Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez marchello » 3 lis 2009, 19:13

Sokool napisał(a):więc starej BG taka wartość też raczej wystarczy.



jestem takiego samego zdania, należy wziąść pod uwage ze zalecany przez mazdę olej do mojej BG to 5W30
który ma zarówno lepkośc jak i HTHS mniejsze niż jakikolwiek 0W40.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez brii » 3 lis 2009, 21:17

Mądrzejsi odemnie w temacie olejów takie rzeczy powiedzieli i nie mam podstaw im nie wierzyć. Z resztą po co w instrukcjach do samochodów piszą, żeby przy dużych obciążeniach zlewać 10W zamiast 5W i dlatego w silnikach motocyklowych nie używa się 0W ani nawet 5W?? ;) (Pomijam kwestię pogodzenia oleju dla silnika i skrzyni, bo w motocyklach z osobną skrzynią jest tak samo). Po co Motul robi syntetyki 15W??
Po co wogóle robi się dobrej klasy olej 10W i 15W skoro wszędzie i w każdym przypadku lepszy lub nie gorszy będzie 5W i 0W?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marchello » 3 lis 2009, 21:42

brii napisał(a):i dlatego w silnikach motocyklowych nie używa się 0W ani nawet 5W

wydaje mi sie ze motocykle w zimie nie są eksploatowane i dlatego nie robi sie olejów 0W a 5W są spotykane np AGIP RACING 5W40 4T.
brii napisał(a):Po co wogóle robi się dobrej klasy olej 10W i 15W skoro

po prostu nie da się technologicznie osiągnąć oleju o parametrach np 5W60 czy 0W60
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez dude » 3 lis 2009, 22:34

Może Wy mi odpowiecie czy jest jakaś różnica między Mobil super s 10w40, a Mobil super 2000 10w 40, oczywiście poza etykietą. Poprawili coś, czy tylko wabią klienta "nowym" produktem z nic nie znaczącymi znaczkami typu X1, 2000?
Muszę wymienić olej i mam dylemat czy lać stary super s czy super 2000 :)
A przy okazji ile wchodziło oleju do z5?
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez brii » 3 lis 2009, 22:36

marchello napisał(a):wydaje mi sie ze motocykle w zimie nie są eksploatowane i dlatego nie robi sie olejów 0W

A jakie to ma znaczenie – jak silnik już pracuje to temp. zewnętrzna nie ma znaczenia ;)

marchello napisał(a):po prostu nie da się technologicznie osiągnąć oleju o parametrach np 5W60 czy 0W60

I dlatego niekiedy warto użyć 10Wx.
Można na codzień używać 5W czy nawet 0W, ale trzeba pamiętać o pewnych założeniach przy eksploatacji – jak ktoś lubi ostro dawać w palnik to niech sobie lepiej da z takimi olejami spokój.
Z piątej strony – nie ma sensu przepłacać za olej i zalewać oleju który ma parametry lepsze niż silnikowi potrzebne ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 3 lis 2009, 23:20

brii napisał(a):
marchello napisał(a):wydaje mi sie ze motocykle w zimie nie są eksploatowane i dlatego nie robi sie olejów 0W

A jakie to ma znaczenie – jak silnik już pracuje to temp. zewnętrzna nie ma znaczenia ;)


Chodziło raczej o to, co się dzieje z olejem w silniku, zanim ten osiągnie pożądaną temperaturę, czyli ochronę, jaką daje 0W .. przy rozruchu w niskich temperaturach.
Idąc tym tropem: Motocykle zasadniczo nie potrzebują olejów, które chroniłyby silnik w pierwszych sekundach/minutach pracy podczas zimy i dlatego nie ma szczególnej potrzeby
zalewać oleju który ma parametry lepsze niż silnikowi potrzebne ;)


Inna ciekawa kwestia to rzekome silniejsze działanie części olejów 0W .. na uszczelki w starszych silnikach. Jeśli faktycznie dodatki czyszczące w takich olejach bardziej atakują uszczelki niż np. 10W .., to byłby to rzecz jasna argument, żeby się poważnie zastanowić nad przejściem z półsyntetyka na 0W, dajmy na to w silniku z połowy lat 90-tych, który przejechał 250 tyś. km.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez marchello » 3 lis 2009, 23:41

Pankuba napisał(a):Inna ciekawa kwestia to rzekome silniejsze działanie części olejów 0W .. na uszczelki w starszych silnikach

no to mnie nastraszyłeś, spotkał sie ktoś z takim działaniem 0W-XX
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Pankuba » 3 lis 2009, 23:51

marchello napisał(a):
Pankuba napisał(a):Inna ciekawa kwestia to rzekome silniejsze działanie części olejów 0W .. na uszczelki w starszych silnikach

no to mnie nastraszyłeś, spotkał sie ktoś z takim działaniem 0W-XX

Sam podchodzę do tego z rezerwą, dlatego napisałem "rzekome". Przynajmniej w części dziś produkowanych olejów 0W czy 5W i oczywiście pozostałych te dodatki czyszczące są wg deklaracji producentów obojętne dla uszczelek.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Sokool » 4 lis 2009, 14:38

brii napisał(a):Można na codzień używać 5W czy nawet 0W, ale trzeba pamiętać o pewnych założeniach przy eksploatacji – jak ktoś lubi ostro dawać w palnik to niech sobie lepiej da z takimi olejami spokój.

Zależy co rozumieć przez ostre dawanie w palnik. Jak ktoś na co trzecich światłach przeciągnie od 1 do 3 do czerwonego pola to to raczej się nie zalicza do zalewania olejem XXW60. Ferrari na przykład w 575 Maranello do codziennej eksploatacji zaleca olej 0W40 i dopiero do jazdy po torze w gorącym klimacie zalecają 10W60. I pewnie mógłby to równie dobrze być olej 5W60 czy 0W60, gdyby nie to, że ten pierwszy jest raczej małopopularny (0W60 to chyba nikt nie produkuje), a poza tym przy pałowaniu na torze lepkość przy temperaturze 40 stopni jest raczej mało ważna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 4 lis 2009, 15:15

Sokool napisał(a):I pewnie mógłby to równie dobrze być olej 5W60 czy 0W60

Dosia się kłania ;)

Pankuba napisał(a):Inna ciekawa kwestia to rzekome silniejsze działanie części olejów 0W .. na uszczelki w starszych silnikach.

Dobrze, że napisałeś "rzekome" – ja się nigdy z takowym nie spotkałem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sqader » 4 lis 2009, 17:10

a kto wie ile oleju powinno sie lac do silnika 2.0 ditd z 1998 roku????
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 17:56
Posty: 33
Skąd: puławy
Auto: Mazda 6 2.0CiTD 100kW 2002r

Postprzez marcin255 » 4 lis 2009, 17:13

ja mam pytanko nic mi nie dymi ,nie kopci oleju 600ml. na 10000 km , zalany był 10W40 i taki też zalałem zastanawiam się jednak nad zalaniem CASTROL EDGE 5W30 , co wy o tym sadzicie ?
Czy może lepiej wymienić pierścienie ,uszczelniacze i wtedy zalać 5W30 .
Za jasna cholerę nie mogę pojąc po co ludziska leją półsynetyk i o zgrozo minerał skoro instrukcja wyraźnie mówi 5W30

196 tys km niby usmiech ale chyba zaleję 5W30 tylko nie wiem płukankę robić ? CASTROL EDGE 5W30 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzyby » 4 lis 2009, 17:20

sqader napisał(a):a kto wie ile oleju powinno sie lac do silnika 2.0 ditd z 1998 roku?

w instrukcji nie ma?

marcin255 napisał(a):Za jasna cholerę nie mogę pojąc po co ludziska leją półsynetyk i o zgrozo minerał skoro instrukcja wyraźnie mówi 5W30

i tego bym się trzymał :)
Zalej coś innego niż Castrol. Ja bym zrobił płukankę (robiłem to w 626 często :))
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcin255 » 4 lis 2009, 17:25

ELF EVOLUTION SXR 5W30 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzyby » 4 lis 2009, 17:32

Zamiast Castrola Edge? Spokojnie :)
Bez obaw zalałbym Lotosem. Pewnie tańszy od Elfa :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcin255 » 4 lis 2009, 17:37

myślę, że jakiś "olejotrysków " <lol> nie będzie a i co z tym ,że lepiej żeby syntetyk sam powoli płukał silnik niz robic płukankę ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez malkolm » 4 lis 2009, 17:57

Grzyby lotos 5w30 będzie droższy od elfa więc po co przepłacać, ja zamiast 5w30 zalałem 5w40 i też jeździ (na lotosie) i o wiele tańszy
sqaderdo ditd wchodzi 4,3 litra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez marcin255 » 4 lis 2009, 18:01

ten elf to syntetyk czy cos tam namieszane ? Jaki lotos ?

chyba ,że ELF EXCELLIUM NF LDX 5W40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez enej » 4 lis 2009, 18:04

Siemka musze zmienic olej w Madzi ale jeszcze tego nie robiłem i nie wiem ile wchodzi i jaki najlepiej kupic z jakimi symbolami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez Grzyby » 4 lis 2009, 18:10

malkolm napisał(a):Grzyby lotos 5w30 będzie droższy od elfa

a to jestem zaskoczony :)

marcin255 napisał(a):Jaki lotos ?

ja do 626 lałem 5W40 – złoty Lotos. To był Full syntetyk
marcin255 napisał(a):ten elf to syntetyk czy cos tam namieszane ?

poszukaj na stronie Elfa, z tego co pamietam mieli wszystkie oleje dobrze opisane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki