Oleje silnikowe
Witam,
Wiem że pytanie nie dotyczy Mazdy tylko BMW ale proszę o pomoc,
Kolega ma e46 2.0 diesel 136 kM, lał do tej pory Mobila 10w40, zalał go z przyzwyczajenia, teraz go naszło aby zmienić na dedykowany olej do tego auta coś serii 5wXX, ja osobiście zalałbym 5w40 do tego silnika ewentualnie 5w30, pytanko który byście doradzili przy aucie z przebiegiem ponad 200 kKM z 2002 roku,
Przy wymianie chcieliśmy zdjąć miskę i wypłukać i oczyścić przed zalaniem,
A co do samego oleju zastanawiam się czy zakupić oryginalny olej BMW LL 5w30/40 czy na przykład ELF tutaj dałby rade,
Kolega pracuje w serwisie Renaulta i w sumie miałby za dobrą kasę na pewno z pewnego źródła.
Czy ktoś mógłby podrzucić informację na temat oleju BMW, w necie mam problemy ze znalezieniem jakiegokolwiek bardziej rozbudowanego opisu tak aby porównać jak się ma np. ELF do tego oleju.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Marcin,
Wiem że pytanie nie dotyczy Mazdy tylko BMW ale proszę o pomoc,
Kolega ma e46 2.0 diesel 136 kM, lał do tej pory Mobila 10w40, zalał go z przyzwyczajenia, teraz go naszło aby zmienić na dedykowany olej do tego auta coś serii 5wXX, ja osobiście zalałbym 5w40 do tego silnika ewentualnie 5w30, pytanko który byście doradzili przy aucie z przebiegiem ponad 200 kKM z 2002 roku,
Przy wymianie chcieliśmy zdjąć miskę i wypłukać i oczyścić przed zalaniem,
A co do samego oleju zastanawiam się czy zakupić oryginalny olej BMW LL 5w30/40 czy na przykład ELF tutaj dałby rade,
Kolega pracuje w serwisie Renaulta i w sumie miałby za dobrą kasę na pewno z pewnego źródła.
Czy ktoś mógłby podrzucić informację na temat oleju BMW, w necie mam problemy ze znalezieniem jakiegokolwiek bardziej rozbudowanego opisu tak aby porównać jak się ma np. ELF do tego oleju.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Marcin,
Ostatnio edytowano 31 paź 2009, 13:47 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
Dzięki za odpowiedz 
- Od: 24 paź 2009, 12:22
- Posty: 6
- Auto: mazda 626, 1997 rok, 1,8, v16
Rafał napisał(a):Dwa razy już wymieniałem olej i wlałem nie więcej jak 4 litry. Chyba, że te 0,9 litra jest już umowne na dolewki
A zdjąłeś miskę olejową i wypłukałeś wszystko co pozostało ?
bujałeś autem i masz pewność ze wszystko wyciekło?
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):A zdjąłeś miskę olejową i wypłukałeś wszystko co pozostało ?
bujałeś autem i masz pewność ze wszystko wyciekło?
Miski nie trzeba ściągać
Jeżeli chodzi o bujanie to podczas spuszczania oleju podnoszę lewarkiem raz jeden bok raz drugi. Nawet gdybym tego nie robił to w misce nie zostanie 0,9 litra oleju....
Dla ciekawości podam, że te strony podają błędną ilość oleju, a mianowicie w instrukcji obsługi mojego auta są prawidłowe dane:
Silnik 2.0 Litry:
z filtrem oleju 4 litry
bez filtra oleju 3,7 litra
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Rafał masz rację do mojego silnika podają że wchodzi 6 a 4,2 w zupełności wystarczy, tylko w moim przypadku jest to połączone z comprexem i nie wiadomo jak z ilościami oliwy w tamtym RFie,
ja nigdy nie bujam ani żadnych takich tam rzeczy nie robię a zawsze mieści się prawie tyle co opisują w manualu(zalecane 4,3l jeśli się nie mylę
)
ja nigdy nie bujam ani żadnych takich tam rzeczy nie robię a zawsze mieści się prawie tyle co opisują w manualu(zalecane 4,3l jeśli się nie mylę
Jaki olej według API będzie lepszy SJ,SL czy SM do mojej mazdy bez katalizatora.Wydaje sie żę najwyższa powinna być najlepsza ale chyba w SM zmniejszono ilość jakichś dodatków które nota bene działały korzystnie na silnik, ale nie zbyt dobrze na środowisko??A jak sprawa wygląda z ACEA A1,A2 czy A3 wypada korzystniej??
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):Jaki olej według API będzie lepszy SJ,SL czy SM do mojej mazdy bez katalizatora.Wydaje sie żę najwyższa powinna być najlepsza ale chyba w SM zmniejszono ilość jakichś dodatków które nota bene działały korzystnie na silnik, ale nie zbyt dobrze na środowisko??

Stan13a napisał(a):Kto ma kasę i chce dbac o swój silnik poecam olej SHELL 10W60!
Takie wypowiedzi w tym wątku powinny być od razu usuwane... Nie byłoby bałaganu o którym pisaliśmy stronę wcześniej.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Stan13a napisał(a):Kto ma kasę i chce dbac o swój silnik poecam olej SHELL 10W60
a do jakiego silnika polecasz tak żarliwie te 10w60?
widze w twoim opisie ze masz M3 z 09rk.. jaki to serwis zalewa 10w60 shela do nowego M3?
fazzi napisał(a):Takie wypowiedzi w tym wątku powinny być od razu usuwane... Nie byłoby bałaganu o którym pisaliśmy stronę wcześniej
daj mu szanse niech sie wypowie chlopak.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Zamierzam przy następnej wymianiemarchello napisał(a):PETRONAS
Stan13a napisał(a):Kto ma kasę i chce dbać o swój silnik poecam olej SHELL 10W60

Stan13a napisał(a):Kto ma kasę i chce dbac o swój silnik poecam olej SHELL 10W60!!!
Stan13a, może jakieś uzasadnienie
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Znalzałem 3 stronki traktujące o dodatku cynku do oleju czyli zddp. Może któś bieglejszy z angielskiego przeczytać te teksty i opowiedzieć o czym są. Tak zgrubsza wyczytałem ze starsze silniki potrzebują dodatku zddp do oleju. Moje zainteresowanie wynika z faktu ze olej petronas 0W40 można nabyć za około 60zl na allegro niestety jest w klasie SM i dodatkowo GF-4, któe to redukują znacznie zawartośc cynku w oleju.
http://www.ttalk.info/Zddp.htm
http://blog.sfrcorp.com/2007/10/15/zddp-in-additives/
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... index.html
http://www.ttalk.info/Zddp.htm
http://blog.sfrcorp.com/2007/10/15/zddp-in-additives/
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... index.html
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Rafał napisał(a):Stan13a, może jakieś uzasadnienie
co on nam tu uzasadni. zwykla prowokacja.
marchello napisał(a):Znalzałem 3 stronki traktujące o dodatku cynku do oleju czyli zddp. Może któś bieglejszy z angielskiego przeczytać te teksty i opowiedzieć o czym są. Tak zgrubsza wyczytałem ze starsze silniki potrzebują dodatku zddp do oleju. Moje zainteresowanie wynika z faktu ze olej petronas 0W40 można nabyć za około 60zl na allegro niestety jest w klasie SM i dodatkowo GF-4, któe to redukują znacznie zawartośc cynku w oleju.
marchello litosci. z calym szacunkiem ibez urazy ale iles juz marek olejowych przewalil w tym temacie? zalej to co pisze w instrukcji np: mobila i nie rob sobie problemow.
i chociaz nie zalewaj 0w40 do swojego auta
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):ten 0w40 za 60zl Petronas sam bym na tym chetnie jezdzil .. przecie to jak darmo
jesli ten olej dorownuje jakoscia olejom markowym wystepujacym na naszym rynku to nie ma najmniejszej mozliwosci zeby 4l kosztowaly 60zl. no chyba ze za 1l. oleje 0w w Polsce sa bardzo drogie wiec skad taka cena? nie ma takiej opcji zeby 4l dobrego oleju 0w kosztowalo 60zl.no logiki troszke
dobra jakosc musi kosztowac.
ps. firma Neste . w Warszawie sa stacje paliw Neste.malo znana na naszym rynku pod kontem olei bardziej z paliw. produkuje oleje na bazie PAO. firma slynie z tego iz jest w czolowce sprzedajacych bazy syntetyczne. sa to dosc drogie oleje. malo znane a dla wiekszosci wrecz nie znane.takich marek olejowych o ktorych wielu nie slyszalo bo sie oficjalnie nie reklamuja troszke jest.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki