Oleje silnikowe
Krisek lub Inni
1. Możecie mi coś więcej powiedzieć na temat oleju marki Gulf,
olej 10W 40 mam w planach zalać go, przy najbliższej wymianie
2. Jakiej firmy kupić filtr oleju polski Filtron czy innej marki (Knecht...)
Moje opinie na temat olejów jakie zalewałem
Mobil1 10W-40 zjadlo go jakieś 1l na 10k mocno ciemny po takim przebiegu
Midland 10W-40 zjadło go jakieś 1.7l na 10k ciemny po takim przebiegu
Auto nie kopci w ogóle na niebiesko ani po nocnym staniu, ani po dobrym przy gazowaniu
Nie ukrywam że lubię często kręcić silnik po rozgrzaniu w górnej części obrotów (4-6tyś)
1. Możecie mi coś więcej powiedzieć na temat oleju marki Gulf,
olej 10W 40 mam w planach zalać go, przy najbliższej wymianie
2. Jakiej firmy kupić filtr oleju polski Filtron czy innej marki (Knecht...)
Moje opinie na temat olejów jakie zalewałem
Mobil1 10W-40 zjadlo go jakieś 1l na 10k mocno ciemny po takim przebiegu
Midland 10W-40 zjadło go jakieś 1.7l na 10k ciemny po takim przebiegu
Auto nie kopci w ogóle na niebiesko ani po nocnym staniu, ani po dobrym przy gazowaniu
Nie ukrywam że lubię często kręcić silnik po rozgrzaniu w górnej części obrotów (4-6tyś)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
W kwestii Lotosu, to zawsze dziwiło mnie jedno. Ich konfigurator doboru oleju zalecał zawsze oleje gorszej jakości niż producent oraz inne konfiguratory. Brało się to pewnie z niewielkiej oferty 15W40, 10W40 i 5W40. Teraz gdy wyszedł Quazar (który wcale tani nie jest) pewnie i konfigurator się zmieni. Niebawem zaleje do jednego z aut Orlenowskie Platinum, z czystej ciekawości i "patriotyzmu"
Filtron podobno robi dobre filtry (właśnie taki założylem), ale przy ostatniej wymianie zdziwiło mnie jedno. Stary Knecht, który odkręciłem miał znacznie więcej otworów naokoło gwintu niż nowy filtron. Nie wiem czy to ma duże znaczenie. Z polecanych filtrów warto jeszcze brać UNION JAPAN (podobno producent ten sam co ory mazda).
O GULFie innych opinii, że jest tani nie znam
2. Jakiej firmy kupić filtr oleju polski Filtron czy innej marki (Knecht...)
Filtron podobno robi dobre filtry (właśnie taki założylem), ale przy ostatniej wymianie zdziwiło mnie jedno. Stary Knecht, który odkręciłem miał znacznie więcej otworów naokoło gwintu niż nowy filtron. Nie wiem czy to ma duże znaczenie. Z polecanych filtrów warto jeszcze brać UNION JAPAN (podobno producent ten sam co ory mazda).
O GULFie innych opinii, że jest tani nie znam
Borys napisał(a):O GULFie innych opinii, że jest tani nie znam
Adriano w swoim GTXie ma zalanego Gulfa 10W60, w poprzedniej Hondzie też stosował olej tego producenta i osobiście mi polecał.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Firmy Gulf nieznam.
Co do Analiz oleju zapewne ciezko bedzie ci znalesc laboratorium.
Ale Dealera firmy Caterpillar latwiej zreszta wszystkie firmy lepsze co sprzedaja specialistyczny sprzet napewno robia analizy plynow hydraulicznych itd ... wiec mysle ze to najlatwiejsza i najtansza droga zeby wykonac analize ..
zeby analiza byla miarodajna musisz miec przynajmiej 2-3 cykle na oleju nim wezmiesz probke .. ze wzgledu ze w silniku zostaje stary olej....
chyba ze interesuja cie orientacyjne wyniki to 1 wymiana OK>
http://www.b-m.pl/analizy-olejow-sos
Osobiscie nigdy nie korzystalem z ich uslug tutaj – ale znam ludzi ktorzy korzystaja
Cenowo nie tak tragicznie
* 35,00 PLN Analiza oleju licznikiem PAMAS S2 (Poznań)
* 100,00 PLN Szczegółowa analiza oleju (Malaga, Hiszpania)
PAMAS – sprawdza ilosc czasteczek w oleju ...
Nie jest to doglebna analiza ... ale zapewne niektorych zadowoli
Kolejna Firma
http://www.elektrownie.com.pl/oferta_8.php
Co do Analiz oleju zapewne ciezko bedzie ci znalesc laboratorium.
Ale Dealera firmy Caterpillar latwiej zreszta wszystkie firmy lepsze co sprzedaja specialistyczny sprzet napewno robia analizy plynow hydraulicznych itd ... wiec mysle ze to najlatwiejsza i najtansza droga zeby wykonac analize ..
zeby analiza byla miarodajna musisz miec przynajmiej 2-3 cykle na oleju nim wezmiesz probke .. ze wzgledu ze w silniku zostaje stary olej....
chyba ze interesuja cie orientacyjne wyniki to 1 wymiana OK>
http://www.b-m.pl/analizy-olejow-sos
Osobiscie nigdy nie korzystalem z ich uslug tutaj – ale znam ludzi ktorzy korzystaja
Cenowo nie tak tragicznie
* 35,00 PLN Analiza oleju licznikiem PAMAS S2 (Poznań)
* 100,00 PLN Szczegółowa analiza oleju (Malaga, Hiszpania)
PAMAS – sprawdza ilosc czasteczek w oleju ...
Nie jest to doglebna analiza ... ale zapewne niektorych zadowoli
Kolejna Firma
http://www.elektrownie.com.pl/oferta_8.php
Krisek napisał(a):Co do Analiz oleju zapewne ciezko bedzie ci znalesc laboratorium
labolatorium sie znajdzie szczegolnie w stolycy. problemem bedzie jednak cena.
Krisek napisał(a):Ale Dealera firmy Caterpillar latwiej zreszta wszystkie firmy lepsze co sprzedaja specialistyczny sprzet napewno robia analizy plynow hydraulicznych itd ...
zadzwonic nie zawadzi ale bardziej zeby uzyskac namiary do takiego laboratorium jesli takowa firma z takich usług korzysta.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Jak kogoś rajcują analizy oleju i nie chce za nie płacić, to warto zdecydować się na któryś z olejów Fuchs.
Fuchsoil Polska swoje oleje bada za darmo. Nie trzeba mieć dowodu zakupu, laboratorium potrafi rzecz jasna ustalić, jaki olej bada
Nota bene Fuchs ma kilka bardzo ciekawych propozycji w klasach 5W... czy 0W. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to proszę o PW, dam bliższe namiary do odpowiedniej osoby.
Nie trzeba fatygować się do Gliwic, sprawę można załatwić w Warszawie.
Fuchsoil Polska swoje oleje bada za darmo. Nie trzeba mieć dowodu zakupu, laboratorium potrafi rzecz jasna ustalić, jaki olej bada
Nie trzeba fatygować się do Gliwic, sprawę można załatwić w Warszawie.
Tyle ze taka Analiza bedzie nie miarodajna bo nie bedzie odniesienia do innych olejow
Ale milo z ich strony ze oferuja taka usluge za darmo
A ustala olej po tzw Markers ktore dodaja do oleju ... inaczej bylo by to bardzo ciezko ... chyba ze po zawartosci niektorych skladnikow jak Moly naprzyklad
Ale milo z ich strony ze oferuja taka usluge za darmo
A ustala olej po tzw Markers ktore dodaja do oleju ... inaczej bylo by to bardzo ciezko ... chyba ze po zawartosci niektorych skladnikow jak Moly naprzyklad
Krisek, kto jak kto, ale Ty wiesz, że taka nieporównawcza analiza dostarcza informacji, na podstawie których można wyciągnąć sporo wniosków, o czym piszą i co pokazują nawet na tym Twoim amerykańskim forum olejowym
. Określenie jej jako "niemiarodajnej" jest przesadą wg mnie.
Wnioski czy olej Fuch spisal sie OK ...
A moze Marka B spisala by sie lepiej ...
Co ta ich Analiza zawiera ?
Musial byc miec jakies inny punkt odniesienia ...
Chyba ze sie pobawic roznymi olejami FUCHS i wybrac najlepszy dla silnika wzgledem UOA
A moze Marka B spisala by sie lepiej ...
Co ta ich Analiza zawiera ?
Musial byc miec jakies inny punkt odniesienia ...
Chyba ze sie pobawic roznymi olejami FUCHS i wybrac najlepszy dla silnika wzgledem UOA
Krisek napisał(a):Wnioski czy olej Fuch spisal sie OK ...
I to wielu użytkownikom powinno wystarczyć.
Załóżmy, że dowiaduję się np., czy TBN spadł poniżej 50% % w porównaniu ze stanem początkowym, i to już jest coś.
A jak się ktoś uprze, to niemal każdą analizę może uznać za niemiarodajną. A bo w jednym interwale jeździł więcej po mieście i było bardzo gorące lato, a bo ktoś tam nie zbadał dokładnie składu chemicznego i struktury ścian cylindrów ... itp itd.
wczoraj tak jak wczesniej mi doradziliscie zmienilem Castrola magnateca 15w40(minerala) na Valoline 10w40 (półsyntetyk). Teraz tylko pozostalo obserwowac czy go nie ubywa ^^
ogolnie jak mialem wlewanego Castrola to weszło 3,3 litra i na magnecie bylo full.
teraz wlali mi Valvoline 3,0 litra – na magnecie jakos ponad polowe jest.
teraz moje pytanie, dolac na fulla ( co pozwoli mi lepiej ocenic ewentualne ubytki) , czy zostawic tak jak jest?
ogolnie jak mialem wlewanego Castrola to weszło 3,3 litra i na magnecie bylo full.
teraz wlali mi Valvoline 3,0 litra – na magnecie jakos ponad polowe jest.
teraz moje pytanie, dolac na fulla ( co pozwoli mi lepiej ocenic ewentualne ubytki) , czy zostawic tak jak jest?
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tokar napisał(a):dolac na fulla ( co pozwoli mi lepiej ocenic ewentualne ubytki) , czy zostawic tak jak jest?
mozesz dolac na fulla jesli ma ci to ulatwic ocene ewentualnych ubytkow. nic zlego sie nie stanie.najwazniejsze zeby olej nie przekraczal poziomu "Max"
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Co powiecie ta temat oleju Mobil Super S 10W-40 Przejechałem na nim 7tys i ogólnie jestem zawiedziony. Silnik chodzi tak jakby sucho zwiększyło się trochę spalanie oleju i dym rano auta jest duży. Wcześniej na Lotos-ie było znacznie lepiej. Za 4-5tys wracam chyba do Lotos-a albo zaleje Castrol-em.
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
u mnie w 323 własnie z silnikem Z5, najlepiej sprawował się valvoline maxlife 10w-40, najmniej go ubywało.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Feniks_rf napisał(a):Najmniej go ubywało w porównaniu do jakich olei?
np. lotos, mobil, 10w-40, u mnie przyczyną brania oleju były uszczelniacze zaworowe ( u ciebie na pewno też ) i pierścienie tłokowe. po wymianie branie ustało i jeżdzi auto na lotosie.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki