Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez marcin255 » 20 lis 2009, 23:47

ok ,ok tylko myślałem ,że cóś się przytka ;)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez travisowski » 20 lis 2009, 23:50

marcin255 napisał(a):ok ,ok tylko myślałem ,że cóś się przytka

toc plukanke chciales robic niedawno i sie nie bales o przytkanie?

nie wpadaj w paranoje. u
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marcin255 » 20 lis 2009, 23:52

no to po to chciałem płukać coby sie nic nie przytkało
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Krisek » 20 lis 2009, 23:56

plukanie wlasnie moze przytkac .. bo uwuloni duze czastki syfu jesli takowe sa ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez tokar » 21 lis 2009, 13:36

travisowski napisał(a):tak jak ci napisal kris. zadnych plukanek jesli nie jestes pewien co do silnika. kazda plukanka stanowi ryzyko.


ok zmienie olej bez stosowania płukanki.

travisowski napisał(a):po jakims czasie mozesz z 10w40 polsyn. zalac 10w40 syntetyczny jak masz szmal bo sa drogie


Przed przeczytaniem tego wątku myślałem, że 10w40 są tylko półsyntetyczne;]

Jaki systetyk 10w40 byś polecal?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez travisowski » 21 lis 2009, 14:07

tak dokladnie ta klasa lepkosci pod konten syn. sie nie interesowalem i nie mam dokladnego rozeznania we wszystkich markach. napewno Amsoil ktorej dealerem jest kris i mozesz sie z nim skontaktowac, motul, redline z przedstawicielstwem w Polsce, TOP 1 ktory wystepuje na naszym rynku z przedstawicielstwem w Polsce ma chyba syntetyka w tej klasie posiadajacego API SM dla 10w co jest wg. mnie naprawde <spoko>
jest jeszcze pare marek ktore maja syntetyczne 10w. cena w wielu przypadkach moze byc odstraszajaca ale poszperalbym na twoim miejscu i cos zawsze mozna wybrac
bardzo ciekawy jest ten ZenZation TOP 1

http://www.top1oil.com.pl/produkt/zenzation/

czy jest naprawde w 100% syn tak jak twierdza biuletyny na stronie www? tego ci nie powiem ale mozna ustalic kontaktujac sie z przedstawicielem firmy
osobiscie wydaje mi sie ze jest on hydrokrakowany co i tak stawia go w lepszej pozycji niz typowego polsyntetyka ktory dla mnie jest jak mineral bo wsumie ile tego syntetyka w polsyntetyku? cele g.
w koncu oleje hydrokrakowane uznano za syntetyczne i mozna jako takie je traktowac :D
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez dyszel » 21 lis 2009, 17:17

lepiej ten temat niech mod posprząta bo jest mega nieczytelny i pełen nieuzasadnionych wypowiedzi :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez bull » 21 lis 2009, 18:07

tokar napisał(a):Jaki systetyk 10w40 byś polecal?

po co tyle kombinacji
syntetyk 10w40 to ciężko ci będzie dostac, wlej najtańszy 5w-40, ja do 323 leje lotosa 5w-40 i wszystko ok
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Krisek » 21 lis 2009, 18:59

10w40 ... Syntetyczny to benda Butikowe oleje ...

I popieram zalanie 5w40

Klasa nieda sie okreslic grupy oleju Syn czy nie SYN ...no moze ale nie zawsze przy 0w
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 22 lis 2009, 11:33

bull napisał(a):wlej najtańszy 5w-40, ja do 323 leje lotosa 5w-40 i wszystko ok

chlopak jezdzil na 15w a teraz ma zalac 5w z biegu?
swoja M6s zalej najpierw 15w pojezdzij kilkanascie albo dziesiat tysiecy a potem zmien na 5w i zobaczymy efekty.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez bull » 22 lis 2009, 12:37

chlopak jezdzil na 15w a teraz ma zalac 5w z biegu?
swoja M6s zalej najpierw 15w pojezdzij kilkanascie albo dziesiat tysiecy a potem zmien na 5w i zobaczymy efekty.

Uzasadnij mi to.....niby co ma się stac....tylko żetelnie....
Sam zalecałeś wcześniej przejscie na półsytetyk 10w-40....a potem na syntetyk 10w40.....
to czemu nie na syntetyk 5w-40...podaj jakieś konkrety...a nie zasłyszane jakieś tam bzdety...
Na lato zalałbym np. 15w-30, ale na zimę wolę 5w, albo 0w, po co mam silnik katowac podczas rozruchu gęstym olejem ??

....według ciebie jakbym pojeżdził latem na 15w-30 a na zimę wlał 0w-30....to by silnik mi się rozszczelnił, zatarł, eksplodował, czy co ??
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez travisowski » 22 lis 2009, 13:18

bull napisał(a):a potem

"potem" robi wielka roznice
nie proponowalem chlopakowi zeby odrazu zalal syntetyka a to roznia


bull napisał(a):a nie zasłyszane jakieś tam bzdety...

nigdy nie wypowiadam sie na tym forum niewiedzac co pisze wiec mi nie p....ol swoich bzdetów


bull napisał(a):...według ciebie jakbym pojeżdził latem na 15w-30 a na zimę wlał 0w-30....to by silnik mi się rozszczelnił, zatarł, eksplodował, czy co

w jakim silniku?? w twoim M6?


bull napisał(a):Uzasadnij mi to.....niby co ma się stac....tylko żetelnie....

co mam uzasadniac osobie ktora innym poleca przejscie z 15w na 5w w kazdym przypadku do tego nigdy samemu tego nie robiac. nie mam o czym w takim przypadku dyskutowac jesli ktos lekkim jęzorem takie zalecenia daje niewiedzac z czym ma dokladnie doczynienia. silnik 300kkm z minerała tez bys zalal 5w? zastanow sie najpierw jakich udzielasz rad innem. bo latwo prawic innym co maja robic.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez bull » 22 lis 2009, 14:24

travisowski napisał(a):w jakim silniku?? w twoim M6?


travisowski napisał(a):swoja M6s zalej najpierw 15w

tak M6


travisowski napisał(a):"potem" robi wielka roznice
nie proponowalem chlopakowi zeby odrazu zalal syntetyka a to roznia

dobry półsyntetyk może mie tyle samo dodatków czyszczących co syntetyk,
wystarczy, że przez 2-3 zmiany wymieni olej wcześniej, aby ewentualnie silnika nie zatkac tym co syntetyk wyczyści
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez sosna_6 » 22 lis 2009, 15:30

Z całą pewnością Elf SXR 5W30 będzie odpowiednim olejem dla M3 1.6 MZ-CD ale dziwne jest to, że na stronie Elfa chcąc dobrać olej dla swojego samochodu nigdzie nie ma silnika 1.6 diesel z PSA – Citroen, Peugeot, Ford, Mazda i Suzuki – silnik 1.6 diesel nie występuje, a we wszystkich tych markach ten silnik występuje.
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 20:24
Posty: 9
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD

Postprzez tokar » 22 lis 2009, 17:47

Osobiście nie znając dokładnie stanu silnika i nie wiedząc ile jeździł na mineralu nigdy bym nie zalał od razu syntetyka...
Zaleje półsyntetyk 10w40 pojeżdże, zobacze jak będzie sie sprawował:))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez travisowski » 22 lis 2009, 18:09

tokar napisał(a):Osobiście nie znając dokładnie stanu silnika i nie wiedząc ile jeździł na mineralu nigdy bym nie zalał od razu syntetyka...


bardzo dobrze ze zachowujesz ostroznosc w takich sytuacjach. zalac 5w to zadna sztuka.
ja nigdy nie bylem i nie jestem przeciwniekiem olejow 5w syntetycznych. sam jezdze na syn. oraz zmienilem olej z 5w na 0w lecz jesli silnik ma juz swoje latka ma jakis tam przebieg oraz zalany byl 15w w takich sytuacjach trzeba byc ostroznym. wiem ze wielu zmienilo i jest oki ale nie jest to regola. nie kazdy silnik zareaguje tak samo.
dlatego nigdy nie bede nikomu polecal zmiany z 15w na 5w. zreszta napewno nie odrazu nie tak agresywnie. mozna stopniowo to robic.

kazdy silnik w kazdym stanie mozna zalac olejem syntetycznym 5w kto komu zabroni a czy skutki beda takie same w kazdym przypadku??odpowiedz jest chyba logiczna.

w twoim przypadku tokar jesli bylo zalane 15w to zmiana na 10w i tak bedzie kozystna dla silnika.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez darco112 » 23 lis 2009, 12:40

Muszę wymienić olej i zastanawiam się na jaki. Auto ma 102 tyś km przebiegu i od początku zalewane było 10W40. Wg. instrukcji można zastosować także 5W30. Czy warto na zimę przechodzić na rzadszy, czy zostać przy takim, jaki jest? Zdaje się, że Castrol.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 15:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez travisowski » 23 lis 2009, 14:41

darco112 napisał(a):Muszę wymienić olej i zastanawiam się na jaki. Auto ma 102 tyś km przebiegu i od początku zalewane było 10W40. Wg. instrukcji można zastosować także 5W30. Czy warto na zimę przechodzić na rzadszy, czy zostać przy takim, jaki jest? Zdaje się, że Castrol.


od nowosci na 10w40?
no coz i tak tez bywa znam wiele takich przypadkow gdzie od nowosci zalewane bylo 10w mimo iz instrukcja mowila inacej

M6 auto rocznikiem jeszcze mlode przebieg tez nie duzy. w takim przypadku jesli nie bierze 10w to zmienilbym na 5w30 tak jak mowi instrukcja i nie tylko na zime ale na caly rok i tego bym sie trzymal. zostan przy castrolu jesli taka marka byla lana.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Neonixos666 » 23 lis 2009, 22:34

Kurde ja kupiłem moją BJ z zalanym Castrolem 5w 40 zbliża mi się teraz termin wymiany i nie wiem co robić czy zmienić na Mobil 1 (bo taki chce) czy zostać przy tzw.,, oleju do frytek". Nie mam żadnych kłopotów z silnikiem, oleju też mi nie bierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vqsoft » 23 lis 2009, 23:34

ja w poprzednim samochodzie jeździłem na rs 10w60 180kkm i silnik miał sie wyśmienicie

słyszałem jednak o duzych problemach z castrolem chyba twx w toyotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki