Opony letnie i wielosezonowe
Głośność mam w poważaniu, bo wydech, brak dachu itd powodują, że i tak ich nie słyszę.
Natomiast problemów z przyczepnością w MXie nie zauważam – oczywiście na mokrym nie kleją jak letnie, ale na śniegu czy w mrozie jest zdecydowanie ok.
Natomiast problemów z przyczepnością w MXie nie zauważam – oczywiście na mokrym nie kleją jak letnie, ale na śniegu czy w mrozie jest zdecydowanie ok.
miałem Kumho, Hankooki i nie narzekałem na jakieś negatywne wrażenia z jazdy. Poza hałasem jaki emitują, są do zaakceptowania. Nie są w żaden sposób gorsze od Kormoranów, Barumów itp.
Co do RainSportów to się nieco zawiodłem, spodziewałem się że będą lepiej kleiły mokrym, nie było w żaden sposób lepiej niż Continental Premium Contact 5 a były zadziwiająco głośne w porównaniu z Continentalem. Fakt są znacząco tańsze od Continetnalów więc Xen, tobie nie będzie przeszkadzał hałas
.
Teraz zakupiłem do V40 letnie Dunlopy Sport Blueresponse – na mokrym nie sprawdziłem, ale szumu nie słychać z nich w ogóle – są 3 dB cichsze od RainSPortów 3.
Co do RainSportów to się nieco zawiodłem, spodziewałem się że będą lepiej kleiły mokrym, nie było w żaden sposób lepiej niż Continental Premium Contact 5 a były zadziwiająco głośne w porównaniu z Continentalem. Fakt są znacząco tańsze od Continetnalów więc Xen, tobie nie będzie przeszkadzał hałas
Teraz zakupiłem do V40 letnie Dunlopy Sport Blueresponse – na mokrym nie sprawdziłem, ale szumu nie słychać z nich w ogóle – są 3 dB cichsze od RainSPortów 3.
..::Born To Rise Hell::..
Z cyklu: "Czy wiecie, że..."
Czy wiecie, że 3 decybele to połowa hałasów które docierają do wnętrza auta?
Już o tym kiedyś pisałem. Stąd "fenomen" chwalonych też przeze mnie Blueresponse, inne opony mają przeważnie 71 dB, a te Dunlopy 67dB. Natomiast to co było pisane wyżej, że na samochodzie są z wyglądu brzydkie jak kupa, to fakt, ale osobiście mam to gdzieś, wolę ciszę i bardzo dobre parametry.
Czy wiecie, że 3 decybele to połowa hałasów które docierają do wnętrza auta?
Już o tym kiedyś pisałem. Stąd "fenomen" chwalonych też przeze mnie Blueresponse, inne opony mają przeważnie 71 dB, a te Dunlopy 67dB. Natomiast to co było pisane wyżej, że na samochodzie są z wyglądu brzydkie jak kupa, to fakt, ale osobiście mam to gdzieś, wolę ciszę i bardzo dobre parametry.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ścibi85 napisał(a):
Dębica Presto UHP ma 66dB
Ta, ale resztę etykiety E i C.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):Czy wiecie, że 3 decybele to połowa hałasów które docierają do wnętrza auta?
Nie wiemy, bo to bzdu... nieprawda.
Gdzieś coś usłyszałeś ale niezbyt dobrze przyswoiłeś
Każde dodatkowe 3 dB, to dwukrotny wzrost hałasu.
Jest jedno małe ale ... pomiar głośności opon wykonywany jest .... przy wyłączonym silniku!
A aktualnie obowiązujące normy w naszym kraju jako maksymalny dopuszczany hałas uznają 93 dB dla silników benzynowych i 96 dB dla diesli (dotyczy aut osobowych).
Wiesz jak głośne jest Twoje auto? Często same opony są cichsze niż hałas generowany przez silnik.
Inna sprawa to nakładanie się różnych hałasów, wzmacnianie czy niwelowanie. Ale to już inna bajka i rozmowa o "falowości dźwięku"
P.S. Im szersza opona, tym poziom hałasu będzie większy. Łatwo to sprawdzić dla tego samego modelu a różnych szerokości.
Dla przykładu – ta sama opona Continental ContiEcoContact 5
szerokość 185 – głośność 70dB
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #108196710
szerokość 195 – głośność 72dB
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #107424628
Fizyki się nie oszuka. Im szerzej tym większy opór/szum.
Rzeczywiście niezbyt fortunnie to ująłem, w każdym razie chodziło mi o to, że hałas o 3 decybele większy od tego "znośnego" może być połową hałasów docierających do wnętrza auta.
Passat był wyciszony, nie było mowy o usłyszeniu hałasu silnika, słychać było delikatny szum opon, ledwo zauważalny, bo były dość ciche (Continental 5-tki).
W Civic-u najpierw były Fuldy i np przy 90 km/h było je słychać, natomiast silnik słabiutko. Potem były Semperity i wyły jak potępieniec, jodełka się wyząbkowała. Wtedy silnika nie było słychać wcale, wydawało się, że łożyska wszystkich kół są zdecydowanie do wymiany. Potem zamontowałem Dunlopy, o 4dB cichsze od Fuldy, no i skończył się problem nieznośnego hałasu w samochodzie. Przy 90 km/h silnik słychać słabiutko, opony również. I święty spokój.
Przy słabo lub średnio wyciszonym aucie wolę mieć jednak opony o te kilka decybeli cichsze i tyle, w przypadku Passata miałem to w d... , brałem opony jak najmłodsze i dobrej jakości, jakie bym nie założył i tak nie było ich słychać prawie wcale, nawet zimówek.
Passat był wyciszony, nie było mowy o usłyszeniu hałasu silnika, słychać było delikatny szum opon, ledwo zauważalny, bo były dość ciche (Continental 5-tki).
W Civic-u najpierw były Fuldy i np przy 90 km/h było je słychać, natomiast silnik słabiutko. Potem były Semperity i wyły jak potępieniec, jodełka się wyząbkowała. Wtedy silnika nie było słychać wcale, wydawało się, że łożyska wszystkich kół są zdecydowanie do wymiany. Potem zamontowałem Dunlopy, o 4dB cichsze od Fuldy, no i skończył się problem nieznośnego hałasu w samochodzie. Przy 90 km/h silnik słychać słabiutko, opony również. I święty spokój.
Przy słabo lub średnio wyciszonym aucie wolę mieć jednak opony o te kilka decybeli cichsze i tyle, w przypadku Passata miałem to w d... , brałem opony jak najmłodsze i dobrej jakości, jakie bym nie założył i tak nie było ich słychać prawie wcale, nawet zimówek.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
Mam te najlepsze Hankooki (mogę się kolegom chwalić
) a dla mnie są dosyć średnie. Faktem jest że hamują dobrze ale wydaje mi się że istnieją lepsze. Przy pokonywaniu zakrętów szumią i to mnie zniechęca. Nie tracą przyczepności bo można gwałtownie jeszcze zacieśnic skręt ale wtedy szumią jeszcze bardziej
Mam te najlepsze Hankooki (mogę się kolegom chwalić
JohnnyB napisał(a):Xen, tobie nie będzie przeszkadzał hałas.
no raczej na bank nie będzie
Rainsporty dzisiaj dotarły, niestety dopiero w połowie maja zarzucę je na felgi, bo dopiero 9 maja mogę koła do malowania odstawić...
Witam, to i ja się dołączę – lektura wątku jest fascynująca, ale
Muszę kupić parę opon 205/55/R16 no i mam oczywiście dylemat – Vredestein Sportrac 5 czy Dębica Presto (cena podobna
). Dębice znam i mam jak najlepsze o nich zdanie, tych Vredestein-ów nie. Co wybrać? Wybrałbym Uniroyale RainSport, ale są głośnie 
Muszę kupić parę opon 205/55/R16 no i mam oczywiście dylemat – Vredestein Sportrac 5 czy Dębica Presto (cena podobna
Zdecydowanie Vredesteiny, dobra holenderska firma, nawet nie śmiałbym porównywać z Dębicą.
Uniroyale nigdy mi nie podchodziły.
Uniroyale nigdy mi nie podchodziły.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Myślę, że taka opinia to skutek uprzedzeń. Zresztą ja nie pytam o firmy, tylko o konkretne opony. W testach AutoBild Presto jakoś źle nie wypadły, Sportracki nie wypadły rewelacyjnie. Presto są cichsze. Na Presto trochę kilometrów zrobiłem (na innych oponach Dębicy też), na innych oponach Vredesteina też, ale z tymi konkretnymi nie mam doświadczenia.
BTW – co sądzisz o Gt Radial CHAMPIRO BAX2?
BTW – co sądzisz o Gt Radial CHAMPIRO BAX2?
7 tys na Sportach 5 zrobione teraz założone na drugi sezon i są bardzo fajne, świetnie się trzymają asfaltu, wodę tną aż miło, może trochę szumią ale to norma bo mój autobus prawie w ogóle nie wyciszony – no i w tym roku S5 jakieś testy wygrały w jakimś rozmiarze jeśli ważne są dla Ciebie cyferki i tabelki. Polecam jakbym miał wybór jak Ty to bym się nie zastanawiał.
Cyferki i tabelki nie są dla mnie specjalnie ważne (szczególnie, że parę afer z "testowaniem" było), niemniej warto zwrócić uwagę co na nich podano (ze stosownym dystansem). Sportracki wygrały, ale w kategorii 185/65/R15. W teście AutoBild 2016 205/55/R16 były na 11 miejscu, a Presto na 16 (Presto w hamowaniu na mokrym były lepsze od niektórych sklasyfikowanych wyżej – np. Continental ContiPremiumContact 5). Na Presto trochę zrobiłem, ale finalnie mam na samochodzie Sportracki 
Hmmm, zrobiłem kilkaset kilometrów i chyba jestem zepsuty tym co było ostatnio – Vredestein Quatrac 3
O ile na suchym po zmianie na Sportrac 5 było lepiej (lepsza trakcja, wyczuwalna przy jeździe na "krawędzi" czy przy większych prędkościach na autostradzie), o tyle na mokrym w zakrętach podobnie, ale przy ostrym ruszaniu gorzej 
No i byłbym zapomniał – miałem na pewnym odcinku, pokonywanym regularnie, bardzo głośnie efekty łożyskowo/oponowe (tak ze 200 metrów, krzywo i dziwny asfalt). Sportrac 5 wyleczył samochód

Hmmm, zrobiłem kilkaset kilometrów i chyba jestem zepsuty tym co było ostatnio – Vredestein Quatrac 3

No i byłbym zapomniał – miałem na pewnym odcinku, pokonywanym regularnie, bardzo głośnie efekty łożyskowo/oponowe (tak ze 200 metrów, krzywo i dziwny asfalt). Sportrac 5 wyleczył samochód

Witam,
jako, że nadeszła pora wymiany letnich opon zastanawiam się co wybrać. Przejrzałem trochę ostatnio polecane modele i wybrałem kilku kandydatów. Rozmiar 205/50r17.
1. Uniroyal Rainsport 3 – ok 360pln/szt
2. Hankook Ventus Prime 3 – ok 360pln/szt
3. Vredestein Sportrack 3 – ok 340pln/szt (z tym, że indeks nośności 89 – czy wystarczający do Mazdy 3 2.2d)
Zależy mi na niskim hałasie oraz w miarę dobrej wytrzymałości, oczywiście trzymanie na suchym i mokrym nie jest bez znaczenia ale w trasie robię latem z 5-8 tyś km reszta to miasto.
Które z powyższych polecacie a może jest coś co wpasuje się lepiej a ja pominąłem?
jako, że nadeszła pora wymiany letnich opon zastanawiam się co wybrać. Przejrzałem trochę ostatnio polecane modele i wybrałem kilku kandydatów. Rozmiar 205/50r17.
1. Uniroyal Rainsport 3 – ok 360pln/szt
2. Hankook Ventus Prime 3 – ok 360pln/szt
3. Vredestein Sportrack 3 – ok 340pln/szt (z tym, że indeks nośności 89 – czy wystarczający do Mazdy 3 2.2d)
Zależy mi na niskim hałasie oraz w miarę dobrej wytrzymałości, oczywiście trzymanie na suchym i mokrym nie jest bez znaczenia ale w trasie robię latem z 5-8 tyś km reszta to miasto.
Które z powyższych polecacie a może jest coś co wpasuje się lepiej a ja pominąłem?
- Od: 6 kwi 2008, 00:21
- Posty: 18
- Skąd: Toruń/Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.2 MZR-CD '09
Masz też Sportracki 5 w dobrej cenie bo 3 to trzeba szukać no i zleżałe mogą być. Rainsporty tez dobry wybór – ja między tymi dwoma wybierałem rok temu, zostały vredesteiny – wczoraj zrobiłem 100 km w totalnej ulewie po drogach gminnych gdzie woda zalewała dziurawą, krzywą jezdnię i napiszę że przy 80km/h wjazd w taki wodospad i kałuże wody nie powodował utraty kontroli i trakcji autka. Już ogólnie zrobiłem na nich już z 7 tys i jestem bardzo zadowolony. Co do zużycia to wypowiem się o contipremium 5 które są na służbówce. 5mm po 80tys i 4 latach i dają radę aczkolwiek już na mokrym trzeba uważać bo się poddają – jak dla mnie to wina boków że już nie trzymają ( całe szczęście w sierpniu dają nowe auto żonie bo to bieżące po kimś dostała i wiadomo jak to jest serwis swoje leasing swoje
a ona musi kilometry walić po kraju z duszą na ramieniu ) Sporty 5 po 7 tys ten sam stan bieżnika jak by ktoś pytał 

poszperałem i poczytałem dalej i ostatecznie zostają dwie oponki na placu boju.
1. Hankook Ventus Prime 3
2. Vredestein Sportrack 5
różnica jest taka, że Hankooki mają index 93 oraz rant a Vredestein index 89 i brak rantu ale hałas niby 71db czyli o 1 db niżej niż konkurent.
Cóż począć?
1. Hankook Ventus Prime 3
2. Vredestein Sportrack 5
różnica jest taka, że Hankooki mają index 93 oraz rant a Vredestein index 89 i brak rantu ale hałas niby 71db czyli o 1 db niżej niż konkurent.
Cóż począć?

- Od: 6 kwi 2008, 00:21
- Posty: 18
- Skąd: Toruń/Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.2 MZR-CD '09
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki