Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Łukasz » 14 sie 2009, 22:15

mihal85 napisał(a):Przypuszczam, że ta rada ze zmianą motoru to z życia wzięte
mylisz się.

mihal85 napisał(a):Jednak muszę Ciebie zmarwtić, ponieważ silnik w moim aucie chodzi bez zarzutu
to po co szukasz dziury w całym i wymyślasz zmiany oleju na taki a może taki ,a może jeszcze inny...Jak jest ok to lej taki olej jaki jest.Nic nie pogorszysz ani nic nie polepszysz.
Ale skoro piszesz,że po zalaniu Lotosa Twój silnik chodził strasznie to myślę,że nie jest on już w takiej dobrej kondycji...Czyli albo Lotos albo Twój motor jest do d....A tak serio to to co napisałeś z tym Lotosem to "hit" jakiego dawno nie słyszałem <lol> Tak jak by Lotos to jakaś woda była.Znam kilka osób co latają na tym oleju i wszystko jest ok.Nawet mojego ojca BMW E46 325xi ,cztero letni samochód jeżdzi na syntetycznym Lotosie i motor pracuje tak samo jak na oleju z ASO BMW,który był tam zalewany od nowości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez marchello » 15 sie 2009, 08:12

ja w swojej madzi miałem dwa razy poziom poniżej kreski low praktycznie bagnet był 2-3 mm w oleju, i bogu dzięki nic się nie stało, kontrolka ciśnienia nie świeciła.Ale jak do tego doszło to nie wiem zawsze kontroluje poziom oleju,wygląda na to że zżarło ponadnormatywnie olej.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Puhcio » 15 sie 2009, 11:34

Łukasz napisał(a):Tak jak by Lotos to jakaś woda była.Znam kilka osób co latają na tym oleju i wszystko jest ok.Nawet mojego ojca BMW E46 325xi ,cztero letni samochód jeżdzi na syntetycznym Lotosie i motor pracuje tak samo jak na oleju z ASO BMW,który był tam zalewany od nowości.


Jakoś oleju to widać po setkach tysięcy kilometrów, nie po jednej wymianie :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Łukasz » 15 sie 2009, 14:44

Puhcio napisał(a):Jakoś oleju to widać po setkach tysięcy kilometrów, nie po jednej wymianie
– zgadzam się z tobą w 100%,ale jestem ciekawy czy chociaż jedna osona z forum "ożeni się" ze swoim autem i zrobi nim kilkaset tysięcy kilometrów?? Prędzej będą po drodze ze dwa remonty silnika he he :] Moim zdaniem nie ważna jest marka oleju a jego specyfikacje ( no oczywiście oleje z Tesco czy Auchan itp. bym sobie darował ) .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Krisek » 15 sie 2009, 14:50

musi byc z 1 tloczenia ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Puhcio » 15 sie 2009, 17:23

Łukasz napisał(a):zgadzam się z tobą w 100%,ale jestem ciekawy czy chociaż jedna osona z forum "ożeni się" ze swoim autem i zrobi nim kilkaset tysięcy kilometrów


True. My, co zrobimy 100 k km w 5 lat, to nie ma to większego znaczenia, choć lubię wiedzieć, że mój silnik ma się dobrze. Ale znam takich co zrobią 100 k km w rok :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez marchello » 17 sie 2009, 20:59

Zgodnie z zapowiedziami zmieniłem 10W-40 na 5W-40 LOTOSA w dodatku 4 letniego i nic złego się nie dzieje z silnikiem, wręcz przeciwnie zaworki nie klekoczą tak głośno przy odpalaniu po nocy, wycieków nie zauważyłem a w kwesti spalania oleju wypowiem się za 4 tys kilometrów.
Przed zmnianą zrobiłem płukanie silnika kleen flo engine flush, spuśicłem stary olej zalałem nowy, odpaliłem silnik na 5 min sprawidzłem jakie smugi zaostawia na kartce olej z bagnetu i dodałem płukankę, po 5 minutach pracy z płukanką nie zauważyłem zmiany koloru oleju. po tych zabiegach spuśiłem olej i wlałem lotosa.
W kwestii płukanek zrobiłem próbę na rozpuszczanie silikonu przez 2 płukanki.
Valvoline "rozpuściła" silikon nałożony na śrubę, znaczy napuchł i sam zszedł, a kleen flo w żaden sposób nie zadziałoł na silikon.Proponuje żeby ktoś zrobił test z innymi płukankami np MOTUL czy LIQUI MOLY.
Do próby wykorzystałem silikon wysokotemperaturowy odporny rzekomo na benzynę, oleje i kwasy.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez kosteq7 » 19 sie 2009, 23:08

Witam
Przeczytalem kilkanascie-dziesiat stron i jestem dalej zielony jaki olej zalac :P

Auto to 323P 1.5 benzyna 97r

Kupione niedawno, zalane polsyntetykiem Lotosa 10w40 przez poprz. wlasciciela. Po przejechaniu prawie 2k km ubylo moze 0.1-0.2l oleju, wiec raczej w normie jak na ten silnik. Niestety zbliza sie wymiana :P

Co polecacie?

Zostawic to co jest (lotosa) czy cos innego? lepszego?

aha przebieg to licznikowo 110tys, ale podejrzewam ze rzeczywiste jakies 2 razy wiecej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez nemi » 20 sie 2009, 10:09

Łukasz napisał(a):– zgadzam się z tobą w 100%,ale jestem ciekawy czy chociaż jedna osona z forum "ożeni się" ze swoim autem i zrobi nim kilkaset tysięcy kilometrówpytajnik Prędzej będą po drodze ze dwa remonty silnika he he krzywy Moim zdaniem nie ważna jest marka oleju a jego specyfikacje ( no oczywiście oleje z Tesco czy Auchan itp. bym sobie darował ) .

Jak już pisałem kiedyś – ja znam człowieka, który przejechał dużo na Lotosie :P. Jak kupiłem auto z przebiegiem 230.000 (zalane lotosem), tak prawie 4 lata później sprzedałem i stan silnika nie zmienił się od momentu kupna.

Mimo wszystko teraz używam tylko i wyłącznie Castrol Edge 10W-60, ponieważ na takim oleju auto opuściło fabrykę i póki co nie zamierzam tego zmieniać.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Murray » 23 sie 2009, 22:05

CASTROL EDGE Sport 10W-60 ktoś testował ten olej??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Puhcio » 24 sie 2009, 00:42

Ja będąc dzisiaj w Czeskim Lidlu znalazłem tam olej W5 5W-40, pełen syntetyk. Zapomniałem zrobić zdjęcia specyfikacji, ale spełniał na bank normę SM, A3,B3, itp. Zdziwiło mnie to SM, bo to najwyższa klasa, tak ?

Dodatkowo kosztował 99 koron za litr, co daje jakieś 16 PLN. Zobaczę czy w Polsce też jest dostępny, bo widziałem u nas tylko mineralny 15W-40.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Krisek » 25 sie 2009, 04:45

Puchcio SM nie okresla jakosci oleju ... tylko ze spelnia Normy nadane przez API SM ...odpowiednia ilosc dodatkow itp itd.

Jedna wazna wazna uwaga ! na oleju moze byc napisane SM ! co nie znaczy ze byl testowany przez API ... szukaj olejow ze znaczkiem API ...

duzo olejow pisze ze spelniaja lub przewyzszaja norme API ... – ale niesa certyfikowany przez API ( otym zapominaja wspomniec ) przy znanych markach niema znaczenia bo wiadomo produkt dobry

ale przy tanich budrzetowych trzeba uwarzac :)

Ciekawe jest ze niektore normy siebie wykluczaja na wzajem a niektorzy producenci dalej wypisuja na butelkach :) nie chodzi tu o klase ale normy producentow :P
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez nabial82 » 1 wrz 2009, 21:10

tak jak twierdzil hbo rurka aluminiowa byla dziurawa-poleciala na zlom-uklad kierowniczy dziala poprawnie i nie pije plynu :) dzieki
mam jednak z olejem to samo schorzenie co wczesniej silnik ssie olej jak wariat,nie wkladam madzi duzo max 4 tysiace obr. ale to nie pomaga.mechanik ktory zmienial mi olej powiedzial ze nie oplaca sie tego robic bo to koszt powyzej 1000funtow,troche jestem w kropce..
Anglia ma to do siebie ze auta sa tu tanie ale jak nie dzialaja poprawnie to nigdzie nie znajdziecie mechanika godnego wiary,sprawdzilem to juz kilka razy.Polski przedszkolak do odkrecenia nakretki nr8 wezmnie klucz numer 8...angielski mechanik wezmnie srubowkret i gwozdz.pisze to bo cholera nie wiem co zrobic czy pogonic to auto i kupic inna mazde czy klasc tym baranom kase za kazdym razem.ma ktos jakas rade?
jeszcze jedno pytanie jesli jezdze na krotkich odcinkach i co za tym idzie na zimnym silniku czy to moze byc powodem brania tak duzej ilosci oleju?wyciekow raczej nie mam bo pod pokrywa sucho.dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 17:31
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna

Postprzez travisowski » 1 wrz 2009, 21:29

nabial82 napisał(a):wyciekow raczej nie mam bo pod pokrywa sucho

auto na podnosnik lampa w dloń i dokladnie patrzysz czy wszedzie sucho, czy nigdzie nie leci.

moja rada jest taka przyjedz do Polski i tutaj niech zajma sie silnikiem.

albo opyl ta brikie w pineche toc nie po to kupiles auto zeby nie spac po nocach i dostarczac sobie problemow także i finansowych
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez nabial82 » 1 wrz 2009, 21:54

travisowski to zapytam inaczej rx8 czy mazda 3 sport?ubezpieczalnia i tak mnie kosi okolo 1000funtow na rok z moimi znizkami wiec musze myslec pod kazdym kontem nawet zmiany auta.moze sie ktos wypowie co z tych trzech wariantow wybrac.mazda 6 sport.mazda 3 sport.mazda rx8 utrzymanie w anglii jest podobne rx 8 troche wyzsze ale nie za duzo..
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 17:31
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna

Postprzez travisowski » 1 wrz 2009, 21:59

w tym jakie auto kupic to ja ci nie pomoge. sam musisz wiedziec czego chcesz

no szkoda cholera ze masz takie problemy z tym poborem oleju.
a ustaliles dokladnie ile bieze tego 5w30???
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez nabial82 » 1 wrz 2009, 22:17

6 tygodni,okolo 2000km i litra polknelo a moze i ciut wiecej,z tym ze tak jak mowie caly czas krotkie dystansy pokonuje,nie wiem czy ma to wplyw na pobor oleju.raz na trasie przejechalem jednym ciagiem 700km i nie wzielo ani troche oleju wiec probuje to sobie tlumaczyc ze krotkie wyprawy i ciagle odpalanie i gaszenie silnika to powoduje ale ja mechanikiem nie jestem.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 17:31
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna

Postprzez travisowski » 2 wrz 2009, 00:18

1l/2kkm to b. duzo
pokombinuj co ci sie bardziej kalkuluje czy ladowac kase w remont silnika czy opchnac te cacko. ja niewiem ile dales za ta brykie oraz ile wyniesie cie remont tak wiec nie moge doradzic.jedno jest pewne nie ma sensu zostawic tego od tak sobie i udawac ze niby wsio oki i poic darmozjada oliwa ;)
a jazda na krotkich odcinkach nie ma tu nic do rzeczy. predzej na trasie przydoi oliwy
pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez ewert » 2 wrz 2009, 11:02

witam

2 tyg temu kupilem mazde mx5 w wersji 10th anniv z przebiegiem 80.000 km , zalane olejem liqui moly mineral 15w40. po przejechaniu 2.000 sprawdzilem w koncu olej a ze bylo b.malo zmienilem ,zgodnie z zaleceniem serwisu autojaksa na takze mineralny, akurat elf sporti 15w40 i przejechalem kolejne 2.000km, takze teraz jest 84.000km.

chce zmienic na liqui moly ,gdyz mam wrazenie ze po wlaniu elfa jest gorzej. rozwazam tez przejscie na semi synt po zastosowaniu engine flusch liqui moly.
(wiem ze auto od przebiegu 71.000 jezdzilo na mineralnym liqui moly 15w40, wczesniej nie mam danych ale pewnie synt albo semi, ale byc moze wcale nie. auto jest z niemiec i przy wspomnianym przebiegu 71000km zmienilo wlasciciela)

slyszalem juz za i przeciw takiej zmianie, wiec zbiore jeszcze chyba troche opinii i podsumuje wyniki;)

rozwazam albo liqui moly MoS2 15w40 mineral, albo tej samej firmy MoS2 semisynt 10w40

w oczekiwaniu na porady pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 11:24

Zalej olej o parametrach wymienionych w specyfikacji (instrukcji) do auta.
Jaki powinien być? Przy tak małym przebiegu (o ile jest wiarygodny) zalewanie do silnika 15W mineralnego uważam za nieporozumienie ....

P.S. Mamy już temat "olejowy" :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki