Za błędne info wybaczcie
Opony letnie i wielosezonowe
Ale okazuje się, że jesteś spoko gość, nie każdy umie się przyznać do błędu
Góra z górą... Może się kiedy spotkamy na jakim zlocie...

Góra z górą... Może się kiedy spotkamy na jakim zlocie...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
No dokładnie indianie łyknęli holendrów żeby zdobyć markę i technologię – Apollo dlatego nie kupię ale Vredesteiny mam 3 komplet i są dla mnie świetne i lato i zima – snowtrac 3 to bardzo dobra zimówka , nawet teraz zgapili bieżnik do całorocznej Miszelina – sportracki 5 teraz katuje i nie założę już opony letniej kierunkowej – tylko asymetryczne
Kupuj Vredesteiny bo jakość do ceny jest naprawdę zacna no i made in holandia

Kupuj Vredesteiny bo jakość do ceny jest naprawdę zacna no i made in holandia

Ciśnienie w oponach, zarówno latem jak i zimą, powinno być takie jakie zaleca producent. Dla fabrycznych rozmiarów opon – tabela na słupku karoserii lub instrukcja. Ważne jest aby to ciśnienie regularnie kontrolować i mierzyć je na "zimno", tzn. wtedy, gdy auto pozostawało kilka godzin w spoczynku. 
jurij napisał(a):A jakie macie w lecie ciśnienie w oponach? Zastanawiam się, jakie jest prawidłowe?
W zależności od opony, im szersza, tym ciśnienie mniejsze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ja w pełni świadomie mam znacznie wyższe ciśnienie od zalecanego przez mazdę ale znacznie niższe od maksymalnego dla opony i co najważniejsze często kontrolowane i równe dla wszystkich opon.
Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.
Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Latem przy takich gorączkach gdzie temperatura asfaltu jest dużo wyższa od powietrza i w trasie pędzące auta rozgrzewają opony coraz bardziej stosowanie przewyższających wartości ciśnienia może doprowadzić do wystrzału nawet nowej opony. Serwisy mobilne mają latem dużo roboty.
regulacja ciśnienia to
przód pod mootrem 0.2 B między miastem a trasą w zależności też lato czy zima
tył 0.2 -0.6 miasto czy trasa ,lato czy zima, oraz dodatkowy faktor to masa załadunku
wszystko w granicach max zalecanych
regulacja ciśnienia to
przód pod mootrem 0.2 B między miastem a trasą w zależności też lato czy zima
tył 0.2 -0.6 miasto czy trasa ,lato czy zima, oraz dodatkowy faktor to masa załadunku
wszystko w granicach max zalecanych
muunek napisał(a):Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.
nie przewidzisz , nie przewidzisz
zawsze zalecane latem 2.4 przód 2.3 tył koła 215/34/18 Dunlop Sport Maxx TT
Zakładałem wczoraj zimówki, i po oglądnięciu letnich muszę się zastanowić nad kupnem nowych.
Wiem że to jeszcze parę miesięcy czasu – ale już teraz pytam bo mam mały dylemat.
Co sądzicie o Michelin Energy Saver + , lub Primacy 3?
http://www.michelin.pl/opony/michelin-e ... aver-plus;
http://www.michelin.pl/opony/michelin-primacy-3
Jeździłem teraz na takich, ale wytrzymały tylko 3 sezony:
http://www.continental-opony.pl/samocho ... cocontact5
Wiem że to jeszcze parę miesięcy czasu – ale już teraz pytam bo mam mały dylemat.
Co sądzicie o Michelin Energy Saver + , lub Primacy 3?
http://www.michelin.pl/opony/michelin-e ... aver-plus;
http://www.michelin.pl/opony/michelin-primacy-3
Jeździłem teraz na takich, ale wytrzymały tylko 3 sezony:
http://www.continental-opony.pl/samocho ... cocontact5
ContiEcoContact5 jak i Michelin Primacy3 śmiało mogę polecić, jeździłem na obu i są na prawdę dobre. Są ciche, dobrze trzymają w zakrętach. Michelin Energy Saver, z tymi opony nie miałem styczności.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Dokładnie tego nie pamiętam, ale jak kupowałem do Mazdy opony to chciałem Michelin/Continental, któreś z tych. Nie pamiętam o których gość mówił że szybko się ścierają. W końcu kupiłem Fuldy, na które złego słowa nie powiem.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
marcin255 napisał(a):muunek napisał(a):Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.
nie przewidzisz , nie przewidzisz
zawsze zalecane latem 2.4 przód 2.3 tył koła 215/34/18 Dunlop Sport Maxx TT
No to u mnie jest o 0,3 wyższe na obu osiach, czyli nie aż tak wiele wyższe, biorąc pod uwagę węższe od Twoich opony, to wydaje mi się,że nie przesadzam.
Dodatkowo chciałbym zauważyć,że kolejny sezon nic nie strzeliło, nic nie rąbnęło a jeżdżę w takim systemie kolejnym już autem od hmmm.... ery Dużego Fiata, więc dobre "naście" latek.
W związku z tym swoją zasadę utrzymam w mocy
kupiłem Fuldy, na które złego słowa nie powiem.
Ja również polecam, mam od 3 lat kolejny kpl letnich i jest bardzo OK zwłaszcza na mokrym(w porównaniu np z goodyerem vectorem)
Jedynym minusem są delikatniejsze boczki oraz ich opasanie robione "na zakładkę" co jest wyraźnie widoczne na boku opony.
Nie wpływa to jednak negatywnie ani na trakcję ani na wyważenie a tylko szkodzą wizerunkowi ogólnemu opony.
Jako całoroczne/wielosezonowe brałbym tylko i wyłącznie Qatracki od Vredesteina...
Doskonały kompromis ceny, własności jezdnych i możliwości.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja rownez moge polecic Continentale miale CPC2 195/50r15 jezdzilem na nich 3 lata , ciche, dobre na mokry i jeszcze lepsze na suchy asflat
zuzycie nie wiem czy szybkie po trzech latach z 7-7.5mm zeszly do 5-5.5mm , z czego tez na jednej mi wywalilo bąbla. Musialem dobrze trafic w nierownosc/'dziure.
Teraz mam Hankook Ventus Evo12 205/40r17, nie jezdzilem na nich duzo,ale jedno co zauwazylem to przy nizszych predkosciach sa glosnie, w sumie bieznik typu choinka
jadac ok 90-100km/h no i szybciej jest cisza. Trzymac dobrze trzymaja na mokrym, na suchym za duzo nie pojezdzily 
Wiecej bede mogl powiedziec jak polatam nastepny zeson . Choc i tak za tą cene przy takim rozmiarze moge polecic, opony chyba nawet łapią sie do klasy premium.
Teraz mam Hankook Ventus Evo12 205/40r17, nie jezdzilem na nich duzo,ale jedno co zauwazylem to przy nizszych predkosciach sa glosnie, w sumie bieznik typu choinka
Wiecej bede mogl powiedziec jak polatam nastepny zeson . Choc i tak za tą cene przy takim rozmiarze moge polecic, opony chyba nawet łapią sie do klasy premium.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Moje Continentale po 3 latach mają bieżnik na równo ze wskaźnikiem zużycia.
I pod koniec jesieni strasznie zaczęły ściągać na jedną stronę, musiałem je zamienić przód/tył.
Mam teraz czas do wiosny na decyzję, ale myślę raczej o innych oponach.
I pod koniec jesieni strasznie zaczęły ściągać na jedną stronę, musiałem je zamienić przód/tył.
Mam teraz czas do wiosny na decyzję, ale myślę raczej o innych oponach.
Mam Yokohama A drive w Oplu , M5 Barumy bravuris 3 a w Bj-tce jakieś 4 season. Na razie wszystko
Zimówek nie stosuje i już 
AdamKara napisał(a):a ja mam zagadkę co kupić na lato za oponki do wyboru 3 opcje:
– ContiPremiumContact 5
– Vredestein T-Trac 2
– Pirelli P1 Cinturato Verde
Skłaniam się ku pierwszej oponie ale nie wiem jeszcze co wybrać...
Ja polecam Vredesteiny, porządna holenderska firma, mało znana u nas.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki