Oleje silnikowe
do bull; no nie tor wyścigowy to w moim wypadku raz dwa w roku jak autostradą jadę i odważę się pojechać szybciej niż 170..... z pewnością zaleję 5w coś tam. Doczytam jakie są różnice i za 8tys km zaleję. Dzięki za podpowiedź
- Od: 15 sty 2009, 01:08
- Posty: 118
- Skąd: Łódź
- Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel
A co Castrol na to ? Rozumiem ze masz rachunki na olej I pochodzi z legalnego zrodla ... ?
I zmiany zgodnie z zaleceniami producenta ...
PCV uklad sprawny ?
Jabym stawial na 5w40 jak kolega wyzej pisal przy w50 moze ci spalanie ladnie skoczyc ...
I tak nie stosowal bym 10wXX
I zmiany zgodnie z zaleceniami producenta ...
PCV uklad sprawny ?
Jabym stawial na 5w40 jak kolega wyzej pisal przy w50 moze ci spalanie ladnie skoczyc ...
I tak nie stosowal bym 10wXX
marchello napisał(a):I co na to zagorzali przeciwnicy takiej operacji
a ja na to ze jestes desperat

ktos moglby mi cokolwiek napisac o olejach liqui moly? jakies doswiadczenia? co to za marka? jak te produkty maja sie jakosciowo np:do motula?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
marchello napisał(a):I co na to zagorzali przeciwnicy takiej operacji
Sam nie zaryzykowałbym, ale jak przetrwasz najbliższe lato bez problemów, to może nawet pozazdroszę
travisowski napisał(a): ktos moglby mi cokolwiek napisac o olejach liqui moly? jakies doswiadczenia?
Z moich wirtualno-forumowych doświadczeń
Artiks bardzo ciekawa lektóra. Szkoda, że nie moge poczytać tego w oryginale (kompletnie nie znam niemieckiego), ale nawet okrojone tłumaczenie jest bardzo ciekawe. Masz może wiecej tego? albo podobnych? 
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Na lato zaleje gęściejszy 5W40 w klasie API SL ze względu na ZDDP, prawdopodobnie LOTOS. Z mojego porównania produktów wynika ze oleje 0WXX mają niższy parametr HT/HS od 5W czy 10W to również przyczynia się do mojej decyzji. Zastanawiałem sie nawet nad 5W50
. Generalnie na zimę leje 0W a na lato 5W i powinno być ok.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
0w40 jest swietny na caly rok
Lato/Zima/Wiosna ... szybka jazda .. wolna jazda ... silnik bedzie happy ...
Liqui Moly aka Lubro Moly – robi dobre oleje
Swojego czasu ich oleje byly olejami zatwierdzonymi przez Porsche... 5w40
pamietaj ze 0w40 latem .. bedzie dokladnie taki sam jak 10w40, 5w40 po rozgrzaniu ... zadnej obbawy ...
Twoj silnik nie jest FLAT Tappet wiec ZDDP .... nie jest konieczne ... ale nie zaszkodzi ...
Pamietaj rowniez ze SM ma obnizona zawartosc ZDDP wiec szukaj olejow SL ....
Lato/Zima/Wiosna ... szybka jazda .. wolna jazda ... silnik bedzie happy ...
Liqui Moly aka Lubro Moly – robi dobre oleje
Swojego czasu ich oleje byly olejami zatwierdzonymi przez Porsche... 5w40
pamietaj ze 0w40 latem .. bedzie dokladnie taki sam jak 10w40, 5w40 po rozgrzaniu ... zadnej obbawy ...
Twoj silnik nie jest FLAT Tappet wiec ZDDP .... nie jest konieczne ... ale nie zaszkodzi ...
Pamietaj rowniez ze SM ma obnizona zawartosc ZDDP wiec szukaj olejow SL ....
DeadlY napisał(a): Artiks bardzo ciekawa lektóra. Szkoda, że nie moge poczytać tego w oryginale (kompletnie nie znam niemieckiego), ale nawet okrojone tłumaczenie jest bardzo ciekawe. Masz może wiecej tego? albo podobnych?
Czytałem w oryginale i ten linkowany plik to tylko mały wyciąg z olejowych wywodów "sterndocktora".
Dość ciekawa historia z tym gościem: Na forum motor-talk.de podawał się za naukowca zatrudnionego w Mercedesie. Jego posty były traktowane w Niemczech niczym biblia (dziś też tak w dużej mierze jest
Poza tym ostatnie posty cytowanego sterndocktora pochodzą bodajże z początku 2007r i są częściowo nieaktualne. Od tamtego czasu doszło do kilku zmian w normach/aprobatach olejowych. Dzisiejsze oleje hydrokrakowane i hydroizomeryzowane są – globalnie patrząc – nieco lepsze.
Troche mi właśnie ten mercedes nie pasuje. Mocno szastał (w tłumaczeniu przynajmniej) normami VW, a mercedesa praktycznie wcale – to tak dziwnie troche skoro jest z MB. Też za mocno jest było zachwalane jak dla mnie LM (troche jak reklama). Dla mnie bardziej mogł pracować w LM
, nie zmienia to jednak faktu, że dysponuje dużą wiedzą w tym temacie i przekazuje ciekawe rzeczy. Jeśli chodzi o kontrowersje to zawsze będą, dzisiaj chyba nie ma ani jednego tematu w którym wszyscy mają takie samo zdanie
Wiesz może konkretnie jakie to informacje mogły być tajemnicą?
Na dzień dzisiejszy sporo z tego jest nieaktualne, ale daje to niezły pogląd na temat. HC może i są lepsze niż były, ale ja sam teraz bede patrzył na szczegółowe parametry i ogólnie dużo łatwiej będzie mi dobrać olej do różnych samochodów.
PS. Mówisz że czytałeś w oryginale, a ja zauważyłem w tym pliku brak punktu 3.2 może wiesz co tam było bo mnie to zaintrygowało?
Na dzień dzisiejszy sporo z tego jest nieaktualne, ale daje to niezły pogląd na temat. HC może i są lepsze niż były, ale ja sam teraz bede patrzył na szczegółowe parametry i ogólnie dużo łatwiej będzie mi dobrać olej do różnych samochodów.
PS. Mówisz że czytałeś w oryginale, a ja zauważyłem w tym pliku brak punktu 3.2 może wiesz co tam było bo mnie to zaintrygowało?
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
DeadlY napisał(a):Troche mi właśnie ten mercedes nie pasuje. Mocno szastał (w tłumaczeniu przynajmniej) normami VW, a mercedesa praktycznie wcale – to tak dziwnie troche skoro jest z MB. Też za mocno jest było zachwalane jak dla mnie LM (troche jak reklama). Dla mnie bardziej mogł pracować w LM, nie zmienia to jednak faktu, że dysponuje dużą wiedzą w tym temacie i przekazuje ciekawe rzeczy. Jeśli chodzi o kontrowersje to zawsze będą, dzisiaj chyba nie ma ani jednego tematu w którym wszyscy mają takie samo zdanie
Wiesz może konkretnie jakie to informacje mogły być tajemnicą?
Na dzień dzisiejszy sporo z tego jest nieaktualne, ale daje to niezły pogląd na temat. HC może i są lepsze niż były, ale ja sam teraz bede patrzył na szczegółowe parametry i ogólnie dużo łatwiej będzie mi dobrać olej do różnych samochodów.
PS. Mówisz że czytałeś w oryginale, a ja zauważyłem w tym pliku brak punktu 3.2 może wiesz co tam było bo mnie to zaintrygowało?
To, co przeczytałeś po polsku, to może 10% całej wiedzy, którą facet sypnął na kilku forach. Często były to wręcz wykłady, do których pełnego zrozumienia potrzebny byłby przynajmniej tytuł magistra chemii i może kilka technicznych fakultetów.
Z olejów silnikowych zdecydowanie najbardziej polecał M1. Najwięcej oberwało się wszelkiej maści Castrolom. Za to w superlatywach opisywał Castrole stosowane w przekładniach.Z produktów Liqui Moly zachwalał preparaty do płukania silnika. Wiele razy podkreślał, żeby w odniesieniu do samochodów produkowanych dla Europy nie patrzeć zbytnio na amerykańskie normy API, lecz kierować się ACEA, normami Mercedesa czy VW. Jeśli chodzi o informacje poufne, to nie pamiętam już, o co dokładnie chodziło. Prawdopodobnie poszło o wyniki badań nad paliwami.
do Xedosa zalałem MOTUL 6100 Synergie Plus 10w40
a Mx-3 zostanie raczej w dalszym ciągu na Texaco Havoline 10w40 
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Ostatnio zalałem u siebie ELF EXCELLIUM LDX 5w40, oczywiście płukanka wcześniej – tym razem Liqui Moly.
Na razie tylko pozytywnie, ochoczo wkręca się na obroty
Na razie tylko pozytywnie, ochoczo wkręca się na obroty
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Co myślicie o marce PETRONAS
http://www.najlepszyolej.pl/oleje.html
logo znane, obecne w F1, ceny przystępne, zbliża się termin wymiany i może np. taki olej zalać
http://www.najlepszyolej.pl/syntium_5000av.html
do tej pory używałem mobil 5w50, elf excelium ldx5w40, liqui moly synthoil 5w40. Zmieniać, ryzykować, a może wlać dexelię
http://www.najlepszyolej.pl/oleje.html
logo znane, obecne w F1, ceny przystępne, zbliża się termin wymiany i może np. taki olej zalać
http://www.najlepszyolej.pl/syntium_5000av.html
do tej pory używałem mobil 5w50, elf excelium ldx5w40, liqui moly synthoil 5w40. Zmieniać, ryzykować, a może wlać dexelię
-
pdrog
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki