Oleje silnikowe
marcin255 napisał(a):ok ,ok tylko myślałem ,że cóś się przytka
toc plukanke chciales robic niedawno i sie nie bales o przytkanie?
nie wpadaj w paranoje. u
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
no to po to chciałem płukać coby sie nic nie przytkało
travisowski napisał(a):tak jak ci napisal kris. zadnych plukanek jesli nie jestes pewien co do silnika. kazda plukanka stanowi ryzyko.
ok zmienie olej bez stosowania płukanki.
travisowski napisał(a):po jakims czasie mozesz z 10w40 polsyn. zalac 10w40 syntetyczny jak masz szmal bo sa drogie
Przed przeczytaniem tego wątku myślałem, że 10w40 są tylko półsyntetyczne;]
Jaki systetyk 10w40 byś polecal?
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tak dokladnie ta klasa lepkosci pod konten syn. sie nie interesowalem i nie mam dokladnego rozeznania we wszystkich markach. napewno Amsoil ktorej dealerem jest kris i mozesz sie z nim skontaktowac, motul, redline z przedstawicielstwem w Polsce, TOP 1 ktory wystepuje na naszym rynku z przedstawicielstwem w Polsce ma chyba syntetyka w tej klasie posiadajacego API SM dla 10w co jest wg. mnie naprawde
jest jeszcze pare marek ktore maja syntetyczne 10w. cena w wielu przypadkach moze byc odstraszajaca ale poszperalbym na twoim miejscu i cos zawsze mozna wybrac
bardzo ciekawy jest ten ZenZation TOP 1
http://www.top1oil.com.pl/produkt/zenzation/
czy jest naprawde w 100% syn tak jak twierdza biuletyny na stronie www? tego ci nie powiem ale mozna ustalic kontaktujac sie z przedstawicielem firmy
osobiscie wydaje mi sie ze jest on hydrokrakowany co i tak stawia go w lepszej pozycji niz typowego polsyntetyka ktory dla mnie jest jak mineral bo wsumie ile tego syntetyka w polsyntetyku? cele g.
w koncu oleje hydrokrakowane uznano za syntetyczne i mozna jako takie je traktowac

jest jeszcze pare marek ktore maja syntetyczne 10w. cena w wielu przypadkach moze byc odstraszajaca ale poszperalbym na twoim miejscu i cos zawsze mozna wybrac
bardzo ciekawy jest ten ZenZation TOP 1
http://www.top1oil.com.pl/produkt/zenzation/
czy jest naprawde w 100% syn tak jak twierdza biuletyny na stronie www? tego ci nie powiem ale mozna ustalic kontaktujac sie z przedstawicielem firmy
osobiscie wydaje mi sie ze jest on hydrokrakowany co i tak stawia go w lepszej pozycji niz typowego polsyntetyka ktory dla mnie jest jak mineral bo wsumie ile tego syntetyka w polsyntetyku? cele g.
w koncu oleje hydrokrakowane uznano za syntetyczne i mozna jako takie je traktowac
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
tokar napisał(a):Jaki systetyk 10w40 byś polecal?
po co tyle kombinacji
syntetyk 10w40 to ciężko ci będzie dostac, wlej najtańszy 5w-40, ja do 323 leje lotosa 5w-40 i wszystko ok
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a):wlej najtańszy 5w-40, ja do 323 leje lotosa 5w-40 i wszystko ok
chlopak jezdzil na 15w a teraz ma zalac 5w z biegu?
swoja M6s zalej najpierw 15w pojezdzij kilkanascie albo dziesiat tysiecy a potem zmien na 5w i zobaczymy efekty.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
chlopak jezdzil na 15w a teraz ma zalac 5w z biegu?
swoja M6s zalej najpierw 15w pojezdzij kilkanascie albo dziesiat tysiecy a potem zmien na 5w i zobaczymy efekty.
Uzasadnij mi to.....niby co ma się stac....tylko żetelnie....
Sam zalecałeś wcześniej przejscie na półsytetyk 10w-40....a potem na syntetyk 10w40.....
to czemu nie na syntetyk 5w-40...podaj jakieś konkrety...a nie zasłyszane jakieś tam bzdety...
Na lato zalałbym np. 15w-30, ale na zimę wolę 5w, albo 0w, po co mam silnik katowac podczas rozruchu gęstym olejem
....według ciebie jakbym pojeżdził latem na 15w-30 a na zimę wlał 0w-30....to by silnik mi się rozszczelnił, zatarł, eksplodował, czy co
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a):a potem
"potem" robi wielka roznice
nie proponowalem chlopakowi zeby odrazu zalal syntetyka a to roznia
bull napisał(a):a nie zasłyszane jakieś tam bzdety...
nigdy nie wypowiadam sie na tym forum niewiedzac co pisze wiec mi nie p....ol swoich bzdetów
bull napisał(a):...według ciebie jakbym pojeżdził latem na 15w-30 a na zimę wlał 0w-30....to by silnik mi się rozszczelnił, zatarł, eksplodował, czy co
w jakim silniku?? w twoim M6?
bull napisał(a):Uzasadnij mi to.....niby co ma się stac....tylko żetelnie....
co mam uzasadniac osobie ktora innym poleca przejscie z 15w na 5w w kazdym przypadku do tego nigdy samemu tego nie robiac. nie mam o czym w takim przypadku dyskutowac jesli ktos lekkim jęzorem takie zalecenia daje niewiedzac z czym ma dokladnie doczynienia. silnik 300kkm z minerała tez bys zalal 5w? zastanow sie najpierw jakich udzielasz rad innem. bo latwo prawic innym co maja robic.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski napisał(a):w jakim silniku?? w twoim M6?
travisowski napisał(a):swoja M6s zalej najpierw 15w
tak M6
travisowski napisał(a):"potem" robi wielka roznice
nie proponowalem chlopakowi zeby odrazu zalal syntetyka a to roznia
dobry półsyntetyk może mie tyle samo dodatków czyszczących co syntetyk,
wystarczy, że przez 2-3 zmiany wymieni olej wcześniej, aby ewentualnie silnika nie zatkac tym co syntetyk wyczyści
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Z całą pewnością Elf SXR 5W30 będzie odpowiednim olejem dla M3 1.6 MZ-CD ale dziwne jest to, że na stronie Elfa chcąc dobrać olej dla swojego samochodu nigdzie nie ma silnika 1.6 diesel z PSA – Citroen, Peugeot, Ford, Mazda i Suzuki – silnik 1.6 diesel nie występuje, a we wszystkich tych markach ten silnik występuje.
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
- Od: 2 mar 2009, 20:24
- Posty: 9
- Skąd: Czarnków
- Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD
Osobiście nie znając dokładnie stanu silnika i nie wiedząc ile jeździł na mineralu nigdy bym nie zalał od razu syntetyka...
Zaleje półsyntetyk 10w40 pojeżdże, zobacze jak będzie sie sprawował:))
Zaleje półsyntetyk 10w40 pojeżdże, zobacze jak będzie sie sprawował:))
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tokar napisał(a):Osobiście nie znając dokładnie stanu silnika i nie wiedząc ile jeździł na mineralu nigdy bym nie zalał od razu syntetyka...
bardzo dobrze ze zachowujesz ostroznosc w takich sytuacjach. zalac 5w to zadna sztuka.
ja nigdy nie bylem i nie jestem przeciwniekiem olejow 5w syntetycznych. sam jezdze na syn. oraz zmienilem olej z 5w na 0w lecz jesli silnik ma juz swoje latka ma jakis tam przebieg oraz zalany byl 15w w takich sytuacjach trzeba byc ostroznym. wiem ze wielu zmienilo i jest oki ale nie jest to regola. nie kazdy silnik zareaguje tak samo.
dlatego nigdy nie bede nikomu polecal zmiany z 15w na 5w. zreszta napewno nie odrazu nie tak agresywnie. mozna stopniowo to robic.
kazdy silnik w kazdym stanie mozna zalac olejem syntetycznym 5w kto komu zabroni a czy skutki beda takie same w kazdym przypadku??odpowiedz jest chyba logiczna.
w twoim przypadku tokar jesli bylo zalane 15w to zmiana na 10w i tak bedzie kozystna dla silnika.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Muszę wymienić olej i zastanawiam się na jaki. Auto ma 102 tyś km przebiegu i od początku zalewane było 10W40. Wg. instrukcji można zastosować także 5W30. Czy warto na zimę przechodzić na rzadszy, czy zostać przy takim, jaki jest? Zdaje się, że Castrol.
- Od: 17 wrz 2009, 15:53
- Posty: 22
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM
darco112 napisał(a):Muszę wymienić olej i zastanawiam się na jaki. Auto ma 102 tyś km przebiegu i od początku zalewane było 10W40. Wg. instrukcji można zastosować także 5W30. Czy warto na zimę przechodzić na rzadszy, czy zostać przy takim, jaki jest? Zdaje się, że Castrol.
od nowosci na 10w40?
no coz i tak tez bywa znam wiele takich przypadkow gdzie od nowosci zalewane bylo 10w mimo iz instrukcja mowila inacej
M6 auto rocznikiem jeszcze mlode przebieg tez nie duzy. w takim przypadku jesli nie bierze 10w to zmienilbym na 5w30 tak jak mowi instrukcja i nie tylko na zime ale na caly rok i tego bym sie trzymal. zostan przy castrolu jesli taka marka byla lana.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kurde ja kupiłem moją BJ z zalanym Castrolem 5w 40 zbliża mi się teraz termin wymiany i nie wiem co robić czy zmienić na Mobil 1 (bo taki chce) czy zostać przy tzw.,, oleju do frytek". Nie mam żadnych kłopotów z silnikiem, oleju też mi nie bierze.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki