Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez lasic100 » 6 lut 2013, 11:21

Nie zawsze najtaniej/dobrze na allegro. Ja przykładowo najtaniej tarcze TRW znalazłem w pobliskim sklepie z częściami (jak zamówię to przykładowo na jutro już są no i w tym wypadku przednie tarcze to koszt ok 80zł/szt i wiem, że na 99% ori.) Popytaj w jakiś sklepach z częściami lub wysyłkowo to u forumowiczów czyli Riki lub Smirnoff i będziesz zadowolony :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez cob_ra » 7 lut 2013, 20:53

Pewnie w lato będę się przymierzał do zmiany klocków na przodzie, co powiecie o ate+ebc green?
Obecnie brembo+ferrodo premiere mają już 3 lata i zrobione ok 50 tys i wyglądają jeszcze przyzwoicie i do tego nieźle hamują.....ale korci mnie zmiana......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez rider143 » 7 lut 2013, 21:38

cob_ra napisał(a):Obecnie brembo+ferrodo premiere
skoro ten zestaw się sprawdza to po co go zastępować czymś co może okazać się gorsze? Jedynie tarcze zmieniłbym na ATE bo w przypadku Brembo łatwo trafić na podróbkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez dgolf » 3 mar 2013, 23:21

Mnie już czeka wymiana przednich tarcz i klocków. Co sądzicie o tej aukcji: http://allegro.pl/tarcze-trw-2-szt-mazd ... 54834.html

P.S. Nie wiem jakie mam tarcze ale kupiłem auto na nich z przebiegiem 170 000 (teraz 265000) były grube ale mocno zardzewiałe w środku. Wykończyły 3 komplety klocków, w międzyczasie miałem problemy z "nieodbijaniem" hamulców. Wiele razy się przegrzały przy hamowaniu i jeszcze jeden komplecik myślę że by wytrzymały ale nie ryzykuję :) Bicia już oczywiście lekkie są.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

PostTen post został usunięty przez dgolf 5 mar 2013, 19:04.

Postprzez Hubix » 26 mar 2013, 18:40

Z autopsji:
klocki TRW – hamowanie OK, nie piszczą, tylko nieziemsko pylą. Plus za to iż w zestawie są blaszki osadzające klocki.
klocki TEXTAR – hamowanie OK, pylą niewiele, lekko piszczą przy fabrycznych tarczach – nie wiem czy to nie wina prowadnic, muszę nasmarować
tarcze BREMBO – OK, nie widzę nic niepokojącego
szczęki i komplet naprawczy – EG BRAKES (made in Poland) – OK ale brakowało jednego elementu w komplecie i trzpienie mocujące szczęki musiałem założyć stare bo nowe były za krótkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lantis 89 » 27 mar 2013, 23:47

Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar :)
Lantis 89
 

PostTen post został usunięty przez Gość 28 mar 2013, 00:39.
Powód: dubel... ten post juz jest... na forum

Postprzez maziadm » 4 kwi 2013, 14:18

Lantis 89 napisał(a):Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar :)
Lantis 89 napisał(a):Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar :)


Właśnie taką samą opinię słyszałem. Textar OK., TRW pyli niemiłosiernie. I z autopsji mogę potwierdzić, w innym aucie po przejechaniu kilku km felgi były całe zapylone, wyglądały jakby auto było eksploatowane w jakimś zapylonym miejscu.

Kiedyś gdzieś się natknąłem na takie zestawienie, tarcze+klocki, które z którymi pasują i są OK. I z zestawienia tego wynikało, że nie zawsze zestawienie tarcza+klocek jednego producenta spisywało się b.dobrze. Z tego co pamiętam, zawsze można było znaleźć bardziej optymalne połączenie różnych marek.

Pzdr.
maziadm
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez hehehe » 4 kwi 2013, 22:44

A co powiecie o klockach DELPHI? Dzisiaj wymieniłem na tyle i dałem za nie 105 zł, chyba trochę sporo?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 18:27
Posty: 27
Skąd: Podlaskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 136KM

Postprzez fexxer » 6 kwi 2013, 21:18

Ostatnio znalazłem tanio zestaw Boscha na tylną oś.
http://www.auto-kemot.pl/tarcze-klocki- ... -p-18.html

Rok temu wymieniałem, ale u znajomego sprzedawcy i zapłaciłem 370zł, cena wydawała mi się wtedy normalna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez misiek89 » 9 kwi 2013, 12:24

Korzystał ktoś z tego sklepu http://www.brakeparts.pl/?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez D4NI3L » 22 kwi 2013, 13:50

misiek89 napisał(a):Korzystał ktoś z tego sklepu http://www.brakeparts.pl/?

przyłącze się do pytana :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez remistar » 29 kwi 2013, 23:22

Zakupiłem ostatnio do swojej madzi w mazparts.pl następujący zestawik

Przód: Tarcze Zimmermann + klocki Textar (po tygodniu przeglądania forum)
Tył: Tarcze Sakura + klocki Dokuji (zdałem się na Michała z Mazparts)

Póki co rewelacja, polecam zarówno sklep jak i w/w zestawik
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 17:37
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Auto: M6 GY '03 141 KM

Postprzez diablo-82 » 3 maja 2013, 23:00

Panowie, nigdy jeszcze tego nie robiłem ale na majsterkowaniu się trochę znam, więc myślę że dam radę. Chciałbym sobie z tyłu w mojej maździe wymienić tarczę i klocki oraz przy okazji oczyścić i nasmarować zaciski (tłoczki), jak się do tego zabrać aby sprawnie i bez zbędnych uszkodzeń mi to wyszło? Jakiego smaru użyć itp.
Czy mógłby mi ktoś podesłać rysunek klocka na tył, bo nie wiem jaki ma kształt i wymiary, a chcę coś zamówić na allegro. Myślę o firmie "ATE"
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez zemoj » 4 maja 2013, 09:08

diablo-82, do regeneracji zacisków, najlepiej kupić tzw. reparaturkę czyli zestaw nowych uszczelek + właśnie specjalny smar do tłoczka. Jeśli chodzi o wymiary i doradztwo klocków tarcz i innych, to polecam Ci napisać maila do tej firmy:
moto-tech_krk@wp.pl
Podaj model, rocznik itd, wszystko Ci fachowo doradzą i na hasło mazdaspeed dostaniesz lepszą cenę niż na allegro.
Poszukasz trochę na forum, to znajdziesz obszerne fotorelacje z wymiany tarcz i klocków.
pozdrawiam
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez piotrekkk1985 » 10 maja 2013, 02:25

Pytanie do uzytkownikow tarcz Mikoda (nawiercane i nacinane) Co sadzicie o nich? Chodzi mi o terazniejsze doswiadczenia. Mozna gdzies wyczytac ze pekaja itp. ale sa to posty z przed kilku lat. Wiec ciekaw jestem jak sprawuja sie teraz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez sebek-71 » 11 maja 2013, 20:01

Kuzyn miał(rok temu) w 323C BA i niestety jedna pękła po pół roku i oczywiście reklamacji nie uznali.
Zwykłe mikody tzn te wentylowane mam w swojej 323 BG plus do tego klocki TRW i... naprawdę dają radę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1146 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez CLAU » 19 maja 2013, 19:30

Mikodą nie ma co sobie zawracać głowy – polacy nie mają ogarniętej produkcji tarcz tak jak firmy specjalizujące się w tym od wielu wielu lat. Dziwnym zbiegiem okoliczności, największy problem jest z Mikodą albo Brembo robionymi z polsce z gównianej stali.

Nacinana i nawiercana Mikoda to typowy polski produkt, dla chlopaczkow co to chca miec super star trekowy zestaw hamulcowy, którym można świecić na parkingu pod tesco jak pojadą z mamą na zakupy. Zwykła tarcza i zwykły klocek w cięzkim koniu typu A6 3.0 TDi mają lepsze właściwości, są trwalsze i robią jak chcą te hipernowoczesne Mikody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez misiek89 » 19 maja 2013, 21:52

Co z tego, że ktoś założy sobie takie tarcze jak zacisk jest jak w dobrym rowerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki