie mam takich problemów i mądrości – jest pytanie jest odpowiedź
To może tam pytaj?
skubiszek napisał(a): i dziękuje po temacie
My tu mamy dosyć pytania co chwilę o to samo...
Chcesz – czytaj, nie chcesz – nie zadawaj pytań, na które odpowiedzi już padły...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
pytam o inne kwestie związane z innym autem i nigdy nie mam problemów .... pytam tu ... i problem się pojawia tylko nie wiem skąd..może dlatego, że uważacie, że nie czytam tylko chce gotowce? otóż sam jestem modem na innym forum i wiem jakie to irytujące ale... jeśli nie pada jednoznaczna odpowiedź człowiek pyta po raz kolejny
czytam wnikliwie i milion odpowiedzi o przeróżnej treści otrzymuje czy wnioskuje..
ok poradzę sobie z tym... nie wiem tylko skąd tak mało życzliwości... dla mnie fora internetowe to ludzie, których łączy pasja i zamiłowanie do marki... ciężko mi to jeszcze tutaj odnaleźć
czytam wnikliwie i milion odpowiedzi o przeróżnej treści otrzymuje czy wnioskuje..
ok poradzę sobie z tym... nie wiem tylko skąd tak mało życzliwości... dla mnie fora internetowe to ludzie, których łączy pasja i zamiłowanie do marki... ciężko mi to jeszcze tutaj odnaleźć
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Hej forumowicze co sądzicie o oleju Valvoline maxlife 10w40 w Maździe 323f 1,5 z5. Właśnie se taki zalałem a wcześniej miałem mobil 1 10w 40 chciałem dobry olej więc wujek mechanik mi powiedział żebym se valvoline zalał bądź texaco. Co sądzicie na temat tego Valvolina?
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE 
- Od: 23 sie 2009, 21:40
- Posty: 28
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: MAZDA 323F 1,5 16V
yogi99925 napisał(a):Hej forumowicze co sądzicie o oleju Valvoline maxlife 10w40 w Maździe 323f 1,5 z5. Właśnie se taki zalałem a wcześniej miałem mobil 1 10w 40 chciałem dobry olej więc wujek mechanik mi powiedział żebym se valvoline zalał bądź texaco. Co sądzicie na temat tego Valvolina?
se podobno niezły... se podobno, bo amierikańskij
skubiszek napisał(a):otóż sam jestem modem na innym forum i wiem jakie to irytujące ale...
to ja nie rozumiem czemu się dziwisz
skubiszek napisał(a): jeśli nie pada jednoznaczna odpowiedź człowiek pyta po raz kolejny
pod warunkiem, że nie rozumie ironii z poprzedniego postu (dla przypomnienia chodzi o "max wyp. prócz navi" w poscie Panakuby)
skubiszek napisał(a):ok poradzę sobie z tym... nie wiem tylko skąd tak mało życzliwości... dla mnie fora internetowe to ludzie, których łączy pasja i zamiłowanie do marki... ciężko mi to jeszcze tutaj odnaleźć
Pierwsze co to odnajdź "przesadę" w swoim wpisie pod avatarem (Auto) – po prostu śmiesznie to brzmi, więc nie dziw się, że ktoś później zapodaje ci swoistego rodzaju sarkazm, ironię
a teraz żeby w końcu naprowadzić cię na właściwy tor co do oleju (bo ja dobry człowiek jestem wbrew pozorom, tylko czasami w

Co zaleca Mazda dla M6 MZR-CD?
Dexelię...
Jaką specyfikację (klasę lepkościową) ma Dexelia?
5W-30...
Czy więc trudno drogi skubiszku wydedukować jakie jest najlepsze rozwiązanie dla twojego samochodu (klasa lepkościowa)?
Nie...
Jednak w twoim przypadku jest odwrotnie
Jakość API i klasę ACEA znajdź sobie np. w tym "max wyp." którym tak jak ci napisał Pankuba jest Instrukcja Obsługi – w końcu powinieneś ją mieć jak masz "max wyp. prócz navi" – tak wiem, znowu ironia, no ale co ja na to poradzę jak sam się o to prosiłeś... przynajmniej częściowo na twoje pytanie odpowiedziałem
a co zrobisz z tym wszystkim, z olejem, jakiego producenta wybierzesz, to twoja sprawa, wolna wola...
rozumiem ironie ale podpis nie jest dla "szpanu" tudzież innych ciekawych przechwałek ale żeby nie kuł w oczy zawsze można edytować
a jako że wszystkie książki posiadam do tego auta na pewno zerknę. Skoro Mazda Dexiele zaleca w takim razie ona będzie do silnika lana.
pozdrawiam i miłej niedzieli
pozdrawiam i miłej niedzieli
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
skubiszek napisał(a):rozumiem ironie ale podpis nie jest dla "szpanu" tudzież innych ciekawych przechwałek ale żeby nie kuł w oczy zawsze można edytowaća jako że wszystkie książki posiadam do tego auta na pewno zerknę. Skoro Mazda Dexiele zaleca w takim razie ona będzie do silnika lana.
Tak jak zasygnalizował Maciek Loret, w tym temacie byłoby łatwiej odszukać "nowicjuszowi" interesujące go opinie czy informacje, gdyby nie to, że przeważnie wałkowane są omówione już dawno kwestie (szacun dla Kriska za nieustającą cierpliwość, chociaż sam się przyczynia do tej "patologii"
Mnie też zdarzyło mi się tu kiedyś zagaić w oczywistej kwestii, też dostałem ironiczną odpowiedź (i słusznie zrobili:)), ale w odróżnieniu od Ciebie podziękowałem wtedy (chyba) za zwrócenie uwagi i przerzuciłem sporo stron wątku.
Odniosę się jeszcze do oleju, jaki możesz zalać: Instrukcja to oczywiście pierwszy adres, ale nie bez kozery sugerowałem poczytanie wątku, bo osobiście nie jestem pewien, czy Dexelia 5W30 to najlepszy wybór (również pod względem ceny). Czytaj głównie to, co piszą Krisek, Travisowski, Croom, Bull ...
OT: Forum Accorda znam, bo sam rozglądałem się za Accordem VII. Bez urazy, IMHO nie ma nawet co porównywać z forum MS, jeśli chodzi o uporządkowanie informacji.
Wrzucę takie pytanko dotyczące TBN: Zauważyłem, że kilka nowoczesnych pełnych syntetyków ma dość niski wskaźnik TBN, np. w okolicach od 5 do 7 mg KOH/g. Jak wiadomo, TBN to alkaliczna część oleju zapewniająca oczyszczanie silnika i neutralizację kwasów, tym samym ochronę przed korozją. Jak wytłumaczyć to, że w jednych olejach potrzeba aż 10 mg KOH/g, a w innych 5 mg KOH/g? Czyżby dobra baza olejowa powodowała podczas pracy silnika mniejszą "produkcję" kwasów, które są przyczyną rdzy?
Pankuba napisał(a):Wrzucę takie pytanko dotyczące TBN: Zauważyłem, że kilka nowoczesnych pełnych syntetyków ma dość niski wskaźnik TBN, np. w okolicach od 5 do 7 mg KOH/g. Jak wiadomo, TBN to alkaliczna część oleju zapewniająca oczyszczanie silnika i neutralizację kwasów, tym samym ochronę przed korozją. Jak wytłumaczyć to, że w jednych olejach potrzeba aż 10 mg KOH/g, a w innych 5 mg KOH/g? Czyżby dobra baza olejowa powodowała podczas pracy silnika mniejszą "produkcję" kwasów, które są przyczyną rdzy?
Zauważyłem, że nowoczesne syntetyczne oleje z niskim TBN zazwyczaj są olejami nisko popiołowymi "low saps". Widocznie oleje z niskim TBN "spalają" się czyściej i przedłużają żywotność (nie zapychają) katalizatorów i filtrów cząstek stałych........
........ale to tylko moje spostrzeżenie....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a):Pankuba napisał(a):Wrzucę takie pytanko dotyczące TBN: Zauważyłem, że kilka nowoczesnych pełnych syntetyków ma dość niski wskaźnik TBN, np. w okolicach od 5 do 7 mg KOH/g. Jak wiadomo, TBN to alkaliczna część oleju zapewniająca oczyszczanie silnika i neutralizację kwasów, tym samym ochronę przed korozją. Jak wytłumaczyć to, że w jednych olejach potrzeba aż 10 mg KOH/g, a w innych 5 mg KOH/g? Czyżby dobra baza olejowa powodowała podczas pracy silnika mniejszą "produkcję" kwasów, które są przyczyną rdzy?
Zauważyłem, że nowoczesne syntetyczne oleje z niskim TBN zazwyczaj są olejami nisko popiołowymi "low saps". Widocznie oleje z niskim TBN "spalają" się czyściej i przedłużają żywotność (nie zapychają) katalizatorów i filtrów cząstek stałych........
........ale to tylko moje spostrzeżenie....
Po części potwierdza to moje "ustalenia". Oleje niskopopiołowe (i ogólnie dobre oleje) wytwarzają mniej kwasów odpowiadających za korozję i to umożliwia obniżenie startowego TBN. W takich olejach TBN zasadniczo ulega wolniej degradacji.
Gdzieś wyczytałem, że paliwo dieslowskie ma mniej kwasu siarkowego, co również pozwala na obniżenie TBN. Z drugiej strony kłóciłoby się z regułą, że oleje do Diesli mają wyższy startowy TBN...
Pankuba napisał(a):skubiszek napisał(a):bo osobiście nie jestem pewien, czy Dexelia 5W30 to najlepszy wybór (również pod względem ceny)
Ja już wyrobiłem sobie opinię. Kupiłem ponad rok temu Dexelie, w nadziei, że skoro mazda go sygnuje, to musi być super produkt. Niestety, po pewnym czasie chyba jego ilość się zmniejszyła. Nigdy tego wcześniej nie było. Mechanik zalał mi po tym 5w30 (fordowski longlife) i ani grama nie ubyło. Coś chyba z nim jest nie tak.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki