Jaki olej wybrać?
Mmyślę,że 5w40 wystarczy. Aktualnie bardziej powinno Ci zależeć na pierwszej cyferfr,bo temperatur zewnętrznych rzędu 50¤C zimą się nie spodziewaj.
Nie przejmuj się również tym,czy olej dotrze wszędzie w silniku. Zapewniam Cię,se dotrze jeśli nie masz czegoś zakochanego syfem.
Pozwólmy martwić się użytkownikom oleju 15w40.. Niech się oni przejmują.
Jedynie zastanowił się nad producentem. Ani mobil ani castrol do mnie nie trafia.
Nie przejmuj się również tym,czy olej dotrze wszędzie w silniku. Zapewniam Cię,se dotrze jeśli nie masz czegoś zakochanego syfem.
Pozwólmy martwić się użytkownikom oleju 15w40.. Niech się oni przejmują.
Jedynie zastanowił się nad producentem. Ani mobil ani castrol do mnie nie trafia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tu nie podpowiem, sam do tej pory testuję i nie mam wyrobionego zdania. Poszukaj polecanego czegoś na forum biorąc pod uwagę zasobnosc portfela.
Co do temp.pracy oleju, to błędnie odczytujesz klasę klimatyczna- 5w40/10w40/15w40 te oznaczenia odnoszą się do warunków zewnętrznych w klimacie w którym użytkowane jest auto.
Powinieneś poszukać głębiej w temacie olejów a dowiedzialbys się o temp. Plyniecia,stabilności filmu olejowego lub temperaturze wrzenia, zawartości tbn'ów... Tylko pamiętaj, im więcej wiesz, tym więcej masz pytań.. Czasem lepiej nie wiedzieć..
Co do temp.pracy oleju, to błędnie odczytujesz klasę klimatyczna- 5w40/10w40/15w40 te oznaczenia odnoszą się do warunków zewnętrznych w klimacie w którym użytkowane jest auto.
Powinieneś poszukać głębiej w temacie olejów a dowiedzialbys się o temp. Plyniecia,stabilności filmu olejowego lub temperaturze wrzenia, zawartości tbn'ów... Tylko pamiętaj, im więcej wiesz, tym więcej masz pytań.. Czasem lepiej nie wiedzieć..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
w roku robie 15-16tyś to nie ma tak wielkiej różnicy w kosztach , nawet jak mi wypadną dwie wymiany w roku mobil 5w50 kupuję po 145zł za 4 l ten mobil 5w40 był po 125zł , inne popularne oleje typu castrol , elf itp są w podobnych cenach , nie wiem jak jest z cenami Liqui Moly , motul , valvoline itp pewnie są troche droższe ale też nie wiem czy warto placić za nie , to podpowiedz jaki jest twój typ ?
a ty masz ropniaczka to na pewno na innym jeździsz
a ty masz ropniaczka to na pewno na innym jeździsz
ja mam ropniaczka jak z podpisu – za chwilkę stuknie mu dwudziestka, przebieg bliżej nieokreślony, nie wiadomo ile razy licznik się przekręcił(jak to w dieslach co mają wszystkie po 170kkm przy sprzedaży) a ja rok temu zmieniłem mu z 10w40 na 5w40 i na razie jest O.K. choć aż tak wiele km nie robię..
zalej Liqui nikt na niego chyba jeszcze nie narzekał(ja nie miałem przyjemności zalać)
Jak chcesz, to puszcze Ci na email jakieś info o olejach(kiedyś zbierałem takie informacje) jeśli znajdę jeszcze na kompie. mimo upływu kilku lat, to myślę,że informacje będą dość aktualne.
podaj mi swój email
zalej Liqui nikt na niego chyba jeszcze nie narzekał(ja nie miałem przyjemności zalać)
Jak chcesz, to puszcze Ci na email jakieś info o olejach(kiedyś zbierałem takie informacje) jeśli znajdę jeszcze na kompie. mimo upływu kilku lat, to myślę,że informacje będą dość aktualne.
podaj mi swój email
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ostatnio dałem shella za niecałe 80zł,zamiast castrola za 140 zł,klasa ta sama,fullysytnhetyc.Do diesla też można shella z przesyłem za 5 l -95 zł (akurat semisynt),klasa jaka podaje producent więc po co przepłacać?Wiadomo,że za reklamę płacą konsumenci-mi na to szkoda kasy akurat.A sporo olejów jest "technologii syntetycznej",takich nie szukam akurat.
-
rajtkezjusz
a co myślicie o takim oleju
http://allegro.pl/motul-specific-cng-lp ... 26167.html
jest w przystępnej cenie no i te cng/lpg mnie zainteresowało

jest w przystępnej cenie no i te cng/lpg mnie zainteresowało
w sumie olej ok,trochę "wypasiony" bo i do benzyny,diesla,cng/lpg -duzo różnych dodatków,ważne że spełnia wymagania producenta pojazdu
-
rajtkezjusz
rajtkezjusz napisał(a):ważne że spełnia wymagania producenta pojazdu
a mobil 5w50 spełnia czy nie ?
bo już sie zaczynam przejmować tym scisłym pasowaniem , temperaturami , lepkościami itp.
Specyfikacje i dopuszczenia
Mobil 1 Peak Life 5W-50 spelnia i przekracza nastepujace specyfikacje:
API SN/SM/SL
ACEA A3/B3, A3/B4
Mobil 1 Peak Life 5W-50 posiada dopuszczenia nastepujacych producentów:
VW 501 01 / 505 00
Porsche A40
MB-Approval 229.1 / 229.3
BMW High Performance Diesel Oil
Lexus LFA Factory Fill
W ocenie ExxonMobil Mobil 1 Peak Life 5W-50 spelnia wymagania nastepujacego poziomu jakosci:
API CF
mick
5W50 to nie jest najlepszy pomysł, już Ci to napisano. Gorszy rozruch, gorsze odprowadzanie ciepła przy wysokich obrotach, szybciej się starzeje, powoduje większe zużycie paliwa.
W przypadku Mobila jest dużo podróbek, zwłaszcza dotyczy to 5W50 i zwłaszcza na allegro.
IMHO możesz kupić jakiekolwiek 5W40 od Totala/Elfa, Valvoline, Ligui Moly, Agipa, Motula ... spełniające normy ACEA dla silnika. Castrol niekoniecznie. Są drogie, ale rewelacyjne Millers, Amsoil, przy czym lepiej oceniam Millersa.
Najlepiej poszukać towaru w jakimś supermarkecie, IMHO będzie pewniej niż na allegro. Agipy nie są w ogóle podrabiane. Na stronach Valvoline podają listy autoryzowanych dystrybutorów.
5W50 to nie jest najlepszy pomysł, już Ci to napisano. Gorszy rozruch, gorsze odprowadzanie ciepła przy wysokich obrotach, szybciej się starzeje, powoduje większe zużycie paliwa.
W przypadku Mobila jest dużo podróbek, zwłaszcza dotyczy to 5W50 i zwłaszcza na allegro.
IMHO możesz kupić jakiekolwiek 5W40 od Totala/Elfa, Valvoline, Ligui Moly, Agipa, Motula ... spełniające normy ACEA dla silnika. Castrol niekoniecznie. Są drogie, ale rewelacyjne Millers, Amsoil, przy czym lepiej oceniam Millersa.
Najlepiej poszukać towaru w jakimś supermarkecie, IMHO będzie pewniej niż na allegro. Agipy nie są w ogóle podrabiane. Na stronach Valvoline podają listy autoryzowanych dystrybutorów.
mick napisał(a):tak na 75% zdecydowałem się na VALVOLINE DURABLEND MXL 5W40 chyba że coś innego ?
To jest olej półsyntetyczny, ja bym wlał 5w-40 syn power , czyli pełny sysntetyk.......
Ale tak naprawdę to nie ma większego znaczenia , każdy z nich będzie bobry dla twojego silnika....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
matthies napisał(a):max life to tez 100% syntetyk czy tez jakas bajeczka na etykiecie?
Valvoline trochę dziwnie to oznacza , bo jak jest napisane synthetic blend, to jest to półsysntetyk.....
a jak full synthetic lub synthetic to pełny syntetyk....
....czyli max life 5w-40 to pełny syntetyk
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
witam to ze strony producenta .
DURABLEND MXL 5W-40 – Półsyntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — Zapewnia doskonałe osiągi i bardzo długie okresy pomiędzy wymianami oleju.
SYNPOWER 5W-40 – W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — zapewnia doskonałe osiągi i bardzo długie okresy pomiędzy wymianami oleju.
MAXLIFE SYNTETYCZNY 5W-40 – Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu. Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.
DURABLEND MXL 5W-40 – Półsyntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — Zapewnia doskonałe osiągi i bardzo długie okresy pomiędzy wymianami oleju.
SYNPOWER 5W-40 – W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — zapewnia doskonałe osiągi i bardzo długie okresy pomiędzy wymianami oleju.
MAXLIFE SYNTETYCZNY 5W-40 – Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu. Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.
witam koledzy zauważyłem że moja mazda 323e ba 1.5 lpg zaczyna brać coraz więcej oleju,bierze ok 300ml na 1000km,leje valvoline maxlife 10w40, osiągi ok silnik ladnie pracuje ale rano puszcza dymka na 5sekund a potem już wszystko ok,niechce przechodzić na minerał tylko lać polsyntetyk jaki polecacie olej żeby troche ustabilizować to branie oleju,,,,kiedyś robilem płukanki przed wymianą oleju valvoline engine flush ale po tej plukance rożnicy nie bylo wylewalem raczej czysty olej
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
Mobil 1 5W50 jest olejem o sporym ciężarze właściwym i dużej lepkości. Generuje większy opór w układzie smarowania ale tworzy grubszy film olejowy co ma duże znaczenie w starszych konstrukcjach lub silnikach z dużym przebiegiem. Możesz go oczywiście zastosować ponieważ nie masz filtra cząstek stałych a więc nie musisz posługiwać się olejem niskopopiołowym. Osobiście pozostałbym przy 5W30.
Mam takie pytanie do znawców tematu, który olej jest lepszy... Moja Mazda jest obecnie zalewa i chyba tak zostanie do końca przeze mnie olejem Shell Helix Ultra Diesle 5w40.

Takim też olejem został po kupnie zalany drugi samochód w domu nissan x-trail 2.2 dci. Kiedy ja wymieniałem zalałem taki sam jak zastosowałem w Mazdzie.
Ostatnio ojciec wymieniał u jakiegoś mechanika i dopiero niedawno dostrzegłem, że samochód został zalany olejem Shell Helix Ultra Diesel 5w30

Zdjęcia podglądowe
Choć sprawdzałem teraz na stronce shell-a i jest pokazane, że do Mazdy6 5w40, a Nissan 5w30, więc nic z tego nie rozumiem, skąd ta rozbieżność.
Wynika chyba z tego, że tak jak są zalewane muszą być nadal.
Teraz moje pytanie który olej jest lepszy?

Takim też olejem został po kupnie zalany drugi samochód w domu nissan x-trail 2.2 dci. Kiedy ja wymieniałem zalałem taki sam jak zastosowałem w Mazdzie.
Ostatnio ojciec wymieniał u jakiegoś mechanika i dopiero niedawno dostrzegłem, że samochód został zalany olejem Shell Helix Ultra Diesel 5w30

Zdjęcia podglądowe
Choć sprawdzałem teraz na stronce shell-a i jest pokazane, że do Mazdy6 5w40, a Nissan 5w30, więc nic z tego nie rozumiem, skąd ta rozbieżność.
Wynika chyba z tego, że tak jak są zalewane muszą być nadal.
Teraz moje pytanie który olej jest lepszy?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Drodzy Koledzy (korci mnie żeby dopisać "laicy" czy też "amatorzy"
), bardzo żadko się ostatnio wypowiadam na tym forum, ale aby Was pozbawić złudzeń muszę napisać, że polskie oleje mają bardzo dobre parametry i spełniają wszystkie zadeklarowane normy. Od dobrych olejów zagranicznych różnią się tylko jednym, malutkim szczególikiem, bardzo szybko tracą te zadeklarowane właściwości i dlatego są do
. Jak to ja zawsze mówię, wybór należy do wyborcy
. Tylko po co lać badziewie, jak można wlewać dobry olej, wymieniać co 10 tys i nie mieć problemów z silnikiem przez wiele lat. Dodam jeszcze po raz kolejny, że dobry filtr oleju jest nie mniej ważny niż sam olej, ale o tym to już w innym wątku.

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam kolegów
otóż mam dylemat będe wymieniał olej u siebie w silnku Autko Mazda 323F Ba 1.5 Z5
silnik cały czas zalewałem Valvoline MaxLife 10W40 , otóż korci mnie Zalanie Płukanki do Silnika Valvoline EngineFlush Bądź Liqui Moly Engine Flash ,gdzie przeczyszczeniu i spuszczeniu starego oleju , zalał bym świeży Olej Valvoline MaxLife 5W40
I zastanawia mnie fakt czy to będzie dobre dla silnika , czy nie zacznie łykać oleju?
PS
Płukanke robiłem juz w M6 GY z silnikiem L8 i zalałem Valvoline MaxLife 5W40 same pozytywy
tak samo kolega przeszedł z Mobila 1 10W40 plłukanka i Valvoline MaxLife 5W40 same pozytywy
ciszej motor chodzi itd.

otóż mam dylemat będe wymieniał olej u siebie w silnku Autko Mazda 323F Ba 1.5 Z5
silnik cały czas zalewałem Valvoline MaxLife 10W40 , otóż korci mnie Zalanie Płukanki do Silnika Valvoline EngineFlush Bądź Liqui Moly Engine Flash ,gdzie przeczyszczeniu i spuszczeniu starego oleju , zalał bym świeży Olej Valvoline MaxLife 5W40
I zastanawia mnie fakt czy to będzie dobre dla silnika , czy nie zacznie łykać oleju?

PS
Płukanke robiłem juz w M6 GY z silnikiem L8 i zalałem Valvoline MaxLife 5W40 same pozytywy
tak samo kolega przeszedł z Mobila 1 10W40 plłukanka i Valvoline MaxLife 5W40 same pozytywy
ciszej motor chodzi itd.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki