Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pantas » 15 lut 2010, 23:24

Krisek napisał(a):Ja bym pomyslal nadczyms typu 5w40 ...

Hmm ok, może i być Castrol 5W40, ale jaka przewaga nad 10W40 będzie? I czy na pewno nada się do mojego, leciwego już autka?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez marcin255 » 15 lut 2010, 23:36

Ja następny zaleję LIQUI MOLY – SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 albo ELF EXCELLIUM LDX 5W40 , zmieniłem z 10W40 na 5W40 jakies 4 z hakiem tys.km( przebieg 196 tys jak zmieniłem) i autko smiga aż miło a jak się silnik myje! Mam teraz Shella ultra 5W40 ale cos głosniej silnik chodzi
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Raver » 16 lut 2010, 04:09

Krisek napisał(a):Mev

Raver jesli byl syntetykiem Lotosa ... to tez zalej syntetykiem i nie powinno byc niespodzianek... ze moze wyplukac za duzo syfu i cieknac ...
Bo jak poprzedni wlasciel uzywal Syn silnik powinien byc zadbany.

K


Tylko ciekawe czy tam na 100% był zalany syntetyk i czy nie czasem mieszanka z Motodoctor'em :> Jak dotąd przejechałem 500km i kopcenia na niebiesko – zero, łykania oleju też nie zauważyłem... Mechanior ma zalać półsyntetyk, ciekawe co się będzie działo w najbliższym czasie <oczy> Jak po 1kkm będzie wszystko OK to zmienię znów filtr oleju i przejdę na syntetyk.

Marcin255 Bierze Ci już coś oliwy na tym syntetyku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Krisek » 16 lut 2010, 06:10

0w40
5w40
10w40

Benda mialy taka sama gestosc jak gorace ...
Numer sprzodu dotyczy zimnego oleju ...
Poprostu lepszy rozruch ... lzejszy przy 5w40 ... I mniejsze zuzycie silnika bo olej dotrze gdzie trzeba,

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Raver » 16 lut 2010, 20:51

Co myślicie o tym oleju http://allegro.pl/item919064849_olej_mo ... zynek.html koleś tego zalał. I sie cykam czy mi się pierscionki nie zapieką. Podobno silnik latał na syntetyku (tak mówił poprzedni własciciel), mechanior mówił że szlamu itp w misce olejowej nie bylo, zawory tez git... Ogolnie w dobrym stanie silnik. Motodoctor też nie byl lany do niego. Chciałem żeby zalał syntetyka, ale on ze bedzie latal na tym oleju, ze bardzo dobry, że duży przebieg 142kkm i już się leje półsyntetyczne... Chcę poprostu zeby jak najdłużej mi służył silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Krisek » 16 lut 2010, 21:16

Przebieg niema nic wspolnego SYN nieSYN ... to 1 ...

10w40 jest za gesty na zime ten samochod z benzyna 1.6 bedzie ledwo krecil ... takie moje zdanie lej to co zaleca producent

ponad too

10w40 – niema nic wspolnego z byciem Synteycznym PolSyn I mineralnym
Sa 10w40 Mineralne... Syntetyczne .... Pol....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Raver » 16 lut 2010, 21:30

Szczeże powiedziawszy to czuc ze silnik ma troche ciezej, jak by dłuzej chwilke sie wkrecal na obroty, i przy wyprzedzaniu sie tak nie zbiera jak przed wymiana oleju... ;|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Krisek » 16 lut 2010, 21:33

Chodzilo o krecenie jako rozruch przy starcie na rogrzanym silniku nie powinno byc odczuwalnych zmian ...;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez strOOs » 16 lut 2010, 22:09

Zacznijmy od tego ze Z5 to nie jest potwor do wyprzedzania.

10W40 jest zalecanym olejem do tego silnika.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Raver » 18 lut 2010, 12:22

Wracam z powrotem na syntetyka – który olej wybrać?
– Lotos Economic Thermal Control 5W30
– Lotos Syntetic z Formułą Thermal Control 5W40
– Mobil Rally Formula 5W50

Osobiście mam chęć wybrać Mobila, co o tym myślicie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Krisek » 18 lut 2010, 16:53

5w40 ... bo taka jest specyfikacja auta

w50 jest zdecydowanie za gesty ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez grabu122 » 19 lut 2010, 15:14

Pantas, jeśli chodzi o skrzynie, to wlałem śmiesznie tani w porównaniu z niby bardziej markową konkurencją ORLEN OIL HIPOL SEMISYNTETIC GL-5 75W90 i od roku jestem zadowolony, choć znajomy u którego na kanale to robiłem, śmiał się, że nigdy nie kupiłby jakiegoś "polskiego syfu" i proponował mi jakiś syntetyczny "superowy" (w cenie za 0,5litra takiej, jaką ja zapłaciłem za 3litry tego "orlenowskiego syfu :) )

Co do oleju silnikowego w mojej instrukcji obsługi;) jest specyfikacja 10W/30 API SG i ani słowa, czy to ma być to olej mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny
Zaraz po kupnie samochodu nie chciałem być mądrzejszy od producenta i przekornie chciałem wlać dokładnie to co zaleca...hahahaha
No i znalazłem w jakimś sklepie internetowym olej o jakiejś "egzotycznej" nazwie której teraz nie pamiętam, ale spełniający te wymagania: 10W/30 API SG/CE cena ok. 100zł za 4l. Był to uniwersalny olej mineralny do pojazdów użytkowych, ciągników rolniczych i maszyn budowlanych....hahaha
No, ale odpuściłem bo 1.5 16V Z5 maszyną budowlaną raczej nie jest, ale teraz mogę zaryzykować:) bo kolejna wymiana oleju już za 2tys. km;)

marcin255 obserwuję Twoje losy z syntetykiem 5W/40 i widzę, że szalejesz;) Z tego co piszesz dopiero 4tys. km z hakiem po przejściu na pełny syntetyk, a tu już szykujesz się do trzeciej zmiany oleju...hahahaha myje się myje co??? Lej co 1500km coraz lepsze syntetyki i czekamy, aż całkowicie się wymyje;)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Krisek » 19 lut 2010, 20:22

API SG standard zostal dawno wycofany ... :)

SN ( Formula zostala juz ustalona .... Wiec niektore firmy zaczynaja opisywac swoje oleje jako SN )
SM
SL
SJ

obowiazuja aktualnie ....

Produkty Orlena sa dobra jak pisalem :) Mechanicy nie trybolodzy o olejach wiedza tyle co o Gotowaniu ( Zapewne Sa Mechanicy ktorzy znaja temat ... ale wiekszosc niestety niezna )

Oczywiscie mozna zalac do skrzyni Produkt Typu Redline, Amsoil, RP ktore sa najwyzsze jakosci ... ale czasami niewarto ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez grabu122 » 19 lut 2010, 22:08

Krisek napisał(a):API SG standard zostal dawno wycofany ... :)

SN ( Formula zostala juz ustalona .... Wiec niektore firmy zaczynaja opisywac swoje oleje jako SN )
SM
SL
SJ

obowiazuja aktualnie ....



Na polskim rynku, jeśli ktoś się che, może jeszcze sobie kupić olej klasy SF, a nawet SD :D
przykładowa oferta sklepu internetowego: http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php? ... _pokaz=581 :P :P :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez grabu122 » 19 lut 2010, 22:10

Krisek napisał(a):API SG standard zostal dawno wycofany ... :)

SN ( Formula zostala juz ustalona .... Wiec niektore firmy zaczynaja opisywac swoje oleje jako SN )
SM
SL
SJ

obowiazuja aktualnie ....



Na polskim rynku, jeśli ktoś się che, może jeszcze sobie kupić olej klasy SF, a nawet SD :D
przykładowa oferta sklepu internetowego: http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php? ... _pokaz=581 :P :P :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez kryystian » 20 lut 2010, 03:04

motul 300v power 5w40
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez flywin » 20 lut 2010, 12:48

ja myślę nad zmienianą , z Csatrol Magnatec 10W40 na Valvoline 10W40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez J-23 » 20 lut 2010, 15:51

Ja tak zrobiłem, ale jakiejś szczególnej różnicy nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2009, 15:45
Posty: 15
Skąd: Jawor
Auto: Mazda Premacy 1.8 101Km 2002r.

Postprzez Night » 21 lut 2010, 13:44

Przymierzam sie do wymiany oleju i juz zakupiłem ELF EXCELLIUM LDX 5W40, zabiore sie za to w tym tyg. Wcześniej był zalany Mobil tez 5w40 roznicy nie powinno byc ale jak beda jakies pozytwne odczucia cos skrobne od siebie.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Croom » 21 lut 2010, 20:45

flywin napisał(a):ja myślę nad zmienianą , z Csatrol Magnatec 10W40 na Valvoline 10W40?


Dobre wyjście choć motul byłby lepszy a Amsoil 10/40 już szczytem w tej klasie lepkości.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki