Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Zbyk » 15 lip 2015, 22:51

No teraz jak czytam ten swój post to sam nie wiem jak ja to napisałem.
Za błędne info wybaczcie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez tadziomaru1 » 16 lip 2015, 18:14

Ale okazuje się, że jesteś spoko gość, nie każdy umie się przyznać do błędu <spoko>
Góra z górą... Może się kiedy spotkamy na jakim zlocie...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Domelek » 17 lip 2015, 10:28

No dokładnie indianie łyknęli holendrów żeby zdobyć markę i technologię – Apollo dlatego nie kupię ale Vredesteiny mam 3 komplet i są dla mnie świetne i lato i zima – snowtrac 3 to bardzo dobra zimówka , nawet teraz zgapili bieżnik do całorocznej Miszelina – sportracki 5 teraz katuje i nie założę już opony letniej kierunkowej – tylko asymetryczne <serduszka>
Kupuj Vredesteiny bo jakość do ceny jest naprawdę zacna no i made in holandia <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez petro » 24 sie 2015, 12:17

Ciśnienie w oponach, zarówno latem jak i zimą, powinno być takie jakie zaleca producent. Dla fabrycznych rozmiarów opon – tabela na słupku karoserii lub instrukcja. Ważne jest aby to ciśnienie regularnie kontrolować i mierzyć je na "zimno", tzn. wtedy, gdy auto pozostawało kilka godzin w spoczynku. :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez tadziomaru1 » 24 sie 2015, 17:43

jurij napisał(a):A jakie macie w lecie ciśnienie w oponach? Zastanawiam się, jakie jest prawidłowe?

W zależności od opony, im szersza, tym ciśnienie mniejsze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez zadra » 24 sie 2015, 23:49

Ja w pełni świadomie mam znacznie wyższe ciśnienie od zalecanego przez mazdę ale znacznie niższe od maksymalnego dla opony i co najważniejsze często kontrolowane i równe dla wszystkich opon.
Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Domelek » 25 sie 2015, 06:42

Latem przy takich gorączkach gdzie temperatura asfaltu jest dużo wyższa od powietrza i w trasie pędzące auta rozgrzewają opony coraz bardziej stosowanie przewyższających wartości ciśnienia może doprowadzić do wystrzału nawet nowej opony. Serwisy mobilne mają latem dużo roboty.
regulacja ciśnienia to
przód pod mootrem 0.2 B między miastem a trasą w zależności też lato czy zima
tył 0.2 -0.6 miasto czy trasa ,lato czy zima, oraz dodatkowy faktor to masa załadunku
wszystko w granicach max zalecanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez marcin255 » 25 sie 2015, 07:05

muunek napisał(a):Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.

nie przewidzisz , nie przewidzisz
zawsze zalecane latem 2.4 przód 2.3 tył koła 215/34/18 Dunlop Sport Maxx TT
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez m@riusz39 » 20 lis 2015, 09:42

Zakładałem wczoraj zimówki, i po oglądnięciu letnich muszę się zastanowić nad kupnem nowych.
Wiem że to jeszcze parę miesięcy czasu – ale już teraz pytam bo mam mały dylemat.
Co sądzicie o Michelin Energy Saver + , lub Primacy 3?
http://www.michelin.pl/opony/michelin-e ... aver-plus;
http://www.michelin.pl/opony/michelin-primacy-3

Jeździłem teraz na takich, ale wytrzymały tylko 3 sezony:
http://www.continental-opony.pl/samocho ... cocontact5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Danmazda » 20 lis 2015, 18:59

ContiEcoContact5 jak i Michelin Primacy3 śmiało mogę polecić, jeździłem na obu i są na prawdę dobre. Są ciche, dobrze trzymają w zakrętach. Michelin Energy Saver, z tymi opony nie miałem styczności.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez m@riusz39 » 20 lis 2015, 20:17

"Dan..."
A nie pamiętasz ja ze zużyciem, wydaje mi się że continentale szybko "poszły"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Danmazda » 20 lis 2015, 20:45

Dokładnie tego nie pamiętam, ale jak kupowałem do Mazdy opony to chciałem Michelin/Continental, któreś z tych. Nie pamiętam o których gość mówił że szybko się ścierają. W końcu kupiłem Fuldy, na które złego słowa nie powiem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez zadra » 2 gru 2015, 21:19

marcin255 napisał(a):
muunek napisał(a):Robię głównie trasy przy stabilnych prędkościach.bez wysilania ogomienia utratą przyczepności i skrajnym hamowaniem.

nie przewidzisz , nie przewidzisz
zawsze zalecane latem 2.4 przód 2.3 tył koła 215/34/18 Dunlop Sport Maxx TT


No to u mnie jest o 0,3 wyższe na obu osiach, czyli nie aż tak wiele wyższe, biorąc pod uwagę węższe od Twoich opony, to wydaje mi się,że nie przesadzam.

Dodatkowo chciałbym zauważyć,że kolejny sezon nic nie strzeliło, nic nie rąbnęło a jeżdżę w takim systemie kolejnym już autem od hmmm.... ery Dużego Fiata, więc dobre "naście" latek.
W związku z tym swoją zasadę utrzymam w mocy ;)

kupiłem Fuldy, na które złego słowa nie powiem.

Ja również polecam, mam od 3 lat kolejny kpl letnich i jest bardzo OK zwłaszcza na mokrym(w porównaniu np z goodyerem vectorem)
Jedynym minusem są delikatniejsze boczki oraz ich opasanie robione "na zakładkę" co jest wyraźnie widoczne na boku opony.
Nie wpływa to jednak negatywnie ani na trakcję ani na wyważenie a tylko szkodzą wizerunkowi ogólnemu opony.

Jako całoroczne/wielosezonowe brałbym tylko i wyłącznie Qatracki od Vredesteina...
Doskonały kompromis ceny, własności jezdnych i możliwości.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez AdamKara » 16 gru 2015, 10:03

a ja mam zagadkę co kupić na lato za oponki do wyboru 3 opcje:

– ContiPremiumContact 5
– Vredestein T-Trac 2
– Pirelli P1 Cinturato Verde

Skłaniam się ku pierwszej oponie ale nie wiem jeszcze co wybrać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez rafał88 » 16 gru 2015, 10:53

Ja rownez moge polecic Continentale miale CPC2 195/50r15 jezdzilem na nich 3 lata , ciche, dobre na mokry i jeszcze lepsze na suchy asflat :) zuzycie nie wiem czy szybkie po trzech latach z 7-7.5mm zeszly do 5-5.5mm , z czego tez na jednej mi wywalilo bąbla. Musialem dobrze trafic w nierownosc/'dziure.

Teraz mam Hankook Ventus Evo12 205/40r17, nie jezdzilem na nich duzo,ale jedno co zauwazylem to przy nizszych predkosciach sa glosnie, w sumie bieznik typu choinka :P jadac ok 90-100km/h no i szybciej jest cisza. Trzymac dobrze trzymaja na mokrym, na suchym za duzo nie pojezdzily :P
Wiecej bede mogl powiedziec jak polatam nastepny zeson . Choc i tak za tą cene przy takim rozmiarze moge polecic, opony chyba nawet łapią sie do klasy premium.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez m@riusz39 » 16 gru 2015, 16:07

Moje Continentale po 3 latach mają bieżnik na równo ze wskaźnikiem zużycia.
I pod koniec jesieni strasznie zaczęły ściągać na jedną stronę, musiałem je zamienić przód/tył.
Mam teraz czas do wiosny na decyzję, ale myślę raczej o innych oponach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez sebekle » 16 gru 2015, 18:23

Kormorany po jednym sezonie tak mają. A po mokrym jak po śniegu. nie polecam
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez CLAU » 16 gru 2015, 18:26

U mnie w rodzinie ContiPremiumContact5 nie wytrzymały dwóch lat. Zajechane prawie do drutów na wierzchu.
No i brak rantu ochronnego to totalne nieporozumienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Damian68 » 16 gru 2015, 19:48

Mam Yokohama A drive w Oplu , M5 Barumy bravuris 3 a w Bj-tce jakieś 4 season. Na razie wszystko <ok> Zimówek nie stosuje i już :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez tadziomaru1 » 16 gru 2015, 20:01

AdamKara napisał(a):a ja mam zagadkę co kupić na lato za oponki do wyboru 3 opcje:

– ContiPremiumContact 5
– Vredestein T-Trac 2
– Pirelli P1 Cinturato Verde

Skłaniam się ku pierwszej oponie ale nie wiem jeszcze co wybrać...

Ja polecam Vredesteiny, porządna holenderska firma, mało znana u nas.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki