Oleje silnikowe
Zgadzam się z tym co napisałeś, i może faktycznie troche arogancko to zabrzmiało co napisałem, ale wszystko zależy też od stanu technicznego danego auta i wiele czynników wpływa na to czy w danym aucie zmiana z mineralnego na pełen sytnetyk przyjmie się bez żadnych problemów. Ale niestety wiekszość ludzi jezdzi do zajechania totalnego każdego z podzespołów i naprawde szkoda mi takich aut które mogłyby wyglądać pięknie gdyby ich właściciele wkładali w nie odrobine serca. Mam kanał ale nie w Polsce tutaj tylko podnośnik, ale 20 lat temu zmieniałem olej podnosząc auto na parkingu, każdy odrestaurowany silnik pomimo swojego przebiegu przyjmie spokojnie półsyntetyk i zgadzam się że można na nim przekulać naprawde pokaźną ilość km
ale odnosiłem się cały czas do potencjalnego kowalskiego który nie ma pojęcia nawet o rodzajach oleju, przyjeżdza na wymiane w momencie gdy zapala mu się kontrolka w czasie jazdy... jezdzi starym gruchotem i jakoś nie kwapi się na naprawe tylko chce wymienić olej... tłumaczenia na nic się zdają, (są też tacy ludzie którzy dopiero jak już silnik się zaciera stwierdzają że coś jest nie tak... ) Różne są przypadki i naprawde, różne specyfiki ludzie wlewają do silnika łacznie z płynem od spryskiwaczy i płynem hamulcowym... Nie da się im przypowiedzieć że "tego się tu nie wlewa" – po 2 miesiacach wracają znowu bo pochrzanili wlewy... Takie przykłady się kumulują i napewno każdy poczciwy znawca tutaj zdaje sobie sprawe z takich przypadków. Żeby była jasność nie stoje murem ani za syntetykiem ani za mineralnym, jestem zwolennikiem podejścia indywidualnego do każdego auta z osobna, nigdy źle nie doradziłem i nigdy nie miał problemu po wymianie oleju z ciśnieniem ani innymi bajerami, jedynie tej zimy olej mineralny był jak guma i uruchomienie silnika z takim obciążeniem odbijało się negatywnie. Sam oleju już nie wymieniam ale porad udzielam, forum to interesująca sprawa
można poznać zdanie każdego użytkownika z którym zawsze się licze i jest dla mnie cenne 
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
misiura napisał(a):jedynie tej zimy olej mineralny był jak guma i uruchomienie silnika z takim obciążeniem odbijało się negatywnie
O tym zapomniałem wspomnieć, a to chyba jedna z ważniejszych kwestii.
Poza tym cieszę się że wszystko wyjaśnione
Aha... Osobiście znam człowieka, który zatarł 2 silniki w swoich samochodach więc zdaję sobie sprawę o podejściu niektórych. Tyle, że chyba nigdy nie interesował się motoryzacją, nie mówiąc już o udzielaniu się na forum.
Pozdrawiam
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
bull napisał(a):lukkas_kg napisał(a):Jak kupowałem mazdę mialem wlany olej nie wiadomo jaki. Wymieniłem na Castrol 10w40 no i w ciagu ostatnich 10 tys, dolalem juz z pol litra (głownie brał przy jezdzie przy duzych predkosciach). Dostałem radę, ze mozliwe ze wczensiej byl lany mineralny a ja przeszedłem na pol syntetyk i ze lepiej by bylo jakbym z powrotem wrocic na mineralny. Przebieg mam 260/360 tys trudno powiedziec. Ale patrzac na zuzycie auta to raczej 360
O,5 litra na 10 tys i uważasz, że duzo wziął??..........
On tyle powinien spalić, każdy silnik spala olej.......takie spalaniu oleju jest jak najbardziej normalne, a jak jeszcze lubisz dać po garach..........
nie wracaj do minerała jeśli tylko tyle ci bierze......
nie jestem pewien czy wział 0,5 czy litr. Wiem, że po jednej wojaży na autostradzie 170 przez jakis czas, potem na bagnecie patrzyłem to dosc sporo ubyło ...
myslalem, ze moze wlac jeszcze raz pol syntetyk, zrobic 10tys bez wikeszych szalenstw i zobaczyc wtedy ile wzial, aha ktos wie miedzy min a max jaka jest ilosc oleju?
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
między min a max. w FP i FS jest 1 litr
A co do starych trupów i używanego oleju – lać to co przewidział producent. A rzadko kiedy przewidział pełny syntetyk.
Czytać instrukcje – to nie boli.
A co do starych trupów i używanego oleju – lać to co przewidział producent. A rzadko kiedy przewidział pełny syntetyk.
Czytać instrukcje – to nie boli.
Grzyby napisał(a):lać to co przewidział producent. A rzadko kiedy przewidział pełny syntetyk.
Szczerze mówiąc nigdy w instrukcji nie spotkałem nic o tym na jakiej bazie powinien być używany olej. Tylko gęstość i klasę jakości i ew. normy konkretnych producentów... Masz gdzieś taką instrukcję z zaleceniem konkretnej bazy?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
To inaczej – widziałeś syntetyk 15W ?
Jeszcze krócej – lać to co przewiduje producent. I nie jest tu raczej istotne co. Ważne żeby spełniało przewidzianą klasę lepkości i gęstość
Jeszcze krócej – lać to co przewiduje producent. I nie jest tu raczej istotne co. Ważne żeby spełniało przewidzianą klasę lepkości i gęstość
Grzyby, ja się z Tobą zgadzam ogólnie, ale niektóre gęstości się 'zazębiają' minerał z półsyntetykiem i półsyntetyk z pełnym syn. Chodziło mi o to, że producent tego nie pisze w instrukcji 
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
No ale nieważne
Trzymając się gęstości i lepkości zalecanej przez producenta wyjdzie się na tym najlepiej.
Trzymając się gęstości i lepkości zalecanej przez producenta wyjdzie się na tym najlepiej.
fazzi od kupna twojej mazdy zrobiłem 1500 km i dolałem tylko 150 ml oleju syntetycznego, także jak na k8 to dobry wynik, ja jestem tego zdania że jak nie ubywa znacznych ilości oliwy to trzeba jeździć na tej klasie jak najdłużej.
- Od: 4 cze 2009, 15:32
- Posty: 171
- Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)
Grzyby napisał(a):To inaczej – widziałeś syntetyk 15W ?
Nie tylko. Nawet 20W60. Znanej marki, z kupnem nie ma większego problemu. Ale to oczywiście wyjątki...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Witam
Posiadam Mazde mx3 1.8v6 z 94r chce wymienic olej ale nie wiem jaki mam chce zadzwonic do goscia od auta ale zmienil nr nie mam z nim zadnego kontaktu jak mam sie dowiedziec czy autko ma syntetyczny czy inny olej?? a jeszcze chce dolac do skrzyni biegow jak tak sie dolewa i jakim olejem??????
Posiadam Mazde mx3 1.8v6 z 94r chce wymienic olej ale nie wiem jaki mam chce zadzwonic do goscia od auta ale zmienil nr nie mam z nim zadnego kontaktu jak mam sie dowiedziec czy autko ma syntetyczny czy inny olej?? a jeszcze chce dolac do skrzyni biegow jak tak sie dolewa i jakim olejem??????
- Od: 3 mar 2010, 09:04
- Posty: 29
- Skąd: Radom
- Auto: MX-3 1.8 V6 94'
Za jakiś czas zbliża się wymiana oleju w mojej Magdzie(Xedos 6 2.0 V6 "92) i rozmyślam nad zmianą na jakiś lepszy full syntetyk. Posiadam autko od 3 lat, autko było zalewane olejem pólsyntetycznym 10W40(początkowo lotos, pozniej Mobil). Dopiero po jakimś czasie dokopałem się w starych dokumentach od auta, że w Niemcowni właściciel zalewał chyba coś rzadszego( ATU Fassoel teilsynth. 5W40 ?).
Silnik od wymiany do wymiany co 10kkm wciąga około 1,5l- chyba nie za dużo jak na KF`a. Dodam że jeżdżę raczej dynamicznie, i na wyższych obrotach. Myślałem nad zmianą na pełen syntetyk- Elf SXR 5W30, lub Castrol Edge 5W30. Jakie macie zdanie na temat takiej wymiany, ewentualnie co innego polecacie na najbliższą wymianę ?
Dodam że rozmyślam nad tą zmianą z uwagi na często odzywające się w zimie hydr. popychacze. Może na rzadszym będzie lżej ?
Dzięki za pomoc
Silnik od wymiany do wymiany co 10kkm wciąga około 1,5l- chyba nie za dużo jak na KF`a. Dodam że jeżdżę raczej dynamicznie, i na wyższych obrotach. Myślałem nad zmianą na pełen syntetyk- Elf SXR 5W30, lub Castrol Edge 5W30. Jakie macie zdanie na temat takiej wymiany, ewentualnie co innego polecacie na najbliższą wymianę ?
Dodam że rozmyślam nad tą zmianą z uwagi na często odzywające się w zimie hydr. popychacze. Może na rzadszym będzie lżej ?
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
jarusiek napisał(a):Za jakiś czas zbliża się wymiana oleju w mojej Magdzie(Xedos 6 2.0 V6 "92) i rozmyślam nad zmianą na jakiś lepszy full syntetyk. Posiadam autko od 3 lat, autko było zalewane olejem pólsyntetycznym 10W40(początkowo lotos, pozniej Mobil). Dopiero po jakimś czasie dokopałem się w starych dokumentach od auta, że w Niemcowni właściciel zalewał chyba coś rzadszego( ATU Fassoel teilsynth. 5W40 ?).
Silnik od wymiany do wymiany co 10kkm wciąga około 1,5l- chyba nie za dużo jak na KF`a. Dodam że jeżdżę raczej dynamicznie, i na wyższych obrotach. Myślałem nad zmianą na pełen syntetyk- Elf SXR 5W30, lub Castrol Edge 5W30. Jakie macie zdanie na temat takiej wymiany, ewentualnie co innego polecacie na najbliższą wymianę ?![]()
Dodam że rozmyślam nad tą zmianą z uwagi na często odzywające się w zimie hydr. popychacze. Może na rzadszym będzie lżej ?Dzięki za pomoc
Odpowiedzi na Twoje pytania masz w tym wątku, wszystkich stron nie musisz przerzucać, wystarczy z 50
Nie napisałeś, jaka kwotę gotów jesteś wydać. Jeśli sporą, to Motul, Liqui Moly, Quazar spełniające normę ACEA A3 (niezależnie od tej normy, wymienione oleje mają niską odparowalność).
Rozumiem, że w instrukcji stoi, że możesz lać również 5W-30? Zapewne jest tam też napisane, że możesz stosować 5W-40 i tę opcję bym wybrał.
ok, to od zbliżającej się wymiany testuję nowego Lotosa
Takie jeszcze pytanie- czy zmiana z 10W na 5W będzie bezpieczna dla silnika? Wiadomo są różne poglądy na te tematy. Ja jakoś nigdy się bardziej nie wgłębiałem w tematy oleju, dlatego pytam. Dzięki za pomoc chłopaki 
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
jarusiek napisał(a):ok, to od zbliżającej się wymiany testuję nowego LotosaTakie jeszcze pytanie- czy zmiana z 10W na 5W będzie bezpieczna dla silnika? Wiadomo są różne poglądy na te tematy. Ja jakoś nigdy się bardziej nie wgłębiałem w tematy oleju, dlatego pytam. Dzięki za pomoc chłopaki
Sprawa nie wygląda na pilną, a Tobie nie chce się czytać?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki