Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez sołtys » 1 gru 2005, 12:13

GofNet napisał(a):Obawiam się, iź gdyby mój silnik jeździł od początku na "napojach" Orlenu, to w obecnej chwili zapewne sprzedawałbym części z mojej Madzi na Allegro...


no to nasza kia na tym napoju z orlenu zrobiła 115tyś km od nowości ubytki oleju 0 przy każdej wymianie spuszczany olej wygląda jak nówka wiec pozwole się nie zgodzić z tą obiegową opinią na temat orlenu.
To samo lanos brata 140 tyś na orlen gas semisintetic i też nic się nie dzieje zjada jakieś 0.2-0.3l na 20000km.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez brii » 1 gru 2005, 12:16

miazga napisał(a):Zalalem Mobila 10W/40

Też tak zrobiłem po zakupie autka, ale przy następnej zmiani wlałem Midlanda 10W40 i jestem bardziej zadowolony :]
Na Mobilu popychacze hałasowały trochę jakieś czas po odpaleniu silnika z rana a na Midlandzie cisza :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zulek » 1 gru 2005, 13:35

Nie zgodzę się z "przepisem na dobry olej" czyli że castrol jest bee a mobil cacy, producent wyraźnie zaznacza jaki typ oleju lać w danych temperaturach i trzeba wlać odp. dla danej strefy klimatycznej. Natomiast wybór firmy jest kwestią dobrego samopoczucia, wszystkie wymieniane oleje spełniają te same normy jakościowe. Sądzę, że dobrym rozwiązaniem jak nie wiadomo co wlać minerał czy syntetyk, jest wlać coś uniwersalnego czyli semisyntetyk, ja wlałem do silnika Castrol Magnatec 10W40 mieszkam na podlasiu (czyli mam full serwice zimne zimy i gorące lato) i ja mam dobre samopoczucie i moja 10letnia madzia też ;)

P.S. historie, że coś stukało na oleju A a nie stuka już na oleju B traktuję lekko z górki ;) po prostu podczas zmiany oleju silnik się po prostu przepłukuje pewne osady się wylewają wraz ze starym olejem albo zmieniają położenie w silniku i stąd może wynikać różnica z poziomem hałasu. <glupek2> Grunt to dobre samopoczucie i siła autosugestii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez badolog » 1 gru 2005, 21:17

ja kupiłem mazde i pomykała ona mitlandzie 10 w 40 niewiedziałem jaki olej tam lali inalałem szela zaczeło cos stukac przy podjazdach pod góre i zaczełem sie wk...wiac co jest najlepszy olej swiata i stuka hleje ok 2 litrów na 10000 tys km czy to norma ? na budziku ma 177000 tys zalałem potem mitlanda i stuków niema a oleju chleje tyle samo czy te 2 litry na nza 10000 to jest oki czy mam juz szykowac gnata na strzał w łeb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez brii » 1 gru 2005, 23:51

Dwa litry jeszcze się da przeżyć, ale jak będzie się jej apetyt powiększał to pierścionki trzeba będzie wymienić :|
Sprawdź czy Ci gdzieś nie ucieka olej – uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego, uszczelka pod pokrywą zaworów itd...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez SHY » 5 gru 2005, 01:31

Witam

Na pierwszy rzut oka cos slabo Ci dobral. Obojetnie jakiej firmy olej to na ta pore roku troszke zbyt gesty 20W-50. Nie dziwie sie, ze masz cisze, bo zwykle czym gestszy olej tym ciszej. Nie twierdze ze silnik Ci odleci, ale gdybys znalazl olej np. 10W-50 byloby lepiej.

Wg instrukcji do 626 GE FS olej o gestosci 15W mozna stosowac od 0 stopni w gore. Chyba od -10 powinno byc juz 10W a ponizej 5W lub 0W. Jednym slowem ten olej co Ci dobral jest dobry na upaly a nie na zime.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Marcin L » 5 gru 2005, 10:53

no właśnie – ten olej jest dobry do upałów ale nie na zimę, choć pewnie nic złego się nie stanie przy umiarkowanych obecnie mrozach ale w przyszłości proponowałbym coś lepiej płynącego w niskich temperaturach czyli np 10w (dodam ze wszystkie auta serwisowane u Jaksy mają zalewane 10w/40)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez sołtys » 5 gru 2005, 14:18

eee no midland to bardzo dobra marka ale dlaczego nie 10w40 półsyntetyk to już kompletnie nie rozumiem. Może mechaniorowi akurat taki został i chciał się pozbyc
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SHY » 5 gru 2005, 19:25

sołtys napisał(a): Może mechaniorowi akurat taki został i chciał się pozbyc

Nieeeeeeee....... Mechanior chcial uciszyc silnik i napewno mu sie udalo. Yaroozo jesli uzywasz samochod na krotkich odcinkach, gdzie silnik nie zdazy sie ogrzac to moze pomysl jednak o zamianie oleju na rzadszy. Ten zlej i zostaw na lato.

Teraz zapewne powstanie dyskusja nt. lania po mineralnym polsyntetyka. Zdania sa oczywiscie podzielone i nie chce wywolywac dyskusji. Ja zalalem po mineralu polsyntetyk (SG) i jest git – dlaczego to zrobilem?? Jest na stronie Orlenu wypowiedz na ten temat. Ona mnie przekonuje, bo jest logiczna. Mianowicie pisza, ze nie nalezy po dlugotrwalym uzytkowaniu oleju klasy np. SG zalewac silnika olejem SL. Nie jest wazne czy olej jest rzadszy czy nie (to moze miec wplyw na ilosc zuzywanego oleju, ale nie na rozszczelnienie), ale ile ma srodkow czyszczacych.
Mysle, ze przy poszukiwaniu przyczyn rozszczelniania zostal pominiety pewien fakt, a mianowicie ciezko jest na dzien dzisiejszy znalezc olej syntetyczny klasy SG, duzo latwiej, ale takze w znaczacej mniejszosci sa podobnej klasy oleje polsyntetyczne. Przyznam sie, ze w czasie moich poszukiwan znalazlem slownie jeden olej syntetyczny o tak malej zawartosci uszlachetniaczy i srodkow czyszczacych. Dlatego moim zdaniem ludzie zalewajac silnik olejem wyzszej klasy powoduja rozszczelnienie, ale zamiast powiazac to z srodkami czyszczacymi – wiaza z lepkoscia. Wydaje sie to logiczne, bo skoro na rynku olei o malej zawartosci uszlachetniaczy jest moze 5% do 10% to statystycznie biorac (i kierujac sie reklama nowych produktow) wiekszosc uzytkownikow zalewa silniki olejami SL.

To oczywiscie tylko moje zdanie. Kazdy niech sam rozsadzi.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Yaroozo » 6 gru 2005, 00:44

tosiek napisał(a):a ile masz przebiegu że zalałeś taki gówniany olej? i to w dodatku mineralny?



Midland nie jest gównianym olejem, stosuje się go głównie w wyścigach NASCAR, dopiero od niedawna jest dostępny na rynku "komercyjnym". Nie wydawaj takich pochopnych opinii

sołtys napisał(a):Może mechaniorowi akurat taki został i chciał się pozbyc


Kurde trudno mi w to uwierzyc bo koles zajmuje sie w tym zakladzie tylko olejem, łącznie z analizą, odpornością na spalanie, jestem pewien że jest specjalistą a na dodatek wisiał mi przysługę wiec na 100000% gówna by nie wcisnął

Długo mnie wypytywał i dobrał właśnie ten olej, jako że jeżdżę bardzo "sportowo" i nie oszczędzam tego V6 powiedział że to będzie jedyny dobry olej do tego auta i do tego trybu jazdy.

Mi samemu ciężko się wypowiadać bo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, za to jestem zaskoczony że ten kolo mógł mi faktycznie zły olej dobrać... Kurde zrobił mi godzinny wykład n/t dobierania oleju do auta i taka gafa?? <jelen>

Marcin L napisał(a):nic złego się nie stanie przy umiarkowanych obecnie mrozach


Oby Oby bo kolejna wymiana na razie nie wchodzi w grę.....

Qwa jak przyjdzie zima stulecia to Ziomek będzie mi olej na mrozie wymieniał <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez hexim » 6 gru 2005, 09:47

Wlej półsyntetyk, jak miałem pełny syntetyk to silnik troszkę brał olej. Przebieg mam 160 tyś i teraz jest wszystko ok, oczywiście po zmianie na półsyntetyk. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2005, 14:49
Posty: 8
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6

Postprzez Gość » 7 gru 2005, 12:16

Witam, kupiłem tydzień temu Mazdę 323 z 95 roku i z przebiegiem 200 tys. km. Dziś zmieniłem olej z mineralnego Lotosu na półsyntetyczny Mildland 10W-40. Ciekawe jak się zachowa czyli czy zacznie brać.

Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Grzyby » 7 gru 2005, 12:19

Wg. mnie to to nie był dobry pomysł.
Masz może informacje jak długo jeździła na mineralu? Bo jeżeli tylko od ostatniej wymiany to powinno być ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 7 gru 2005, 22:25

Wg. mnie to to nie był dobry pomysł.
Masz może informacje jak długo jeździła na mineralu? Bo jeżeli tylko od ostatniej wymiany to powinno być ok.


niekoniecznie jeżeli silnik jest w bardzo dobrym stanie to nic mu nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin L » 16 gru 2005, 10:45

widziałem na allegro olej 10w/40 sygnowany przez General Motors i w bardzo dobrej cenie – czy ktoś z Was miał z takim produkrem wcześniej styczność ? oto link http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76293280
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez hubizx » 21 gru 2005, 09:31

Witam'
Kupiłem mazdę 626 ge fs , 97r, przebieg 140tyś wydaje się być realny, z kartki przy silniku wynikało że motor zalany jest olejem dsc (niemiecka sieć stacji, coś jak statoil) 10w40 i zmieniany był 15tyś. temu.
Wymieniłem olej na Carlube 10w40, używam go od 5 lat w różnych samochodach. Filtr oleju zastosowałem fitrona.
I tak się zastanawiam, bo silnik zaczął głośniej pracować, nie głośno ale głośniej. Wcześniej nie było słychać że silnik pracuje, jedynie słyszalne były wtryskiwacze. Teraz słyszę że coś tam jest pod pokrywą zaworów. Dodatkowo jak postoi tydzień bez odpalania to przy odpalaniu przez 2 sekundy słychać popychacze, potem cichną. I tak sobie myślę że:–
1. stary olej był gęstszy
2. stary olej po 15tyś zrobił się gęstszy
3. filtr oleju filtron to nie to co powinno się zakładać do tego samochodu.
4. carlube to nie jest olej do tego auta.

Jak myślicie które punkty mają sens.

I na pewno wynienię filt oleju, znalazłem na forum że powinien być firmy BEST B6Y114302, tylko nie wiem gdzie taki kupię w warszawie. i intercarsie i JC nie mają.

Pozdr.
Ostatnio edytowano 21 gru 2005, 10:15 przez hubizx, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2005, 10:01

Panowie, polecam Elf Evolution SXR 5W/30. Ostatnio cos takiego zalałem i silnik chodzi na tym fantastycznie. Popychacze nie pukają, oliwa nie znika itd itp.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Pyton162 » 29 gru 2005, 21:50

jak pisal;em wczesniej zalalem moja madzie olejem canadyjskim petro-canada supreme 10w40 , i oto moije spostrzezenia: , po przejechaniu ponad 2 tys km dolalem oleju moze ze 100ml, a noge mam dosc ciezka,przedtem na shellu wiecej oleju mi znikalo , przy tym zaznaczam ze auto nie kopci z rana i nie mam zadnych problemow z silnikiem, autko z rana odpala bez problemu i silniczek odrazu pracuje cichutko, olej utrzymuje caly czas dobra barwe oglonie jestem bardzo zadowolony, polecam ten olej, pozdro
Pyton162
 

Postprzez Waluś » 29 gru 2005, 22:12

KULTART napisał(a):JAki Mobil 1 półsyntetyk

jakieś 2000 km temu zalałem Mobila semi syntetyka i jestem dalece zawiedziony. Silnik głośniej pracuje i dowiedziałem się że mam hydraulike :|. Na wiosne spowrotem pewnie powrót do Castrola, albo może wymyśle coś innego.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 29 gru 2005, 23:00

Waluś napisał(a):Na wiosne spowrotem pewnie powrót do Castrola, albo może wymyśle coś innego


Mnie Jaksa podczas wizyty odradził Castrola (a już chwilę go używam) – olej niezły (sam go chwalę) ale zostają paskudne osady w silniku.
Sam na wiosnę pomyslę o zmianie – może Elf???
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki