zibi54 napisał(a):A na forum Citroena mówili, że filtr co drugą wymianę więc może to zwolennik tej teorii
hmm może takie podejście jest powodem awaryjności niektórych francuzów


www.mazdaspeed.pl
Neonixos666 napisał(a):Filtr żyje około 4-5 tyś km
potem robi za balast
https://www.abw.by/novosti/experience/183246/
rafał88 napisał(a):Tez zmieniam filtr 2x na 10kkm. Na slabych olejach albo jazda na krotkich odcinkach filtr juz po 1.5-2kkm nie filtruje.
rafał88 napisał(a):Moze u Ciebie KritikFiltr ma swija pojemnosc i tyle w temacie..
I skad mozesz wiedzieć jaki mam olej? Zagladasz w silnik?
Dopisano 8 mar 2019, 13:36:
I tak zmieniam olej zaleznie od tego czy wiecej jezdze na krotkich odcinkach czy wiecej jedt robione na dluzszych odcinkach. Nawrt zmieniajac olej po 7kkm filtr 2x zmieniony.
Neonixos666 napisał(a):Olej ma dodatki myjące które czyszczą silnik głównie z sadzy którą ściągają pierścienie to że olej jest lekko czarny to nie znacz że jest zużyty (przykład diesla) a to że posiada w sobie sporo zanieczyszczeń które wyłapuje filtr ale filtr ma ograniczone możliwości i swoją ,,pojemność brudu" , potem filtr stawia zbyt duży opór dla oleju i zaworem jest on omijany. Wymiana samego filtra powoduje że olej dłużej może wymywać bród, bo po osiągnięciu swojej pojemności na zanieczyszczenia już tog nie robi i wtedy osiadają się w różnych zakamarkach.
Kritik napisał(a):ale filtr nie wyłapuje 100% zanieczyszczeń oleju, nawet 90% nie wyłapuje
widziałem testy oleju nawet po 2500km, gdzie w oleju jest już ponad 25mg/kg żelaza
ten brudny olej będzie krążył dalej po silniku, i za kilka set km zasyfię i nowy filtr
moim zdaniem ze jeżeli olej jest na tyle zasyfiony ze zepsuł i zatkał filtr – to taki olej trzeba natychmiast wymieniać, a nie filtr...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki