Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 23:03

Olej mineralny jest to najgorszy gatunek olejów na rynku – jest więc i najtańszy. Nie lepiej było przejść na olej w tej samej lub podobnej klasie lepkości ale z dodatkami uszczelniającymi? Obecnie jest tyle produktów, że z doborem problemów być nie powinno.
Ja sugeruję olej Midland MicroOil Synqron 10W-50 do silników z przebiegiem powyżej 100kkm. Całkiem przyzwoity jest również odpowiednik z team'u ValvoLine.

Zerknij na ostatni temat:
<czytaj> Czy mogę przejść na 10W – 40 PÓŁSYNTETYK

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 08:21

GofNet napisał(a):Niekiedy czytam teksty, typu: Po co lać lepszy olej, niż producent zaleca? Nie ma sensu używać oleju o wyższej klasie jakościowej, niż zaleca producent, bo i tak nic tym nie zyskamy.
Nie wiem, czy nie ma sensu. Skomentuję to tak:
Czy jest sens kupować lepsze leki, aby szybciej powrócić do zdowia?
Czy lepiej płacić więcej i kupować markowa odzież i obuwie?
Czy zdrowsza jest żywność uznana, niż produkty z Biedronki czy LiderPrice?
Czy na sprawdzonej stacji paliw nie bacząc na cenę lepsze dla silnika jest paliwo Pb98 czy Pb95?
Czy lepiej wlać do chłodnicy wodę za darmo, czy płyn chłodzący?
Czy...


mały kamyczek do ogródka. Wszystko fajnie jak wiesz co było wcześniej wlane i jak długo auto na tym jeżdziło. Skoro producent 15 lat temu zalecało to co zalecał, tzn że silniki były pod takowy olej zaprojektowane i robiły satysfakcjonujące przebiegi.

Z całym szacunkiem ale spójrz też na aspekt ekonomiczny, cenę oleju, koszty ewentualnych napraw itd.

200tyś km na oleju badziewiastym ale półsyntetyku koszt 50zł za wymianę 20 wymian oszczędność w stosunku do oleju za 150zł 2000zł(czyli zostaje ci naremont). dalej robisz powiedzmy 20tyś rocznie to ile to bedzie trwało 10lat. Bedziesz tyle jeżdził tym samym autem??. Gdybając dalej o ile może wydłużyć żywotność super olej o 50tyś 100tyś?? Ośmiele się w to wątpić.

Odnoszę wrażenie że wszyscy myślą że jak jeżdzą na super oleju to ich jednostka będzie niezniszczalna.
Panowie tu są także ważne zastosowane materiały z których wykonane są podzespoły. A najważniejszy sposób ekspaltacji przez kierowcę (ciężar nogi pokonywane odcinki itd)

można napisać.

Czy jest sens kupować opony z indeksem prędkości V do CC700. Jasne że możesz czuć się bezpieczniej ale czy auto będzie lepiej nanich jeżdzić. i czy coś to zmieni??

Czy lepiej wlać do chłodnicy wodę za darmo, czy płyn chłodzący?
Extremalny przykład nie dyskutujemy o debiliźmie. <lol>

Sorki za OT ale panowie spójrzcie panowie czasami na samochód oczami księgowego, i chłodno kalkulujcie bo to jest tylko przedmiot.


Wracając do tematu jeżeli dobrze chodzi na sytetyku nie ma ubytków wycieków to po co kombinować, no chyba że chcemy zaoszczędzić.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez zulek » 10 lut 2006, 13:58

Czy olej Midland SYNQRON 10W-50 i 10W-40 są dąstępne tylko w opakowaniach 1l ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 14:09

makumba napisał(a):Ale czy HLA szybciej sie nieskończa na mineralnym,


Skoro dłużej tłuką to chyba masz odpowiedz. Ogólnie nie zaleca się minerałów przy HLA.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez nemi » 10 lut 2006, 15:37

sołtys napisał(a):minerału zje trochę mniej przynajmniej tak mówi teoria

To jest tylko teoria jak piszesz, w moim przypadku bez pokrycia!
Najpóźniej przy następnej wymianie przejdź na półsyntetyk. Jak ma żreć olej, to chociaż dobry, a do tego taki, który przedłuży silnikowi żywotność :P. Z doświadczenia wiem, że silnik lepiej chodzi na półsyntetycznym Lotosie (ciszej podczas jazdy!), niż na Mobilu mineralnym (zużycie oleju to samo i pieniądze za te oleje też te same). Tak więc popieram przedmówców – lej półsynetyk, a jak bardziej liczysz się z kasą, to zalej po prostu tańszy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ralv1 » 10 lut 2006, 17:58

A jeśli kupiłem auto i nie wiem na jakim oleju jeździło wcześniej. Co byście radzili w takim przypadku
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez GofNet » 10 lut 2006, 19:15

sołtys napisał(a):no chyba że chcemy zaoszczędzić.
Na czym? Przecież to BP :). Kosztuje tyle, co minerał Mobil1 :).
ralv1 napisał(a):Co byście radzili w takim przypadku
To, co zaleca producent, czyli (nie wiem, jakie masz auto, ale domyślam się...) 10W-40 lub 10W-50. Musisz sprawdzić to w książce do auta (instrukcji obsługi).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez marcus » 16 lut 2006, 13:46

czym lepiej zalać skrzynie biegów ATF Dexron II czy zwykłym olejem 75W90
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez tomekrvf » 16 lut 2006, 15:02

lepiej zwykłym 75W90
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zulek » 21 lut 2006, 14:30

Czyli w końcu jaki olej mam wlać np. do mojej skrzyni biegów (brzebieg ok 200kkm) 75W90, czy jakiś cudaczny czerwony do automatów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Grzyby » 21 lut 2006, 14:34

zulek napisał(a):75W90
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 21 lut 2006, 21:14

<uklon>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez pablo1973 » 27 lut 2006, 21:58

Witam
Coś na temat olejów Lotos.Kilka tygodni temu zalałem Mazdę Lotosem 10W40.Wcześniej dwukrotnie lałem
Shella 10W40.I co?
Nie widzę żadnej różnicy, a właściwie słyszę różnicę na korzyść Lotosa! Silnik po porannym rozruchu nie hałasuje popychaczami a jeżeli już to krócej niż na Shellu. Oleju nie ubyło ani grama a przejechałem już ok. 2 tys. km.( na Shellu akurat też po takim dystansie nie było ubytków).
Prośba do używaczy Lotosa o opinie i doświadczenia po zalaniu Madzi tym olejem.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lis 2005, 00:01
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GE FS 2,0 '92 LPG SGI

Postprzez xANDy » 27 lut 2006, 22:30

Ten lotos zaczyna być ciekawym olejem, coraz więcej pochlebnych opinii... Jak to jest możliwe?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sołtys » 28 lut 2006, 09:41

xANDy napisał(a):Ten lotos zaczyna być ciekawym olejem, coraz więcej pochlebnych opinii... Jak to jest możliwe?



to nic ciekawego, ja mam taką opinię na tema lotosa już od paru lat, teraz jeżdze na produktach orlenu i też wszystko jest ok. Lotos to dowód na to jak ciężko zmienić już panujący stereotyp, np. polskie oleje to syf.
Olej może być super co z tego jak wiekszość twiedzi że jest do <dupa> bo ktoś gdzieś kiedyś tak powiedział, do tego najwiecej do powiedzenia mają ludzie którzy w życiu go nie używali.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xavier » 28 lut 2006, 10:26

Sorry Panowie ale dyskusja zaczyna przypominać tą o doskonałości Poloneza i jego producentów w stosunku do aut i koncernów zachodnich. Skala w przypadku olei jest co prawda inna ale różnica w potencjale technicznym, laboratoryjnym i finansowym taka sama. Gdzie Lotos stać na takie badania, testy i technologie jak Shella czy Texaco? To nie szynka, że czym prościej wytworzona to lepsza...
Hamburgery też mają swoich zwolenników i smakoszy co nie oznacza, że są zdrowe i dobre (mimo że "zachodnie" <lol> ).
No, ale cóż – każdy ma prawo do innej oceny i tak jest dobrze. Bo wszystko się sprzedaje. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez sołtys » 28 lut 2006, 12:10

Xavier napisał(a):Sorry Panowie ale dyskusja zaczyna przypominać tą o doskonałości Poloneza i jego producentów w stosunku do aut i koncernów zachodnich.



Xavier napisał(a):Gdzie Lotos stać na takie badania, testy i technologie jak Shella czy Texaco? To nie szynka, że czym prościej wytworzona to lepsza...


Tak tylko w połowie lat 90-tych musiał wymienić całą linię techonologiczna bo stara nie nadawała sie do niczego od tego czasu, mają oleje na wysokim poziomie i jedną z najnowocześniejszych rafinerii w europie.
To samo orlen popatrz sobie na Full Syntetic Platinnum klasa jakości SM!! I sprawdz co proponują w klasie SM zachodni producenci i w jakiej cenie.
Owszem Lotos nie ma takich możliwości badań jak Shella czy Texaco tylko pytanie czy kupujesz faktycznie olej z ich najwyższej półki gdzie są te technologie zastosowane czy zwykły półsyntetyk który produkuje lotos albo orlen na ich zlecenie <lol>??

Panowie hasło Globalizacja :]

i takie OT

Dowiedz sie gdzie produkują opony Debica w Anglii :]
a michelin ( albo pirelli nie pamiętam) w Polsce hahaha
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xavier » 28 lut 2006, 13:36

No problem. Każda dyskusja ma swoje iskierki. Służy to wymianie poglądów i doświadczeń. Pierścienie akurat poleciały na innym oleju (Polski ELF- z takim olejem kupiłem auto). Texaco zalałem po remoncie. Po 7,000 km dolałem 0,5 l. :D
Ja po prostu wiem, że jeszcze długo nie dorównamy zachodnim standardom produkcji- zwłaszcza w kraju, w którym na wszystkim i za wszelką cenę się oszczędza. Na robociźnie, surowcu, jakości wytworzenia itp. Dlatego nie mam zaufania do naszych produktów. Czy wolał byś Mazdę składaną u nas czy jednak w Japonii? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez sołtys » 28 lut 2006, 14:54

Xavier napisał(a):Czy wolał byś Mazdę składaną u nas czy jednak w Japonii? oczko


jeżeli by ją składali w fabryce opla w Gliwicach to zdziwisz sie ale z Polski. <lol>
Mam tam znajomego jak przyjechały szychy z GM na inspekcję miedzy innymi Japony które wcześniej pracowały dla Hondy to poziom montażu kontroli samokontroli itd ich powalił, takich parametrów nie widzieli nawet tam. Też kumplowi nie wierzyłem a potem za pół roku ogłosili że fabryka w gliwicach jest najlepszą fabryką Opla i musiałem flache stawiać <lol>.


Xavier napisał(a):Texaco zalałem po remoncie. Po 7,000 km dolałem 0,5 l. zeby


zobaczymy ile moja weżmie narazie 2 000km na Rikach i ubytku oleju nie widze <lol>

sorki za OT
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Karwoś » 7 mar 2006, 10:22

Ello chciałem zapytać czy do Mazdy 6 w Polsce można wlać syntetyk Castrola 5W-40 – takie jest oznaczenie na wlawie oleju (tyle że to samochód z USA) – doradzają mi lepiej 5W-40 na Polskę. Mówią że przy 5W-20 silnik będzie "stukał" po jakimś przebiegu.

Dzięki za info.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki