Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez a.gadula » 1 mar 2010, 16:13

do bull; no nie tor wyścigowy to w moim wypadku raz dwa w roku jak autostradą jadę i odważę się pojechać szybciej niż 170..... z pewnością zaleję 5w coś tam. Doczytam jakie są różnice i za 8tys km zaleję. Dzięki za podpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 01:08
Posty: 118
Skąd: Łódź
Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel

Postprzez Krisek » 1 mar 2010, 20:45

A co Castrol na to ? Rozumiem ze masz rachunki na olej I pochodzi z legalnego zrodla ... ?
I zmiany zgodnie z zaleceniami producenta ...
PCV uklad sprawny ?

Jabym stawial na 5w40 jak kolega wyzej pisal przy w50 moze ci spalanie ladnie skoczyc ... :)
I tak nie stosowal bym 10wXX
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 6 mar 2010, 18:45

Moje spostrzeżenia po przejściu z 10W40 na 0W40, zużycie oleju wbrew szeroko rozpowszechnianym pogłoskom spadło z 0,8L na 7000km do 0,8L na 9000km. I co na to zagorzali przeciwnicy takiej operacji.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez travisowski » 6 mar 2010, 20:20

marchello napisał(a):I co na to zagorzali przeciwnicy takiej operacji

a ja na to ze jestes desperat <lol>

ktos moglby mi cokolwiek napisac o olejach liqui moly? jakies doswiadczenia? co to za marka? jak te produkty maja sie jakosciowo np:do motula?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Pankuba » 6 mar 2010, 20:38

marchello napisał(a):I co na to zagorzali przeciwnicy takiej operacji

Sam nie zaryzykowałbym, ale jak przetrwasz najbliższe lato bez problemów, to może nawet pozazdroszę ;)

travisowski napisał(a): ktos moglby mi cokolwiek napisac o olejach liqui moly? jakies doswiadczenia?

Z moich wirtualno-forumowych doświadczeń ;) wynika, że pół Niemiec na tym jeździ i sobie chwali (druga połówka to oczywiście wyznawcy Mobila). LM to absolutnie górna półka, bierz bracie i się ciesz.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez DeadlY » 6 mar 2010, 22:44

Artiks bardzo ciekawa lektóra. Szkoda, że nie moge poczytać tego w oryginale (kompletnie nie znam niemieckiego), ale nawet okrojone tłumaczenie jest bardzo ciekawe. Masz może wiecej tego? albo podobnych? ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez marchello » 7 mar 2010, 01:37

Na lato zaleje gęściejszy 5W40 w klasie API SL ze względu na ZDDP, prawdopodobnie LOTOS. Z mojego porównania produktów wynika ze oleje 0WXX mają niższy parametr HT/HS od 5W czy 10W to również przyczynia się do mojej decyzji. Zastanawiałem sie nawet nad 5W50 :) . Generalnie na zimę leje 0W a na lato 5W i powinno być ok.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Krisek » 7 mar 2010, 03:55

0w40 jest swietny na caly rok :)
Lato/Zima/Wiosna ... szybka jazda .. wolna jazda ... silnik bedzie happy ...

Liqui Moly aka Lubro Moly – robi dobre oleje :)

Swojego czasu ich oleje byly olejami zatwierdzonymi przez Porsche... 5w40

pamietaj ze 0w40 latem .. bedzie dokladnie taki sam jak 10w40, 5w40 po rozgrzaniu ... zadnej obbawy ...

Twoj silnik nie jest FLAT Tappet wiec ZDDP .... nie jest konieczne ... ale nie zaszkodzi ...

Pamietaj rowniez ze SM ma obnizona zawartosc ZDDP wiec szukaj olejow SL .... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 7 mar 2010, 11:51

DeadlY napisał(a): Artiks bardzo ciekawa lektóra. Szkoda, że nie moge poczytać tego w oryginale (kompletnie nie znam niemieckiego), ale nawet okrojone tłumaczenie jest bardzo ciekawe. Masz może wiecej tego? albo podobnych? ;)


Czytałem w oryginale i ten linkowany plik to tylko mały wyciąg z olejowych wywodów "sterndocktora".
Dość ciekawa historia z tym gościem: Na forum motor-talk.de podawał się za naukowca zatrudnionego w Mercedesie. Jego posty były traktowane w Niemczech niczym biblia (dziś też tak w dużej mierze jest :)), ale w kilku punktach powstało sporo kontrowersji. Dodatkowo rozprzestrzeniał informacje, które stanowiłyby złamanie tajemnicy spółki. Więc w końcu ktoś zwrócił się do Mercedesa z pytaniem, czy poglądy sterndocktora są zgodne z poglądami koncernu. Koncern odpisał, że tak nie jest i że nie ma takiej możliwości, by sterndocktor był pracownikiem koncernu. Potem gość zniknął jak kamfora.
Poza tym ostatnie posty cytowanego sterndocktora pochodzą bodajże z początku 2007r i są częściowo nieaktualne. Od tamtego czasu doszło do kilku zmian w normach/aprobatach olejowych. Dzisiejsze oleje hydrokrakowane i hydroizomeryzowane są – globalnie patrząc – nieco lepsze.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez DeadlY » 7 mar 2010, 12:28

Troche mi właśnie ten mercedes nie pasuje. Mocno szastał (w tłumaczeniu przynajmniej) normami VW, a mercedesa praktycznie wcale – to tak dziwnie troche skoro jest z MB. Też za mocno jest było zachwalane jak dla mnie LM (troche jak reklama). Dla mnie bardziej mogł pracować w LM ;), nie zmienia to jednak faktu, że dysponuje dużą wiedzą w tym temacie i przekazuje ciekawe rzeczy. Jeśli chodzi o kontrowersje to zawsze będą, dzisiaj chyba nie ma ani jednego tematu w którym wszyscy mają takie samo zdanie ;) Wiesz może konkretnie jakie to informacje mogły być tajemnicą?
Na dzień dzisiejszy sporo z tego jest nieaktualne, ale daje to niezły pogląd na temat. HC może i są lepsze niż były, ale ja sam teraz bede patrzył na szczegółowe parametry i ogólnie dużo łatwiej będzie mi dobrać olej do różnych samochodów.
PS. Mówisz że czytałeś w oryginale, a ja zauważyłem w tym pliku brak punktu 3.2 może wiesz co tam było bo mnie to zaintrygowało?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Pankuba » 7 mar 2010, 13:36

DeadlY napisał(a):Troche mi właśnie ten mercedes nie pasuje. Mocno szastał (w tłumaczeniu przynajmniej) normami VW, a mercedesa praktycznie wcale – to tak dziwnie troche skoro jest z MB. Też za mocno jest było zachwalane jak dla mnie LM (troche jak reklama). Dla mnie bardziej mogł pracować w LM ;), nie zmienia to jednak faktu, że dysponuje dużą wiedzą w tym temacie i przekazuje ciekawe rzeczy. Jeśli chodzi o kontrowersje to zawsze będą, dzisiaj chyba nie ma ani jednego tematu w którym wszyscy mają takie samo zdanie ;) Wiesz może konkretnie jakie to informacje mogły być tajemnicą?
Na dzień dzisiejszy sporo z tego jest nieaktualne, ale daje to niezły pogląd na temat. HC może i są lepsze niż były, ale ja sam teraz bede patrzył na szczegółowe parametry i ogólnie dużo łatwiej będzie mi dobrać olej do różnych samochodów.
PS. Mówisz że czytałeś w oryginale, a ja zauważyłem w tym pliku brak punktu 3.2 może wiesz co tam było bo mnie to zaintrygowało?


To, co przeczytałeś po polsku, to może 10% całej wiedzy, którą facet sypnął na kilku forach. Często były to wręcz wykłady, do których pełnego zrozumienia potrzebny byłby przynajmniej tytuł magistra chemii i może kilka technicznych fakultetów.
Z olejów silnikowych zdecydowanie najbardziej polecał M1. Najwięcej oberwało się wszelkiej maści Castrolom. Za to w superlatywach opisywał Castrole stosowane w przekładniach.Z produktów Liqui Moly zachwalał preparaty do płukania silnika. Wiele razy podkreślał, żeby w odniesieniu do samochodów produkowanych dla Europy nie patrzeć zbytnio na amerykańskie normy API, lecz kierować się ACEA, normami Mercedesa czy VW. Jeśli chodzi o informacje poufne, to nie pamiętam już, o co dokładnie chodziło. Prawdopodobnie poszło o wyniki badań nad paliwami.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez DeadlY » 7 mar 2010, 13:53

W tym co czytałem jest napisane, że najlepszy jest M1, ale najcześciej wymienianym olejem jest LM i zawsze pozytywnie. O płukance jest też, ale raz.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Krisek » 7 mar 2010, 21:06

Juz kiedys raz przerabialismy ten artykul ... :)
Ja niestety nie moge sie zgodzic ze wszystkim co jest wnim zawarte ... Poprostu w moim przekonaniu jest to bledne ...

Kuba – dolewales juz do Benzyny 2 Stroke ? jak wrazenia
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez DeadlY » 7 mar 2010, 22:31

Szczerze nigdy tego topicu nie chciało mi sie czytać calego ;p zrezygnowałem po 20 stronie – znudził mnie. Daleko to z tyłu jest?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Pankuba » 7 mar 2010, 22:48

Krisek napisał(a):Kuba – dolewales juz do Benzyny 2 Stroke ? jak wrazenia


Nie mam na razie czasu, żeby się tym zająć. Ale do końca marca powinienem wypróbować. Napiszę, jak będzie postęp w sprawie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 8 mar 2010, 06:11

Jesli interesuja cie moje wypowiedzi zacznij czytac od konca ... ja sie nie udzielalem na poczatku ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez KyRy » 8 mar 2010, 11:39

do Xedosa zalałem MOTUL 6100 Synergie Plus 10w40 :) a Mx-3 zostanie raczej w dalszym ciągu na Texaco Havoline 10w40 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Barthek » 8 mar 2010, 17:19

Ostatnio zalałem u siebie ELF EXCELLIUM LDX 5w40, oczywiście płukanka wcześniej – tym razem Liqui Moly.
Na razie tylko pozytywnie, ochoczo wkręca się na obroty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez pdrog » 9 mar 2010, 10:08

Co myślicie o marce PETRONAS
http://www.najlepszyolej.pl/oleje.html

logo znane, obecne w F1, ceny przystępne, zbliża się termin wymiany i może np. taki olej zalać
http://www.najlepszyolej.pl/syntium_5000av.html
do tej pory używałem mobil 5w50, elf excelium ldx5w40, liqui moly synthoil 5w40. Zmieniać, ryzykować, a może wlać dexelię ??
pdrog
 

Postprzez DeadlY » 9 mar 2010, 10:23

Z tego co jest napisane na jego karcie, to jest słabszy od tych które wymieniłes.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki