Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez travisowski » 4 wrz 2009, 16:17

o czym my tu wogole rozmawiamy??
o autach uzytkowych? autoch wyczynowych? czy ciezarówkach??
czlowieku zamieszales i wrzuciłeś wszystko do jednego wora

toc oczywistym jest ze ciezarowki jezdza na zupelnie innych olejach niz auta osobowe
zwiane jest to z budowa silnika oraz warunkami eksloatacji

to samo tyczy sie auto uzytkowych oraz aut wyczynowych

np:motul z serii racing 300V ma oleje geste jak rowniez oleje 0w20

jeszcze raz ci tlumacze kazdy producent podaje klase lepkosci oleju jaki powinien byc uzywany w danym aucie i to jest swietosc

jesli zalecaja 10w60 to taki ma byc
jesli 5w30 to taki ma byc

w australii jest goraco jak dziabli a mazda do mojego auta zaleca 5w20 motul 0w20

stosowanie 10w60 oki ale tylko jesli przewiduje tak producent
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 16:28

Ok Chlopaki Niech Kazdy zostanie przy swoim :) I leje to co chce ... tylko nie radze komus kupic samochodu z system MDS i zalac olej za gesty ;) bo moze miec nie maly wydatek....

Ja podalem link ktory wyjasnia wszystko jak na tacy ...

Forum to zabawa niema sie co klucic :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ewert » 4 wrz 2009, 16:36

przerywajac na chwile te teoretyczne dywagacje wspomne tylko pokrotce ze jak napisalem tak zrobilem: plukanke robilem 20min a potem skapywalo to bite 90min -ciekawe czy jest jakis serwis co robi to choc 10% tego czasu? dodam ze po 2giej minucie (czyli czasie jaki serwis jaksa uznal za wystaraczajacy) wylecialo jeszcze z pol szklanki

na razie i subiektywnie rzecz jasna silnik jakby zwawszy

dziekuje za opinie i porady i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 16:45

Teraz jeszcze zalej do autka jakis Injector Cleaner ... wyczysc TB I juz bedziesz mial wszystko z glowy
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 4 wrz 2009, 16:58

:) miałem tu niepisać ale niedalo mi....

travisowski napisał(a):o czym my tu wogole rozmawiamy??
o autach uzytkowych? autoch wyczynowych? czy ciezarówkach??
czlowieku zamieszales i wrzuciłeś wszystko do jednego wora

ciezarowki wtracilem bo powiedziałeś tak o tej gestosci jak by się to w ogole nieliczyło, czy Wam się to podoba czy nie wiekszosc uzytkownikow jezdzi samochodami konstrukcji lat 90 wiec tam naprawdę gestosc w gorących silnikach ma znaczenie
dla przypomnienia rozmawiamy o samochodach do uzytku cywilnego i jeżeli mamy mozliwosc wybrania produktu ktory ma lepsze własciwosci smarne detykowane wyczynom sportowym to dlaczego by niezastosować w samochodzie cywilnym.
Myslę że te informacje bedą pomocne http://www.auto-swiat.pl/wydania,Wybierz-wlasciwy-olej,10193,1.html
Aczkolwiek na koniec podkresle to i zgodzę się z tym że jezeli mamy współczesnie wyprodukowany silnik w którym uzyto bardzo precyzyjnych łozysk i elementow i jeżeli producent zaleca stosowanie 0W20 to nieprzeskoczymy do 10W60 bo poprostu elementy te beda niedosmarowane dostatecznie by zywotnosc ich była długa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 17:21

I tyle :) doszlismy do jakiegos poruzmienia ... Nie mozna mowic nie o dosmarowaniu ale zwiekszonych temperaturach ...

Dzisiejsze silniki i tak wielokrotnie przezywaja nadwozie ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 4 wrz 2009, 17:22

travisowski napisał(a):jesli zalecaja 10w60 to taki ma byc


A przed chwilą można było wyczytć u Ciebie np.:
1. "czy ty rozumiesz ze gestosc 10w60 nie jest gestoscia do aut uzytkowych? "
2. "taka gestosc zalecam do traktora albo zużytej ruiny dla ktorej wsio adno czym zalejesz"
3. "jak ktos planuje jezdzic autem jak to napisales " przez chwile" to niech faktycznie leje 10w60 a potem na smietnik auto i po kolejne do dealera"
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 17:25

Zapewne mial na mysli samochody ktore maja zalecane Oleje od 0/5 30/40 jak wiekszosc nowych silnikow ... 10w przy Polskiej zimie niestety robi sie bardzo gesty nie zalal bym go nawet do silnika ktory zaleca ... Instrukcja ... Ale to moja skromna opinia

0w40 jest dobry do uzywania w silniku 5.7L V8 na Florydzie :) wiec bedzie swietny w PL jesli chcemy zwiekszych ochrone .. Podczas 0 I ponizej 0 I wysokie temperatury .. nie spalajac duzo wiecej benzyny

co faktem sa silniki z systemami ktore sa dosyc czule na olej i jego gestosc ... Niestosowanie sie do zalecen moze doprowadzic do duzych szkod ...

I zaufaj mi Silnik ktory ma zalecony olej 0w20/5w20 przy 10w60 bedzie mial zwiekszone zuzycie silnika ... I niema tu nawet dyskusji ...

Niema oleji ktore sa odpowiednie do wszystkich silnikow ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 4 wrz 2009, 17:31

zalecenie producenta to swietosc i to jest wyznacznik


Kenichi napisał(a):Aczkolwiek na koniec podkresle to i zgodzę się z tym że jezeli mamy współczesnie wyprodukowany silnik w którym uzyto bardzo precyzyjnych łozysk i elementow i jeżeli producent zaleca stosowanie 0W20 to nieprzeskoczymy do 10W60 bo poprostu elementy te beda niedosmarowane dostatecznie by zywotnosc ich była długa


wiec po co ta rozmowa byla?

na przykladzie 0w40 oraz 10w40 mobila
wskaznik lepkosci 0w40 znacznie wyzszy
czym wyzszy tym lepsza stabilnosc termiczna
wiec info o ktorym sisales na temat stabilnosci nie jest prawda
wynik prosty 0w40 chroni lepiej w kazdych warunkach niz 10w40
przykladow moze sypac wiele ale nie o to chodzi
zalewasz co chcesz to twoja sprawa tylko nie moze byc obojetny na nieprawdziwe informacje stad mioja reakcja

pomimo iz 0w40 chroni lepiej jesli producent zaleca 10w40 to taki ma byc zalany
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 17:31 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Maciej Loret » 4 wrz 2009, 17:31

Krisek napisał(a):Zapewne mial na mysli samochody ktore maja zalecane Oleje od 0/5 30/40 jak wiekszosc nowych silnikow ... 10w przy Polskiej zimie niestety robi sie bardzo gesty nie zalal bym go nawet do silnika ktory zaleca ... Instrukcja ...


Co miał na myśli mógł napisać...
A o lejących 10W60 nie musisz się martwić. Znam wiele osób lejących Selenię, Castrola Shella w wydaniu 10W60. Są nawet pojedyńcze przypadki Motul 20W60... Nie pamiętam, by ktokolwiek z nich przechodził na coś innego (może poza 10W40). Nie znam nikogo (a znam trochę osób), kto w Alfie 147, 156, GT, 166 lał u siebie coś w stylu 5W30. Byłoby trudno znaleźć kogoś takiego...

Krisek napisał(a):I zaufaj mi Silnik ktory ma zalecony olej 0w20/5w20 przy 10w60 bedzie mial zwiekszone zuzycie silnika


Czyli przejedzie 400kkm zamiast 500kkm?
Nie kojarzę nikogo, kogo mogłoby to obchodzić...
Z drugiej strony woda typu 0W20 w niektórych silnikach Alf doprowadziłaby chyba (?) do ciągłych awarii (musiałbym trochę pokopać w Sieci)...
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 17:35 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez travisowski » 4 wrz 2009, 17:34

Maciej Loret napisał(a):Co miał na myśli mógł napisać...
A o lejących 10W60 nie musisz się martwić. Znam wiele osób lejących Selenię, Castrola Shella w wydaniu 10W60. Są nawet pojedyńcze przypadki Motul 20W60... Nie pamiętam, by ktokolwiek z nich przechodził na coś innego (może poza 10W40). Nie znam nikogo (a znam trochę osób), kto w Alfie 147, 156, GT, 166 lał u siebie coś w stylu 5W30. Byłoby trudno znaleźć kogoś takiego...


ty ja niewiem o co ci chodzi kolego.
co chcesz udowodnic??
no jak auto ma miec 10w60 to leje sie 10w60 i w czym problem?
jesli tak mowi producent to tak ma byc
w czym problem?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 17:34

Maciej ja poprosze o UOA I szybciutko ci potwierdze czy robia dobrze czy moze zle ... ( Chyba ze koledzy leja :) I zgaduja ze wszystko gitara I silniki jak nowe )
I moze kolega z alfy zafunduje Partie SSO 0w30 .. zeby pozniej porownac I wezme cala odpowiedzialnosc na siebie .. w razie awarji
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 17:37 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 4 wrz 2009, 17:36

travisowski napisał(a):ty ja niewiem o co ci chodzi kolego.
[...]
w czym problem?


Tylko i wyłącznie w tym:
A przed chwilą można było wyczytć u Ciebie np.:
1. "czy ty rozumiesz ze gestosc 10w60 nie jest gestoscia do aut uzytkowych? "
2. "taka gestosc zalecam do traktora albo zużytej ruiny dla ktorej wsio adno czym zalejesz"
3. "jak ktos planuje jezdzic autem jak to napisales " przez chwile" to niech faktycznie leje 10w60 a potem na smietnik auto i po kolejne do dealera"

Krisek napisał(a):Maciej ja poprosze o UOA I szybciutko ci potwierdze czy robia dobrze czy moze zle ... ( Chyba ze koledzy leja usmiech I zgaduja ze wszystko gitara I silniki jak nowe )
I moze kolega z alfy zafunduje Parie SSO 0w30 .. zeby pozniej porownac I wezme cala odpowiedzialnosc na siebie .. w razie awarji


Nie znam osobiście nikogo, kto badał olej.
Koledzy leją to samo, co wszyscy poprzednicy...
Bo Ci próbowali iść pod prąd szybko wracali...
Nie sądzę, by ktoś Ci pozwolił na wlanie 0W30 do swojego auta...
Pogrzebię w Sieci, żeby znaleźć coś na dowód moich wypocin, może znajdę...
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 17:42 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 17:38

Kenichi

a ty w tej Hondzie mozesz jezdzic na Mineralnym Lotosie najtanszym I tak nic nie ruszy tego silnika ..... Hondy sa bardzo delikatne dla oleju ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ewert » 4 wrz 2009, 17:39

Teraz jeszcze zalej do autka jakis Injector Cleaner ... wyczysc TB I juz bedziesz mial wszystko z glowy


nie wiem czy mam sie bac obrazic czy guglowac?
a po polsku? prosze zupelnie serio
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez travisowski » 4 wrz 2009, 17:41

Maciej Loret napisał(a):Tylko i wyłącznie w tym:
A przed chwilą można było wyczytć u Ciebie np.:
1. "czy ty rozumiesz ze gestosc 10w60 nie jest gestoscia do aut uzytkowych? "
2. "taka gestosc zalecam do traktora albo zużytej ruiny dla ktorej wsio adno czym zalejesz"
3. "jak ktos planuje jezdzic autem jak to napisales " przez chwile" to niech faktycznie leje 10w60 a potem na smietnik auto i po kolejne do dealera"


moja reakcja byla reakcja na to co napisal kenichi. napisal tak jak by 10w60 byl olejem najlepiej chroniacym silnik i najlepszym do wszystkiego co jest totalna nieprawda.tym bardziej w marce mazda.wkacu jestesmy na forum mazdy

przyznaje sie ze troszke pojechalem za bardzo bo faktycznie sa auta w ktorych 10w60 sie zaleca tak wiec jak kogos urazilem to sorki
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 17:47 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Maciej Loret » 4 wrz 2009, 17:44

travisowski napisał(a):przyznaje sie ze troszke pojechalem za bardzo bo faktycznie sa auta w ktorych 10w60 sie zaleca tak wiec jak kogos urazilem to sorki


Nikogo nie uraziłeś (chyba?).
Napisałeś za dużo, poprawiłeś się i jest OK.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 17:48

ewert napisał(a):
Teraz jeszcze zalej do autka jakis Injector Cleaner ... wyczysc TB I juz bedziesz mial wszystko z glowy


nie wiem czy mam sie bac obrazic czy guglowac?
a po polsku? prosze zupelnie serio


jak bym wiedzial jak sie pisze po Polsku to bym napisal za 1 razem ...
Dobry produkt jest firmy Redline SI-1 jest nawet dystrybutor

Injector Cleaner- to srodek ktory czysci wtryski ... uklad dostarczania paliwa dobrze jesli by mial olej syntetyczny ktory nasmaruje pompe paliwowa I gorna czesc cylindrow ...

TB = Throttle Body

http://supercar-engineering.com/rubberd ... leBody.jpg

masz tu zdjecie o czym mowie podnosisz motylka ... i spryskujesz do srodka .. srodek przeznaczony do tego ..

te 2 czynnosci powinny zostac zrobione przed zmiana oleju – bo niechcesz zeby sie dostalo to do oleju i pozniej jezdzic .. moze obnizyc jakosc oleju ... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 4 wrz 2009, 17:54

no i tak ... znów od nowa.... ja nadal twierdzę że 10W60 jest lepszy od pozostałych, mowie tu tu o stosowaniu takowego oleju w silnikach z lat 90 gdzie było zalecane 5W.. 10W... Natomiast we współczesnych niezalejemy takim bo bedzie za gesty – to jest jasne i niema tu o czym dyskutować, a odnosnie twierdzenia że silniki przezyją nadwozie to się do konca niezgodzę, takową zywotnosc mają duże silniki w samochosdach cięzarowych które to bez problemu dojeżdzają 1,5 mln kilometrów i nadal jezdzą
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez ewert » 4 wrz 2009, 17:59

dzieki za info, moze przed nastepna
swoja droga mx5 jest pierwszym autem ktore sklania mnie do "podwijania rekawow" ,nawet jak mialem imprezeGT to mi sie nie chcialo samemu, tylko przy garbusie costam grzebalem ale z oszczednosci raczej, ciezkie czasy byly
mx5 jest autem ktorego posiadanie moze stac sie hobby
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki