Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe
Nie zawsze najtaniej/dobrze na allegro. Ja przykładowo najtaniej tarcze TRW znalazłem w pobliskim sklepie z częściami (jak zamówię to przykładowo na jutro już są no i w tym wypadku przednie tarcze to koszt ok 80zł/szt i wiem, że na 99% ori.) Popytaj w jakiś sklepach z częściami lub wysyłkowo to u forumowiczów czyli Riki lub Smirnoff i będziesz zadowolony 
Pewnie w lato będę się przymierzał do zmiany klocków na przodzie, co powiecie o ate+ebc green?
Obecnie brembo+ferrodo premiere mają już 3 lata i zrobione ok 50 tys i wyglądają jeszcze przyzwoicie i do tego nieźle hamują.....ale korci mnie zmiana......
Obecnie brembo+ferrodo premiere mają już 3 lata i zrobione ok 50 tys i wyglądają jeszcze przyzwoicie i do tego nieźle hamują.....ale korci mnie zmiana......
skoro ten zestaw się sprawdza to po co go zastępować czymś co może okazać się gorsze? Jedynie tarcze zmieniłbym na ATE bo w przypadku Brembo łatwo trafić na podróbkę.cob_ra napisał(a):Obecnie brembo+ferrodo premiere
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Mnie już czeka wymiana przednich tarcz i klocków. Co sądzicie o tej aukcji:
http://allegro.pl/tarcze-trw-2-szt-mazd ... 54834.html
P.S. Nie wiem jakie mam tarcze ale kupiłem auto na nich z przebiegiem 170 000 (teraz 265000) były grube ale mocno zardzewiałe w środku. Wykończyły 3 komplety klocków, w międzyczasie miałem problemy z "nieodbijaniem" hamulców. Wiele razy się przegrzały przy hamowaniu i jeszcze jeden komplecik myślę że by wytrzymały ale nie ryzykuję
Bicia już oczywiście lekkie są.

P.S. Nie wiem jakie mam tarcze ale kupiłem auto na nich z przebiegiem 170 000 (teraz 265000) były grube ale mocno zardzewiałe w środku. Wykończyły 3 komplety klocków, w międzyczasie miałem problemy z "nieodbijaniem" hamulców. Wiele razy się przegrzały przy hamowaniu i jeszcze jeden komplecik myślę że by wytrzymały ale nie ryzykuję
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Z autopsji:
klocki TRW – hamowanie OK, nie piszczą, tylko nieziemsko pylą. Plus za to iż w zestawie są blaszki osadzające klocki.
klocki TEXTAR – hamowanie OK, pylą niewiele, lekko piszczą przy fabrycznych tarczach – nie wiem czy to nie wina prowadnic, muszę nasmarować
tarcze BREMBO – OK, nie widzę nic niepokojącego
szczęki i komplet naprawczy – EG BRAKES (made in Poland) – OK ale brakowało jednego elementu w komplecie i trzpienie mocujące szczęki musiałem założyć stare bo nowe były za krótkie
klocki TRW – hamowanie OK, nie piszczą, tylko nieziemsko pylą. Plus za to iż w zestawie są blaszki osadzające klocki.
klocki TEXTAR – hamowanie OK, pylą niewiele, lekko piszczą przy fabrycznych tarczach – nie wiem czy to nie wina prowadnic, muszę nasmarować
tarcze BREMBO – OK, nie widzę nic niepokojącego
szczęki i komplet naprawczy – EG BRAKES (made in Poland) – OK ale brakowało jednego elementu w komplecie i trzpienie mocujące szczęki musiałem założyć stare bo nowe były za krótkie
Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar 
-
Lantis 89
Lantis 89 napisał(a):Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar
Lantis 89 napisał(a):Kupiłem zestaw klocków Textar do seat i jestem mega zadowolony, skuteczność hamowania bardzo dobra przy minimalnym pyleniu, pobiły ATE które mam w maździe i planuję je wymienić właśnie na textar
Właśnie taką samą opinię słyszałem. Textar OK., TRW pyli niemiłosiernie. I z autopsji mogę potwierdzić, w innym aucie po przejechaniu kilku km felgi były całe zapylone, wyglądały jakby auto było eksploatowane w jakimś zapylonym miejscu.
Kiedyś gdzieś się natknąłem na takie zestawienie, tarcze+klocki, które z którymi pasują i są OK. I z zestawienia tego wynikało, że nie zawsze zestawienie tarcza+klocek jednego producenta spisywało się b.dobrze. Z tego co pamiętam, zawsze można było znaleźć bardziej optymalne połączenie różnych marek.
Pzdr.
maziadm
Ostatnio znalazłem tanio zestaw Boscha na tylną oś.
http://www.auto-kemot.pl/tarcze-klocki- ... -p-18.html
Rok temu wymieniałem, ale u znajomego sprzedawcy i zapłaciłem 370zł, cena wydawała mi się wtedy normalna.
http://www.auto-kemot.pl/tarcze-klocki- ... -p-18.html
Rok temu wymieniałem, ale u znajomego sprzedawcy i zapłaciłem 370zł, cena wydawała mi się wtedy normalna.
- Od: 9 maja 2012, 22:31
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG
Korzystał ktoś z tego sklepu http://www.brakeparts.pl/?
Zakupiłem ostatnio do swojej madzi w mazparts.pl następujący zestawik
Przód: Tarcze Zimmermann + klocki Textar (po tygodniu przeglądania forum)
Tył: Tarcze Sakura + klocki Dokuji (zdałem się na Michała z Mazparts)
Póki co rewelacja, polecam zarówno sklep jak i w/w zestawik
Przód: Tarcze Zimmermann + klocki Textar (po tygodniu przeglądania forum)
Tył: Tarcze Sakura + klocki Dokuji (zdałem się na Michała z Mazparts)
Póki co rewelacja, polecam zarówno sklep jak i w/w zestawik
- Od: 26 sty 2013, 17:37
- Posty: 6
- Skąd: Gliwice
- Auto: M6 GY '03 141 KM
Panowie, nigdy jeszcze tego nie robiłem ale na majsterkowaniu się trochę znam, więc myślę że dam radę. Chciałbym sobie z tyłu w mojej maździe wymienić tarczę i klocki oraz przy okazji oczyścić i nasmarować zaciski (tłoczki), jak się do tego zabrać aby sprawnie i bez zbędnych uszkodzeń mi to wyszło? Jakiego smaru użyć itp.
Czy mógłby mi ktoś podesłać rysunek klocka na tył, bo nie wiem jaki ma kształt i wymiary, a chcę coś zamówić na allegro. Myślę o firmie "ATE"
Czy mógłby mi ktoś podesłać rysunek klocka na tył, bo nie wiem jaki ma kształt i wymiary, a chcę coś zamówić na allegro. Myślę o firmie "ATE"
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
diablo-82, do regeneracji zacisków, najlepiej kupić tzw. reparaturkę czyli zestaw nowych uszczelek + właśnie specjalny smar do tłoczka. Jeśli chodzi o wymiary i doradztwo klocków tarcz i innych, to polecam Ci napisać maila do tej firmy:
moto-tech_krk@wp.pl
Podaj model, rocznik itd, wszystko Ci fachowo doradzą i na hasło mazdaspeed dostaniesz lepszą cenę niż na allegro.
Poszukasz trochę na forum, to znajdziesz obszerne fotorelacje z wymiany tarcz i klocków.
pozdrawiam
moto-tech_krk@wp.pl
Podaj model, rocznik itd, wszystko Ci fachowo doradzą i na hasło mazdaspeed dostaniesz lepszą cenę niż na allegro.
Poszukasz trochę na forum, to znajdziesz obszerne fotorelacje z wymiany tarcz i klocków.
pozdrawiam
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Pytanie do uzytkownikow tarcz Mikoda (nawiercane i nacinane) Co sadzicie o nich? Chodzi mi o terazniejsze doswiadczenia. Mozna gdzies wyczytac ze pekaja itp. ale sa to posty z przed kilku lat. Wiec ciekaw jestem jak sprawuja sie teraz.
Kuzyn miał(rok temu) w 323C BA i niestety jedna pękła po pół roku i oczywiście reklamacji nie uznali.
Zwykłe mikody tzn te wentylowane mam w swojej 323 BG plus do tego klocki TRW i... naprawdę dają radę
Zwykłe mikody tzn te wentylowane mam w swojej 323 BG plus do tego klocki TRW i... naprawdę dają radę
Mikodą nie ma co sobie zawracać głowy – polacy nie mają ogarniętej produkcji tarcz tak jak firmy specjalizujące się w tym od wielu wielu lat. Dziwnym zbiegiem okoliczności, największy problem jest z Mikodą albo Brembo robionymi z polsce z gównianej stali.
Nacinana i nawiercana Mikoda to typowy polski produkt, dla chlopaczkow co to chca miec super star trekowy zestaw hamulcowy, którym można świecić na parkingu pod tesco jak pojadą z mamą na zakupy. Zwykła tarcza i zwykły klocek w cięzkim koniu typu A6 3.0 TDi mają lepsze właściwości, są trwalsze i robią jak chcą te hipernowoczesne Mikody.
Nacinana i nawiercana Mikoda to typowy polski produkt, dla chlopaczkow co to chca miec super star trekowy zestaw hamulcowy, którym można świecić na parkingu pod tesco jak pojadą z mamą na zakupy. Zwykła tarcza i zwykły klocek w cięzkim koniu typu A6 3.0 TDi mają lepsze właściwości, są trwalsze i robią jak chcą te hipernowoczesne Mikody.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki