Opony letnie i wielosezonowe
Fajne i jakże pomocne kryteria stosujecie.
"sezon" ...
Tak jakby trwałość opony zależała od ilości przejechanych okresów letnich/zimowych, a nie od ilości przejechanych kilometrów.
"sezon" ...
Tak jakby trwałość opony zależała od ilości przejechanych okresów letnich/zimowych, a nie od ilości przejechanych kilometrów.
Dołączę się do tematu: viewtopic.php?f=5&t=187614
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Te używki są dobre i pewne, innych w klubie bym nie ogłaszał na sprzedaż. 90% z tego co jeździły jeździły tą trasą, każdy może zobaczyć na street view że jest dobra gładka nawierzchnia: https://goo.gl/maps/tt2ik7dsbx82
EDIT. A jeśli ktoś chce mogę mu sprzedać dwie nowe Dunlop BlueResponse. Po prostu będąc bardzo zadowolony z nich kupiłem cały nowy komplet. W takim wypadku zostawie sobie dwie nowe i te dwie po 2 sezonach.
EDIT. A jeśli ktoś chce mogę mu sprzedać dwie nowe Dunlop BlueResponse. Po prostu będąc bardzo zadowolony z nich kupiłem cały nowy komplet. W takim wypadku zostawie sobie dwie nowe i te dwie po 2 sezonach.
Ostatnio edytowano 9 sty 2016, 11:45 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
AdamKara napisał(a):a ja mam zagadkę co kupić na lato za oponki do wyboru 3 opcje:
– ContiPremiumContact 5
– Vredestein T-Trac 2
– Pirelli P1 Cinturato Verde
Skłaniam się ku pierwszej oponie ale nie wiem jeszcze co wybrać...
Żadne z nich. Miałem Conti PremiumContact 5 które są chyba najlepsze z całej trójki którą wymieniłeś. Miałem 2 sztuki przez 2 sezony (2012 i 2013), potem w 2014 roku poszły na tył a na przód wpadły 2 sztuki Dunlop BlueResponse.
Dunlopy zauważalnie lepsze od Conti – cichsze, lepsze na mokrym, lepiej hamują, lepsze wrażenie że auto jest przyklejone. Aktualnie kupiłem cały nowy komplet Dunlop BlueResponse 195/60 R15. Mam sześć takich opon i jeśli chcesz mogę sprzedać parę – dwie opony albo używane albo nowe.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Nexen Nfera SU1 vs Nexen Nfera SU4 zastanawiam sie nad tymi oponami ale nie jestem pewien do konca ktore beda lepsze. Opony bardzo podobne w podobnej cenie. Nie wiem jak pozycjonuje je producent. Na papierze teoretycznie troche lepiej wypadaja SU4 maja lepsza przyczepnosc na mokrym oraz sa cichsze. Ale z opisu roducenta SU1 sa bardziej jakby uniwersalne z dobra przyczepnoscia w zakretach na suchym i mokrym itp. Moze ktos z doswiadczenia napisze o jednych lub drugich.
Z doświadczenia: musisz kupować Nexeny? Masz świadomość, że są tylko o jeden stopień lepsze od "chińczyków"?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kup te, ktore beda w lepszej cenie. Sa to pelnowartosciowe opony, jezdzilem na nexenach tyle ze n6000 i poza glosnoscia, wszystko ok. Jest tutaj na forum osoba ktora co prawda nie ma juz mazdy ale posiada za to w swoim samochodzie nexeny n fera su1. Jest zadowolony z opon. Gdybym kupowal nowe, pewnie by padlo na nfere, lub dobra n8000.
Stopien lepsze od chinczykow? Hmmmm ... no nie wiem. Dla mnie to taka sama opona jak i np. Barum Nokian Hankook ipt itd. W lepszej cenie sa SU4 ale nie wiem dokladnie jaka jest miedzy nimi roznica. Sam producent chyba nie wie do konca po co dwie prawie takie same opony.
Złapałem wczoraj gumę i kleiłem ją nie tam gdzie zwykle – tylko u kolegi kolegi.
Gość po godzinach bawi się w rajdy i namawiał mnie na chińskie opony.
Mówił że tylko może być problem z wyważeniem, ale wtedy wymienia się oponę na inną.
Ale to już pozostawiam do oceny innym, ja raczej kupię jakieś sprawdzone – polecane przez was.
Chyba wybór padnie na uniroyal – e.
Gość po godzinach bawi się w rajdy i namawiał mnie na chińskie opony.
Mówił że tylko może być problem z wyważeniem, ale wtedy wymienia się oponę na inną.
Ale to już pozostawiam do oceny innym, ja raczej kupię jakieś sprawdzone – polecane przez was.
Chyba wybór padnie na uniroyal – e.
raz miałem chińskie. Goodride. na szczęście tylko w felicii 1.3. na suchym przy tej mocy jeszcze uszły ale na mokrym czy nawet wilgotnym były nieobliczalne. wolno się zużywały jedynie. pewnie przez znikome tarcie i znikomą przyczepność
Sie mi przypomnial moj kolega z pracy.. zakupil octavie za ponad 50kzl a potem kupil do niej opony za ok 700zl komplet, zwaly sie landwigator czy jakos tak, zapewne chinskie. A ze taki z niego szkot, to mielismy ubaw w pracy. Potem sam sie przyznal ze to jakies gowno
dobrze ze wokol komina tylko jezdzi 
Szukasz tanich opon? Z czystym sumieniem mogę polecić chińskie Atlas Green Sport – na pewno w rozmiarach 235/40R18 i 245/45R18, bo takie testowałem. Minusy to raczej miękki bok i miękka mieszanka. Reszta jest na imho średnim-wyższym poziomie. W drugim samochodzie – co prawda o innych właściwościach jezdnych, masie, ale podobnej mocy – mam wysoko oceniane Nokiany zLine i według mnie te opony są bardzo podobne pod względem przyczepności na mokrym, komfortu/precyzji prowadzenia i trwałości. Zakładałem 10 szt. Atlasów i z żadną nie było problemów. Dwie sztuki zużyłem do zera i po drodze również nic – w rodzaju pęknięć, rozwarstwień, wyrw – się nie wydarzyło.
Reasumując, wciąż trzeba uważać na tanie chińskie opony, ale pojawiają się pierwsze sztuki, które od europejskich odpowiedników różnią tylko się ceną. Oczywiście pozostaje aspekt lojalności wobec bliższej nam kultury, ale to już rzecz poza oceną właściwości.
Tutaj czasy jakie wykręciłem na tych "chińczykach": viewtopic.php?f=521&t=182076&p=3031145&hilit=atlas%2A#p3031145,
a reszta w moim wątku: viewtopic.php?p=3007506#p3007506
Reasumując, wciąż trzeba uważać na tanie chińskie opony, ale pojawiają się pierwsze sztuki, które od europejskich odpowiedników różnią tylko się ceną. Oczywiście pozostaje aspekt lojalności wobec bliższej nam kultury, ale to już rzecz poza oceną właściwości.
Tutaj czasy jakie wykręciłem na tych "chińczykach": viewtopic.php?f=521&t=182076&p=3031145&hilit=atlas%2A#p3031145,
a reszta w moim wątku: viewtopic.php?p=3007506#p3007506
the right man in the wrong place...
Jeździ ktoś na tych oponach: FULDA Ecocontrol HP (205/55/16)? Jeśli tak, to jak wrażenia? Szukam czegoś na lato, znalazłem te oponki po naprawdę bardzo dobrej cenie i zastanawiam się czy nie brać ich już teraz. Waham się jeszcze, czy nie postawić na HANKOOK KINERGY ECO K425, dzięki za wszelkie sugestie i opinie.
- Od: 16 lis 2015, 21:05
- Posty: 15
mws napisał(a):Jeździ ktoś na tych oponach: FULDA Ecocontrol HP (205/55/16)? Jeśli tak, to jak wrażenia? Szukam czegoś na lato, znalazłem te oponki po naprawdę bardzo dobrej cenie i zastanawiam się czy nie brać ich już teraz. Waham się jeszcze, czy nie postawić na HANKOOK KINERGY ECO K425, dzięki za wszelkie sugestie i opinie.
Witam,
Kinergy ECO K425 używam w almerze – mogę z czystym sumieniem polecić – ciche i przewidywalne – pewne prowadzenie na suchym i mokrym.
A akurat te fuldy wybraliśmy z teściem do jego corolli (analizując testy i opinie) i po 2 sezonach bardzo sobie je chwali – ale on to raczej granic możliwości opon nie sprawdza
pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki